Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Educatia Globala abordarea pedagogica si metode
Joi, 11 Noiembrie 2010 18:04

EDUCAŢIA GLOBALĂ

 - REPERE METODOLOGICE -

 

 

3.      ABORDAREA PEDAGOGICĂ ŞI METODE 

Strategiile pedagogice frecvente utilizate în predarea educaţiei globale se disting prin:

·        centrarea pe elev – nu numai în ceea ce priveşte metodele, ci şi interesele de cunoaştere ale acestuia;

·        utilizarea dialogului – actul dialogic implică un procres continuu de explorare critică şi creativă a lumii;

·        promovarea relaţionării cunoştinţelor;

·        dezvoltarea gândirii critice

·        promovarea valorilor şi formarea atitudinilor,

·        promovarea abordării holistice a problemelor,

·        identificarea nevoilor comunităţii.

În general, strategia pedagogică specifică educaţiei globale include un proces de pregătire, reflecţie, contribuţie personală la abordarea temei supuse discuţiei, astfel încât toti participanţii la activităţi să evalueze nevoile/cauzele generatoare ale unor fenomene, să dezvolte propuneri, să creeze planuri de acţiune şi să împărtăşească rezultatele acţiunilor lor.

 

Metodele selectate în procesul educaţional urmăresc atingerea obiectivelor exprimate prin verbe ca: a identifica, a înţelege, a analiza, a argumenta,  a sintetiza, a aplica,  a acţiona, a evalua. Astfel, metodele trebuie să fie:

·        interesante, atractice, motivante, provocatoare, participative, diverse,

·        să determine identificarea informaţiilor credibile;

·        să stimuleze simularea, reflecţia, gîndirea critică, implicarea, asumarea responsabilităţii,

·        să înveţe şi să educe în acelaşi timp,

·        să promoveze dialogul şi respectul pentru opiniile participanţilor;

·        să promoveze valorile.

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:49
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Problematica esecului scolar

PROBLEMATICA EȘECULUI ȘCOLAR Negoiță Anca-Roxana Școala Gimnazială, Sat Cătina Comuna Florești, Județul Prahova „Maxima debetur puero reverentia” (Unui copil trebuie să i se arate cel mai mare respect) ...

Read more

Protocol de colaborare model

PROTOCOL DE COLABORARE - MODEL   Vă prezentăm un model pentru protocol de colaborare în activităţile pe care le iniţiaţi şi le desfăşuraţi în cadrul şcolii, prin cooperare, parteneriate, proiecte.

Read more

Modificare metodologie cadru mobilitate …

Modificare Metodologie-cadru privind mobilitatea personalului didactic în anul şcolar 2012-2013 OMECTS 4071/15.05.2012   ORDIN nr. 4071/15.05.2012 pentru modificarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2012-2013, aprobată prin OMECTS...

Read more

Principii de formare interculturala a ca…

PRINCIPII DE FORMARE INTERCULTURALĂ A CADRELOR DIDACTICE                                                          Prof. Popescu Mihaela, Colegiul Tehnic Mătăsari, Gorj      Societatea actuală impune formarea cadrelor didactice şi din perspectivă interculturală. În acest sens, Camilieri distinge o...

Read more

Evaluarea cadrelor didactice

EVALUAREA CADRELOR DIDACTICE   Mirela Frunzeanu, profesor pentru învăţământul primar, Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov   Rezumat Orice școală de calitate are, în primul rând, cadre didactice de calitate ce prestează o...

Read more

Alaturi de scoala

STUDIU- ALĂTURI DE ŞCOALĂ Prof.inv.primar Gligor Dana Școala Gimnaziala Cîmpeni Împreunã cu pãrinţii,şcoala îşi are rolul ei bine stabilit, intervenind în dezvoltarea primarã a copilului. În acest context, educarea pãrinţilor...

Read more

Burse in Franta INSA EURINSA

AMBASSADE DE FRANCE EN ROUMANIE Service de Coopération et d’Action Culturelle   Ambasada Franţei în Romania are plăcerea sa vă anunţe că, în cadrul cooperarii universitare si stiinţifice, doreste să favorizeze accesul tinerilor...

Read more

Istoria studiilor despre articol

ISTORIA STUDIILOR DESPRE ARTICOL   Didin Florentina Gabriela Şcoala gimnazială Nr. 1 Vulpeşti, Argeş   Articolul este partea de vorbire flexibilă cu rol de cuvânt ajutător care însoţeşte un substantiv, arătând măsura în care obiectul...

Read more