|
|
Test geografie clasa a X-a |
Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:34 |
Test geografie – clasa a X-a
I. Pe harta de mai jos sunt marcate state şi oraşe.
- identificaţi statele marcate pe hartă cu cifre de la 1 la 8 (8 puncte)
- identificaţi oraşele marcate pe hartă cu numere de la 9 la 18 (10 puncte)
- precizaţi limba oficială vorbită în statele în care sunt localizate oraşele 10, 13, 16. (3 puncte)
- numiţi religia dominantă în statele 1, 3, 4, 8. (4 puncte)
- precizaţi forma de guvernământ a statelor în care sunt localizate oraşele 9, 15, 18. (3 puncte)
28 puncte
II. Explicaţi influenţa factorilor naturali, demografici şi economici asupra repartiţiei
geografice a populaţiei.
12 puncte
III. Precizaţi structura funcţională a aşezărilor urbane.
10 puncte
IV. Caracterizaţi şi exemplificaţi trei tipuri morfostructurale ale oraşelor.
12 puncte
IV. Explicaţi tranziţia demografică.
12 puncte
V. Calculaţi densitatea medie a populaţiei statelor din tabelul de mai jos şi precizaţi o cauză a valorii densităţii populaţiei.
Ţara
|
Populaţia (mil. loc.)
|
Suprafaţa (km pătraţi)
|
Fed. Rusă
|
143,0
|
17.075.400
|
Japonia
|
127,5
|
377.800
|
Suedia
|
8,9
|
449.964
|
Olanda
|
16,1
|
40.840
|
16 puncte
Se acordă 10 puncte din oficiu.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:56 |
|
NOPȚILE LUI ALEXANDRU MACEDONSKI
ÎN SPIRIT EUROPEAN
Drd. Miron Costina Violeta
Prof. la Școala cu cls. I-VIII Tălpaș, Dolj
Nopțile lui Macedonski sunt deschise mereu interpretării, poetica sa beneficiază de o interpretare vastă... Read more
Planificare model pentru geografie clasa a IV-a
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata... Read more
APPROACHES TO TEACHING GRAMMAR
Profesor lb. engleză Simedre Daniela Ana
Liceul Teoretic “Tudor Vianu”, Giurgiu
The present paper offers a few perspectives on the methods we use in order to... Read more
GRUPUL PERIOADELOR UNEI FUNCŢII PERIODICE
Prof. Maşala Oana-Maria
Colegiul Naţional „Costache Negri”, Tg. Ocna, Jud. Bacău
Vezi articolul ... Read more
STUDIU PRIVIND IMPACTUL DIVORTULUI ASUPRA COPIILOR
Andone Crenguța - profesor
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
Divorțul își pune amprenta asupra copilului de orice vârstă, consecințele materializându-se la nivel emoțional, comportamental, intelectual și... Read more
LE « DISCOURS RAPPORTE » (DR)
– UN USAGE MODERNE
Lector ILIE MINESCU
Universitatea de Vest TIMIŞOARA
Parler de discours rapporté, de discours direct et indirect est un usage moderne pour désigner des faits grammaticaux... Read more
Transferul elevilor de la o scoala la alta modificat
Au aparut modificari in ceea ce priveste transferul elevilor de la o scoala la alta. Aceste modificari se regasesc in Ordinul privind... Read more
CREȘTEREA GRADULUI DE ADAPTABILITATE ȘCOLARĂ A ELEVILOR CU DIZABILITĂȚI COGNITIVE PRIN TERAPIE MODULARĂ
Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse
și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată,... Read more
VALORIZAREA TEXTELOR CU CARACTER ISTORIC
Prof. înv. primar: DOBREA MONICA
Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău
„Cunoscând istoria, eroii, tradiţia, ne facem mai sociabili, mai altruişti, mai iubitori de… DIFFÉRENCE / DIFFÉRANCE SAU
INSTABILITATEA LIMBAJULUI LA DERRIDA
Prof. Drd. Miron Costina Violeta
Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, Dolj
„Celebra definiţie a lui Saussure, conform căreia limba este un sistem alcătuit din diferenţe… CROSS-CURRICULAR TEACHING AND LEARNING
Poenar Lorina Manuela - Profesor limba engleză
Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara
Nowadays the issue of cross-curricular teaching and learning involves a conscious effort to apply concepts, theories,…
A STUDY IN SMALL TALK IN CLASS
Prof. Adriana- Maria Ştefănescu
Liceul Tehnologic Energetic „Regele Ferdinand I”, Timişoara
When it comes to studentsof all ages, they do have something to say;…
CEI 7 ANI DE ACASĂ ÎNTRE ACTUAL ȘI DERIZORIU
Prof. înv. primar Doamna Nicoleta-Ionela, Școala Gimnazială Diaconu Coresi, Fieni-Dâmbovița
Prof. înv. primar Istrate Elena, Școala Gimnazială Diaconu…
CLASIC ŞI MODERN ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR ROMÂNESC
Prof. înv. primar: Dobrea Monica
Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, judeţul Bacău
„Consideră elevul o făclie… ACTIVITATEA NR. 1
CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!
Program Şcoala Altfel - Activităţi
1. Grupa de vârstă: copiii din clasele primare
2. Ariile de dezvoltare: afectivă, socială, fizică, intelectuală, spirituală şi… L’IMPORTANCE DE LA LECTURE AU PRIMAIRE
Prof. Octavian Horia Minda
Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Timiş
L'acquisition de la lecture se fait progressivement, à partir du développement des compétences langagières… STUDIU PRIVIND EFECTELE NEGATIVE
ALE CALCULATORULUI ASUPRA COPIILOR
Prof. Copaciu Georgeta Cătălina
Şcoala Generală Moeciu de Jos, Jud. Braşov
În lumea occidentală, cercetătorii din domeniul educaţiei au constatat că acei copii…
|
|