Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Studentii din strainatate sustin protestul colegilor de acasa
Sâmbătă, 10 Decembrie 2011 19:22

 Studentii din strainatate sustin

protestul colegilor de acasa

  

 

PRINCIPALELE DATE ALE EVENIMENTULUI:

 

Unde: Universitatea Essex, UK, sala: 5A.322

Cand: 9 Decembrie 2011, 7:00pm-9:30pm (ora UK)

Ce: Cel putin 20 de studenti romani (studiind in strainatate) au dezbatut protestul colegilor de acasa.

A avut loc o dezbatere aprinsa insa bine organizata, pe tema: desfasurarii protestului studentesc in Romania, manifestului studentilor romani, Statutului Studentului in Romania, Pactului National pentru Educatie (2008-2013), pe tema metodelor prin care studentii romani in strainatate pot contribui la desfasurarea eficienta a protestului initiat de catre studentii de la Facultatea de Istorie ( pe baza dreptului studentilor de a protesta si indatoririi statului de a respecta Pactul pentru Educatie).

Cine: Membrii si reprezentantii Societatii Romanilor (Romanian Society) Universitatea Essex, Colchester, UK. Moderator: Roxana-Diana Baltaru.

Cum: Intalnirea a fost precedata de un anunt pe care l-am adresat, in numele Romanian Society, studentilor romani de la Essex. La ora 7pm (ora UK), sala de seminar 5A 322 avea sa gazduiasca o sesiune cu rol informativ despre protestul studentilor din Romania, si nu in ultimul rand, o sesiune ce se doreste un semn de solidaritate fata de colegii de acasa.

De ce:

Ma asteptam la un numar restrans de studenti, dar, suprinzator, in scurt timp toate locurile salii de seminar au fost ocupate. Ma asteptam ca initiativa intalnirii sa fie primita cu scepticism, insa studentii romani s-au aratat deosebit de entuziasti si increzatori in sprijinirea protestului colegilor de acasa.

Pentru ca exista un motiv pentru care am ales sa studiem aici si nu in Romania, desi poate ne-ar fi placut sa ramanem acasa. (Stefania Suciu, Tudor-Nicolae Nimara)

Pentru ca exista un context international in care studenti din toata lumea atrag atentia asupra problemelor din sistemul educational. (Roxana Baltaru)

Pentru ca Romania poate nu ne-a oferit cea mai mare deschidere catre progres insa ne-a oferit sansa de a studia la o universitate in strainatate, ca acum sa putem evalua situatia invatamantului romanesc din exterior. Astfel avem sansa de a ajuta colegii de acasa in continuarea si sustinerea responsabila a unui astfel de protest. (Andreea Tomulescu).

Pe scurt, pentru ca suntem studenti in strainatate dar inainte de toate suntem cetateni romani.

 

 

Ce ne propunem:

Urmatoare intalnire va avea loc marti, 14 Decembrie 2011, in care vom concretiza un plan pe care il vom pune in aplicare dupa Sarbatorile Craciunului. Coordonatele miscarii de solidaritate sunt: desfasurarea responsabila a protestului, formularea rationala a cerintelor in acord cu posibilitatile statului, informarea membrilor si intelegerea in profunzime a protestului si a contextului politic, reprezentarea intereselor studentilor din tara si a urmatoarei generatii de studenti (prin colaborarea cu acestia), informarea presei din Romania si strainatate, incurajarea a cat mai multi studenti romani (din tara sau Diaspora) in a ni se alatura, perseverenta in atingerea scopurilor stabilite.

 

Mesaj pentru presa din tara care doreste sa ne sustina:

Consideram informarea publicului larg in legatura cu aceasta miscare o chestiune esentiala si un drept al cititorilor. Va vom tine la curent cu fiecare progres, pentru a va garanta seriozitatea intentiilor acestei miscari de solidaritate. Impreuna putem invata rostul dreptului de a protesta!

 

Roxana Diana Baltaru

Reprezentant al miscarii de solidaritate a Romanian Society, Essex University

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 10 Decembrie 2011 19:51
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Studiu asupra nuvelelor lui Ioan Slavici

STUDIU ASUPRA NUVELELOR LUI IOAN SLAVICI Profesor POPA GABRIELA Liceul „Voievodul Mircea”, Târgovişte Slavici este recunoscut ca autor canonic și se regăsește în manualele de liceu și, alături...

Read more

Planificare model pentru fizica invatama…

Planificare model pentru fizica invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model...

Read more

Studiu asupra compinirilor obligatorii a…

STUDIU ASUPRA COMPINIRILOR OBLIGATORII ALE VERBULUI   Raluca-Nicoleta Iancău, profesor limba română Şcoala Generală nr. 6 Iacob Mureşianu, Braşov        Studiul prezintă o paralelă între Gramatica limbii române din 1966 şi Gramatica...

Read more

Scoala Altfel activitati pentru clasele …

ACTIVITATEA NR. 1 CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!   Program Şcoala Altfel -  Activităţi   1.     Grupa de vârstă: copiii din clasele primare 2.     Ariile de dezvoltare: afectivă, socială, fizică, intelectuală, spirituală şi...

Read more

Modernizarea evaluarii scolar din perspe…

MODERNIZAREA EVALUĂRII ȘCOLARE DIN PERSPECTIVA UTILIZĂRII TIC prof. înv. primar Comoli Doina Școala Gimnazială Nr. 96, București Activitatea de predare-învățare-evaluare necesită o continuă adaptare a profesorului la diferitele generații...

Read more

Obstacolele si erorile in didactica mate…

OBSTACOLELE ŞI ERORILE ÎN DIDACTICA MATEMATICII   Prof. Antohe Florin Mihai Şcoala Gimnazială nr 5 Galaţi   Din multitudinea perspectivelor din care pot fi abordate dificultăţile cu care se confruntă elevii (şi nu numai ei),...

Read more

Lipovenii din cartierul Pisc Braila

LIPOVENII DIN CARTIERUL PISC – BRĂILA Gheorghe Leonard Marian – Profesor de Istorie Colegiul Economic “Ion Ghica” Brăila Rezumat: Articolul de față încearcă să aducă în atenția cititorilor o...

Read more

Chestionar aplicat elevilor CLIL LESSON …

CHESTIONAR   Discuţie condusă de prof. Ofelia Cornelia POPA 20 elevi chestionaţi; 2 absenţi   Ţi-a plăcut lecţia CLIL?   a)      Da: 20 elevi (100%)             b) Nu: 0 elevi   Argumentează răspunsul dat la intrebarea precedentă.   “Mi-am dorit să facem...

Read more