Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Dezvoltarea abilitatilor de scriere la limba engleza
Scris de mihaiela lazar   
Joi, 08 Ianuarie 2015 15:29

DEZVOLTAREA ABILITĂŢILOR DE SCRIERE

LA LIMBA ENGLEZĂ

 

Prof. Gâbu Maria Lorena

Școala “Alexandru Moruzi”, comuna Pechea, jud. Galaţi

 

Dezvoltarea abilităţilor de scriere în limba engleză constituie o parte importantă a muncii profesorului la clasă. Se pot scrie multe eseuri, poveşti, scrisori de angajare, formale sau informale, de plângere sau de felicitare. Toate îi ajută pe elevi să comunice mai mult, mai bine şi la un nivel mai înalt în limba engleză şi să-şi corecteze eventualele greşeli sau ale colegilor.

Mulţi copii vor să studieze sau să lucreze în ţări vorbitoare de limba engleză, sau pur şi simplu sunt pasionaţi de limbi străine şi deci trebuie să ştie să scrie lucruri foarte complexe cât mai bine, mai artistic şi în scopuri cât mai diferite.

Orice profesor de limba engleză are ca scop dezvoltarea abilităţilor de scriere ale elevilor săi. Nivelul de cunoaştere al unei limbi străine se poate evalua foarte bine prin diferite lucrări scrise cum ar fi scrisori, eseuri, compuneri sau cereri.

Acestea cer un nivel bun de cunoaştere al vocabularului şi gramaticii limbii engleze, fără de care nu se poate lucra la oră.

Cerinţele diferitelor exerciţii de scriere depind de vârsta elevilor şi nivelul lingvistic al acestora, adică pornesc de la foarte simple până la foarte complexe. Scopurile lor educaţionale urmăresc consolidarea limbii şi dezvoltarea diferitelor abilităţi de scriere.

Pentru consolidarea limbii avem la dispoziţie diferite structuri gramaticale şi de vocabular şi alte exerciţii din manualele elevilor. Sarcinile de scriere trebuie sa fie obiective sau integrative, sau pot pune în valoare un punct de vedere în mod discret. Ele variază de la descrierea unor poze, completarea unor spaţii, aranjarea unor cuvinte încurcate sau propoziţii, exerciţii de conversie sau de răspuns la unele întrebări.

Un tip de exerciţiu de scriere care este folosit cu succes la majoritatea elevilor este dictarea. Prin dictare se urmăreşte dezvoltarea unor abilităţi de ascultare într-o limbă străină, achiziţia unei ortografii corecte, participarea activă a elevilor în detecţia sau corectarea erorilor.

Scriind după dictare se dezvoltă simţul de auto-evaluare corectă a copiilor. Există mai multe tipuri de dictare: dictarea inversă, cea la care elevii trebuie să asculte un text şi să completeze cuvintele lipsă sau greşelile dintr-un text primit pe o foaie.

Dictarea în pereche presupune că elevii îşi împart textul în jumătate şi-şi dictează pe rând, apoi se corectează,spre deosebire de dictoglos pentru care copiii trebuie să lucreze în pereche pentru a reproduce textul citit de două ori de profesor la o viteză normală, sau să producă unul similar.

Luarea notiţelor în timpul prezentării unui subiect este un proces, necesar şi laborios care trebuie făcut în cunoştinţă de cauză. Copiii trebuie să cunoască modul corect de luare a notiţelor, cum ar fi evidenţierea cuvintelor cheie sau a propoziţiilor cheie. Efectuarea rezumatelor textelor este vitală pentru acumularea informaţiilor necesare din diferite domenii, şi-i scuteşte pe elevi de reţinerea unor amănunte inutile.

Redactarea unui plan a unui text sau a unui speech este folositoare pentru a urmări exact ideile esenţiale în demersul nostru şi pentru a nu ne abate de la firul naraţiunii.

Fie că scriu tipuri de redactare funcţionale cum ar fi: memo-uri, reclame, cereri de angajare, scrisori de plângere, CV-uri, sau compuneri,eseuri, lucrări de cercetare academice, rapoarte sau explicaţii din dicţionar sau enciclopedii ca şi categorii de lucrări academice, elevii vor trece prin acest proces lung şi necesar de studiere a limbii engleze cu gândul că vor deveni vorbitori de limbă engleză performanţi.

