|
|
Cat de greu e sa inveti o limba straina |
Joi, 01 Noiembrie 2012 14:47 |
Cat de greu e sa inveti o limba straina?
Datorita situatiei destul de nasoale din Romania m-am tot gandit in ultima vreme ca ar fi o idee buna sa plec 1-2 ani la munca in strainatate. Cu banii stransi in aceasta perioada putand sa-mi asigur un viitor mai decent la noi in tara.
Personal aveam in gand 3 idei: Germania, Norvegia sau SUA. Din pacate de la SUA a trebuit sa-mi iau destul de repede gandul pentru ca e foarte greu de obtinut viza. Si cum neamuri peste ocean care sa ma ajute nu aveam, am ramas la Germania si Norvegia. Una din cele mai multe piedici pe care le intampina oamenii care vor sa plece peste granita este ca nu stiu sa vorbeasca limba tarii in care vor sa munceasca si astfel le va fi destul de greu sa-si gaseasca de munca. La fel a fost si in cazul meu, norvegiana nu stiam deloc, germana mai stiam chiar un pic pentru ca am facut in scoala generala (acum mi-as fi dorit sa fi fost mai atent la orele de germana). Ideea e ca oricum nu eram capabil sa port o conversatie cu ceea ce stiam.
Asa ca m-am apucat sa invat. Am inceput sa caut diferite cursuri online. Am descarcat cursuri si pentru limba norvegiana si pentru limba germana ca sa vad care mi-ar fi mai usor de invatat. Dupa cateva zile am decis sa ma axez pe germana. Am inceput sa invat cuvinte, sa invat gramatica, incet incet am inceput sa fac diferite traduceri. In momentele in care apareau cuvinte pe care nu le stiam apelam la un dictionar german roman pentru a ma ajuta. Ideea e ca dupa aproximativ 3 luni in care am invatat aproape in fiecare zi am ajuns la performanta de a putea purta o conversatie fara probleme. Bine, mai am unele probleme de pronuntie ale unor cuvinte, dar asta nu consider ca e o problema foarte importanta.
Concluzia acestui articol este ca daca iti doresti si daca ai vointa poti invata o limba straina destul de usor. Mai ales ca in zilele noastre avem acces la atatea surse de informare. Spor la invatat. :)
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Joi, 01 Noiembrie 2012 14:52 |
|
DIRECŢII EXPRESIONISTE IN POEZIA LUI ION BARBU
Institutor: Nevodenszki Sorina
Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Jud. Timis
“În poezia mea, ceea ce ar putea trece drept modernism nu este... Read more
STRATEGIES FOR SELF ASSESSMENT
Anca Lăptucă,
Colegiul Naţional "Mihai Viteazul", Ploieşti
Teacher and student self-assessment as a good educational tool
Self-assessment is probably an activity every thinking individual engages... Read more
MATEMATICĂ ŞI CREATIVITATE
Prof. inv. primar Gligor Dana
Scoala gimnaziala Vidra, jud. Alba
Rezolvarea problemelor constituie o activitate cu caracter complex în cadrul căreia se clarifică noţiuni teoretice, se formează priceperi şi deprinderi,... Read more
SENSUL ONOMATOPEELOR ÎN CREAŢIA LIRICĂ BACOVIANĂ
dr. Ştefan Lucian MUREŞANU
Motto: Veacul m-a făcut / Atât de cult, / Încât mă uit / Peste oameni. / Am învăţat atâtea / În timpul... Read more
JOCUL DIDACTIC INTEGRAT
TERAPIEI EDUCAȚIONALE COMPLEXE ȘI INTEGRATE
Prof. Educator Mureșan- Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și
Documentare privind Educația... Read more
Legenda ghiocelului
A fost odata o razã de soare - era chiar fata cea mai micã si rãsfãtatã a astrului luminos.
Şi tocmai pentru cã era cea mai micã si mai... Read more
BOGĂŢIA NOASTRĂ CEA NEPREŢUITĂ
TRADIŢIILE ŞI OBICEIURILE
Prof. Dobrea Monica
Şcoala Gimnazială ”Înv. N. Pâslaru” Caşin, jud. Bacău
Motto: ,,...datinile, proverbele, muzica şi poezia sunt arhivele popoarelor, iar cu ele se poate... Read more
Competenţe generale ale disciplinei pe niveluri de învăţământ
Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de... Read more
Lazar Mihaiela
GHID PRACTIC AL AUTOFORMARII MANAGERIALE
A PROFESORULUI
In cuprins:
Managementul organizarii activitatii
Managementul proiectarii
Managementul comportamentului eficace
Managementul influentarii, motivarii
Managementul comunicarii
Managementul relatiilor
Managementul stresului la clasa
Managementul evaluarii
PROGRAMĂ OPŢIONALĂ PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR
EDUCAŢIE INTERCULTURALĂ
Prof. înv. primar Miron Simona Petronela
Şcoala Gimnazială Chicerea, Iaşi
Această propunere de programa şcolară pentru Educaţie interculturală reprezintă o ofertă curriculară centrală de… ŞCOALA SUB CUPOLĂ ECOLOGICĂ
Institutor Herczeg Monica
Şcoala cu clasele I-VIII Dudeştii-Noi
“Testul major pentru o societate morala este tipul de lume pe care îl lasa pentru copii sai.” (Dietrick Bonhoeffer)
Educaţia… IMPLICAȚIILE GLOBALIZÃRII ASUPRA EDUCAȚIEI Alexandra Pepelea, profesor Grup Școlar Tehnic de Transporturi Iași Globalizarea este astãzi un…
CAPITOLUL II
Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar
SECTIUNEA a 5-a
Inspectia de specialitate. Scop, obiective, tipuri, etape
Art. 37. -
Inspectia de specialitate reprezinta o activitate complexa de evaluare a competentelor profesionale/activitatii…
MAPA DIRIGINTELUI
Află câteva recomandări privind ora de consiliere. Află ce trebuie documente trebuie să conţină mapa dirigintelui.
Recomandări:
§ utilizarea metodelor interactive în cadrul orei de consiliere;
§ colaborarea permanentă cu…
Planificare model pentru educatie plastica invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata…
CREATIVITATE PRIN ACTIVITĂȚI NONFORMALE
Înv. Marc Aurica
Școala Gimnazială Cîmpeni
Termenul de creativitate a fost introdus în literatura de specialitate de G.W. Allport în… ACTIVITĂȚILE EXTRACURRICULARE ȘI IMPACTUL ACESTORA ASUPRA DEZVOLTĂRII PERSONALITĂȚII PREȘCOLARULUI
Prof. RĂȘCHITOR SIMONA
Școala gimnazială C-TIN PANTIRU GRINȚIEȘ, NEAMȚ
Oricât ar fi de importantă educaţia realizată prin procesul de învăţământ, aceasta nu…
|
|