|
|
Structura anului scolar 2013 2014 in dezbatere publica |
Vineri, 24 Mai 2013 16:55 |
Structura anului şcolar 2013-2014 în dezbatere publică
Ministerul Educației Naționale a lansat în dezbatere publică, până la data de 31 mai, proiectul de Ordin de ministru privind structura anului școlar 2013-2014. Documentul urmează să fie aprobat de ministrul Remus Pricopie pe data de 1 iunie.
Una dintre noutățile pe care ordinul o propune este împărțirea, în mod aproximativ egal, a celor două semestre, astfel încât să se poată realiza un echilbru între timpul alocat studiului și acela alocat asimilării învățării și perioadei de odihnă. Un alt element de noutate îl reprezintă decizia MEN de a acorda elevilor încă o zi liberă pentru perioada sărbătorilor pascale, respectiv ziua de marți, 22 aprilie 2014.
Cursurile pentru anul școlar 2013-2014 vor debuta la 16 septembrie și se vor încheia la data de 20 iunie. Prima vacanță din semestru va avea loc în perioada 2 - 10 noiembrie 2013, doar pentru elevii din învăţământul primar şi pentru copiii din grupele din învăţământul preşcolar. Între 21 decembrie 2013 și 5 ianuarie 2014, toți elevii din învățământul preuniversitar vor beneficia de vacanța de iarnă. Cursurile celui de-al doilea semestru se vor relua în data de 6 ianuarie și se vor încheia pe 31 ianuarie.
După vacanța intersemestrială, 1 februarie - 9 februarie, elevii vor reveni la cursuri pentru al doilea semestru, pe 10 februarie. La 11 aprilie, debutează vacanța de primăvară, iar elevii vor reveni la școală pe 23 aprilie. Vineri, 20 iunie, se încheie cursurile pentru anul școlar 2013-2014. Elevii se vor reîntoarce la școală, după vacanța de vară, la 15 septembrie 2014. Anul şcolar 2013-2014 are 36 de săptămâni de cursuri, însumând 176 de zile lucrătoare.
Excepție de la această prevedere fac clasele terminale din învățământul liceal, care vor parcurge doar 33 de săptămâni, și clasa a VIII-a, cu 35 de săptămâni.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
EDUCAŢIA PENTRU TOLERANŢĂ NECESARĂ
ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR
Prof. înv. primar Tőes Dumitrița-Nicoleta,
Școala Gimnazială Răstolița, jud. Mureș
Referatul conține necesitatea integrării educației pentru toleranță în școală, educarea elevilor în spiritul toleranței... Read more
ABORDAREA DIDACTICĂ A TEXTULUI NONLITERAR
Profesor Muşat Liliana
Liceul Teoretic Nicolae Cartojan Giurgiu
În articolul propus am enumerate tipurile de texte nonliterare utilitare şi distractive şi am exeplificat pentru fiecrea tip de text.... Read more
FORMAREA COMPORTAMENTULUI ECOLOGIC
AL MICILOR ŞCOLARI
Inst. Oprea Gianina Livia
Şcoala Generală ,,Mircea Sântimbreanu”, Brad, jud. Hunedoara
,,Totul a iesit bun din mâinile naturii, pentru a degenera în mâinile omului” scria J.J.... Read more
CUM NE RAPORTĂM LA TENTAȚIILE CULINARE
Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse
și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca
Prof. educator Ioviță Daniela
Școala Gimnazială Specială Centru... Read more
Metodologia predarii disciplinei religie
in invatamantul preuniversitar
Vezi Ordinul M.E.C.S. nr. 5232/14.09.2015 privind aprobarea Metodologiei de organizare a predarii disciplinei Religie in invatamantul preuniversitar.
Read more
EVALUAREA CADRELOR DIDACTICE
Mirela Frunzeanu, profesor pentru învăţământul primar,
Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov
Rezumat
Orice școală de calitate are, în primul rând, cadre didactice de calitate ce prestează o... Read more
COMPETENȚA – O CONDIŢIE FUNDAMENTALĂ
A OREI DE LITERATURĂ
Marincaș Marinela Adriana,
profesor la Liceul de Arte ,,Regina Maria” Alba-Iulia
... Read more
FOLOSIREA POVEȘTILOR ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE
Profesor: Buruiană Mihaela
Liceul Tehnologic “Tudor Vladimirescu”, com. Tudor Vladimirescu, jud. Galați
Cuvinte cheie: poveşti în limba engleză, ciclul primar
De ce poveşti? Valoarea educațională... Read more
PRINCIPIILE ÎNVĂŢĂRII INCLUZIVE PRIN COOPERARE
Prof. Popa Brînduşa-Georgiana
Liceul Tehnologic ”Mihai Busuioc” Pașcani
Educaţia incluzivă prevede schimbarea și adaptarea continuă… PLATOUL CARSTIC VAȘCĂU
Prof. Mihaela Marian,
Colegiul Tehnic ‘‘Constantin Brâncuși’’
Rezumat: Platoul carstic Vașcău reprezintă un areal ofertant din punct de vedere al resurselor oferite de relief, atât prin numărul mare al…
TEMATICA ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE RUTIERĂ
ABORDARE DIDACTICĂ
În vederea realizării unei educaţii rutiere eficiente, continue şi coerente a preşcolarilor şi elevilor, educatorilor li se recomandă:
- abordarea transdisciplinară (utilizarea contextelor rutiere ca studii… FAMILIA - FACTOR STIMULATIV
AL POTENŢIALULUI CREATIV AL COPILULUI
Cojocaru Anişoara, profesor în învăţământul primar
Colegiul Naţional ,,Roman – Vodă”, Roman
Rezumat
Din experienţa mea de peste treizeci de ani la catedră, pot spune… PLATFORME DE ELEARNING MOODLE ŞI AEL
STUDIU ŞTIINŢIFIC
Profesor Grecu Daniela,
Liceul de Arte “Marin Sorescu” Craiova
Moodle este un Sistem de management al învătării / predării – Learning Management System (LMS). O altă… NOPȚILE LUI ALEXANDRU MACEDONSKI
ÎN SPIRIT EUROPEAN
Drd. Miron Costina Violeta
Prof. la Școala cu cls. I-VIII Tălpaș, Dolj
Nopțile lui Macedonski sunt deschise mereu interpretării, poetica sa beneficiază de o interpretare vastă… Capitolul III. Structura APR
A. Structura organelor de conducere
Adunarea Generalã a APR - denumitã în continuare AG
Comitetul Director al APR - denumit în continuare CD
Presedintele si vicepresedintii APR
Secretarul General
B. Structura… Izvoarele istorice şi arheologice certe atestă cu multe secole înainte de Hristos obiceiul de a face cadou ouă colorate la marile sărbători sezoniere, în special la Anul Nou. Apariţia frecventa…
STUDIEREA UNUI BULETIN DE ANALIZE MEDICALE
prof. Arjoca Mihaela Maria
Colegiul Tehnic ‘’Ion Mincu’’, Timișoara
Rezumat: Fiecare om trebuie să pună preț pe sănătatea proprie…
|
|