Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Activitati si documente ale coordonatorilor de centre metodice sau ale sefilor de comisii metodice
Miercuri, 15 Septembrie 2010 15:04

Principalele activitati si documente care vor sta

in atentia coordonatorilor de centre metodice/sefilor de comisii metodice 

 

La inceputul fiecarui semestru, coordonatorii de centre metodice, sefii de cercuri pedagogice/ sefii de comisii metodice vor analiza activitatea desfasurata si vor realiza raportul de activitate referitor la perioada precedenta, vor stabili principalele directii si obiective pentru perioada urmatoare, elaborand planul managerial si graficul de activitati.

RAPORTUL DE ACTIVITATE trebuie sa reprezinte o temeinica si obiectiva analiza a rezultatelor obtinute in etapa anterioara, cu reliefarea realizarilor si a lipsurilor, a principalelor metode care au facut posibile succesele obtinute si a cauzelor care au generat lipsurile semnalate. Analiza se va referi, cu date concrete si nominalizari la concursurile scolare, proiecte educationale, publicatii ale invatatorilor din centrul metodic, precum si alte activitati deosebite realizate de catre acestia. Se vor face aprecieri pertinente asupra participarii efective a membrilor cercurilor la activitatile care au fost organizate  (de catre comisiile metodice sau  de catre alte institutii).

 

In cadrul acestui raport vor fi prezentate aspecte privind:

 

- Puncte tari / puncte slabe – pentru:

o       Proiectarea didactica

o       Calitatea actului didactic

o       Calitatea evaluarii elevilor

o       Nivelul atingerii standardelor educationale de catre elevi

o       Curriculum-ul la decizia scolii

- Aspecte privind:

o       Participarea perfectionari, simpozioane judetene/nationale

o       Rezultate deosebite la concursuri scolare

o       Performante deosebite in inovarea didactica – contributii la elaborarea de carti educationale, reviste scolare etc.

o       Rezultate deosebite obtinute in activitatile educative organizate in scoala

o       Participarea la proiecte educationale

- Exemple de buna practica

- Propuneri de imbunatatire a activitatii

 

PLANUL MANAGERIAL este un  material care ar trebui sa prezinte viziunea generala asupra activitatii pe care o vor desfasura membrii colectivului in anul scolar in curs. In cadrul acestuia trebuie sa se regaseasca obiectivele din planul managerial al inspectorilor de specialitate cu particularizari concrete. 

Centrul de interes al activitatilor metodice si psihopedagogige il va constitui:

  •  
    • analiza si dezbaterea programelor si manualelor scolare;
    • organizarea de schimburi de experienta, in scopul cunoasterii si generalizarii celor mai bune metode si procedee didactice;
    • adoptarea de masuri ce vizeaza  modernizarea predarii si invatarii, proiectarea si utilizarea unor strategii participative care sa asigure invatarea in clasa, diversificarea metodelor si a procedeelor didactice, a formelor de activitate si de organizare a colectivului de elevi;
    • utilizarea surselor alternative de invatare, de cautare si folosire a altor forme de cunoastere;
    • inventarierea principalelor probleme cu care se confrunta cadrele didactice in activitatea lor curenta  - sub raportul specialitatii, metodicii  si psihopedagogiei - pentru a putea  stabili prioritatile si nevoile de formare continua;
    • sprijinirea si indrumarea cadrelor didactice debutante;
    • actiuni practice si cercetari pentru prevenirea si combaterea esecului  si a abandonului scolar.

 

Planul managerial trebuie sa cuprinda: obiective, modalitati de realizare, termene calendaristice, responsabilitati, indicatori de evaluare, observatii.

 

Coordonate ale elaborararii planului managerial pentru cercul pedagogic si comisia metodica:

1.      ANALIZA S.W.O.T.

a)      PUNCTE TARI

b)      PUNCTE SLABE

c)      OPORTUNITATI

d)      AMENINTARI

2.      ARGUMENT

3.      PLAN MANAGERIAL (Nr. crt., Obiectivul general, Obiective specifice, Activitati-actiuni planificate, Persoane-institutii responsabile, loc de desfasurare, Termene de realizare, Rezultate anticipate, Masuri/actiuni de reglare)

 

 

GRAFICUL ACTIVITATILOR METODICE contine: activitati, cu precizarea  tematicii si a formelor de activitate, date, responsabilitati concrete, observatii.

