Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Abordarea SciFiEd
Scris de administrator   
Luni, 14 Aprilie 2014 18:29

Partea I

Abordarea SciFiEd

 

Sumar executiv al Raportului Transnaţional de cercetare şi Rezumat al abordărilor şi metodelor sugerate

 

Raportul prezintă rezultatele cercetării de birou (de desk) - un sondaj bibliografic în cadrul fiecărei literaturi naţionale - şi o cercetare de teren realizată prin chestionar şi interviuri structurate, faţă-în-faţă, în toate ţările partenere, şi anume Cipru, Irlanda, Italia, Polonia şi România.

 

 

 

Bazându-ne pe rezultatele provenite atât din cercetările de birou (desk) cât şi de teren realizate în ţările partenere, putem trage următoarele concluzii:

·        În anumite ţări participante, cum ar fi Polonia şi Romania, literatura SF este dezvoltată şi este la modă în rândul copiilor  şi al tinerilor. În restul ţărilor participante, ştiinţifico-fantasticul pt. copii şi adolescenţi este într-o fază incipientă. În anumite ţări, cum ar fi Cipru, dezvoltările recente în domeniu arată o apreciere emergentă pt. SF şi pt. dezvoltarea genului SF. Iar când vine vorba despre SF-ul tradus, ştiinţifico-fantasticul american pare a fi binecunoscut în majoritatea ţărilor participante.

·        În toate ţările, nu există foarte multe referinţe referitoare la predarea conceptelor, proceselor sau adevărurilor ştiinţifice prin SF. Acest fapt nu este întâlnit nici în formarea profesorilor şi un număr vast de educatori nu este familiarizat cu SF-ul şi potenţialul lui pedagogic. Totuşi, un număr limitat de practicanţi propun şi aplică activităţi educaţionale interesante care utilizează SF-ul.

·        În toate ţările participante, includerea SF-ului în curriculum este marginală şi limitată, acolo unde ea măcar există. În plus, atunci când se face referinţă la SF, acesta este inclus numai sub categoria literatură şi niciodată în corelaţie cu ştiinţa. Abordările interdisciplinare ale SF-ului sunt rare şi descrise doar la modul general. Valenţele pedagogice şi educaţionale ale literaturii SF nu sunt exploatate complet în educaţie, mare parte a chestiunii fiind lăsată la alegerea profesorilor.

·        În toate ţările, există potenţial pentru ca SF-ul să fie introdus de către profesori dacă aceştia decid astfel, iar majoritatea educatorilor cred că SF-ul ar putea fi util în multe domenii, precum ştiinţele, limba engleză şi comunicare, matematică, studii sociale, educaţie în privinţa mediului şi istorie.

·        Profesorii şi experţii identifică beneficii educaţionale multiple ce derivă din introducerea SF-ului în educaţie: motivaţie mărită a elevilor; abilităţi de limbă şi vocabular; gândire critică; sensitivitate civică şi ecologică; imaginaţie şi stimă de sine; oportunităţi de a explora viziuni ale viitorului şi de a critica prezentul; conştientizarea cognitivă şi critică a elevilor privind ştiinţa; înţelegerea interconexiunilor dintre ştiinţă, tehnologie, cultură, societate şi mediu de către elevi.

·        Există cel puţin 4 tipuri de activităţi pt. utilizarea filmelor şi a altor tipuri de media SF:

·         Folosirea benzilor desenate sau a filmelor pe post de introducere stimulativă a unui nou subiect/ sau a unor noi teme;

·         Examinarea validităţii ştiinţifice a scenelor SF;

·         Vizionarea de filme şi desene SF pt. a studia fenomene şi chiar pt. a face măsurători (folosind tehnologie);

·         Analizarea modului în care ştiinţa, tehnologia şi oamenii de ştiinţă sunt portretizaţi în aceste forme de media.

 

Iată câteva recomandări mai specifice desprinse din raport:

1.    Informarea profesorilor şi a şcolilor în privinţa genului SF şi a potenţialului său

2.    Organizarea de cursuri şi sesiuni de formare pt. profesori

3.    Furnizarea de linii directoare (ghiduri) şi sfaturi pt. profesori

4.    Prezentarea de exemple de bune practică solide, profesorilor

5.    Dezvoltarea de liste de poveşti SF adecvate vârstei

6.    Publicarea de material online, cu access liber care să fie interesant şi gata de a fi folosit de către elevi

7.    Dezvoltarea de activităţi care sunt de mare calitate şi care încurajează explorarea, investigarea şi descoperirile

8.    Adaptarea materialului la niveluri specifice de vârstă

9.    Adaptarea materialului, poveştilor şi activităţilor SciFi-Ed la arii specifice ale unor curriculum-uri specifice şi elaborarea de material care se corelează cu alte materiale didactice (de exemplu, manuale) folosite în prezent

10.                  Utilizarea tehnologiei, producerea de ajutoare vizuale relevante, şi încurajarea folosirii multimedia (sunet, mişcare, video etc.)

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

STUDIU DE SPECIALITATE: CUNOASTEREA COP…

STUDIU DE SPECIALITATE: CUNOAŞTEREA COPILULUI PRIN DESEN   Institutor Onel Maria-Antoaneta Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”, Sãbãoani, Neamt   Limbajul plastic are misiunea de a echilibra si armoniza relatiile copilului cu natura, cu ceilalti, cu sine....

Read more

European Education Fain editia a treia

European Education Fair la cea de-a treia editie     IEC - International Education Center Romania invită elevii si studentii romani interesati de studiile in strainatate la cea de-a treia editie a...

Read more

Ganduri - Profesor in Romania

„Fiecare zi ne învatã ceva nou.” (Euripides) Ce mare adevãr! Mai mult de atât, e util si necesar a recunoaste cã fiecare zi ne oferã noi si noi experiente, experiente ce...

Read more

Destramarea obstilor satesti din zona Ca…

DESTRĂMAREA OBŞTILOR SĂTEŞTI DIN ZONA CÂMPULUNG-MUSCEL   Prof. Gabriel TUDOSE Şcoala „Petre Tudose” Mălureni, Argeş     Obştea sătească – unitate de bază structurală şi funcţională a societăţii româneşti din Preistorie până spre contemporaneitate –...

Read more

Traducteurs independants

~*`^`ТRАDUϹТЕURЅ ΙΝDЕРЕΝDАΝТЅo o Prof. Negru Simona-Solomia Liceul Teoretic ,,Eftimie Murgu ,, Bozovici, Caraș-Severin     Lе traduсtеur otransроsе un otехtе d'unе lanɡuе à unе autrе. oΙl dоit oà la fоis rеsресtеr la fоrmе еt...

Read more

Matematica si metoda problematizarii

Matematica si metoda problematizarii

MATEMATICA ŞI METODA PROBLEMATIZĂRII   Gogan Gabriela, profesor de matematică  Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 1 ”Nicolae Labiş” Mălini, judeţul Suceava      În articolul “MATEMATICA ŞI METODA PROBLEMATIZĂRII” este reliefat rolul matematicii în dezvoltarea personalităţii...

Read more

L etude sur le theatre des annees cinqua…

L’ETUDE SUR LE THEATRE DES ANNEES CINQUANTE OU LA REVOLUTION DRAMATIQUE   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   La diversité des recherches théâtrales des années 50 ou la révolution dramatique...

Read more

Planificare model pentru terapia educati…

Planificare model pentru terapia educationala complexa si integrata invatamant special   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de...

Read more