|
|
Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - metadona |
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:35 |
10. Metadona
Metadona este un opioid produs pe cale sintetică, cu efect similar morfinei, elaborată în anul 1942 de fabrica de vopsele Hoechster. A fost patentată în anul 1953 şi lansată pe piaţă ca analgezic forte sub denumirea de POLAMIDONR. Din anii 1960, metadona a fost utilizată (mai întâi în SUA) ca substanţă împotriva sindromului de abstinenţă fizică în cadrul dezintoxicării de heroină.

Ca substituent, metadona este adecvată din mai multe motive:
· Poate fi produsă pe cale sintetica. Astfel, se combate cultivarea opiului şi traficul de produse opiacee.
· Poate fi administrată, fără afectarea semnificativă a eficienţei, şi sub forma de comprimate sau picături.
· Are efect mai îndelungat decât heroina, deci nu trebuie administrată decât o dată pe zi.
· Datorită instalării insidioase a efectului în cazul administrării orale nu se produce asa-numitul kick (senzaţie puternică de euforie, instalată brusc, la scurt timp după administrare). Astfel, lipseste sentimentul euforic care duce la agravarea addictiei. Dacă însă metadona se administrează intravenos, efectul este similar unei doze de heroină injectată.
Mod de administrare
Levometadona poate fi administrată sub formă de comprimate, intravenos şi intramuscular, precum şi ca soluţie neinjectabilă de picături. În medicină, se administrează şi ca analgezic forte, sărac în efecte adverse, de exemplu în cazul infarctului miocardic şi al durerilor tumorale.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:59 |
|
STATUTUL EPISTEMOLOGIC AL PEDAGOGIEI
Orice stiinta se constituie relativ lent, parcurcand 3-4 faze.
Faza prestiintifica se caracterizeaza prin faptul ca fenomenelor care impresioneaza sau uimesc li se dau explicatii mitico-religioase, fiind insotite... Read more
CREATIVITATEA – DIMENSIUNE PSIHOLOGICĂ
A PERSONALITĂŢII UMANE
Prof. ȋnv. Primar Stavăr – Oprişan Mihaela- Alexandra
Şcoala Gimnazială “Anghel Saligny” Focşani, Vrancea
Creativitatea a... Read more
STUDIU PRIVIND EDUCAREA ESTETICĂ PRIN ACTIVITĂŢILE ARTISTICE-PLASTICE
Prof. ȋnv. primar: Andrei Alexandra
Şcoala Gimnazială Nr. 1 Corbeni, judeţul Argeş
Rezumat: Dat fiind faptul... Read more
METODE ACTIVE ŞI INTERACTIVE PENTRU evaluarea
continuă sau sumativă LA PREŞCOLARI
Profesor Pătrașcu Elena Crenguța
Liceul Tehnologic I. C. Petrescu Stîlpeni – GPP Stîlpeni, jud. Argeș
Evaluarea este o componentă... Read more
C’EST QUOI, LE TRADUCTEUR?
Prof. Pîrlog Daniela,
Şcoala Gimnazială Băleni, Galaţi
On se propose, par cet article, d’expliquer aux étudiants de la langue française les tâches du traducteur et ce qu’il... Read more
ŞCOLILE NAŢIONALE
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
Paralel cu desfãsurarea curentului romantic în muzicã, în tãri ca Rusia, Polonia, Cehoslovacia, Spania, Ţãrile Scandinave etc., se afirmã o artã ce... Read more
Modele de cereri – mişcarea cadrelor didactice 2011-2012
Acord pentru detaşare în interesul învăţământului în anul şcolar 2011-2012
Cerere de detaşare la cerere prin concurs specific
Cerere de înscriere la concursul de ocupare... Read more
IMPLEMENTAREA UNUI PROGRAM PERSONALIZAT
DE RECUPERARE A RĂMÂNERII ÎN URMĂ LA ÎNVĂȚĂTURĂ
Prof. înv. preșcolar Ciolan Laura Elena
G. P. P. “Sfântul Nicolae” Câmpulung, Argeș
Rezumat
Acest articol conține un studiu de caz al... Read more
FAMILIA - PRIMUL EDUCATOR
ROLUL FAMILIEI ÎN ACTIVITATEA DE ÎNVĂŢARE
Prof. înv. primar Bukszar Daniela
Școala Gimnazială Lunca Bradului, Jud. Mureș
Rezumat:
Familia este matrice de viaţă fundamentală pentru existenţa şi formarea personalităţii elevului, ca… DIMENSIUNEA PSIHOPEDAGOGICĂ A TERAPIEI OCUPAŢIONALE
Mureşan Chira Gabriel
Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca
Terapia ocupaţională se constituie intr-o disciplină complexă, o activitate vitală ce valorifică informaţii interdisciplinare cu scopul de a- i restabili,… TRATAREA DIFERENȚIATĂ A ELEVILOR CARE PREZINTĂ DIFICULTĂȚI DE ÎNVĂȚARE
prof. înv. primar Doina Dumitru
Şcoala Gimnazială Fitioneşti
Cunoaşterea și abordarea diferențiată a elevilor reprezintă un mijloc…
COPILUL ÎN FAMILIE
Prof. înv. primar Gligor Dana
Școala Gimnazială Cîmpeni
Socializarea constituie procesul de continuă transformare a individului "din ființă biologică într-un subiect al unei culturi specifice" (Bernstein, Buc.…
Solutii de umbrire exterioara pentru scoli, licee si universitati
Protectia solara nu ar trebui sa lipseasca in mediile academice, cu atat mai mult cu cat spatiul pentru studiu trebuie sa ofere…
1. LA NIVELUL DIRECTORULUI
Nr. crt.
Tipul documentului
Numele documentului
1.
Documente de proiectare
1.1. Planul de dezvoltare instituţională al unităţii.
1.2. Oferta educaţională a unităţii.
1.3. Planul managerial anual.
1.4. Programe manageriale semestriale.
2.
Documente de evidenţă
2.1. Contract de… Structura portofoliului invatatorului
Partea I - Date personaleStructura anului scolarOrarulFisa postuluiCurriculum VitaeRaport de autoevaluare lunar / semestrial
Fisa de evaluare anuala
Programa scolaraProgramele pentru optionalele propusePlanificarea materiei (planificarea anuala si proiectarea pe unitati… Retea de educatie civica pentru copii si tineri
Coordonator Ilea Maria - Asociatia "Sprijiniti Copiii"
UTILIZAREA DERIVATELOR PENTRU
MAXIMIZAREA PROFITULUI
Profesor Bucurenciu Simona
Liceul Tehnologic „Ghoerghe Miron Costin”, Constanța
Producția unei firme poate fi privită ca o funcție, iar dacă realizăm această abstractizare, putem aplica diverse operații acestei funcții,…
|
|