Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


chestionarul un instrument de relevanta a necesitatii implementarii unui proiect educational
Luni, 08 Octombrie 2012 14:12

CHESTIONARUL – UN INSTRUMENT DE RELEVANŢĂ A NECESITĂŢII IMPLEMENTĂRII UNUI PROIECT EDUCAŢIONAL

 

 

Prof. înv. primar Magdalena Moromete

Şcoala Gimnazială „Ion Minulescu” Piteşti

 

 

Rezumat: Interpretarea răspunsurilor din chestionarele aplicate elevilor, anterior demarării unui  proiect,  ne arată măsura în care acesta corespunde nevoilor, dorinţelor şi specificului  grupului ţintă prevăzut.

 

 

        Pentru a demara proiectul  educaţional „FII PENTRU VIITOR !” în anul şcolar 2012-2013, a  fost necesar să realizez o diagnoză relevantă pentru obiectivele proiectului, la momentul conceperii lui. Analiza SWOT mă ajută sa anticipez dacă acest proiect educativ va reuşi să aibă impact, să fie vizibil în comunitate şi să producă o schimbare.

        Unul dintre instrumentele pe baza căruia am construit această diagnoză, instrumente care mi-au evidenţiat relevanţa proiectului  în acord cu nevoile colectivului de elevi din proiect, este chestionarul aplicat elevilor din grupul - ţintă. Interpretarea răspunsurilor din chestionarele aplicate elevilor, anterior demarării proiectului, ne arată măsura în care acesta corespunde nevoilor, dorinţelor şi specificului  grupului-ţintă prevăzut.

        Chestionarul a fost aplicat în data de 20.09.2012,  pe un grup de 27 elevi ai clasei a III-a C, de la Şcoala Gimnazială „Ion Minulescu” Piteşti, jud. Argeş. Grupul este format din 16 băieţi şi 11 fete, cu vârste de 9-10 ani. Toţi elevii provin din familii normale - crescuţi de ambii părinţi, fără a fi integraţi în structuri de sprijin, fără a avea dificultăţi de învăţare majore. Este o clasă omogenă, fără abateri disciplinare, fără devianţă şcolară, fără absenteism sau abandon şcolar.

 

CHESTIONAR  PENTRU ELEVI

SCOP : evidenţierea relevanţei pe care o are iniţierea proiectului „FII PENTRU VIITOR”, dacă acesta este în acord cu nevoile colectivului de elevi/grupul ţintă din proiect.

 

1.      Îmi place­ să particip activ la predarea – învăţarea unei lecţii noi?

a.       DA…………………20 elevi = 74,07 %

b.      NU…………………...6 elevi = 25,93 %

 

2.      Folosesc diverse surse de informare pentru orele de limba romana, stiinte, educatie civică, cum ar fi: enciclopedii, atlase, cărţi, emisiuni radio TV, internet, reviste de specialitate, etc.

a.       DA ……………………18 elevi = 66,66 %.

b.      NU …………………….. 9 elevi = 33,33 %

 

3.      Îmi place să lucrez în echipă?

         a.       DA……………………..22 elevi = 81,48 %

b.      NU………………………5 elevi = 18,52 %

 

4.      Îmi plac activităţile cu caracter aplicativ?

a.       DA……………………24 elevi = 88,88 %

b.      NU…………………….. 3 elevi = 11,11 %

 

5.      Îmi plac metodele moderne de evaluare cum ar fi: realizarea de portofolii, interogarea reciprocă, realizarea de proiecte, autoevaluarea, evaluarea asistată pe calculator?

a.       DA………………….26 elevi =  96, 29 %,  

         b.       NU…………………..  1 elev =     3, 71%

 

CONCLUZII:

         Din analiza răspunsurilor acestui chestionar aplicat elevilor, anterior demarării proiectului, rezultă că proiectul  „FII PENTRU VIITOR!” corespunde nevoilor, dorinţelor şi specificului  grupului - ţintă actual (media 81, 47%).

 

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Seminar limba engleza

Seminar limba engleza Profesorii de limba engleza din Romania pot fi instruiti gratuit de catre profesori britanici, in cadrul unui seminar organizat de Mirunette International Education. Mirunette International Education organizeaza seminarul "Fresh...

Read more

Pregatire si grafic examene pentru gradu…

Pregătire şi grafic examene pentru gradul didactic II la Universitatea Sibiu   Află informaţii privind perioada şi cursurile de pregătire organizate de Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu, Facultatea de Drept, pentru gradul...

Read more

Teoriile contemporane ale managementului…

TEORIILE CONTEMPORANE ALE MANAGEMENTULUI APLICABILE ȋN ŞCOALA ROMÂNEASCĂ   Profesor limba engleza Camelia Timofte Școala cu cls. I-VIII G.E. Palade, Buzău     Pentru managerul unei unități de învățământ, a motiva personalul implică a identifica acele...

Read more

Chestionar aplicat elevilor CLIL LESSON …

CHESTIONAR   Discuţie condusă de prof. Ofelia Cornelia POPA 20 elevi chestionaţi; 2 absenţi   Ţi-a plăcut lecţia CLIL?   a)      Da: 20 elevi (100%)             b) Nu: 0 elevi   Argumentează răspunsul dat la intrebarea precedentă.   “Mi-am dorit să facem...

Read more

Utilizarea instrumentului topgrade in ac…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI TOPGRADE ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Instrumentul Topgrade este util profesorilor deoarece le permite să realizeze teste și lecții online. Acest articol...

Read more

Intre popular si modern Fat frumos din l…

ÎNTRE POPULAR ŞI MODERN - FĂT-FRUMOS DIN LACRIMĂ -   Ileana Faur, profesor, Limba şi Literatura română Liceul  Tehnologic Transporturi Auto, Timişoara   Suntem fascinaţi încă din copilărie de lumea basmelor, a legendelor, a imaginaţiei,...

Read more

Biologie si matemetica notiuni de interd…

BIOLOGIE ȘI MATEMETICĂ - NOȚIUNI DE INTERDISCIPLINARITATE prof.Arjoca Mihaela Maria Colegiul Tehnic “Ion Mincu” Timișoara Rezumat: Viitorul va aduce tehnologii și inovații performante, inspirate din natură. Cuvinte cheie: biologie, tehnică,...

Read more

Proiect de programa curriculum la decizi…

PROIECT DE PROGRAMĂ CURRICULUM LA DECIZIA ŞCOLII: STILISTICĂ Prof. Simona Crainic, Şcoala Gimnazială Sarmizegetusa Articolul de faţă este rezultatul nevoii de modele în alcătuirea unui proiect de...

Read more