Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - sedative si somnifere
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:28
1. Sedative şi somnifere

 

1. Tranchilizante

Printre medicamentele psihotrope cel mai frecvent comerializate, locul întâi a fost ţinut mult timp de Valium (diazepam), urmat de Adumbran şi Praxiten (oxazepam).
Între timp, diazepamul a fost înlocuit de alte benzodiazepine care i-au luat locul de frunte. Pe piaţa medicamentului se găsesc, în principal, următoarele tranchilizante: Lexotanil, Librium, Valium, Tranxilium, Dalmadorm, Tavor, Nobrium, Mogadan, Adumbran, Praxiten, Demetrin, Rohypnol .

Acţiune: Tranchilizantele din categoria benzodiazepinelor nu se deosebesc între ele în mod esenţial, în ceea ce priveşte acţiunea lor. Industria farmaceutică oferă mereu produse noi. Tranchilizantele au în primul rând o acţiune calmantă, antiagresivă, anxiolitică şi un oarecare efect tonic-antidepresiv. În plus, majoritatea tranchilizantelor are şi o acţiune de relaxare a musculaturii voluntare. Diazepamul poate fi utilizat, în afară de aceste indicaţii, şi la tratamentul imediat al crizelor epileptice. Apoi, tranchilizantele au un efect de distanţare faţă de durere şi de inducere a somnului, fără a suprima însă fazele de vis (somnul paradoxal - n.tr.), aşa cum o fac barbituricele.


Tranchilizantele au devenit - după alcool - drogul naţiunii nr. 2, probabil, pentru că "ajută" la depăşirea situaţiilor de stres neplăcute de la locul de muncă sau din mediul familial, pentru că ameliorează senzaţiile de frică, neliniştea şi frustrarea şi permit relaxarea fizică şi psihică. Mediul înconjurător este văzut ca prin nişte "ochelari roz", sunt "diluate" contradicţiile, conflictele chinuitoare din trecut îşi pierd semnificaţia, totul devine mult mai plăcut şi prietenos, iar viaţa este mai uşor de trăit.

 

2. Somnifere

Sumar al principalelor clase de somnifere:

a) Barbiturice, de ex.: Luminal (Fenobarbital)

b) Bromuri, de ex. Adalin (bromuree)

c) Cloralhidrat/Paraldehyd, de ex. Chloraldura

d) Alte categorii de substanţe, de ex. Distraneurin (clometiazol), utilizat în terapia de dezalcoolizare (produsul i.v. a fost retras de pe piaţa franceză, producătorul Astra Zeneca a retras întreaga producţie din cauza gravelor efecte adverse. Nu se mai găseşte forma pentru administrare i.v. - n. tr.)

e) Preparate combinate periculoase, de ex. Mandrax (metaqualona)

Barbiturice:

Barbituricele induc un somn asemănător narcozei (suprimă fazele de vis/somn paradoxal).

Compuşi cu brom ai ureei:

Aceste substanţe sunt legături chimice între uree şi brom care, în ansamblu, au un efect mai slab decât barbituricele. În momentul întrării în circuitul metabolic al organismului, ele se depozitează la diferite nivele, deoarece bromul se elimină doar lent din organism. Rezultă, în final, o intoxicaţie cronică insidioasă cu brom, aşa-numitul bromism, cu: stări de confuzie, pierderea memoriei, delirii în cazurile grave, dermatite, strănut, conjunctivită; sunt posibile hemoragii punctiforme la nivelul tegumentului şi al mucoasei. Legăturile brom-uree prezintă şi ele un risc mare de toleranţă şi dependenţă.

Paraldehida şi cloralhidratul:

Din cauza gustului lor execrabil, aceste substanţe nu sunt folosite mai niciodată ca stupefiante.


 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:55
 

Revista cu ISSN

Error analysis good feedback for teacher…

ERROR ANALYSIS. GOOD FEEDBACK FOR TEACHERS Profesor: Elisabeta Maxim Școala Gimnazială “Ștefan cel Mare” Botoşani Abstract In the past forty years, studies of second language learning have occupied a central...

Read more

Biserica, pedagog desavarsit pentru tana…

BISERICA, PEDAGOG DESĂVÂRŞIT PENTRU TÂNĂRUL CONTEMPORAN   prof. Ciprian Nazare Colegiul Tehnic „Traian”, Galaţi Biserica dreptmăritoare, pornind de la porunca Mântuitorului Iisus Hristos, asumă dintotdeauna o responsabilitate învăţătorească. După Învierea Sa, imitând...

Read more

Regulamentul de organizare si functionar…

  Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar      Capitolul I Dispoziţii generale   Art. 1. Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, denumită în continuare...

Read more

Managementul resurselor umane dimensiune…

1.      Managementul resurselor umane – dimensiune a managementului educațional și școlar     1.1 Școala ca organizație    Într-o societate în tranziție, așa cum este societatea în care trăim, în care fiecare instituție, fiecare...

Read more

Cuvinte dominante in limbajul poetic al …

CUVINTE DOMINANTE ÎN LIMBAJUL POETIC AL LUI VASILE VOICULESCU   Prof. Simona Crainic, Liceul De Arte Plastice, Timişoara   Lucrarea de faţă îşi propune un studiu statistic al vocabularului poetic al lui V.Voiculescu....

Read more

Tulburari de invatare dislexia disgrafia…

DISEMINARE – MOBILITĂȚI INDIVIDUALE COMENIUS „TULBURĂRI DE ÎNVĂȚARE” (Dislexia, Disgrafia, Discalculia) Prevenție și intervenție în context educațional   Profesor Petric Anamaria Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Alba Iulia   ACTIVITATE DE DISEMINARE   În luna ianuarie a acestui...

Read more

Modificari privind normele metodologice …

Modificari privind normele metodologice pentru stabilirea obligatiei didactice de predare     Vezi ordin nr. 6.370 din 6 decembrie 2012 privind modificarea Normelor metodologice pentru stabilirea obligatiei didactice de predare a personalului de...

Read more

Postmodernismul

POSTMODERNISMUL Georgeta-Irina Rusu, Şcoala Gimnazială ,,Ion Creangă"Bacău         Un curent controversat apărut ca o reacţie la modernism, postmodernismul s-a manifestat cu precădere după cel De-al Doilea Război Mondial, în toate domeniile: filosofie,...

Read more