Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Test geografie clasa a XII-a
Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:46

Test geografie – clasa a XII-a

 

 

I. Precizaţi trei deosebiri şi o asemănare între clima Europei Atlantice şi clima Europei Mediteraneene.

Comparaţia se poate referi la factorii genetici ai climei, tipul de climă, aspecte calitative ale elementelor climatice.

 16 puncte

 

 

II. Analizaţi harta şi alegeţi varianta corectă:

- Alpii Dinarici traversează peninsula:

 a) Italică   b) Balcanică c) Scandinavă  d) Iberică

- Munţii Rodopi sunt situaţi în peninsula:

   a) Iberică  b) Balcanică  c) Scandinavă   d) Italică

- Ţărmul de tip dalmatin este localizat în regiunea litorală a Mării:

  a) Adriatice b) Ionice  c) Ligurice  d) Tireniene

- Râul Volga  se varsă în Marea:

 a) Neagră b) Baltică c) Adriatică d) Caspică

8 puncte

III. Precizaţi două cauze care explică nivelul mai ridicat al Mării Negre (0 m) în raport cu nivelul mai coborât al Mării Caspice (-27 m).

 

12 puncte

IV. Comparaţi Munţii Alpi şi Munţii Carpaţi precizând două asemănări şi două deosebiri.

Asemănările şi deosebirile se pot referi la lungime, altitudine, relief – caracteristici şi tipuri, geneză, tipuri de roci, etc.

16 puncte

V. Numiţi şi explicaţi influenţa a doi factori genetici ai climei Europei.

10 puncte

VI. Identificaţi unităţile de relief numerotate pe hartă de la 1 la 10.

10 puncte

VII. Prezentaţi:

- o cauză a densităţii mai reduse a populaţiei în regiunea notată cu cifra 2;

- o cauză a precipitaţiilor ridicate din regiunea notată cu cifra 3;

- o cauză a suprafeţelor forestiere reduse din unitatea notată cu cifra 6;

- o cauză a realizării numeroaselor iazuri din unitatea notată cu cifra 4;

- o cauză a temperaturilor scăzute înregistrate în unitatea notată cu cifra 1;

10 puncte

VIII. Numiţi câte o resursă naturală existentă în unităţile notate pe hartă cu cifrele 3, 6, 8, şi 9.

8 puncte

Se acordă 10 puncte din oficiu.


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 19 Martie 2011 12:53
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Planificare model pentru istorie gimnazi…

Planificare model pentru istorie gimnaziu   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model de...

Read more

Studiul tendinte ecoeducationale in lume…

STUDIUL-TENDINȚE ECOEDUCAȚIONALE ÎN LUMEA DE AZI prof. Arjoca Mihaela Maria Colegiul Tehnic ‘’Ion Mincu’’, Timișoara Rezumat: Ecologia dezvoltă comportamente și atitudini corecte, față de mediul înconjurător și formele de viată...

Read more

MUZICA SECOLULUI AL XX-LEA. DIVERSITATEA…

MUZICA SECOLULUI AL XX-LEA DIVERSITATEA STILURILOR ÎN CREAŢIA MUZICALÃ Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu     La sfârsitul secolului al XIX-lea, când influenta muzicii lui...

Read more

Evaluarea Nationala 2014 Limba si litera…

Evaluarea Nationala 2013 Limba si literatura romana subiect si barem   Vezi subiectul si baremul de evaluare si de notare / corectare de la prima proba de Evaluarea Nationala pentru clasa a VIII-a pentru anul...

Read more

Profil de personalitate al elevului crea…

PROFIL DE PERSONALITATE AL ELEVULUI CREATIV     Profesor Maria Ritivoi Colegiul Economic “Emanuil Gojdu”  Hunedoara   Lucrarea prezintă  un profil de personalitate al elevului de liceu, care învaţă discipline economice.   Ansamblul tuturor trăsăturilor de personalitate...

Read more

The myth of feminine beauty in victorian…

THE MYTH OF FEMININE BEAUTY IN VICTORIAN BRITISH NOVELS   Profesor Ştefănescu Adriana Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I”, Timişoara   I chose to study the Victorian novels because I considered them the beginners in breaking...

Read more

Discursul public ca modalitate de dezvol…

DISCURSUL PUBLIC CA MODALITATE DE DEZVOLTARE A PERSONALITĂŢII ŞI APTITUDINILOR ELEVULUI   Prundeanu Ciprian, Profesor Limba Engleză, Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timişoara   Rezumat: Dezbaterea şi discursul public sunt modalităţi extrem de utile în...

Read more

Johannes Brahms

JOHANNES BRAHMS (1833 – 1897) Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu Johannes Brahms este muzicianul german care, prin specificul artei sale, uneste cele douã mari...

Read more