|
|
Cat de greu e sa inveti o limba straina |
Joi, 01 Noiembrie 2012 14:47 |
Cat de greu e sa inveti o limba straina?
Datorita situatiei destul de nasoale din Romania m-am tot gandit in ultima vreme ca ar fi o idee buna sa plec 1-2 ani la munca in strainatate. Cu banii stransi in aceasta perioada putand sa-mi asigur un viitor mai decent la noi in tara.
Personal aveam in gand 3 idei: Germania, Norvegia sau SUA. Din pacate de la SUA a trebuit sa-mi iau destul de repede gandul pentru ca e foarte greu de obtinut viza. Si cum neamuri peste ocean care sa ma ajute nu aveam, am ramas la Germania si Norvegia. Una din cele mai multe piedici pe care le intampina oamenii care vor sa plece peste granita este ca nu stiu sa vorbeasca limba tarii in care vor sa munceasca si astfel le va fi destul de greu sa-si gaseasca de munca. La fel a fost si in cazul meu, norvegiana nu stiam deloc, germana mai stiam chiar un pic pentru ca am facut in scoala generala (acum mi-as fi dorit sa fi fost mai atent la orele de germana). Ideea e ca oricum nu eram capabil sa port o conversatie cu ceea ce stiam.
Asa ca m-am apucat sa invat. Am inceput sa caut diferite cursuri online. Am descarcat cursuri si pentru limba norvegiana si pentru limba germana ca sa vad care mi-ar fi mai usor de invatat. Dupa cateva zile am decis sa ma axez pe germana. Am inceput sa invat cuvinte, sa invat gramatica, incet incet am inceput sa fac diferite traduceri. In momentele in care apareau cuvinte pe care nu le stiam apelam la un dictionar german roman pentru a ma ajuta. Ideea e ca dupa aproximativ 3 luni in care am invatat aproape in fiecare zi am ajuns la performanta de a putea purta o conversatie fara probleme. Bine, mai am unele probleme de pronuntie ale unor cuvinte, dar asta nu consider ca e o problema foarte importanta.
Concluzia acestui articol este ca daca iti doresti si daca ai vointa poti invata o limba straina destul de usor. Mai ales ca in zilele noastre avem acces la atatea surse de informare. Spor la invatat. :)
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Joi, 01 Noiembrie 2012 14:52 |
|
EDUCATIA INFORMALA
Educatia informala se refera la experientele zilnice ce nu sunt planificate sau organizate si conduc catre o invatare informala. Cand aceste ”experinte sunt interpretate de catre cei mai in... Read more
Capitolul I. Reglementãri generale
Art. 1 APR
Denumirea organizatiei este „Asociatia Profesorilor din România" denumitã în continuare APR.
APR este organizatia profesorilor din România. În consecintã, APR reprezintã si apãrã drepturile cadrelor didactice... Read more
E UN POD PE DRINA… - IVO ANDRIC
Prundeanu Ciprian, Profesor Limba Engleză
Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timişoara
Rezumat: Studiul „E un pod pe Drina…- Ivo Andric” se doreşte în primul... Read more
MEMORII
Adolescenţa lui Mircea Eliade – itinerariu spiritual
Dragomir Marian,
Colegiul Tehnic “Elie Radu” Ploieşti
Characterized as "an exciting Bildungsroman, the only of its kind in our language" by Serban Cioculescu, the autobiographical... Read more
CONVENŢIA DREPTURILOR COPILULUI
- EXPLICATĂ PENTRU COPII -
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
Pe cine vizează această Convenţie (art. 1, 2):
Prezenta Convenţie este prevăzută pentru toţi cei care au... Read more
ANEXA Nr. 12
la metodologie
SPECIALIZARI
care confera dreptul de a ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica... Read more
METODOLOGIA REFORMEI EDUCAŢIEI
Prof. Nae Mihaela
Liceul Tehnologic “ Constantin Brâncuşi”, Piteşti
“Cunoaşterea literaturii române reprezintă un proces didactic complex, eşalonat pe un întins parcurs temporal, bine organizat în virtutea unor... Read more
Metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit 2013
Vezi Metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar, publicate in Monitorul Oficial 17 din 9 ianuarie 2013 (M.... Read more
MANAGEMENTUL PROIECTELOR
prof. Ciucă Cristina
Şcoala cu clasele I – VIII Bâsca – Chiojdului,
Com. Chiojdu, Jud. Buzău
Dinamica schimbărilor ştiinţifice, culturale, sociale etc, a impus la nivel de management educaţional adaptări… TRATAREA DIFERENŢIATĂ A ELEVILOR ÎN CADRUL LECȚIILOR LA CICLUL PRIMAR
Prof. înv. primar Olariu Marineta
Școala Gimnazială "Prof. Gheorghe Dumitreasa", Girov
Rezumat: Învăţământul diferenţiat vizează adaptarea activităţii de învăţare îndeosebi sub raportul conţinutului,…
PROIECTELE INTERNATIONALE iEARN –
O ALTA VIZIUNE ASUPRA LUMII
Mirela Munteanu, profesor limba engleza, Sc. Dan Barbilian, Constanta
Majoritatea programelor educationale de colaborare promovate de Comisia Europeana prin European Schoolnet (Comenius, e-Twinning,…
Candidaţii titularizabili din 2012 pot ocupa posturi pe perioadă nedeteminată
Candidaţii titularizabili din 2012 pot ocupa posturi pe perioadă nedeteminată în unitatea de învăţământ în care predau.
DISCURSUL PUBLIC CA MODALITATE DE DEZVOLTARE A PERSONALITĂŢII ŞI APTITUDINILOR ELEVULUI
Prundeanu Ciprian, Profesor Limba Engleză,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timişoara
Rezumat: Dezbaterea şi discursul public sunt modalităţi extrem de utile în… Actele necesare pentru înscrierea la examen
GRADUL DIDACTIC II – sesiunea august 2012
1. Cerere de înscriere, adresată conducerii I.S.J. (se vor preciza: unitatea şcolară, vechimea la catedră, disciplina înscrisă pe diplomă…
RITMICITATEA CITIRII
(studiu de cercetare pedagogică)
Prof. înv. primar Dobrea Monica
Şcoala cu cls. I-VIII „Înv. N. Pâslaru” Caşin, jud. Bacău
„Nu este alta mai frumoasă şi mai de folos… 2. Evaluarea resurselor umane în organizația școlară
2.1 Considerații generale
În sens larg, evaluarea performanțelor este considerată o acțiune, un proces sau un anumit tip de activitate cognitivă prin care o persoană…
SESIUNEA SPECIALĂ LA
EXAMENUL DE BACALAUREAT
PENTRU ELEVII COMPONENŢI
AI LOTURILOR OLIMPICE
Colegiul Naţional Pedagogic „Ştefan cel Mare" şi Colegiul Tehnic de Comunicaţii „Nicolae Vasilescu - Karpen" din Bacău vor găzdui, în perioada 19…
|
|