Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Studentii din strainatate sustin protestul colegilor de acasa
Sâmbătă, 10 Decembrie 2011 19:22

 Studentii din strainatate sustin

protestul colegilor de acasa

  

 

PRINCIPALELE DATE ALE EVENIMENTULUI:

 

Unde: Universitatea Essex, UK, sala: 5A.322

Cand: 9 Decembrie 2011, 7:00pm-9:30pm (ora UK)

Ce: Cel putin 20 de studenti romani (studiind in strainatate) au dezbatut protestul colegilor de acasa.

A avut loc o dezbatere aprinsa insa bine organizata, pe tema: desfasurarii protestului studentesc in Romania, manifestului studentilor romani, Statutului Studentului in Romania, Pactului National pentru Educatie (2008-2013), pe tema metodelor prin care studentii romani in strainatate pot contribui la desfasurarea eficienta a protestului initiat de catre studentii de la Facultatea de Istorie ( pe baza dreptului studentilor de a protesta si indatoririi statului de a respecta Pactul pentru Educatie).

Cine: Membrii si reprezentantii Societatii Romanilor (Romanian Society) Universitatea Essex, Colchester, UK. Moderator: Roxana-Diana Baltaru.

Cum: Intalnirea a fost precedata de un anunt pe care l-am adresat, in numele Romanian Society, studentilor romani de la Essex. La ora 7pm (ora UK), sala de seminar 5A 322 avea sa gazduiasca o sesiune cu rol informativ despre protestul studentilor din Romania, si nu in ultimul rand, o sesiune ce se doreste un semn de solidaritate fata de colegii de acasa.

De ce:

Ma asteptam la un numar restrans de studenti, dar, suprinzator, in scurt timp toate locurile salii de seminar au fost ocupate. Ma asteptam ca initiativa intalnirii sa fie primita cu scepticism, insa studentii romani s-au aratat deosebit de entuziasti si increzatori in sprijinirea protestului colegilor de acasa.

Pentru ca exista un motiv pentru care am ales sa studiem aici si nu in Romania, desi poate ne-ar fi placut sa ramanem acasa. (Stefania Suciu, Tudor-Nicolae Nimara)

Pentru ca exista un context international in care studenti din toata lumea atrag atentia asupra problemelor din sistemul educational. (Roxana Baltaru)

Pentru ca Romania poate nu ne-a oferit cea mai mare deschidere catre progres insa ne-a oferit sansa de a studia la o universitate in strainatate, ca acum sa putem evalua situatia invatamantului romanesc din exterior. Astfel avem sansa de a ajuta colegii de acasa in continuarea si sustinerea responsabila a unui astfel de protest. (Andreea Tomulescu).

Pe scurt, pentru ca suntem studenti in strainatate dar inainte de toate suntem cetateni romani.

 

 

Ce ne propunem:

Urmatoare intalnire va avea loc marti, 14 Decembrie 2011, in care vom concretiza un plan pe care il vom pune in aplicare dupa Sarbatorile Craciunului. Coordonatele miscarii de solidaritate sunt: desfasurarea responsabila a protestului, formularea rationala a cerintelor in acord cu posibilitatile statului, informarea membrilor si intelegerea in profunzime a protestului si a contextului politic, reprezentarea intereselor studentilor din tara si a urmatoarei generatii de studenti (prin colaborarea cu acestia), informarea presei din Romania si strainatate, incurajarea a cat mai multi studenti romani (din tara sau Diaspora) in a ni se alatura, perseverenta in atingerea scopurilor stabilite.

 

Mesaj pentru presa din tara care doreste sa ne sustina:

Consideram informarea publicului larg in legatura cu aceasta miscare o chestiune esentiala si un drept al cititorilor. Va vom tine la curent cu fiecare progres, pentru a va garanta seriozitatea intentiilor acestei miscari de solidaritate. Impreuna putem invata rostul dreptului de a protesta!

 

Roxana Diana Baltaru

Reprezentant al miscarii de solidaritate a Romanian Society, Essex University

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 10 Decembrie 2011 19:51
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Eminescu si aron pumnul

EMINESCU ŞI ARON PUMNUL Prof. Safta Mariana Alina Şcoala Gimnazială Tudor Vladimirescu, Târgovişte Aron Pumnul s-a născut la 27.XI.1818, la Cuciulata, judeţul Braşov şi a murit la 12./24.I.1866, la Cernăuţi....

Read more

ROLUL LECTURII

ROLUL LECTURII ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITÃŢII COPILULUI CÃLÃTORIE SPRE INIMÃ ŞI MINTE ...   Prof. Popescu Ileana - Alina (limba si literatura românã) Şcoala”Arhitect T. T. Socolescu”, com. Pãulesti, Judetul Prahova     Literatura – „scop absolut...

Read more

Povestea foii de hartie

„POVESTEA FOII DE HÂRTIE” (proiectul ce a reprezentat România...)   Prof. Ofelia Cornelia POPA Şcoala Gimnazială Panticeu, judeţul Cluj   Rezumatul lucrării Prin acest proiect interdisciplinar, derulat la nivelul Şcolii Gimnaziale Panticeu, am dorit să contribuim la...

Read more

Bauturi racoritoare consumate

  CE BĂUTURI RĂCORITOARE CONSUMĂM?     Autor: Mihail Robert - Theodoru Profesor coordonator: Mînză Lidia Instituţia: Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri”   Termenul de băutură răcoritoare (popular „suc”) se referă în special la băuturile carbogazoase sau necarbogazoase obţinute...

Read more

Eterna reintoarcere la Sisif

ETERNA REÎNTOARCERE LA SISIF Prof. Adina Veronica Fuică Liceul Teoretic ”Mircea Eliade”, Galați Într-o lume dominată de pragmatism, în care omul acceptă tot mai puțin fenomenele...

Read more

Planificare model pentru educatie fizica…

Planificare model pentru educatie fizica si sport invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari...

Read more

La modalisation quelques typologies

LA MODALISATION-QUELQUES TYPOLOGIES   Ilie MINESCU Universitatea de Vest din Timişoara   La modalisation est une notion conflictuelle de la linguistique contemporaine. Cela résulte de sa polymorphie et de son caractère vaste et mouvant. De...

Read more

Fisa de evaluare proiecte educative extr…

FIŞĂ DE EVALUARE A PROIECTELOR EDUCATIVE  EXTRAŞCOLARE PENTRU CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR EDUCATIVE, NAȚIONALE ȘI INTERNAȚIONALE 2012     Proiect: Instituţia: Buget (total şi solicitat): Punctaj final:   Evaluator 1 (nume şi semnătură): Evaluator 2 (nume şi semnătură): Evaluator 3 (nume...

Read more