Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Tipuri de turism din comuna nanesti judetul vrancea
Duminică, 08 Septembrie 2013 11:08

TIPURI DE TURISM DIN COMUNA

NĂNEŞTI - JUDEŢUL VRANCEA

 

Prof. Ciobotaru Ana-Maria

Şcoala Gimnazială Măicăneşti

 

Rezumat: Comuna Năneşti este situată în partea de sud-est a judeţului Vrancea pe malul drept al Siretului în plină zonă de câmpie. Sunt importante atât tipurile de turism de recreere şi agrement însă ar putea fi luate în considerare şi noi tipuri de turism.

Cuvinte cheie: turism, tip de turism, Năneşti, cicloturism.

 

 

 

 

 

 

Turismul, ca activitate umană în continuă evoluţie, s-a format şi dezvoltat în interacţiune cu mediul geografic natural, care a exercitat permanent o influenţă directă în dezvoltarea societăţii, în ansamblul său. Turismul este un fenomen deosebit de complex şi dinamic în timp şi spaţiu, cu o mare sferă de influenţă asupra zonelor din jur.

Viaţa omului modern, caracterizată prin urbanizare excesivă, suprasolicitare nervoasă (datorită zgomotului, ritmului trepidant de trai), tendinţa spre sedentarism, îşi găseşte o compensare în deplasările turistice de mai lungă sau scurtă durată. Una dintre posibilităţi ar fi reprezentată de comuna Năneşti.

Comuna Năneşti este situată în sud-estul județului Vrancea, la 45°32′41″N şi 27°29′54″E pe malul drept al râului Siret. Este localitatea de reședință a comunei cu același nume, situată la o altitudine de aproximativ 13 m.

Din punct de vedere fizico-geografic este situată în plină zonă de câmpie, în aria bălţilor, a meandrelor formate de Siret de-a lungul vremii. Aceste meandre reprezintă un pericol pentru oamenii care au locuinţe în apropierea zonelor uşor inundabile. Râul Siret poate constitui un punct de vizitare însa, totodată şi un pericol imens.

Dintre tipurile de turism întâlnite în comuna Năneşti se remarcă, după motivul principal al călătoriei, turismul de recreere şi agrement. Punctele de recreere ar fi digul râului Siret, folosit, în special, de localnici în anotimpul de vară.

După criteriul organizatoric se pot deosebi turismul pe cont propriu prin care anumite categorii de persoane tranzitează zona Năneştiului pentru a ajunge în alte zone sau pentru a rămâne. În funcţie de mijlocul de transport utilizat se deosebesc următoarele tipuri de turism: turismul rutier – turismul cu bicicleta (cicloturism) practicat de tineri şi copii mai mult.

Pentru o refacere turistică ar putea fi implementate şi înfiinţate noi tipuri de turism, care ar atrage turiştii mult mai mult; paintball-ul (sport în care participanţii folosesc pistoale cu aer comprimat pentru a trage cu bile cu vopsea în ceilalţi jucători; prezintă avantajul că poate fi practicat atât afară cât şi înăuntru şi obiectivele, strategia şi scenariile sunt limitate doar de imaginaţia jucătorilor). De asemenea, ar putea fi înfiinţate şi sporturile pe apă - profitând de mulţimea de apă a râului Siret.

În concluzie, se poate remarca faptul că sunt prezente foarte puţine tipuri de turism ce pot fi practicate şi rezultă, astfel, caracterul de nulitate al comunei în judeţul Vrancea. Cunoaşterea unei comune se vede în timp dar şi prin investirea serioasă în potenţialul acesteia.

 

Bibliografie:

1. Gheorghilaş, A. 2011. Geografia turismului. Metode de analiză în turism, Editura Universitară, Bucureşti;

2. Gherasim, V. 2006. Potenţialul turistic al depresiunilor Sibiului şi Făgăraşului, Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Geografie (rezumatul tezei de doctorat);

3. Voicu, D. 2011. Potenţialul turistic al Dealurilor şi Podişurilor dintre Mureş şi Târnava Mare, Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Geografie (rezumatul tezei de doctorat);

4. http://ro.wikipedia.org/wiki/N%C4%83ne%C8%99ti,_Vrancea

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Vineri, 11 Octombrie 2013 18:27
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Abandonul scolar cauze si modalitati de …

ABANDONUL ȘCOLAR- CAUZE ȘI MODALITĂȚI DE PREVENIRE Prof. înv. primar Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni, jud. Alba Educaţia are un rol vital în viaţa unei persoane. Așa cum spune John Dewey...

Read more

Pratiquer l’expression orale a l’aide d…

PRATIQUER L’EXPRESSION ORALE A L’AIDE DES PHOTOS Lector Ilie MINESCU Universitatea de Vest Timisoara L’enseignant qui cherche à communiquer et à faire s’exprimer ses étudiants en regardant une photo...

Read more

Simulari examene nationale 2014 calendar

Simulari examene nationale 2014 - calendar   Ministerul Educatiei Nationale a stabilit ca simularile pentru examenele nationale din anul scolar 2013-2014 se vor desfasura in  lunile februarie-martie 2014. Simularile pentru Evaluarea Nationala se...

Read more

Utilizarea instrumentului topgrade in ac…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI TOPGRADE ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Instrumentul Topgrade este util profesorilor deoarece le permite să realizeze teste și lecții online. Acest articol...

Read more

Educatia interculturala resursa pentru d…

EDUCAȚIA INTERCULTURALĂ – RESURSĂ PENTRU DEZVOLTAREA COMUNITĂȚILOR MULTICULTURALE   Profesor învățământ primar: Vultur Daniela Maria Școala cu clasele I – VIII, Dudeștii Noi, Timiș                     Abordarea interculturală, nu este o nouă știință ci o...

Read more

L etude sur le theatre des annees cinqua…

L’ETUDE SUR LE THEATRE DES ANNEES CINQUANTE OU LA REVOLUTION DRAMATIQUE   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   La diversité des recherches théâtrales des années 50 ou la révolution dramatique...

Read more

Fiinta umana intre coordonate ale timpul…

FIINŢA UMANĂ ÎNTRE COORDONATE ALE TIMPULUI Prof. Cristina Lorincz Colegiul Tehnic Iosif Şilimon, Braşov Timpul, o necunoscută „concretă”a existenţei noastre, este una din marile probleme existenţiale ale omului. Fiinţa umană,...

Read more

Implicatii deontologice privind lucrul c…

IMPLICAŢII DEONTOLOGICE PRIVIND LUCRUL CU COPIII SUPRADOTAŢI   Profesor Mihăeş Violeta Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea     În declaraţia de la Salamanca, a conferinţei mondiale a educaţiei speciale, adoptată de reprezentanţii a 88 de guverne...

Read more