Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


E L F E PARIS
Duminică, 08 Noiembrie 2009 03:00

E L F E PARIS - ŞCOALÃ UNICÃ ÎN EUROPA

Prof. Dan Stroe

Colegiul Economic Buzãu

 

 

Se spune pe bunã dreptate cã Parisul este “orasul luminilor”. Am avut ocazia sã mã conving de acest adevãr, gratie unei burse obtinute de la ANPCDEFP. Stagiul de perfectionare intitulat “Spécialisation pour formateurs” desfãsurat în perioada 21 septembrie - 2 octombrie 2009 a avut loc la ELFE-Ėcole de Langue Française pour Ėtrangers.

Aceastã institutie este specializatã din anul 1984 în pregãtirea formatorilor de profesori de limba francezã iar sistemul de perfectionare este unul original - se lucreazã cu grupe de pânã la 6 adulti.

ELFE functioneazã în clãdirea unui vechi hotel ce dateazã din secolul al XIX-lea si se aflã într-un cadru pitoresc de neegalat, într-o oazã de verdeatã si de liniste, în centrul Parisului, la circa 15 minute pe jos de Opera Garnier, la 5 minute tot pe jos de statia de metro Place de Clichy.

Pe tot parcursul anului, se organizeazã aici cursuri de aprofundare a limbii franceze în mini grupe într-o atmosferã familialã, cei interesati având la bazã o multitudine de mijloace si procedee profesioniste pentru a atinge dezideratul propus.

Se practicã aici un învãtãmânt de activitate care permite totodatã descoperirea culturii si a civilizatiei franceze, prin activitãtile socio-culturale care le sunt puse la dispozitie celor care calcã pragul acestei scoli.

Beneficiarii cursurilor de aici se pot instrui în multitudinea sãlilor de clasã dotate cu aparaturã electronicã si audio-vizualã, material pedagogic suficient dar si spatii de relaxare, prelungite de terase la care se poate servi oricând o veritabilã cafea frantuzeascã.

O echipã de profesionisti este alãturi de cursanti, oferindu-le acestora informatii de calitate si un învãtãmânt specializat.

Este interesant de remarcat cã aceste cursuri sunt tinute de câte doi profesori prin alternantã iar acest sistem permite studentilor si profesorilor cunoasterea de personalitãti si accente diferite. Metodele comunicative si interactive utilizate cu preponderentã se caracterizeazã printr-o varietate de activitãti si strategii de învãtare, un învãtãmânt si stagii pedagogice personalizate, o ambiantã de lucru destinsã si fondatã pe interactiune si interculturalitate.

În ceea ce mã priveste, am participat la cursuri de specializare pentru formatori, în grupe formate din 6 persoane, alãturi de colegi din Elvetia, Japonia, Marea Britanie si Italia. În fiecare zi am avut ocazia sã asist la o incursiune în analiza documentelor ce vizau cultura si civilizatia francezã, presa parizianã, sã asistãm în calitate de observatori la desfãsurarea cursurilor de pregãtire pentru studenti, sã predãm noi însine cadrelor didactice din alte tãri.

Experienta acumulatã aici mi-a permis sã îmi perfectionez necontenit metodele de lucru cu elevii dar si cu adultii, sã îmi pot însusi si aplica parametri care pot raporta studiul limbii franceze din tara noastrã la standardele europene.

Nu au fost omise cursurile particulare pentru diferite domenii de activitate cum ar fi: afaceri, bãnci, asigurãri, juridic, turism, medicinã, diplomație, muzicã, literaturã, teatru, cinema.

Dintre obiectivele comunicative urmãrite prin cursurile “Specializare pentru formatori” de la Paris, pot aminti: analiza si realizarea unui buletin de informatii radio si a unei emisiuni de televiziune, comentarea stirilor de actualitate, comentarea articolelor despre turism si a ghidurilor turistice, dezbateri asupra actualitãtii diverse franceze si internationale, a diferitelor probleme legate de educatia adultilor.

La acestea se adaugã comentarii asupra prezentãrilor orale de subiecte, rezumatelor scrise, productii audio-vizuale, etc.

