|
|
Documente necesare la inspectii RODIS |
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:30 |
1. LA NIVELUL DIRECTORULUI
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
1.
|
Documente de proiectare
|
1.1. Planul de dezvoltare instituţională al unităţii.
|
1.2. Oferta educaţională a unităţii.
|
1.3. Planul managerial anual.
|
1.4. Programe manageriale semestriale.
|
2.
|
Documente de evidenţă
|
2.1. Contract de management/ decizie/fişa postului (atât pentru director cât şi pentru directorul adjunct)
|
2.2. Statul de funcţii.
|
2.3. Organigrama unităţii şcolare,
|
2.4. Cartea de onoare a unităţii.
|
2.5. Regulament de ordine interioară.
|
2.6. Dosar cuprinzând ordine, instrucţiuni, regulamente etc.
|
2.7. Graficul de control al directorului (pe domenii de activitate).
|
2.8. Caietul de asistenţe la ore -numărul de asistenţe, distribuirea acestora pe discipline/ cadre didactice
|
2.9. Registrul de decizii, dispoziţii şi note de serviciu - legalitatea deciziilor (elaborare, fundamentare, oportunitate) şi legalitatea constituirii comisiilor şi catedrelor (număr, reprezentaţi, durată)
|
2.10. Schema orară pe nivel de studiu
|
2.11. Criterii de evaluare a activităţii personalului didactic în vederea acordării calificativelor anuale-existenţa fişelor.
|
2.12. Planul de şcolarizare aprobat – cuprinderea şi şcolarizarea copiilor/elevilor.
|
2.13. Dosar cu instrumentele interne de lucru ale directorului pentru îndrumare şi control/programe operative săptămânale
|
2.14. Dosar privind siguranţa în muncă
|
2.15. Dosar privind protecţia civilă (cf. ghid I.S.J.), siguranţa civică
|
2.16. Dosar cu rapoarte anuale privind starea învăţământului.
|
2.17. Programe de cooperare şi parteneriat locale, naţionale şi internaţionale, inclusiv Programul de granturi pentru dezvoltarea şcolară, PIR, etc
|
2.18 Nivelul cantitativ şi calitativ al bazei didactico-materiale; utilizarea raţională a spaţiilor de învăţământ- şcoală, cantină, internat, ateliere, laboratoare, etc
|
2.19 Planificarea şi evidenţa concediilor-pentru directorul adjunct şi personalul nedidactic şi didactic auxiliar
|
2.20 Promovarea imaginii instituţiei (site, presă scrisă, TV, elemente de identitate vizuală, etc), activitatea de relaţii publice
|
3.
|
Documentele Consiliului Profesoral
|
3.1. Tematica şi graficul şedinţelor Consililui Profesoral.
|
3.2. Registrul de procese verbale.
|
3.3. Materiale prezentate (cf. tematicii):
- Rapoarte de analiză semestriale şi anuale;
- Raportul directorului prezentat în Consiliul Profesoral.
|
4.
|
Documentele Consiliului de Administraţie
|
4.1. Tematica şi graficul şedinţelor Consiliului de Administraţie.
|
4.2. Componenţa Consiliului de Administraţie şi repartizarea pe sarcini.
|
4.3. Registrul de procese verbale.
|
4.4. Raportul directorului prezentat în Consiliul de Administraţie.
|
4.5. Existenţa şi discutarea fişelor de autoevalauare a cadrelor didactice şi a personalului auxiliar, evidenţierea calificativelor anuale (prin punctaj şi calificativ acordat)
|
4.6. Dosar cu procedura completă de acordare a salariului de merit conform metodologiei, pentru anul calendaristic în curs
|
4.7. Acordarea premiilor lunare 2% - fişa cu criterii
|
4.8. Sancţionarea membrilor colectivului (fundamentare, Statut, Codul Muncii)
|
5.
|
Documentele Consiliului Şcolar
|
5.1. Componenţa.
|
5.2. Rapoarte de analiză.
|
6.
|
Documentele Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în şcoală
|
6.1 Regulament, strategie
|
6.2 Componenţa, decizie de constituire
|
6.3 Raport anual de evaluare internă a calităţii, plan de îmbunătăţire
|
7.