Scrierea diferitelor tipuri de jurnale, scrisori informale, articole, poveşti scurte, poezii, scrisori de intenţie, de aplicaţie, de plângere, reclame sau CV-uri trebuie să urmărească scopul pentru care sunt scrise şi anume comercial, de angajare sau publicistic şi e necesară expunerea obiectivă a faptelor.

Eseurile care sunt scrise creativ, conţin în mod obligatoriu o teză care va fi susţinută de argumente pe tot parcursul conţinutului. Poeziile şi poveştile scurte implică şi ele talent creativ şi urmărirea artistică a unor ipostaze imaginative.

Toate formele de scriere ce sunt discutate sau redactate în timpul orelor la clasă, fie că e vorba de scrieri libere sau controlate de rigori, contribuie la atingerea performanţei în limba engleză, la cunoaşterea acestei limbi la nivelul unui nativ şi le aduc elevilor bucuria achiziţionării unor certificate de performanţe lingvistice sau premii la diverse concursuri.

Elevii vor conştientiza nevoia achiziţionării unor astfel de abilităţi pentru a le folosi în viaţă – la angajare, atunci când vor să returneze sau să se plângă de un produs, să citească o poveste cuiva sau chiar să scrie o carte.

Cuvintele zboară şi scrisul rămâne, el constituie esenţa activităţii de învăţare-predare şi a celei academice, iar profesorii muncesc zi, să educe scriitori cât mai buni şi poate, viitori intelectuali străluciţi.

 

BIBLIOGRAFIE

Vizental Adriana, Metodica predării limbii engleze + Strategies of Teachings and Testing English as a Foreign Language, Ed. Polirom, Iaşi, 2007

Ultima actualizare în Sâmbătă, 17 Ianuarie 2015 17:54
 

Revista cu ISSN

Dascalul de profesie roman

DASCĂLUL, DE PROFESIE ROMÂN   Prof. Antal Adrian-Grigore Liceul Teoretic “O. C. Tăslăuanu” Topliţa, jud. Harghita   Am încercat prin articolul meu să trag un semnal de alarmă referitor la direcţia greşită spre care se...

Read more

Metode de comunicare

METODE DE COMUNICARE Prof. Macarie Cristina Liceul Vocațional Pedagogic ,,Mihai Eminescu” Tîrgu Mureș Cadrul didactic are un rol activ în comunicarea didactică deoarece el acţionează ca un filtru...

Read more

Campuri lexico-semantice

CÂMPURI LEXICO-SEMANTICE STUDIU DE SPECIALITATE Profesor Andra Elena Diaconu Profesor de limba și literatura română, Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea Termenul câmp a fost introdus în lingvistică în prima parte a secolului al...

Read more

Managementul proiectelor

MANAGEMENTUL PROIECTELOR   prof. Ciucă Cristina  Şcoala cu clasele I – VIII    Bâsca – Chiojdului, Com. Chiojdu,  Jud. Buzău   Dinamica schimbărilor ştiinţifice, culturale, sociale etc, a impus la nivel de management educaţional adaptări...

Read more

Relatia dintre stilul parental si compor…

RELAȚIA DINTRE STILUL PARENTAL ȘI COMPORTAMENTUL INDEZIRABIL AL ȘCOLARULUI MIC Marinescu Gabriela –prof. înv. primar și preșcolar, Școala Gimnazială „Romulus Cioflec” Araci, jud.Covasna Balint Camelia...

Read more

Lecturi obligatorii pentru clasa a V-a

Lecturi obligatorii pentru clasa a V-a   Literatura română Ion Agârbiceanu Nepoata lui moş Mitruţ Vasile Alecsandri Ostaşii noştri Dimitrie Bolintineanu Legende istorice Ion Al. Brătescu-Voineşti Întuneric şi lumină I. L. Caragiale Momente şi schiţe Ion Creangă Poveşti, povestiri, amintiri B. Şt. Delavrancea Neghiniţă Petre Dulfu Poveştile lui...

Read more

E L F E PARIS

E L F E PARIS - ŞCOALÃ UNICÃ ÎN EUROPA Prof. Dan Stroe Colegiul Economic Buzãu     Se spune pe bunã dreptate cã Parisul este “orasul luminilor”. Am avut ocazia sã mã conving...

Read more

Legaturile functionale dintre profesor e…

LEGĂTURILE FUNCȚIONALE DINTRE ROFESOR, ELEV ȘI PĂRINTE Prof. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău Rolul conducător în procesul de educație îl are fără îndoială școala, dar în calitatea sa...

Read more