 

Pot fi propuse variate si eficiente  forme de activitate: dezbateri, referate, activitati demonstrative, analize de continut, simulari, studii de caz, ateliere de lucru, activitati interactive in grup de dezvoltare a experientelor valoroase si crearea de noi modele teoretice si practice, cercetari constatativ-ameliorative, etc., ce vor constitui modalitati prioritare de optimizare a activitatii cadrului didactic in scopul obtinerii unor performante observabile si masurabile in activitatile cu elevii.

 

Dosarul centrului metodic/comisiei metodice trebuie sa contina:

  • Tabelul cu cadrele didactice - membre ale centrului metodic/comisiei metodice, specializarea, vechimea, grade didactice;
  • Raportul de activitate  pentru perioada precedenta; 
  • Planul managerial pentru anul scolar in curs;
  • Graficul anual al activitatilor;
  • Tabelul nominal cu prezenta membrilor la activitatile metodice organizate;
  • Dosarul cu documentele care atesta desfasurarea actiunilor programate: procese verbale (in care se consemneaza actiunile desfasurate si continutul interventiilor membrilor colectivului respectiv), materialele informative sustinute, proiectele de lectie ale activitatilor demonstrative, etc.;
  • Mape didactice (programe scolare,  proiectari ale unitatilor de invatare, proiecte de lectie model, lucrari metodice, colectii de teste utilizate ca probe de evaluare, subiecte date la olimpiadele si concursurile scolare, etc).
  •  


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:05
 

Revista cu ISSN

La cinematographie Ouvres litteraires fr…

LA CINÉMATOGRAPHIE. OEUVRES LITTÉRAIRES FRANÇAISES PORTÉES A L’ÉCRAN. ÉTUDE.   Prof. Alexie Cristina Colegiul Tehnic « Ion Mincu », Slatina   La cinématographie  c’est un voyage dans l’intérieur des habitudes, des coutumes, des rêves humains, un passeport...

Read more

Socializarea din primii ani de viata

SOCIALIZAREA DIN PRIMII ANI DE VIAŢĂ   Prof. Antonie Carmen-Elena Colegiul Naţional Pedagogic „Ştefan cel Mare” Bacău   Rezumat Socializarea primară este prima şi cea mai importantă etapă din devenirea unui individ, absenţa acesteia transformându-l într-o...

Read more

Cercetare stiintifica cu privire la rolu…

CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ CU PRIVIRE LA ROLUL COMUNICĂRII ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ prof. Chiru Adelina Şcoala Gimnazială ,,Înv. Clemenţa Beşchea” Căpăţîneşti, judeţul Buzău De-a lungul vieţii, chiar din momentul...

Read more

Freinet pedagogie nouvelle ou nouvelle p…

FREINET: PEDAGOGIE NOUVELLE OU NOUVELLE PEDAGOGIE?   Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI TIMIS     La pédagogie nouvelle n'est pas un courant homogène puisque s'y côtoient des approches relevant de divers courants en...

Read more

Implicatii deontologice privind lucrul c…

IMPLICAŢII DEONTOLOGICE PRIVIND LUCRUL CU COPIII SUPRADOTAŢI   Profesor Mihăeş Violeta Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea     În declaraţia de la Salamanca, a conferinţei mondiale a educaţiei speciale, adoptată de reprezentanţii a 88 de guverne...

Read more

Tabere si excursii scolare 2014 formular…

Tabere si excursii scolare - formulare si documentare   Vezi ordinul MEN 3060/2014 privind aprobarea conditiilor de organizare a taberelor, excursiilor, exeditiilor si a altor activitati de timp liber, organizate prin scoala,...

Read more

Oferta scolara pentru elevii din clasele…

  Oferta scolara pentru elevii din clasele primare   Incepand cu anul scolar 2013-2014 in oferta scolara a elevilor din clasele primare au aparut disciplinele optionale „Filosofia pentru copii”, „Educatia pentru societate” si...

Read more

Metode specifice predarii literaturii ro…

METODE SPECIFICE PREDĂRII LITERATURII ROMÂNE   prof. Cornelia Lilă Liceul Teoretic Novaci, jud. Gorj     Limba şi cultura, elemente fundamentale pentru viaţa unei societăţi, contribuie în egală măsură la modelarea vieţii sociale, la afirmarea individului...

Read more