|
Documentele Compartimentului Contabilitate
|
7.1. Bugetul de venituri şi cheltuieli.
|
7.2 Evidenţa fondurilor extrabugetare - închirieri, servicii, donaţii, sponsorizări de la părinţi sau de la alte persoane fizice sau juridice.
|
7.3 Derularea programelor guvernamentale: investiţii-reabilitare (HG), Lapte-corn, Bani de liceu, Euro 200, etc.
|
7.4 Modul de efectuare a inventarierii, casare, etc.
|
8.
|
Documentele Compartimentului Administrativ
|
8.1 Asigurarea combustibilului, aprovizionarea cu alimente pentru cantine
|
8.2 Administrarea şcolii – autorizare sanitară de funcţionare, apă curentă, starea localului, aspect exterior şi interior, funcţionalitate, predarea sălilor de clasă diriginţilor
|
8.3 Întreţinerea bazei materiale: mobilier, săli de clasă, uşi, ferestre, table, magazii alimente, sală de sport, teren de sport, spaţii verzi, lot şcolar, etc
|
2. LA NIVELUL DIRECTORULUI ADJUNCT (în cazul în care nu este normat un astfel de post – documentele vor fi solicitate directorului unităţii de învăţământ)
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
1
|
Documente de proiectare
|
1.1 Contract de management, fişa postului, decizie
|
1.2 Grafic de control al directorului adjunct
|
2
|
Documente de evidenţă
|
2.1 Caiet de asistenţe la ore: numărul de asistenţe, distribuirea acestora pe discipline/cadre didactice
|
2.2. Organizarea unităţii şcolare pe compartimente, catedre, comisii. Existenţa deciziilor de constituire a catedrelor/comisiilor.
|
2.3 Orarul şcolii, comisia de întocmire, decizia pentru comisia de orar
|
2.4 Graficul serviciului pe şcoală-cadre didactice şi elevi
|
2.5 Planificarea şi evidenţa concediilor pentru cadrele didactice
|
2.6 Procente de promovare-corigenţă, repetenţi (în anul şcolar trecut)
|
2.7 Elevi cu note de 7 şi sub 7 la purtare
|
2.8 Rapoarte privind analizarea periodică a rezultatelor şcolare (pe baza raportărilor şefilor de catedră)
|
2.9 Elevi cărora li s-au aplicat sancţiuni disciplinare
|
3
|
Documentele comisiilor/catedrelor
|
3.1 Evidenţa membrilor comisiei/ catedrei, date personale, atribuţii etc.
|
3.2. Programe manageriale anuale şi semestriale ale catedrelor/comisiilor metodice
|
3.3. Graficul de utilizare a laboratoarelor, cabinetelor, săli de sport.
|
3.4. Graficul de interasistenţă.
|
3.5. Lista cu elevii capabili de performanţă.
|
3.6. Rezultate la concursuri şi olimpiade şcolare
|
3.7 Rezultate la examene naţionale, analize şi plan de măsuri în urma acestora – dacă este cazul (numai la dosarele catedrelor unde sunt incluse discipline de examen)
|
3.8. Program de pregătire:
- pentru elevii performanţi;
- pentru recuperare;
- pentru examene naţionale.
|
3.9 Materiale prezentate în şedinţele comisiei/catedrei.
|
3.10. Graficul activităţilor metodice
|
3.11. Dosar cu propunerile pentru oferta educaţională; programe şcolare avizate de I.S.J.
|
3.12. Instrumente de evaluare şi notare; bareme minimale
|
3.13. Monitorizarea parcurgerii programei la fiecare clasă şi aprecieri asupra modului cum se realizează evaluarea elevilor/ritmicitatea notării.
|
3.14. Organizarea recapitulărilor finale.
|
3.15. Evaluarea membrilor catedrei/comisiei şi propunerile pentru calificativele anuale, în baza unui raport motivat.
|
3.16. Documente privind cercetarea pedagogică.
|
3.17. Informaţii semestriale asupra activităţii comisiei/catedrei.
|
3.18 Grafic de desfăşurare a tezelor semestriale
|
4
|
Documentele laboranţilor.
