|
|
4 ore de sport pe saptamana din anul scolar 2014-2015 |
Scris de administrator
|
Vineri, 08 August 2014 21:42 |
4 ORE DE SPORT PE SĂPTĂMÂNA DIN ANUL ȘCOLAR 2014-2015
Anul școlar 2014-2015 aduce unele schimbări și modificări în învățământul preuniversitar, care afectează și programa de învățământ, atât pentru elevii din ciclul primar, cât și pentru cei de la gimnaziu și liceu.
Începând cu acest an școlar, elevii vor face mai multă mișcare, în afara orelor de program. Ministerul Educației a venit cu această soluție și a anunțat că elevii din învățământul preuniversitar ar putea avea până la 4 ore de sport pe săptămână. Primii elevi care vor beneficia de dublarea numărului de ore de sport vor fi elevii din ciclul primar și elevii care intră în clasa a V-a și în clasa a IX-a, urmând ca în anul următor de aceste beneficii să se bucure elevii de clasa a VI-a și a XI-a. In decurs de3-4 ani, se va ajunge la nivelul maxim de sport în tot învățământul preuniversitar.
Evident, pentru aceasta e nevoie de investiții în ceea ce privește bazele sportive, astfel că, până în 2018, elevii să poată face mișcare și în timpul liber.
Ministrul educației consideră că ar fi indicat ca aceste ore să fie realizate în reprize de câte două ore, de două ori pe săptămână. “Poate că orele de sport ar trebui făcute suplimentar, peste ceea ce avem acum, pentru că, în fond, vorbim despre mișcare, despre sănătate, despre recreere. După șase ore de matematică într-o săptămână, e bine să faci patru ore de mișcare repartizate în reprize de câte două ore legat. Specialiștii spun că într-o oră de educație fizică, de fapt lucrezi efectiv cam 15 minute. Pentru că trebuie să respecți toate procedurile, încălzirea, faci exercițiul fizic și apoi trebuie să lași elevul după ce a ieșit din sala de sport câteva minute să-și revină”. Acestea par să fie explicațiile date de ministrul Remus Pricopie.
“Vor avea minim două ore începând cu anul școlar 2014-2015, iar clasele a VI-a și a IX-a vor avea trei ore de educație fizică și sport. Problema ciclului primar e rezolvată către patru ore de mișcare.” Așadar, orele de educație fizică vor fi introduse gradual.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
FAMILIA, ŞCOALA, COMUNITATEA - PARTENERI IN EDUCAŢIE
Institutor, Olaru Viorica,
Şcoala cu clasele I-VIII ,,Petre P. Carp”, Localitatea Tufeşti, judeţul Brăila
Informarea si formarea părinţilor în ceea ce priveşte şcolaritatea copilului presupune,... Read more
Concursul de selecţie a cadrelor didactice pentru constituirea corpului naţional de experţi
în management educaţional, sesiunea 2012, seria a 2-a
OMECTS 4171 / 24.05.2012
Publicat in M.Of. nr.362 din 29.05.2012
În baza prevederilor... Read more
DACII ÎN ANALELE FRANCE (SECOLUL IX)
Dragnea Mihai
Analele Regatului Francilor (latină Annales regni Francorum, Annales Laurissenses maiores; germană Reichsannalen) reprezintă o serie de scrieri cu caracter istoric, ce ne informează despre... Read more
Rezultate titularizare 2012
Afla rezultatele de la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar 2012 (rezultate titularizare 2012).
Read more
Fisa de inregistrare a actelor de violenta
Vezi fisa de inregistrare a actelor de violenta, elaborata de Institutul de Stiinte ale Educatiei, in cadrul Programului “Tinerii impotriva violentei”.
Read more
CONTRIBUŢIA MIJLOACELOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT
LA FORMAREA REPREZENTĂRILOR ŞI A NOŢIUNILOR
Prof. Bobariu Liliana
Școala Gimnazială Vidra
Modernizarea învăţământului, în conformitate cu cerinţele reformei, presupune găsirea unor noi tehnologii didactice care să contribuie... Read more
CADRUL DIDACTIC – FACTOR IMPORTANT ÎN PROMOVAREA EDUCAŢIEI INCLUZIVE
Prof. itinerant Galoiu Ecaterina
CSEI ,,Elena Doamna” Focșani
Școala Gimnazială ,,Nicolae Iorga” Focşani
Conceptul de educaţie... Read more
JOHN MAXWELL-O AUTORITATE ÎN DOMENIUL MANAGEMENTULUI ȘCOLAR PERFORMANT
Numele: FILDAN MIHAELA
Calitatea: PROFESOR LIMBA ROMÂNĂ
Instituția: LICEUL TEOLOGIC BAPTIST EMANUEL ORADEA
“Pentru a câştiga încrederea oamenilor, un lider trebuie sa aibă următoarele... Read more
COMUNICARE ŞI FEED-BACK ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR
Anton Simona Marinela
Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2 Vorniceni, Jud. Botoşani
Comunicarea reprezintă un sistem de transmitere a unor mesaje care pot…
SCHIMBAREA ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
Prof. Sandu Diana – Ileana
Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I”, Timişoara
Motto:
Într-o lume imperfectă pe care o putem influenţa în bine sau rău,
conştientizarea faptului că orice încercare contează…
FRUMOSUL – FENOMEN ESTETIC DE BAZÃ
ŞI CATEGORIE CENTRALÃ A ESTETICII
prof. Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
Frumosul reprezintã un fenomen complex deosebit de fluid si prin urmare greu…
METODE ŞI STRATEGII DESTINATE
CERCURILOR DE LECTURĂ
Prof. Melinte Mihaela
Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Galaţi
Cercurile de lectură reprezintă activităţi didactice, desfăşurate într-un cadru curricular sau extracurricular, al… ATITUDINI ŞI BULLYING
Mureşan - Chira Gabriel
Prof. educator CRDEII, Cluj-Napoca
Problematica bullying-ului se concentrează în speţă pe problematica din mediile şcolare neexcluzând şi alte medii cum sunt cele… In 2011, Bac-ul se da in iunie
Pentru anul scolar 2010-2011, oficialii din Educatie au programat probele orale pentru Bacalaureat in luna iunie, si nu in februarie asa cum s-a desfasurat…
STUDIU DE CAZ
R. D.
Înv. Gligor Dana
Școala Gimnazială Câmpeni
Am ales acest caz fiind convinsă că pot ameliora situaţia creată, pot preveni…
ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA UNEI ACTIVITĂŢI DE PROIECT
Prof. Mihalcea Carla
Scoala nr. 1, Pantelimon - Ilfov
Proiectul este deopotrivă activitate de învăţare şi modalitate de evaluare, cu un profund caracter formativ.
Avantajele…
UN ALT MOD DE ABORDARE A FIZICII
prof. Mihaela Butoi
Colegiul Tehnic “Petru Poni”, Onești
La nivelul fiecărei şcoli a apărut motivaţia implementării noilor tehnologii…
|
|