|
|
Sâmbătă, 16 Februarie 2008 14:45 |
Capitolul I. Reglementãri generale
Art. 1 APR
- Denumirea organizatiei este „Asociatia Profesorilor din România" denumitã în continuare APR.
- APR este organizatia profesorilor din România. În consecintã, APR reprezintã si apãrã drepturile cadrelor didactice universitare si preuniversitare, contribuie la nevoile educationale, sociale si culturale ale acestora.
- APR este o organizatie democraticã, independentã, apoliticã, cu activitate civicã si sindicalã.
- APR este persoanã juridicã în România.
- APR este o organizatie non-profit.
Art. 2 Sediul social
APR are sediul social în Cluj-Napoca, cod 400020, strada Constantin Daicoviciu nr. 15, etaj 4, birou 405. Sediul poate fi schimbat ori de câte ori va fi nevoie prin hotãrârea Comitetului Director.
Art. 3 Patrimoniul APR
- APR are un patrimoniu social distinct si autonom de patrimoniul membrilor sãi.
- La data constituirii, patrimoniul initial al APR este de 1.000 RON, proveniti din donatiile fãcute de membrii fondatori.
- Fondurile proprii în lei si valutã se dezvoltã prin donatii ale unor persoane fizice si juridice, finantãri externe, cotizatii, autofinantare, sponsorizare, granturi, din taxe percepute, în conditiile legii, pentru servicii angajate pe baze contractuale, de colaborare si reprezentare a tertelor persoane, precum si din alte surse care nu contravin legilor în vigoare.
Art. 4 Surse de finantare
- Donatiile din tarã si strãinãtate
- Sprijin din partea organelor statului
- Venituri din evenimente, chirii, proiecte si programele desfãsurate de organizatie.
- Sponsorizãri
- Cotizatiile membrilor
- Orice venituri permise de lege
Art. 5 Obiectivele de activitate
- proiecte pentru îmbunãtãtirea conditiilor sociale, profesionale si de divertisment ale cadrelor didactice;
- facilitãti în informare;
- schimburi culturale, sportive, de divertisment, profesionale cu profesori ai altor universitãti, respectiv scoli preuniversitare din tarã si strainãtate;
- editare de reviste, ziare de promovare si informare;
- sprijinirea tinerilor pentru a se dezvolta profesional în tarã si a micsora astfel fenomenul emigrãrii specialistilor;
- facilitarea transparentei si usurinta accesului la informatiile publice si colaborãrii cu societatea civilã.
- diseminarea informatiilor cu privire la evolutia sistemelor similare din Uniunea Europeanã, facilitarea schimburilor si mobilitãtii între state europene;
- promovarea creativitãtii, comunicãrii si spiritului critic, a noilor tehnologii educationale;
- acordarea de asistentã juridicã si de altã naturã persoanelor din sistem, aflate în situatia de a-si apãra drepturile, de a riposta la abuzuri sau ilegalitãti comise de autoritãti;
- alte activitãti de interes pentru profesori.
Art. 6 Durata de functionare
Durata de functionare a APR este nedeterminatã.
Art. 7 Principiile APR
- APR sustine integrarea economicã, socialã si culturalã a României în spatiul european.
- APR respectã si promoveazã drepturile fundamentale ale omului, libertatea de exprimare, libertatea de constiintã, libertatea religioasã.
- APR sustine crearea unui mediu preuniversitar si universitar bazat pe calitatea serviciilor educationale oferite elevilor si studentilor.
Art. 8 Scopurile APR
- Scopul principal al organizatiei este promovarea intereselor profesionale si sociale ale cadrelor didactice din România.
- APR urmãreste sã contribuie la promovarea ideilor europene si universale în societatea româneascã, sã initieze si sã consolideze schimburile cultural-stiintifice internationale.
- APR sprijinã si initiazã activitãti si proiecte la nivel academic pentru asigurarea unui climat în care competenta si calitatea educatiei sã primeze.
- APR sprijinã si initiazã activitãti culturale, sportive, de divertisment si sociale pentru crearea unui mediu academic autentic.
- APR dezvoltã relatii de cooperare cu organizatii non-guvernale locale, nationale si internationele care împãrtãsesc aceleasi principii.
