Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Alaturi de scoala
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Martie 2019 00:00

STUDIU- ALĂTURI DE ŞCOALĂ

Prof.inv.primar Gligor Dana

Școala Gimnaziala Cîmpeni

Împreunã cu pãrinţii,şcoala îşi are rolul ei bine stabilit, intervenind în dezvoltarea primarã a copilului. În acest context, educarea pãrinţilor dupã principii ştiinţifice de psihopedagogie devine o necesitate.

Pãrinţilor le revine rolul esenţial în creşterea copiilor, asigurându-le acestora nu numai existenţa materialã, cât şi un climat familial afectiv şi moral. Sunt situaţii în care familia considerã cã este suficient sã se ocupe doar de satisfacerea nevoilor primare (hranã, îmbrãcãminte, locuinţã, cheltuieli zilnice etc.), ignorând importanţa unei comunicãri afective, nestimulând dezvoltarea sentimentului de apartenenţã.

Cercetãrile aratã cã „în programele în care pãrinţii sunt implicaţi elevii au performanţe mai mari la şcoalã decât aceleaşi programe, dar în care pãrinţii nu sunt implicaţi” (Henderson şi Nancy, 1995). Gradul de implicare al pãrinţilor în viaţa şcolarã a copiilor lor influenţeazã şi rezultatele acestora, în sens pozitiv: cu cât pãrinţii colaboreazã mai bine cu şcoala, cu atât notele copiilor sunt mai mari. Educaţia nu este un proces de care este responsabilã în mod exclusiv şcoala, dar nici pãrinţii; este un proces al cãrui succes depinde de colaborarea dintre cele douã pãrţi implicate.

Aşteptãrile pãrinţilor şi atitudinile lor privind educaţia copilului sunt la fel de importante ca şi activitãţile desfãşurate de cadrele didactice. Cei mai mulţi pãrinţi doresc sã fie implicaţi în educaţia copiilor, dar mulţi nu ştiu cum sã devinã implicaţi. Cei mai mulţi profesori simt cã implicarea pãrinţilor este esenţialã, dar mulţi nu ştiu cum sã facã acest lucru. şcoala are nevoie sã încurajeze şi sã promoveze implicarea pãrinţilor ca parteneri.

Educaţia, definitã în termeni foarte generali, este un proces al cãrui scop esenţial este de a uşura o anumitã modificare de comportament. Pãrinţii sunt primii profesori ai copilului, ei începând educarea lui în mediul familial. Împreunã cu pãrinţii,şcoala îşi are rolul ei bine stabilit, intervenind în dezvoltarea primarã a copilului. În acest context, educarea pãrinţilor dupã principii ştiinţifice de psihopedagogie devine o necesitate.

Pãrinţilor le revine rolul esenţial în creşterea copiilor, asigurându-le acestora nu numai existenţa materialã, cât şi un climat familial afectiv şi moral. Sunt situaţii în care familia considerã cã este suficient sã se ocupe doar de satisfacerea nevoilor primare (hranã, îmbrãcãminte, locuinţã, cheltuieli zilnice etc.), ignorând importanţa unei comunicãri afective, nestimulând dezvoltarea sentimentului de apartenenţã.

În general, comportamentul parental este inspirat din propria exterienţã de viaţã a acestora, astfel perpetuând atât aspecte pozitive cât şi negative, pe parcursul mai multor generaţii.

Educaţia pãrinţilor poate fi:


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Acord restrangere de activitate si pretr…

Acord restrangere de activitate si pretransfer consimtit 2014   Vezi modelul adresa de instiintare referitor la acordurile emise pentru transfer pentru restrangere de activitate/pretransfer prin consimtamant intre unitatile de invatamant pentru anul...

Read more

Titanul si geniul eminescian_Matei Calin…

TITANUL ŞI GENIUL EMINESCIAN ÎN VIZIUNEA LUI MATEI CǍLINESCU   Prof. Marian Gina Grup Şcolar „Gheorghe Lazǎr” Baia Mare     Amplele studii ale lui Matei Cǎlinescu dedicate operei eminesciene investighează în mod deosebit reprezentǎrile...

Read more

Studiu rolul educatiei in formarea de va…

STUDIU - ROLUL EDUCAŢIEI ÎN FORMAREA DE VALORI ŞI PRINCIPII MORAL – CIVICE înv. Marc Aurica Şcoala Gimnazială Cîmpeni Motto: ”Pentru a trăi între oameni, trebuie să ştii să te porţi...

Read more

Particularitatile limbajului la scolarul…

PARTICULARITĂŢILE LIMBAJULUI LA ŞCOLARUL MIC                                                                Mitroi Ramona Delia                                                    Liceul Teoretic Recaş, Timiş   Limbajul este activitatea individuală de comunicare prin intermediul limbii, ori comunicarea presupune vehicularea unor semnificaţii între emiţător şi un...

Read more

Retard de limbaj_dislalie, tahilalie

RETARD DE LIMBAJ - DISLALIE. TAHILALIE - Studiu de caz   Institutor: Anton Simona Marinela şcoala cu clasele I-VIII nr.2 Vorniceni, Judetul Botosani     Nume subiect: Emilian Vârstã: 6 ani si 5 luni Clasa I Nevoia specialã: Retard de...

Read more

Pledoarie pentru meseria de invatator

PLEDOARIE PENTRU MESERIA DE ÎNVĂŢĂTOR   Prof. înv. primar  Daniela Iosim Şcoala Gimnazială Nr. 4 ,,Fraţii Popeea”, Săcele, jud. Braşov   Being a teacher is beautiful, is hard , is interesting, is a challenge. A...

Read more

Educatia morala

EDUCATIA MORALA     Importanta conceptelor de morala si educatie morala Nu este posibila formarea personalitatii fara a tine seama de aspectul care ar trebui sa domine intreaga noastra viata sufleteasca: aspectul moral. Specificul...

Read more

Presenting and practicing new vocabulary

Presenting and practicing new vocabulary

PRESENTING AND PRACTICING NEW VOCABULARY Prof. Felherț Monica, Gradul Didactic I Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, Bihor Teacher attitudes to vocabulary have changed a lot over recent years. The use of the...

Read more