|
4.1. Program de activitate semestrială.
|
4.2. Raport anual.
|
5
|
Documentele bibliotecarei.
|
5.1. Program de activitate anuală.
|
5.2. Program de activitate semestrială.
|
5.3. Registrul de organizare a fondului de carte.
|
5.4. Registrul de evidenţă a cititorului; fişe de cititor.
|
5.5. Evidenţa activităţilor (organizarea sau participarea de / la acţiuni specifice: lansare de carte, întâlniri literare, simpozioane, vitrine şi expoziţii de cărţi, standuri de noutăţi sau de colecţii de cărţi, prezentări de manuale opţionale)
|
6
|
Documentele privind perfecţionarea cadrelor didactice.
|
6.1. Programe de perfecţionare.
|
6.2. Evidenţa perfecţionării.
|
6.3. Decizie de numire a unui responsabil cu perfecţionarea.
|
7
|
Documentele cadrelor didactice.
|
7.1. Proiectare anuală.
|
7.2. Planificări calendaristice semestriale.
|
7.3. Proiectarea unităţilor de învăţare.
|
8
|
Documentele Coordonatorului de proiecte şi programe educative
|
8.1 Proiectarea activităţilor la nivelul comisiei diriginţilor
|
8.2 Programul activităţilor extraşcolare, inclusiv programe iniţiate pentru elevi în timpul vacanţelor şcolare
|
9
|
Consiliul elevilor -NUMAI LA UNITĂŢILE LICEALE!
|
9.1 Componenţă
|
9.2 Procese-verbale ale activităţilor şi iniţiativelor CE
|
10
|
Comitetul Reprezentativ al părinţilor
|
10.1 Componenţă
10.2 Procese-verbale lectorate cu părinţii
|
3. SECRETARIAT
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
1.
|
Documente de evidenţă
|
1.1 Registrul de inspecţii.
|
1.2 Statul de funcţii al şcolii
|
1.3 Fişele posturilor
|
1.4 Cataloage (grupe, clase)
|
1.5 Condica de prezenţă a cadrelor didactice şi a personalului auxiliar
|
1.6 Registre matricole
|
1.7 Registre de evidenţă şi eliberare a actelor de studii (diplome, certificate, adeverinţe provizorii, cotoare diplome, stoc acte studii).
|
1.8 Registrul de evidenţă cărţi de muncă
|
1.9 Caietul de procese-verbale ale profesorilor de serviciu pe şcoală
|
1.10 Dosarele personale ale cadrelor didactice
|
1.11 Contracte de muncă individuale ale personalului din unitate
|
1.12 Procesele-verbale pentru examenele de corigenţă, dosare complete
|
1.13 Documente privind înscrierea/examenele de absolvire ale elevilor
|
1.14 Documente privind mişcarea elevilor (legalitatea transferărilor, examene de diferenţă, confirmări foi matricole trimise - primite)
|
1.15 Registrul de intrări-ieşiri
|
1.16 Dosar cu bursele şcolare ale elevilor
|
1.17 Registru note telefonice
|
1.18 Evidenţa carnetelor de alocaţie
|
1.19 Dosare de corespondenţă cu I.S.J., MECT, alte instituţii, acţiuni, comunicări, note, circulare etc.).
|
1.20 Existenta si starea arhivei.
|
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 30 Ianuarie 2013 22:42 |
|
Platformă de prezentare
a ofertelor de educaţie non-formală
pentru săptămâna „Şcoala altfel”
Ministerul Educaţiei, Cercetrării, Tineretului şi Sportului a deschis o platfomă online de înregistrare a ofertelor organizaţiilor non-guvernamentale din domeniul educaţiei şi... Read more
CURRICULUM LA DECIZIA ŞCOLII ŞI ÎNVĂŢAREA DE CALITATE
LA DISCIPLINA MATEMATICĂ
Profesor Păduraru Constantin Eugen
Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău
Rezumat
Articolul de specialitate propus urmăreşte să evidenţieze... Read more
EVALUAREA COMPETENȚELOR LA MATEMATICĂ ÎN GIMNAZIU
Prof. Buzea Gabriela,
Școala Gimnazială Nr. 56, București
Rezumat: În articolul de față sunt analizate nivelul competențelor de bază cu ajutorul rezultatelor obținute în... Read more
Planificare model pentru biologie invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model... Read more
PARTEA III
Trecere în revistă a textelor semnificative SF pentru copii şi adolescenţi
Introducere
Toţi partenerii în proiect au fost rugaţi să selecteze 10-20 de texte SF pentru copii şi adolescenţi care au... Read more
PELERINAJUL - O ALTERNATIVĂ PENTRU SĂPTĂMÂNA
“SĂ ŞTIU MAI MULT, SĂ FIU MAI BUN!”
