Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Sugestii pentru utilizarea filmului multimedia si a tehnologiilor Web 2.0
Scris de administrator   
Sâmbătă, 19 Aprilie 2014 14:19

PARTEA V

Sugestii pentru utilizarea filmului, multimedia, şi a tehnologiilor Web 2.0 

 

Natura multimedia a instrumentelor noastre contemporane permite implicarea mai multor simţuri, vizând stiluri de învăţare multiple. Natura lor multi-modală implică faptul că informaţia este stocată în mai mult de un singur mod. Informaţia vizuală, verbală şi auditivă poate fi incorporată în asemenea sisteme. Reprezentarea informaţiei în moduri multiple poate îmbunătăţi învăţarea şi retenţia, numai atunci când există o suprapunere între diferitele modalităţi.

 

Altă caracteristică importantă a instrumentelor contemporane este nivelul mărit de interacţiune care facilitează colaborarea şi comunicarea.

Folosirea materialelor video şi a filmului  in educaţie

 

Filmul  şi materiale video pot ajuta la dezvoltarea abilitaților de alfabetizare ale elevilor şi le permit să cunoască lumi pe care altfel nu ar avea cum să le cunoască. Filmul şi media sunt parte a culturii iar copii ar trebui să înveţe să le folosească, să le critice, să le de-compună şi să dezvolte abilităţi de alfabetizare media critică în şcoală. Folosirea filmului şi materialelor video în curriculum poate ajuta copiii să devină spectatori, consumatori şi producători de mesaje media mai critici.

Câteva căi posibile pt. folosirea filmului în clasă sunt:

-         Încurajaţi copii să dezvolte cluburi de film în şcoli şi să vizioneze şi să dezbată filme.

-          Alegeţi filme care se potrivesc cu obiectivele din curiculum şi folosiţi-le ca introducere la lecţie şi la temele ce urmează a fi discutate.

-          Proiectaţi activităţi care să angajeze copiii în producerea de filme şi materiale video pt. scopuri specifice.

 

Folosirea tehnologiei pentru a introduce şi a susţine ştiintifico-fantasticul în educaţie

 

Dintre avantajele educaţionale ale multimedia, se pot identifica:

-         Flexibilitatea

-         Uşurinţa în utilizare/acces

-         Impactul vizual

-         Conectivitatea

-         Diversitatea posibilităţilor/contextelor de utilizare pt. scopuri educaţionale

-         Interactivitatea

-         Learning by doing (în loc de a privi pur şi simplu)

 

Folosirea tehnologiei pentru a introduce şi a susţine ştiinţifico-fantasticul în educaţie

 

Câteva sugestii practice despre cum se poate folosi tehnologia pt. a susţine introducerea SF-ului în educaţie sunt prezentate mai jos.

·        Selectarea unor filme comerciale (sau artistice), căutând căi de a extrage avantaje educaţionale din ele, şi concentrarea asupra limbajului audio-vizual pentru a realiza dacă filmele respective sunt capabile să comunice cu elevii.

·        Concentrarea asupra conţinutului ştiinţific prezentat în scene din film.

·        Concentrarea asupra modului în care cunoaşterea ştiinţifică este prezentată, făcând verificări pt. a depista posibile erori şi pt. a gândi cum poate fi ştiinta contextualizată în sala de clasă pt. ştiinţele reale.

·        Selectarea şi editarea de secvenţe scurte cât mai potrivite pt. utilizarea în predarea şi învăţarea ştiinţei.

·        Folosirea acestor episoade pt. a organiza activităţile de la clasă în baza unor episoade selectate ale filmului, ca instrument cultural de contextualizare a conţinutului ştiinţific şi de motivare a elevilor la orele de ştiinţe reale.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ELwPSiBtqUQ&list=PL6dOrbWBmgRp-vV71rJoFhtAUMlsZfYHL

http://www.youtube.com/watch?v=K5dS8hu-_W4

http://www.youtube.com/watch?v=FfOqqEj_ip0

http://www.youtube.com/watch?v=9ZuhXwhoLKY

http://www.youtube.com/watch?v=XyXSCURYb8s&list=PL0B3F8A3DC72F152A

http://www.youtube.com/watch?v=CaVLaD4vfBc&list=PL039358C257A90097

 

Site-uri de internet

http://www.teachwithmovies.org/index.html

http://www.ucalgary.ca/hic/issues/vol6/4

http://blogs.plos.org/scied/2013/10/07/science-education-through-science-fiction/

http://www.teachthought.com/literacy-2/30-storytelling-tips-for-teachers/

http://www.filmclub.org/

Ultima actualizare în Sâmbătă, 26 Aprilie 2014 18:51
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Creativitate prin activitati nonformale

STUDIU- CREATIVITATE PRIN ACTIVITĂȚI NONFORMALE prof. înv. primar Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Creativitatea copiilor se caracterizează, înainte de toate, prin aportul intelectual afectiv-motivațional pe care-l aduce subiectul în activitate,...

Read more

Valentele educationale ale plastilinei

VALENŢELE EDUCAŢIONALE ALE PLASTILINEI                                                                  Educatoare: Portik Laura                                                               Grădiniţa P. P. Nr.1 Reghin   Rezumat             In activitatea didactică - cadrele didactice, dar şi acasă - părinţii utilizează în jocul lor cu...

Read more

Noptile lui Alexandru Macedonski in spir…

 NOPȚILE LUI ALEXANDRU MACEDONSKI ÎN SPIRIT EUROPEAN   Drd. Miron Costina Violeta Prof. la Școala cu cls. I-VIII Tălpaș, Dolj   Nopțile lui Macedonski sunt deschise mereu interpretării, poetica sa beneficiază de o interpretare vastă...

Read more

Efectele media asupra dezvoltarii person…

EFECTELE MEDIA ASUPRA DEZVOLTĂRII PERSONALITĂŢII PREŞCOLARULUI   Educatoare Portik Laura Grădiniţa P. P. Nr. 1 Reghin   Rezumat Referatul ţine să atragă din atenţia asupra efectelor negative pe care le are televizorul şi calculatorul asupra minţii...

Read more

Educatia socio emotionala la varsta pres…

EDUCAŢIA SOCIO-EMOŢIONALĂ LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ Prof. înv. preşc DAN FLORINA, Grădiniţa cu PP nr 26 Braşov Conceptul de educaţie socială şi emoţională în contextul...

Read more

Instrumente interactive in matematica

INSTRUMENTE INTERACTIVE ÎN MATEMATICĂ Prof. Buzea Gabriela, ȘcoalaGimnazială Nr. 56, București Rezumat : Articolul evidenţiază un exemplu prin care profesorii pot influenţa performanţele elevilor  pe care îi îndrumă, prin folosirea unor...

Read more

Problematica riscurilor specifice in edu…

PROBLEMATICA RISCURILOR SPECIFICE ÎN EDUCAŢIA COPIILOR SUPRADOTAŢI   Prof. Popovici Diaconu Răzvan     Abstract               Studiul realizat urmăreşte să evidenţieze riscurile generate de incapacitatea sistemelor educaţionale de a integra în mod corespunzător elevii cu potenţial...

Read more

Consideratii privind potentialul turisti…

CONSIDERAŢII PRIVIND POTENŢIALUL TURISTIC AL COMUNEI DUMBRĂVENI (JUDEŢUL VRANCEA)   Prof. Ciobotaru Ana-Maria Şcoala Gimnazială Măicăneşti   Rezumat: Comuna Dumbraveni prezintă un potenţial turistic puţin valorificat dar de foarte mare preţuire economică. Prin poziţia geografică,...

Read more