CHESTIONARUL – UN INSTRUMENT DE RELEVANŢĂ A NECESITĂŢII IMPLEMENTĂRII UNUI PROIECT EDUCAŢIONAL
Prof. înv. primar Magdalena Moromete
Şcoala Gimnazială „Ion Minulescu” Piteşti
Rezumat: Interpretarea răspunsurilor din chestionarele aplicate elevilor, anterior demarării unui proiect, ne arată măsura în care acesta corespunde nevoilor, dorinţelor şi specificului grupului ţintă prevăzut.
Pentru a demara proiectul educaţional „FII PENTRU VIITOR !” în anul şcolar 2012-2013, a fost necesar să realizez o diagnoză relevantă pentru obiectivele proiectului, la momentul conceperii lui. Analiza SWOT mă ajută sa anticipez dacă acest proiect educativ va reuşi să aibă impact, să fie vizibil în comunitate şi să producă o schimbare.
Unul dintre instrumentele pe baza căruia am construit această diagnoză, instrumente care mi-au evidenţiat relevanţa proiectului în acord cu nevoile colectivului de elevi din proiect, este chestionarul aplicat elevilor din grupul - ţintă. Interpretarea răspunsurilor din chestionarele aplicate elevilor, anterior demarării proiectului, ne arată măsura în care acesta corespunde nevoilor, dorinţelor şi specificului grupului-ţintă prevăzut.
Chestionarul a fost aplicat în data de 20.09.2012, pe un grup de 27 elevi ai clasei a III-a C, de la Şcoala Gimnazială „Ion Minulescu” Piteşti, jud. Argeş. Grupul este format din 16 băieţi şi 11 fete, cu vârste de 9-10 ani. Toţi elevii provin din familii normale - crescuţi de ambii părinţi, fără a fi integraţi în structuri de sprijin, fără a avea dificultăţi de învăţare majore. Este o clasă omogenă, fără abateri disciplinare, fără devianţă şcolară, fără absenteism sau abandon şcolar.
CHESTIONAR PENTRU ELEVI
SCOP : evidenţierea relevanţei pe care o are iniţierea proiectului „FII PENTRU VIITOR”, dacă acesta este în acord cu nevoile colectivului de elevi/grupul ţintă din proiect.
1. Îmi place să particip activ la predarea – învăţarea unei lecţii noi?
a. DA…………………20 elevi = 74,07 %
b. NU…………………...6 elevi = 25,93 %
2. Folosesc diverse surse de informare pentru orele de limba romana, stiinte, educatie civică, cum ar fi: enciclopedii, atlase, cărţi, emisiuni radio TV, internet, reviste de specialitate, etc.
a. DA ……………………18 elevi = 66,66 %.
b. NU …………………….. 9 elevi = 33,33 %
3. Îmi place să lucrez în echipă?
a. DA……………………..22 elevi = 81,48 %
b. NU………………………5 elevi = 18,52 %
4. Îmi plac activităţile cu caracter aplicativ?
a. DA……………………24 elevi = 88,88 %
b. NU…………………….. 3 elevi = 11,11 %
5. Îmi plac metodele moderne de evaluare cum ar fi: realizarea de portofolii, interogarea reciprocă, realizarea de proiecte, autoevaluarea, evaluarea asistată pe calculator?
a. DA………………….26 elevi = 96, 29 %,
b. NU………………….. 1 elev = 3, 71%
CONCLUZII:
Din analiza răspunsurilor acestui chestionar aplicat elevilor, anterior demarării proiectului, rezultă că proiectul „FII PENTRU VIITOR!” corespunde nevoilor, dorinţelor şi specificului grupului - ţintă actual (media 81, 47%).
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|