|
|
Drogurile - informatii generale |
Joi, 22 Aprilie 2010 18:20 |
Informaţii generale
Din punct de vedere etimologic, drog, este un cuvânt de origine olandeză – droog.
În accepţia clasică, drogul este substanţa care, fiind absorbită de un organism viu, îi modifică una sau mai multe funcţii (OMS – Organizaţia Mondială a Sănătăţii); în sens farmacologic, drogul este o substanţă utilizată sau nu în medicină, a cărei folosire abuzivă poate crea dependenţă fizică şi psihică sau tulburări grave ale activităţii mintale, ale percepţiei şi ale comportamentului.
În conformitate cu unele recomandări ale OMS, substanţele sau clasele de substanţe psihoactive (drogurile) care produc asemenea modificări şi generează dependenţa, sunt următoarele: alcoolul, opiaceele, derivatele cannabisului, sedativele şi hipnoticele, cocaina, halucinogenele, tutunul, solvenţii volatili, alte substanţe psihoactive şi substanţe din diferite clase, utilizate în asociere.

Potrivit documentelor internaţionale, prin drog se înţelege „stupefiantele supuse controlului internaţional, prin Convenţia Unică privind Stupefiantele, din 1961 (tablourile I şi II)” şi „substanţele psihotrope al căror control internaţional este prevăzut de Convenţia privind Substanţele Psihotrope, încheiată în anul 1971 (tablourile I, II, III şi IV)” .
Psihotrope sunt considerate toate substanţele de origine naturală (vegetală, animală ori minerală) sau de sinteză, susceptibile să modifice într-un mod oarecare activitatea psihicului şi comportamentului uman. „Ele acţionează direct asupra sistemului nervos central, influenţând inegal, selectiv sau global, atât funcţiile psihice instinctive cât şi procesele mintale şi emoţionale.”
În fabricarea anumitor droguri sunt folosite unele substanţe chimice, denumite precursori.
Precursorii sunt „substanţe chimice folosite în fabricarea ilicită a drogurilor, sărurile acestora precum şi amestecurile ce conţin astfel de substanţe”. Regimul juridic al acestor substanţe este reglementat de Legea nr. 300/ 2002.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:09 |
|
Capitolul II. Membrii APR
- membri activi
- membri sustinãtori
- membri de onoare
- membri fondatori
Read more

POINTS OF VIEW ON USING COURSE BOOKS, AUTHENTIC MATERIALS
Autor: Prof. Felherț Monica, Gradul Didactic I
Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, Bihor
The books seem to appeal both to the teacher... Read more
JOC DIDACTIC
(PANAITOPOL L. , ETAPA FINALĂ 1979)
prof. Irina Ariton
Școala Gimnazială „ Ghiță Mocanu “ Onești
Puternic ancorată în realităţile practicii contemporane... Read more
CONSIDÉRATIONS MÉTHODOLOGIQUES SUR L’ENSEIGNEMENT
DU FRANÇAIS EN CLASSE PRÉPARATOIRE
Profesor Popescu Mihaela
Colegiul ,,Gheorghe Tătărescu” Rovinari
Le présent article a pour objectif principal de présenter quelque considérations méthodologiques sur l’ enseignement du français en... Read more
NANOTEHNOLOGIA
MIRACOLUL MILENIULUI III
Realizatori:
Elev Stegarescu Marius Daniel cls a XI-a
Profesor coordonator Mînză Lidia
C.N. ”Vasile Alecsandri” Galaţi
CUPRINS
I Notiuni introductive
I.1. Ce reprezintă nanotehnologiile?
I.2. Nanotehnologiile reprezintă ceva nou?... Read more
PLANIFICARE ANUALA
Clasa ....
An şcolar .......
Clasa ...............
Curriculum aplicat: ...... (ex.: T.C. 3 ore + C.D. 1 ore)
Profesor .....................
Semestrul.
Unitatea de învăţare (denumire)
Nr. ore
Săptămâna
Observaţii
Read more
EDUCAŢIA ŞI SOFTUL EDUCAŢIONAL
Profesor Păduraru Constantin Eugen
Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău
Rezumat:
Articolul de specialitate propus prezintă impactul deosebit pe care îl are softul... Read more
CONŢINUTUL/ CONŢINUTURILE ÎNVĂŢĂMÂNTULUI
Prof. drd. Corlade Ecaterina Iulia
Colegiul Tehnic „Dumitru Mangeron”, Bacău, România
Conceptul de conţinut (sau conţinuturi) desemnează substanţa cea mai palpabilă, mai concretă, a procesului de învăţământ,... Read more
PAŞI MARI ŞI MICI ÎN EDUCAREA COPILULUI
Profesor Marta Cristiana NEGRAIA
L’éducation d’un enfant tient en égale mesure de ses parents et de leurs compétences et désirs, mais aussi de l’école et… Partea I
Abordarea SciFiEd
Sumar executiv al Raportului Transnaţional de cercetare şi Rezumat al abordărilor şi metodelor sugerate
Raportul prezintă rezultatele cercetării de birou (de desk) - un sondaj bibliografic în cadrul fiecărei…
Lista disciplinelor la care se susţin lucrări de evaluare semestrială (teze) în anul şcolar 2010 – 2011
CAPITOLUL III
Competentele si codul de conduita al inspectorilor
Art. 62. -
Competentele profesionale necesare unui bun inspector sunt:
a) sa fie capabil sa evalueze eficienta strategiilor didactice alese de cadrul… ROLUL DIRIGINTELUI ÎN ACTIVITATEA EDUCATIVĂ
profesor Mirela POPOV
Școala Gimnazială Ceamurlia de Jos, județul Tulcea
(Rolul dirigintelui este acela de a atinge succesul împreună cu clasa de elevi, conform unui plan…
O EXERIENŢĂ - BATH - MAREA BRITANIE
(COMENIUS - MOBILITĂŢI INDIVIDUALE)
Profesor pentru învăţământul primar, Daniela Popescu
Şcoala Gimnazială ,,Leonardo da Vinci”, Bucureşti, sector 3
MAREA BRITANIE! ANGLIA! Când spui aceste cuvinte îţi apare…
Legea 258/2007 privind practica elevilor si studentilor
Capitolul I - Dispozitii generale
Art. 1 Practica este activitatea desfasurata de elevi si studenti, in conformitate cu planul de invatamant, care are drept scop… Ghid de evaluare a activităţii didactice
I. PLANIFICARE – PROIECTARE
1. Modul de întocmire a planificărilor:
- structura
- esalonarea adecvată a materiei pe întregul an
- concordanţa cu cerinţele programelor
- integrarea în… PRINCIPIUL LUI DIRICHLET (PRINCIPIUL CUTIEI)
Prof. Hahui Maria
Şcoala nr. 25, Galaţi
Principiul cutiei: ,,dacă repartizăm n+1 obiecte în n cutii atunci cel puţin doua obiecte vor fi în aceeaşi cutie”. Justificare:…
|
|