Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Activitati si documente ale coordonatorilor de centre metodice sau ale sefilor de comisii metodice
Miercuri, 15 Septembrie 2010 15:04

Principalele activitati si documente care vor sta

in atentia coordonatorilor de centre metodice/sefilor de comisii metodice 

 

La inceputul fiecarui semestru, coordonatorii de centre metodice, sefii de cercuri pedagogice/ sefii de comisii metodice vor analiza activitatea desfasurata si vor realiza raportul de activitate referitor la perioada precedenta, vor stabili principalele directii si obiective pentru perioada urmatoare, elaborand planul managerial si graficul de activitati.

RAPORTUL DE ACTIVITATE trebuie sa reprezinte o temeinica si obiectiva analiza a rezultatelor obtinute in etapa anterioara, cu reliefarea realizarilor si a lipsurilor, a principalelor metode care au facut posibile succesele obtinute si a cauzelor care au generat lipsurile semnalate. Analiza se va referi, cu date concrete si nominalizari la concursurile scolare, proiecte educationale, publicatii ale invatatorilor din centrul metodic, precum si alte activitati deosebite realizate de catre acestia. Se vor face aprecieri pertinente asupra participarii efective a membrilor cercurilor la activitatile care au fost organizate  (de catre comisiile metodice sau  de catre alte institutii).

 

In cadrul acestui raport vor fi prezentate aspecte privind:

 

- Puncte tari / puncte slabe – pentru:

o       Proiectarea didactica

o       Calitatea actului didactic

o       Calitatea evaluarii elevilor

o       Nivelul atingerii standardelor educationale de catre elevi

o       Curriculum-ul la decizia scolii

- Aspecte privind:

o       Participarea perfectionari, simpozioane judetene/nationale

o       Rezultate deosebite la concursuri scolare

o       Performante deosebite in inovarea didactica – contributii la elaborarea de carti educationale, reviste scolare etc.

o       Rezultate deosebite obtinute in activitatile educative organizate in scoala

o       Participarea la proiecte educationale

- Exemple de buna practica

- Propuneri de imbunatatire a activitatii

 

PLANUL MANAGERIAL este un  material care ar trebui sa prezinte viziunea generala asupra activitatii pe care o vor desfasura membrii colectivului in anul scolar in curs. In cadrul acestuia trebuie sa se regaseasca obiectivele din planul managerial al inspectorilor de specialitate cu particularizari concrete. 

Centrul de interes al activitatilor metodice si psihopedagogige il va constitui:

  •  
    • analiza si dezbaterea programelor si manualelor scolare;
    • organizarea de schimburi de experienta, in scopul cunoasterii si generalizarii celor mai bune metode si procedee didactice;
    • adoptarea de masuri ce vizeaza  modernizarea predarii si invatarii, proiectarea si utilizarea unor strategii participative care sa asigure invatarea in clasa, diversificarea metodelor si a procedeelor didactice, a formelor de activitate si de organizare a colectivului de elevi;
    • utilizarea surselor alternative de invatare, de cautare si folosire a altor forme de cunoastere;
    • inventarierea principalelor probleme cu care se confrunta cadrele didactice in activitatea lor curenta  - sub raportul specialitatii, metodicii  si psihopedagogiei - pentru a putea  stabili prioritatile si nevoile de formare continua;
    • sprijinirea si indrumarea cadrelor didactice debutante;
    • actiuni practice si cercetari pentru prevenirea si combaterea esecului  si a abandonului scolar.

 

Planul managerial trebuie sa cuprinda: obiective, modalitati de realizare, termene calendaristice, responsabilitati, indicatori de evaluare, observatii.

 

Coordonate ale elaborararii planului managerial pentru cercul pedagogic si comisia metodica:

1.      ANALIZA S.W.O.T.

a)      PUNCTE TARI

b)      PUNCTE SLABE

c)      OPORTUNITATI

d)      AMENINTARI

2.      ARGUMENT

3.      PLAN MANAGERIAL (Nr. crt., Obiectivul general, Obiective specifice, Activitati-actiuni planificate, Persoane-institutii responsabile, loc de desfasurare, Termene de realizare, Rezultate anticipate, Masuri/actiuni de reglare)

 

 

GRAFICUL ACTIVITATILOR METODICE contine: activitati, cu precizarea  tematicii si a formelor de activitate, date, responsabilitati concrete, observatii.

