Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Activitati de educatie rutiera
Marţi, 31 Iulie 2012 00:00

ACTIVITĂŢI DE EDUCAŢIE RUTIERĂ

 

Accidentul rutier reprezintă una dintre cele mai grave forme de vătămare înregistrate la nivel mondial conform rapoartelor internaţionale şi a datelor statistice înregistrate. După malformaţii congenitale şi maladiile care depind în mică măsură de opţiunea de viaţă a fiecărui copil sau tânăr, accidentul rutier se manifestă ca următoarea cauză care determină mortalitatea în rândul tinerei generaţii datorită absenţei unor abilităţi primare de auto-siguranţă. Conform datelor statistice ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii şi UNICEF, cele mai afectate categorii de vârstă sunt 5 – 9 ani, 10 – 14 ani şi 15 – 19 ani, perioade de formare şi dezvoltare a abilităţilor de viaţă sănătoasă, a unui stil de viaţă conştient de repercursiuni şi a unui standard de viaţă ridicat.

Flagelul insecurităţii rutiere în rândul copiilor şi tinerilor este rezultanta unui fenomen complex din punctul de vedere al aspectelor incumbate:

·                     mediul fizic nesigur determinat, în principal, de o infrastructură perimată;

·                     mediul social permisiv generat de absenţa informaţiilor relevante, de inconştienţă, de dezinteresul parental, de mediatizarea „negativă” a evenimentului rutier care încurajează un nou mod de promovare a imaginii personale.

·                     caracteristicile vârstei, fie că este vorba de limitări fizice impuse de vârstă, fie că este vorba decele psihice sau sociale, ca: peer pressure, teribilism sau modelul parental.

În acest sens, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi Ministerul Administraţiei şi Internelor au în vedere:

·                     actualizarea conţinutului şi restructurarea formatului activităţilor de educaţie rutieră, astfel încât accentul să fie mutat de pe transmiterea de informaţii pe formarea abilităţilor şi comportamentului rutier responsabil;

·                     intensificarea educaţiei rutiere în sistemul de învăţământ preuniversitar – atât în zona educaţiei formale – prin Curriculumul la decizia şcolii, cât şi în zona educaţiei non-formale prin activităţi practice complementare aspectelor teoretice;

·                     elaborarea de materiale didactice auxiliare de educaţie rutieră adaptate fiecărui ciclu de învăţământ;

·                     generalizarea programului „Patrulele şcolare de circulaţie ” la nivel naţional;

·                     implemntarea programului naţional „Caravanele şcolare” destinat elevilor din mediul rural;

·                     diversificarea proiectelor educative conform realităţilor rutiere specifice diferitelor medii rutiere şi a diferitelor categorii de copii şi tineri (elevi din mediul rural, copii cu cerinţe educaţionale speciale etc.).

De asemenea, vezi scopul şi eficienţa activităţilor de educaţie rutieră, precum şi abordarea didactică şi tematica activităţilor de educaţie rutieră cu tot ce implică (ciclu de învăţământ, obiective, tipuri de activităţi propuse, teme propuse).

 

Ultima actualizare în Sâmbătă, 03 Noiembrie 2012 21:35
 

Revista cu ISSN

Curs ejournalism educational collaborati…

DISEMINARE CURS - eJOURNALISM 2.0 – EDUCATIONAL COLLABORATION ACROSS BORDERS USING WEB BASED TOOLS   Alexie Cristina, Prof. limba franceză, Colegiul Tehnic Ion Mincu, Slatina/ Șc. cu cls. I-VIII, Slătioara     În perioada 10-16...

Read more

Educatia socio emotionala la varsta pres…

EDUCAŢIA SOCIO-EMOŢIONALĂ LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ Prof. înv. preşc DAN FLORINA, Grădiniţa cu PP nr 26 Braşov Conceptul de educaţie socială şi emoţională în contextul...

Read more

Clasa pregatitoare ramane in invatamantu…

Clasa pregatitoare ramane in invatamantul obligatoriu si poate fi in scoala sau in gradinita   Vezi acordul asupra pozitiei comune a Ministerului Educatiei Nationale, a federatiilor sindicale si a Federatiei nationale a...

Read more

Organizarea si desfasurarea evaluarii na…

Organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru anul 2014   Iata Ordinul privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a in anul scolar 2013-2014.   In baza prevederilor art. 94, alin....

Read more

Rolul educatiei fizice si sportului in i…

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR       CAPITOLUL I ROLUL EDUCAŢIEI FIZICE ŞI SPORTULUI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR   Art.1. Educaţia fizică şi sportul sunt componente ale educaţiei globale, prin...

Read more

Comisii MECTS privind Legea Educatiei Na…

Atasam primele drafturi ale acestor metodologii privind legislatia secundara pentru implementarea Legii nr. 1/2011 – Legea Educatiei Nationale: 3. Regulament privind organizarea invatamantului de arta       18. Metodologie de acordare a...

Read more

Stilistica si problematica stilului

STILISTICA ŞI PROBLEMATICA STILULUI Profesor Andra Elena Diaconu Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Prin analogie cu dihotomia langue – parole a lui Ferdinand de Saussure, discipolul acestuia, Charles Bally, dezvoltă distincţia...

Read more

Programul Scoala Altfel 2014

Programul Şcoala Altfel 2014   Vezi Programul "Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!" 2014, anexă la Ordinul nr. 3.818 din 3 iunie 2013 privind structura anului şcolar 2013-2014,...

Read more