Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Sugestii pentru utilizarea filmului multimedia si a tehnologiilor Web 2.0
Scris de administrator   
Sâmbătă, 19 Aprilie 2014 14:19

PARTEA V

Sugestii pentru utilizarea filmului, multimedia, şi a tehnologiilor Web 2.0 

 

Natura multimedia a instrumentelor noastre contemporane permite implicarea mai multor simţuri, vizând stiluri de învăţare multiple. Natura lor multi-modală implică faptul că informaţia este stocată în mai mult de un singur mod. Informaţia vizuală, verbală şi auditivă poate fi incorporată în asemenea sisteme. Reprezentarea informaţiei în moduri multiple poate îmbunătăţi învăţarea şi retenţia, numai atunci când există o suprapunere între diferitele modalităţi.

 

Altă caracteristică importantă a instrumentelor contemporane este nivelul mărit de interacţiune care facilitează colaborarea şi comunicarea.

Folosirea materialelor video şi a filmului  in educaţie

 

Filmul  şi materiale video pot ajuta la dezvoltarea abilitaților de alfabetizare ale elevilor şi le permit să cunoască lumi pe care altfel nu ar avea cum să le cunoască. Filmul şi media sunt parte a culturii iar copii ar trebui să înveţe să le folosească, să le critice, să le de-compună şi să dezvolte abilităţi de alfabetizare media critică în şcoală. Folosirea filmului şi materialelor video în curriculum poate ajuta copiii să devină spectatori, consumatori şi producători de mesaje media mai critici.

Câteva căi posibile pt. folosirea filmului în clasă sunt:

-         Încurajaţi copii să dezvolte cluburi de film în şcoli şi să vizioneze şi să dezbată filme.

-          Alegeţi filme care se potrivesc cu obiectivele din curiculum şi folosiţi-le ca introducere la lecţie şi la temele ce urmează a fi discutate.

-          Proiectaţi activităţi care să angajeze copiii în producerea de filme şi materiale video pt. scopuri specifice.

 

Folosirea tehnologiei pentru a introduce şi a susţine ştiintifico-fantasticul în educaţie

 

Dintre avantajele educaţionale ale multimedia, se pot identifica:

-         Flexibilitatea

-         Uşurinţa în utilizare/acces

-         Impactul vizual

-         Conectivitatea

-         Diversitatea posibilităţilor/contextelor de utilizare pt. scopuri educaţionale

-         Interactivitatea

-         Learning by doing (în loc de a privi pur şi simplu)

 

Folosirea tehnologiei pentru a introduce şi a susţine ştiinţifico-fantasticul în educaţie

 

Câteva sugestii practice despre cum se poate folosi tehnologia pt. a susţine introducerea SF-ului în educaţie sunt prezentate mai jos.

·        Selectarea unor filme comerciale (sau artistice), căutând căi de a extrage avantaje educaţionale din ele, şi concentrarea asupra limbajului audio-vizual pentru a realiza dacă filmele respective sunt capabile să comunice cu elevii.

·        Concentrarea asupra conţinutului ştiinţific prezentat în scene din film.

·        Concentrarea asupra modului în care cunoaşterea ştiinţifică este prezentată, făcând verificări pt. a depista posibile erori şi pt. a gândi cum poate fi ştiinta contextualizată în sala de clasă pt. ştiinţele reale.

·        Selectarea şi editarea de secvenţe scurte cât mai potrivite pt. utilizarea în predarea şi învăţarea ştiinţei.

·        Folosirea acestor episoade pt. a organiza activităţile de la clasă în baza unor episoade selectate ale filmului, ca instrument cultural de contextualizare a conţinutului ştiinţific şi de motivare a elevilor la orele de ştiinţe reale.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ELwPSiBtqUQ&list=PL6dOrbWBmgRp-vV71rJoFhtAUMlsZfYHL

http://www.youtube.com/watch?v=K5dS8hu-_W4

http://www.youtube.com/watch?v=FfOqqEj_ip0

http://www.youtube.com/watch?v=9ZuhXwhoLKY

http://www.youtube.com/watch?v=XyXSCURYb8s&list=PL0B3F8A3DC72F152A

http://www.youtube.com/watch?v=CaVLaD4vfBc&list=PL039358C257A90097

 

Site-uri de internet

http://www.teachwithmovies.org/index.html

http://www.ucalgary.ca/hic/issues/vol6/4

http://blogs.plos.org/scied/2013/10/07/science-education-through-science-fiction/

http://www.teachthought.com/literacy-2/30-storytelling-tips-for-teachers/

http://www.filmclub.org/

Ultima actualizare în Sâmbătă, 26 Aprilie 2014 18:51
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Integrarea jocului didactic in orele de …

INTEGRAREA JOCULUI DIDACTIC ÎN ORELE DE MATEMATICĂ ÎN CICLUL PRIMAR prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara MOTTO: “Jocul este manifestarea primară a atitudinii creative...

Read more

Cadrul didactic in scoala moderna

CADRUL DIDACTIC ÎN ȘCOALA MODERNĂ   Prof. Coman Valentina Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși, Pitești   Rezumat: Articolul îşi propune evidențierea rolurilor pe care cadrul didactic trebuie să le ia în considerare în contextul școlii...

Read more

Despre problemele elevilor care ne creea…

DESPRE PROBLEMELE ELEVILOR CARE NE CREEAZĂ PROBLEME   Silvia Brănescu, Profesor de Limba si literatura română Şcoala cu Clasele I-VIII Mintiu Gherlii, Cluj   Într-un ziar apărea cu ceva timp în urmă un articol care...

Read more

Inspectia scolara generala a unitatilor …

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar    SECTIUNEA a 4-a Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar: activitatea de postinspectie   Art. 33. -     In urma derularii activitatilor de inspectie, vor fi...

Read more

Elevul partenerul dascalului

ELEVUL - PARTENERUL DASCĂLULUI înv. Gligor Dana Şcoala Gimnazială Cîmpeni Îndemnul adresat în urmă cu două secole de Jean Jacques Rousseau ”începeţi dar prin a vă cunoaşte copiii” se află...

Read more

Postmodernismul

POSTMODERNISMUL Georgeta-Irina Rusu, Şcoala Gimnazială ,,Ion Creangă"Bacău         Un curent controversat apărut ca o reacţie la modernism, postmodernismul s-a manifestat cu precădere după cel De-al Doilea Război Mondial, în toate domeniile: filosofie,...

Read more

Atitudini si bullying

                                                   ATITUDINI ŞI BULLYING                                                                                                                Mureşan - Chira Gabriel   Prof. educator CRDEII, Cluj-Napoca     Problematica bullying-ului se concentrează în speţă pe problematica din mediile şcolare neexcluzând şi alte medii cum sunt cele...

Read more

Programa scolara la limba si literatura …

ANEXA NR. 2   PROGRAMA SCOLARA Limba si literatura italiana materna Clasa a X-a      NOTA DE PREZENTARE Curriculumul de Limba si literatura italiana materna destinat studierii acestei discipline de catre elevii apartinand etniei...

Read more