Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Activitati si documente ale coordonatorilor de centre metodice sau ale sefilor de comisii metodice
Miercuri, 15 Septembrie 2010 15:04

Principalele activitati si documente care vor sta

in atentia coordonatorilor de centre metodice/sefilor de comisii metodice 

 

La inceputul fiecarui semestru, coordonatorii de centre metodice, sefii de cercuri pedagogice/ sefii de comisii metodice vor analiza activitatea desfasurata si vor realiza raportul de activitate referitor la perioada precedenta, vor stabili principalele directii si obiective pentru perioada urmatoare, elaborand planul managerial si graficul de activitati.

RAPORTUL DE ACTIVITATE trebuie sa reprezinte o temeinica si obiectiva analiza a rezultatelor obtinute in etapa anterioara, cu reliefarea realizarilor si a lipsurilor, a principalelor metode care au facut posibile succesele obtinute si a cauzelor care au generat lipsurile semnalate. Analiza se va referi, cu date concrete si nominalizari la concursurile scolare, proiecte educationale, publicatii ale invatatorilor din centrul metodic, precum si alte activitati deosebite realizate de catre acestia. Se vor face aprecieri pertinente asupra participarii efective a membrilor cercurilor la activitatile care au fost organizate  (de catre comisiile metodice sau  de catre alte institutii).

 

In cadrul acestui raport vor fi prezentate aspecte privind:

 

- Puncte tari / puncte slabe – pentru:

o       Proiectarea didactica

o       Calitatea actului didactic

o       Calitatea evaluarii elevilor

o       Nivelul atingerii standardelor educationale de catre elevi

o       Curriculum-ul la decizia scolii

- Aspecte privind:

o       Participarea perfectionari, simpozioane judetene/nationale

o       Rezultate deosebite la concursuri scolare

o       Performante deosebite in inovarea didactica – contributii la elaborarea de carti educationale, reviste scolare etc.

o       Rezultate deosebite obtinute in activitatile educative organizate in scoala

o       Participarea la proiecte educationale

- Exemple de buna practica

- Propuneri de imbunatatire a activitatii

 

PLANUL MANAGERIAL este un  material care ar trebui sa prezinte viziunea generala asupra activitatii pe care o vor desfasura membrii colectivului in anul scolar in curs. In cadrul acestuia trebuie sa se regaseasca obiectivele din planul managerial al inspectorilor de specialitate cu particularizari concrete. 

Centrul de interes al activitatilor metodice si psihopedagogige il va constitui:

  •  
    • analiza si dezbaterea programelor si manualelor scolare;
    • organizarea de schimburi de experienta, in scopul cunoasterii si generalizarii celor mai bune metode si procedee didactice;
    • adoptarea de masuri ce vizeaza  modernizarea predarii si invatarii, proiectarea si utilizarea unor strategii participative care sa asigure invatarea in clasa, diversificarea metodelor si a procedeelor didactice, a formelor de activitate si de organizare a colectivului de elevi;
    • utilizarea surselor alternative de invatare, de cautare si folosire a altor forme de cunoastere;
    • inventarierea principalelor probleme cu care se confrunta cadrele didactice in activitatea lor curenta  - sub raportul specialitatii, metodicii  si psihopedagogiei - pentru a putea  stabili prioritatile si nevoile de formare continua;
    • sprijinirea si indrumarea cadrelor didactice debutante;
    • actiuni practice si cercetari pentru prevenirea si combaterea esecului  si a abandonului scolar.

 

Planul managerial trebuie sa cuprinda: obiective, modalitati de realizare, termene calendaristice, responsabilitati, indicatori de evaluare, observatii.

 

Coordonate ale elaborararii planului managerial pentru cercul pedagogic si comisia metodica:

1.      ANALIZA S.W.O.T.

a)      PUNCTE TARI

b)      PUNCTE SLABE

c)      OPORTUNITATI

d)      AMENINTARI

2.      ARGUMENT

3.      PLAN MANAGERIAL (Nr. crt., Obiectivul general, Obiective specifice, Activitati-actiuni planificate, Persoane-institutii responsabile, loc de desfasurare, Termene de realizare, Rezultate anticipate, Masuri/actiuni de reglare)

 

 

GRAFICUL ACTIVITATILOR METODICE contine: activitati, cu precizarea  tematicii si a formelor de activitate, date, responsabilitati concrete, observatii.