Crafcenco Carmen, profesor matematică
Liceul Teoretic “Mircea Eliade”, Galaţi
Fie „Şcoala altfel” sau săptămâna din anul acesta „ Şă ştiu... Read more
FIŞĂ DE EVALUARE A PROIECTELOR EDUCATIVE
EXTRAŞCOLARE CAE 2013
- Concursuri naţionale -
Proiectul:____________________________________________________________________________
Instituţia:____________________________________________________________________________
Buget (total şi solicitat): total:__________________ solicitat MECTS:____________________
Nr. participanţi:__________________
Perioada de desfăşurare a etapei finale:_____________________________________________________
Read more
DEMOCRAŢIE ŞI TOLERANŢĂ. „NOILE EDUCAŢII”
prof. Corha Minodora
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
Motto: Toate fiinţele umane se nasc libere şi egale în drepturi.
(Articolul I Declaraţia Universală a... Read more
TUTUNUL ŞI EFECTELE FUMATULUI ASUPRA ORGANISMULUI
Prof. Camelia Veronica Cosma
Liceul de Artă ”Ioan Sima” Zalău
În societatea actuală acest viciu ”legal” este tot mai mult preferat…
Lista disciplinelor la care se susţin lucrări de evaluare semestrială (teze) în anul şcolar 2010 – 2011
INTEGRAREA COPIILOR CU DEFICIENŢĂ DE AUZ
Martinconi Noemi, profesor de psihopedagogie specială
Centrul Şcolar Pentru Educaţie Incluzivă ,,Alexandru Roşca Lugoj”
Deoarece pierderea auzului la vârste mici determină imposibilitatea dezvoltării normale a limbajului şi,… Modele de cereri – mişcarea cadrelor didactice 2011-2012
Acord pentru detaşare în interesul învăţământului în anul şcolar 2011-2012
Cerere de detaşare la cerere prin concurs specific
Cerere de înscriere la concursul de ocupare… PROIECTE EDUCATIVE INTERNE
INFORMARE SINTETICĂ
1. DIFERENŢIERI TERMINOLOGICE
Proiect educativ intern = orice proiect/activitate în domeniul nonformal (extracurricular, extraşcolar), iniţiat şi desfăşurat de către unitatea de învăţământ şi care să vizeze una sau…
CONCEPTUL DE METODĂ DE ÎNVĂŢĂMÂNT
Profesor Nae Mihaela,
Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuşi”, Piteşti
Un loc important în cadrul tehnologiei didactice îl ocupă strategiile didactice “respectiv un ansamblu de procedee…
Promovabilitatea la examenul naţional de acordare a definitivării
în învăţământ (sesiunea 2012) - înainte de soluţionarea contestaţiilor
Luni, 23 iulie, au fost afişate rezultatele obţinute de cei 5.464 candidaţi care au…
CARMEN SYLVA - ASPECTE DIN ACTIVITATEA LITERARĂ
Prof. Mihaela Melinte,
Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Galaţi
Regina Elisabeta a României este considerată drept una dintre…
FENOMENUL “BULLYING” ÎN MEDIUL ŞCOLAR - CAUZE, FORME, CONSECINŢE, MĂSURI ANTI-BULLYING
Prof. Florea Corina - Paula
Liceul Tehnologic „Nicolae Dumitrescu”, loc. Cumpăna, jud. Constanţa
Fenomenul “bullying” a depăşit, de…
|
|