Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Vivant profesores!
Duminică, 12 Aprilie 2009 20:03

 

 

VIVANT PROFESORES!

 

- Referat -

 

 

CUPRINS:

 

 1-Argument

 2-Obiective

 3-Diseminarea proiectului

 4-Model de orientare profesionala

 5-Colaboratori

 

 1. Argument

 

  Referatul VIVANT PROFESORES propune revigorarea functiilor si valorilor atribuite foii matricole, la absolvirea liceului.

 Noua versiune a foii matricole, se vrea un mini-ghid de orientare profesionala, prin prisma notelor obtinute pe parcursul celor trei cicluri de scolarizare; excluderea corigentelor si repetentelor si totusi, acordarea de note de la 1 la 10, urmarindu-se depistarea justa a calitatilor, abilitatilor, talentelor reale, la toti elevii. Odata cu excluderea corigentelor si repetentelor, ar dispare urmarile negative, care survin, adeseori: abandon scolar, amenintari, presiuni, suicid. Elevii ar fi incurajati sa se exprime liber, sa isi exteriorizeze calitatile, nemaifiind incatusati de frica notei, odata constientizati ca, nota 1 sau 3, nu reprezinta decat un talent scazut la materia respectiva sau o lipsa de interes si nu o amenintare cu corigenta sau cu repetenta; totodata, o nota, precum 9 sau 10, este un indicator al unui talent si interes crescut fata de o disciplina scolara, ce trebuie valorificata si incurajata.

  Ar fi ideala inmultirea disciplinelor scolare, astfel incat elevului sa i se ofere cat mai multe optiuni si posibilitati de descoperire a propriului potential creator, ce urmeaza sa se manifeste prin talentul si interesul manifestat in cele trei cicluri scolare, prin notele obtinute.

 

 

2. Obiective

-modificarea perceptiilor si urmarilor, functiilor didactice ale notei (nota – devine un indicator al talentului manifestat fata de o anumita disciplina scolara; un indicator al abilitatilor si inclinatiilor fata de o potentiala meserie/profesie etc.);

-incurajarea liberei exprimari la elevi, facand sa dispara frica de urmarile notei;

-descoperirea si valorificarea tuturor calitatilor, inclinatiilor, aptitudinilor si abilitatilor la elevi, prin incurajarea notarii de la 1 la 10 si prin excluderea corigentelor si repetentelor;

-transformarea foii matricole intr-un mini-ghid-profesional;

-inlaturarea urmarilor negative, la acordarea de note mici :presiuni asupra elevului sau dascalului, amenintari, sinucideri etc.;

-excluderea etichetei de elev “prost”, “incapabil” etc., ulterior obtinerii de note mici la anumite materii si in locuirea acestora cu calificative, precum: amotric, netalentat etc.;

-valorificarea talentelor, abilitatilor, calitatilor descoperite la elevi, in ideea orientarii profesionale;

-diversificarea disciplinelor scolare, asfel incat sa existe o paleta cat mai larga de optiuni orientative, pentru elevi ;

-accentuarea disciplinei, respectului si colaborarii, intre elevi, cadre didactice si parinti;

-formarea unei culturi generale ample, la toti elevii;

-incurajarea elevilor cu abilitati speciale, indiferent de conditia sociala;

-dezvoltarea dragostei pentru munca in general si evitarea orientarii profesionale sub presiunea factorilor externi (familie, prieteni, faima meseriei), ignorand lipsa de aptitudini, etc.;

-evitarea transformarii in tragedii a lacunelor, ce pot apare, in momentul verificarii bagajului de cunostinte si dezvltarea dorintei de recuperare;

-incurajarea depistarii tuturor talentelor si valorificarea acelora care dau satisfactie maxima si randament;

-formarea de reguli disciplinare, clare, care sa se aplice in momentul in care apar menifestari huliganice, evitandu-se formarea unei atitudini eronate de vedetism;

-organizarea de activitati scolare care sa induca sensibilizarea elevilor si notarea ideilor cu care acestia consimt sa contribuie;

