Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Test geografie clasa a IX-a
Marţi, 01 Martie 2011 19:08

Test geografie – clasa a IX-a

 

 

I. Numiţi, reprezentaţi prin desen şi caracterizaţi tipurile de contacte dintre plăcile scoarţei terestre.

 

                                                                                                                        16 puncte

 

 

II. Alegeţi varianta corectă:

 

1. Mărimea radiaţiei solare înregistrate la suprafaţa terestră scade de la ecuator spre regiunile polare. Aceasta este o consecinţă a:

            a) mişcării de rotaţie    b) formei Pământului     c) magnetismului   d) gravitaţiei

 

2. Valorile densităţii Pământului:

            a) scad de la interior spre exterior           b) cresc de la interior spre exterior

            c) sunt egale în toate învelişurile            d) se modifică în 24 de ore

 

 

 

3. Concentrarea aerului în troposferă, curgerea râurilor, eroziunea, alunecările de teren, prăbuşirile sunt consecinţe ale:

            a) magnetismului      b) înclinării axei     c) densităţii Terrei      d) gravitaţiei

 

4. Alternanţa zilelor şi a nopţilor este o consecinţă a:

            a) mişcării de rotaţie                 b) mişcării de revoluţie

            c) gravitaţiei                             d) înclinării axei 

 

5. Distribuirea elementelor chimice grele în centrul Terrei şi a celor uşoare către suprafaţă se datorează: 

 a) mişcării de revoluţie şi gravitaţiei            b) înclinării axei

                         c) gravitaţiei şi  mişcării de rotaţie              d) formei Pământului

 

                                                                                                                     10 puncte

 

 

III. Definiţi şi reprezentaţi prin desen noţiunile: torenţialitate, talveg, albie majoră, vulcanism, hipocentru.

 

                                                                                                              20 puncte

 

 

IV. Vulcanismul.                                 

                                               

20 puncte

 

 

V. Alunecările de teren (elemente, condiţii de producere, consecinţe, măsuri de prevenire şi combatere).                                

                                  

                                                                                                                10 puncte

 

 

VI. Pe o hartă având scara numerică 1:800 000 distanţa dintre două localităţi este de 46 mm. Calculaţi distanţa, în km, dintre cele două localităţi.

 

                                                                                                             14 puncte

 

 

Se acordă 10 puncte din oficiu.

 

 

Comentarii 

 
-2 # mirela 10-03-2011 08:07
suuuper !
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 
 
+6 # Andreea 22-11-2011 16:36
ok ok si baremul?
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 
 
+1 # selena 10-03-2015 20:07
seamana cu textul pe care l-am dat la sfarsitul sem1 :lol:
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Caracteristicile crizei educationale

CARACTERISTICILE CRIZEI EDUCAŢIONALE Prof. Pavel-Surlaru Adriana Cristina Colegial Economic Buzău A fi un cadru didactic performant înseamnă a fi o prezenţă semnificativă...

Read more

Felul complementului in noua gramatica a…

FELUL COMPLEMENTULUI ÎN NOUA GRAMATICĂ ACADEMICĂ Profesor Ciobanu Elena-Corina Liceul Teoretic Buziaș, Timiș Noua gramatică academică[1], lansată la începutul anului 2006, ne prezintă fenomenele lingvistice care aparţin gramaticii cuvântului...

Read more

Echilibrul psihosomatic in viata cotidia…

ECHILIBRUL PSIHOSOMATIC ÎN VIAŢA COTIDIANĂ                              Mureşan-Chira Gabriel             Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca        Tentaţiile lumii contemporane pot destabiliza echilibrul psihosomatic al unui individ în aşa fel încât defazarea triadei corp-...

Read more

E un pod pe Drina Ivo Andric

E UN POD PE DRINA… - IVO ANDRIC     Prundeanu Ciprian, Profesor Limba Engleză Liceul Teoretic „Grigore Moisil”  Timişoara   Rezumat: Studiul „E un pod pe Drina…- Ivo Andric” se doreşte în primul...

Read more

SCOALA - UN SPATIU AL VIOLENTEI?

ŞCOALA – UN SPAŢIU AL VIOLENtEI?   Prof. Melania top ªcoala Generalã Nr. 31, Brasov   Motto: Violenta este ultimul refugiu al omului incompetent. (Isaac Asimov) On parle toujours...

Read more

Educatia adultilor scurt istoric

EDUCAŢIA ADULŢILOR. SCURT ISTORIC   Alexandra Pepelea, profesor     Din perspectiva înţelegerii educaţiei şi învăţării ca proces continuu, pe durata întregii vieţi, a creşterii importanţei capitalului uman în condiţiile economice actuale, a globalizării tuturor...

Read more

Strategii de predare si de invatare folo…

INTERACTING IN MADRID STRATEGII DE PREDARE șI DE ÎNVĂțARE FOLOSIND JOCURI șI ACTIVITĂțI DRAMATICE   Inst. Riciu Daniela Liceul Teoretic Duiliu Zamfirescu Odobești, Vrancea   Cursul „Interacting in Madrid. Teaching and learning strategies using games and...

Read more

Regulamentul de inspectie a unitatilor d…

Regulamentul de inspectie a unitatilor de invatamant preuniversitar   Prezentul Regulament de inspectie a unitatilor de invatamant preuniversitar a fost publicat in Monitorul Oficial 746 din 24 octombrie 2011 (M. Of. 746/2011) si...

Read more