 

Pot fi propuse variate si eficiente  forme de activitate: dezbateri, referate, activitati demonstrative, analize de continut, simulari, studii de caz, ateliere de lucru, activitati interactive in grup de dezvoltare a experientelor valoroase si crearea de noi modele teoretice si practice, cercetari constatativ-ameliorative, etc., ce vor constitui modalitati prioritare de optimizare a activitatii cadrului didactic in scopul obtinerii unor performante observabile si masurabile in activitatile cu elevii.

 

Dosarul centrului metodic/comisiei metodice trebuie sa contina:

  • Tabelul cu cadrele didactice - membre ale centrului metodic/comisiei metodice, specializarea, vechimea, grade didactice;
  • Raportul de activitate  pentru perioada precedenta; 
  • Planul managerial pentru anul scolar in curs;
  • Graficul anual al activitatilor;
  • Tabelul nominal cu prezenta membrilor la activitatile metodice organizate;
  • Dosarul cu documentele care atesta desfasurarea actiunilor programate: procese verbale (in care se consemneaza actiunile desfasurate si continutul interventiilor membrilor colectivului respectiv), materialele informative sustinute, proiectele de lectie ale activitatilor demonstrative, etc.;
  • Mape didactice (programe scolare,  proiectari ale unitatilor de invatare, proiecte de lectie model, lucrari metodice, colectii de teste utilizate ca probe de evaluare, subiecte date la olimpiadele si concursurile scolare, etc).
  •  


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:05
 

Revista cu ISSN

Managementul prin obiective

MANAGEMENTUL PRIN OBIECTIVE   Prof. ec. Gr.I. Cîrcotă Roxana Liceul Tehnologic de Marină Galați   Rezumat Managementul prin obiective reprezintă cel mai larg utilizat sistem de planificare, luare de decizii şi control. Pentru ca managementul prin obiectve...

Read more

Metode alternative de evaluare la matema…

METODE ALTERNATIVE DE EVALUARE LA MATEMATICĂ Prof. GARCEA FLORIN CATALIN ŞCOALA GENERALĂ NR. 1 – MOTRU Acest articol prezintă metodele alternative de evaluare, care...

Read more

Importanta activitatilor transdisciplina…

IMPORTANŢA  ACTIVITĂŢILOR  TRANSDISCIPLINARE   Profesor învăţământ primar Marşeu Rodica Lavinia Şcoala cu clasele I – VIII Dudeştii Noi, Judeţul Timiş     Activităţile transdisciplinare sunt activităţi care abordează o tema generală din perspectiva mai multor arii...

Read more

Studiul tendinte ecoeducationale in lume…

STUDIUL-TENDINȚE ECOEDUCAȚIONALE ÎN LUMEA DE AZI prof. Arjoca Mihaela Maria Colegiul Tehnic ‘’Ion Mincu’’, Timișoara Rezumat: Ecologia dezvoltă comportamente și atitudini corecte, față de mediul înconjurător și formele de viată...

Read more

A synthetic study of transitive verbs ta…

A SYNTHETIC STUDY OF TRANSITIVE VERBS TAKING DIRECT OBJECTS prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea Having in mind the complexity of the English verb and relating it with...

Read more

EDUCATIA EXCELENTEI PENTRU O SOCIETATE …

EDUCAŢIA EXCELENtEI PENTRU O SOCIETATE CENTRATÃ PE COPIL Prof. Popescu Ileana – Alina, Şcoala „Arhitect T. T. Socolescu”, com Pãulesti, jud. Prahova   Societatea centratã pe copil? Educatia excelentei? Formulãri care apar...

Read more

Stilistica si problematica stilului

STILISTICA ŞI PROBLEMATICA STILULUI Profesor Andra Elena Diaconu Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Prin analogie cu dihotomia langue – parole a lui Ferdinand de Saussure, discipolul acestuia, Charles Bally, dezvoltă distincţia...

Read more

Medalii de aur la olimpiada internationa…

Doua medalii de aur la a XVII-a editie a Olimpiadei Internationale de Astronomie   Lotul olimpic al tarii noastre, Romania, a obtinut doua medalii de aur la a XVII-a editie a Olimpiadei Internationale...

Read more