-excluderea sentimentului de rusine, in orientarea profesionala;

-incurajarea creativitatii, a descoperirii de sine la elevi, prin evaluari si autoevaluari;

 

3. Diseminarea proiectului:

-cerc pedagogic

-consiliu profesoral

-internet

 

4. Model de orientare profesionala, prin prisma notelor obtinute pe parcursul scolarizarii:

-se selecteaza disciplinele la care s-au obtinut frecvent, cele mai mari note, incepand cu ciclul primar;

-se urmareste progresul inregistrat la disciplinele scolare, la care s-au inregistrat lacune, initial;

-se selecteaza disciplinele scolare pentru care elevii au exprimat afinitati crescute, indiferent de notele obtinute;

-se ofera elevului, la absolvire, in functie de notele obtinute, propuneri de orientare profesionala; in functie de acestea, elevul va continua sa se specializeze pentru viitoarea profesie/meserie/ocupatie.

 

5. Colaboratori:

-dir. prof. Buda Brighita Daniela, Scoala Vasile Alecsandri, Baia Mare

-inv. Cosma Adina, Scoala Vasile Alecsandri, Baia Mare

-prof. antr. Tarta Viorica, Scoala Somcuta Mare, Maramures, Clubul Sportiv Muncitoresc, Baia Mare

  

PROF. Educatie fizica si sport

HUZAU ORESIA NATALIA GEORGINA

  


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:38
 

Revista cu ISSN

Mobilitatea personalului didactic in anu…

Mobilitatea personalului didactic in anul scolar 2013-2014   Vezi Metodologia - cadru privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2013-2014, anexa la OMECTS 6239/14.11.2012.  

Read more

Continutul continuturile invatamantului

CONŢINUTUL/ CONŢINUTURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI Prof. drd. Corlade Ecaterina Iulia Colegiul Tehnic „Dumitru Mangeron”, Bacău, România Conceptul de conţinut (sau conţinuturi) desemnează substanţa cea mai palpabilă, mai concretă, a procesului de învăţământ,...

Read more

Inspectia de specialitate scop obiective…

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar      SECTIUNEA a 5-a Inspectia de specialitate. Scop, obiective, tipuri, etape   Art. 37. -     Inspectia de specialitate reprezinta o activitate complexa de evaluare a competentelor profesionale/activitatii...

Read more

Rolul comunicarii in procesul de invatam…

ROLUL COMUNICÃRII ÎN PROCESUL DE ÎNVÃŢÃMÂNT   Institutor Anton Simona Marinela Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2 Vorniceni, Judetul Botosani     Schimbarea conceptiei comunicative promovatã în scoalã pune în mod acut problema educãrii cu si...

Read more

Regulamentul de organizare si functionar…

  Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar      Capitolul I Dispoziţii generale   Art. 1. Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, denumită în continuare...

Read more

Stilurile de invatare

STILURILE DE ÎNVĂȚARE   Profesor Nae Mihaela Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși, Pitești               Rezumat: Articolul îşi propune identificarea avantajelor cunoașterii stilurilor de învǎțare proprii fiecǎrui elev.       Cuvinte cheie: abilitǎți, elevi, stil de învǎțare.   Conform ultimelor descoperiri ale...

Read more

Scurta privire asupra invatamantului rom…

SCURTĂ PRIVIRE ASUPRA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI ROMÂNESC DE AZI ŞI DE MÂINE profesor Moise Iuliana Daniela Liceul cu Program Sportiv „I. B. Soter”, Buzău, jud. Buzău Orice reformă, oricât de...

Read more

Asigurarea calitatii prin abordari moder…

ASIGURAREA CALITĂŢII PRIN ABORDĂRI MODERNE ÎN PREDAREA ISTORIEI   Profesor Mihăeş Violeta Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea   În contextul integrării României în Uniunea Europeană, dimensiunea educaţiei capătă o importanţă deosebită. Asigurarea educaţiei de...

Read more