Obiectivele gramaticale ale cursurilor au vizat reactualizarea problemelor importante de gramaticã francezã angrenate în contextul exprimãrii în conjuncturi si situatii diverse de comunicare.

Nu au fost omise activitãtile de clasã diverse ce au avut ca scop realizarea printre altele, a unor reviste de presã, schimburi de opinii cu referire la aspectele importante ale educatiei adultilor în Franta si în strãinãtate, ale actualitãtii franceze si internationale.

“Ėcole de Langue Française pour Ėtrangers! este acreditatã si recunoscutã la nivel international pentru eficienta si calitatea pregãtirii asigurate aici în anul 2008, prestigioasa institutie din Paris a primit însemnul oficial de “calitatea învãtãrii limbii franceze, limbã strãinã” atribuitã de o comisie interministerialã specializatã în acest sens.

Persoane de vârste si orizonturi culturale diferite care provin din multe institutii de învãtãmânt, întreprinderi si organisme internationale sunt tot mai mult atrase de “E L F E” Paris pentru tot ceea se face aici, în interesul educatiei pentru adulti si nu numai.

Întregul personal al acestei unitãti de învãtãmânt superior, în frunte cu doamna directoare Anne Serrat, vã asteaptã oricând sã pãsiti pragul scolii pariziene recunoscute în lumea întreagã.

 

 

Ultima actualizare în Vineri, 26 Martie 2010 19:09
 

Revista cu ISSN

Tipuri de inteligente

TIPURI DE INTELIGENŢE                                                                                            Prof. Popp Loredana                              Colegiul Tehnic “AZUR” Timişoara         Individul “vinovat” pentru identificarea tipurilor de inteligenţe este Howard Gardner, în cartea "Frames of Mind: The Theory of Multiple...

Read more

Particularitati psihologice ale scolarul…

PARTICULARITĂŢI PSIHOLOGICE ALE ŞCOLARULUI ÎN PROCESUL ÎNSUŞIRII CITIRII ŞI SCRIERII   Herczeg Monica-Institutor Şcoala cu clasele I-VIII Dudestii Noi          Procesul citirii la copiii începători se deosebeşte calitativ de procesul citirii unui cititor cu experienţă....

Read more

Metoda proiectului in invatamantul presc…

METODA PROIECTULUI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR Înv. Gajdo Eszter Şcoala Gimnazială „Orbán Balázs” Acest articol îşi propune să prezinte rolul, importanţa şi etapele proiectului în procesul instructiv-educativ desfăşurat la nivelul învăţământului...

Read more

Profesorul principalul agent educational…

PROFESORUL - PRINCIPALUL AGENT EDUCAŢIONAL ÎN REALIZAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI DE CALITATE Profesor Constantinescu Rozica Liceul Tehnologic Economic ”Elina Matei Basarab” Rm. Sărat Motto: A fi împreună este un început. A rămâne...

Read more

Reguli de ameliorare a comunicarii didac…

REGULI DE AMELIORARE A COMUNICĂRII DIDACTICE Oprescu Eugenia - profesor Liceul Tehnologic Virgil Madgearu Roşiori de Vede Formarea competenţelor comunicative constituie un obiectiv...

Read more

Conceptul de metoda de invatamant

CONCEPTUL DE METODĂ DE ÎNVĂŢĂMÂNT Profesor Nae Mihaela, Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuşi”, Piteşti Un loc important în cadrul tehnologiei didactice îl ocupă strategiile didactice “respectiv un ansamblu de procedee...

Read more

Organizarea si desfasurarea admiterii in…

Organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal de stat 2013 Vezi Ordinul nr. 5608/31.08.2012 privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal de stat pentru anul scolar 2013-2014. Publicat in Monitorul Oficial,...

Read more

Programul zilnic al elevului

PROGRAMUL ZILNIC AL ELEVULUI   Învăţător Ţipu Mihaela Şcoala cu clasele I-IV Schitu/StructuraCostineşti, jud. Constanţa      Şcoala este o instituţie importantă în viaţa copilului şi a familiei. Acesta păşeşte pragul şcolii aflându-se deodată în faţa...

Read more