 

Pot fi propuse variate si eficiente  forme de activitate: dezbateri, referate, activitati demonstrative, analize de continut, simulari, studii de caz, ateliere de lucru, activitati interactive in grup de dezvoltare a experientelor valoroase si crearea de noi modele teoretice si practice, cercetari constatativ-ameliorative, etc., ce vor constitui modalitati prioritare de optimizare a activitatii cadrului didactic in scopul obtinerii unor performante observabile si masurabile in activitatile cu elevii.

 

Dosarul centrului metodic/comisiei metodice trebuie sa contina:

  • Tabelul cu cadrele didactice - membre ale centrului metodic/comisiei metodice, specializarea, vechimea, grade didactice;
  • Raportul de activitate  pentru perioada precedenta; 
  • Planul managerial pentru anul scolar in curs;
  • Graficul anual al activitatilor;
  • Tabelul nominal cu prezenta membrilor la activitatile metodice organizate;
  • Dosarul cu documentele care atesta desfasurarea actiunilor programate: procese verbale (in care se consemneaza actiunile desfasurate si continutul interventiilor membrilor colectivului respectiv), materialele informative sustinute, proiectele de lectie ale activitatilor demonstrative, etc.;
  • Mape didactice (programe scolare,  proiectari ale unitatilor de invatare, proiecte de lectie model, lucrari metodice, colectii de teste utilizate ca probe de evaluare, subiecte date la olimpiadele si concursurile scolare, etc).
  •  


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:05
 

Revista cu ISSN

Dezvoltarea psihopedagogica a scolarului…

DEZVOLTAREA PSIHOPEDAGOGICĂ A ŞCOLARULUI MIC prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara Copilăria este perioada în care dezvoltarea psihică a copiilor...

Read more

Comunicare si relationare interpersonala…

COMUNICARE ŞI RELAŢIONARE INTERPERSONALĂ LA VÂRSTA PREȘCOLARĂ Prof. Elena Oana NECHITA Grădinița cu Program Prelungit ”Micul Prinț” Baia Mare Relaţiile interpersonale reprezintă cadrul, contextul...

Read more

Legea Educatiei Nationale

Legea Educatiei Nationale, forma finala asumata, aprobata si promulgata de presedintele Romaniei in 4 ianuarie 2011

Read more

Grupul perioadelor unei functii periodic…

GRUPUL PERIOADELOR UNEI FUNCŢII PERIODICE   Prof. Maşala Oana-Maria Colegiul Naţional „Costache Negri”, Tg. Ocna, Jud. Bacău Vezi articolul ... 

Read more

Capitol IV

Capitolul IV. Dispozitii finale Art. 18 Modificarea statutului · Modificãrile sau completãrile la prezentul statut se fac prin hotãrâri ale AG prin votul a cel putin 2/3 din membrii asociatiei.  Art. 19...

Read more

Rolul creativitatii in dezvoltarea elevi…

 ROLUL CREATIVITĂŢII ȊN DEZVOLTAREA ELEVILOR DE ASTĂZI APLICAŢII LA DISCIPLINA GEOGRAFIE   Moise Iuliana Daniela – profesor, Colegiul Tehnic, Buzău   Rezumat: Creativitatea  aduce contribuții fundamentale la ridicarea unui popor, fiind o resursă de valoare...

Read more

Valentele formative ale muzicii pentru m…

VALENŢELE FORMATIVE ALE MUZICII PENTRU MICII ŞCOLARI   Înv. Gligor Dana Şcoala Gimnazială Vidra   Muzica, cea mai profundă şi mai complexă dintre arte, chiar împărăteasa acestora, ne ajută în exprimarea ideilor, sentimentelor, stărilor...

Read more

Educatia integrata in scoala contemporan…

EDUCAŢIA INTEGRATĂ ÎN ŞCOALA CONTEMPORANĂ - STRATEGII DIDACTICE Institutor Anton Simona Marinela Şcoala cu clasele I-VIII, nr. 2, Vorniceni, Judeţul Botoşani Învăţământul este una din componentele vieţii sociale...

Read more