- APR îsi poate constitui filiale teritoriale, în tarã si strãinãtate si departamente pe domenii de interes.
|
Ultima actualizare în Miercuri, 28 Iulie 2010 22:39 |
|
CAPITOLUL VI
Dispozitii finale
Art. 23. -
(1) Cheltuielile pentru organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar, precum si plata cadrelor... Read more
DIMENSIUNEA EVOLUȚIEI PSIHICE
ÎN STĂRILE EXTREME DE DEZVOLTARE
P.Î.P. Ionașc Rodica
Școala Gimnazială „ General Grigore Baștan”, Buzău
Dezvoltarea psihică se desfășoară în mod gradual pe tot parcursul copilăriei, în... Read more
CARMEN SYLVA - ASPECTE DIN ACTIVITATEA LITERARĂ
Prof. Mihaela Melinte,
Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Galaţi
Regina Elisabeta a României este considerată drept una dintre... Read more
DESPRE ÎNVĂŢAREA UMANĂ
Profesor psihopedagog Ştefănescu Adreana
Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională “Speranţa” Timişoara
Argument. Materialul cuprinde noţiuni despre învăţare şi teorii cunoscute ale învăţării promovate de savanţi în diferite perioade ale... Read more
MATEMATICĂ ŞI CREATIVITATE
Prof. inv. primar Gligor Dana
Scoala gimnaziala Vidra, jud. Alba
Rezolvarea problemelor constituie o activitate cu caracter complex în cadrul căreia se clarifică noţiuni teoretice, se formează priceperi şi deprinderi,... Read more
OBIECTIVELE EDUCAŢIONALE ALE FAMILIEI
Prof. înv. primar, Rãu Monica Crina
Şcoala Generalã Tîrnova, judetul Arad
Pãrintii care au acceptat, în cunostintã de cauzã, sã lase urmasi, implicit, si-au asumat rãspunderea educãrii lor în... Read more
FORME ALE EDUCATIEI
In functie de gradul de organizare si de oficializare al formelor educatiei putem delimita trei mari categorii:
- educatia formala (oficiala),
- educatia non-formala (extrascolara),
- educatia informala (spontana).
Read more
EDUCAŢIA ÎNTR-UN CONTEXT INTERCULTURAL
Instit. Elena Grigore,
C.N. “Fraţii Buzeşti”, Craiova, Dolj
REZUMAT
Educaţia se referă la includerea în structurile învăţământului a copiilor, pentru a oferi un climat favorabil dezvoltării armonioase şi cât mai... Read more
UTILIZAREA INSTRUMENTULUI DUSTBIN GAME ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
Profesor Bușcă Laura
Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari
Rezumat: Dustbin Game este un instrument cu ajutorul căruia se pot crea resurse educaționale. Articolul…
IMAGINEA SPAȚIULUI ÎN ROMANELE LUI MARIN PREDA ȘI ORHAN PAMUK
Prof. Grama Andreea – Alexandra
Școala Gimnazială Nr. 307, București
Lucrarea de față își propune o interpretare a spațiului în cadrul… APTITUDINILE ŞI SUCCESUL PROFESIONAL
Profesor Jianu Camelia
Colegiul Tehnic Reşiţa, Caraş-Severin
Aptitudinile se constituie într-un ansamblu de însuşiri de ordin instrumental- operaţional care diferenţiază oamenii între ei în ceea ce priveşte maniera de…
STUDIU PRIVIND CREŞTEREA MOTIVAŢIEI DE ÎNVĂŢARE A ELEVILOR LA DISCIPLINA MATEMATICĂ
Andrei Roxana, profesor,
Școala Gimnazială Nr. 25, Galați
Studiul de faţă abordează problematica… MODALITĂŢI NONFORMALE DE PREDARE-ÎNVĂŢARE
A LIMBILOR STRĂINE
Prof. Aurelia Nae
Şcoala „George Poboran”, Slatina-Olt
Programele şi proiectele europene pe care le-am experimentat la clasă au fost de un…
STUDIU DE CAZ
R. D.
Înv. Gligor Dana
Școala Gimnazială Câmpeni
Am ales acest caz fiind convinsă că pot ameliora situaţia creată, pot preveni…
Promovabilitatea la examenul naţional de acordare a definitivării
în învăţământ (sesiunea 2012) - înainte de soluţionarea contestaţiilor
Luni, 23 iulie, au fost afişate rezultatele obţinute de cei 5.464 candidaţi care au…
EVALUAREA COPIILOR CU CES
Prof. înv. primar Răvășel Oana – Cătălina,
Școala cu clasele I-VIII Doba
Dizabilitatea face parte din experienţa umană, fiind o dimensiune a umanităţii. Ea este cea mai puternică… CURENTELE DE AVANGARDĂ
Prof. Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII SÎNANDREI TIMIŞ
Un modernism categoric, de frondă, alcătuind aşa-zisa mişcare de avangardă artistică, a fost promovat la reviste precum „Contimporanul” (1922-1732), ”Punct”…
|
|