Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Elemente ale organizarii instruirii in gimnaziu
Luni, 13 Septembrie 2010 19:50

Elemente ale organizării instruirii în gimnaziu

 

 

   Modificarea principală propusă de forma actuală a curriculum-ului o reprezintă:

            -         trecerea de la centrarea învăţării pe obiective la centrarea învăţării pe dobândirea de competenţe;

            -         trecerea de la geografia de tip descriptiv spre un demers de învăţare care încurajează înţelegerea relevanţei geografiei pentru viaţa cotidiană;

           -         stimularea interesului elevilor de a cunoaşte direct, de a investiga şi de a înţelege faptul geografic imediat;

           -         înţelegerea importanţei protecţiei mediului ambiant pentru o viaţă sănătoasă şi echilibrată.

           -         depăşirea – ori de câte ori este nevoie – a spaţiul sălii de clasă, realitatea înconjurătoare fiind orizontul cel mai potrivit de înţelegere a faptului geografic.

Structura programei cuprinde: competenţele generale urmărite pe tot parcursul gimnaziului, sistemul de competenţe specifice, conţinuturi, precum şi sugestii metodologice generale pentru fiecare clasă.

Competenţele urmărite în predarea geografiei în gimnaziu:

 

a) fac parte dintr-un sistem mai larg şi mai cuprinzător de competenţe (generale şi specifice) asumate pentru disciplina noastră în învăţământul preuniversitar în întregul său;

b) sunt în acord cu sistemul de competenţe cheie al Comisiei Europene, asumat explicit de ţara noastră.

În cazul geografiei din ciclul secundar inferior (gimnaziu), a fost construit un sistem de competenţe generale care acoperă, prin dimensiunea educaţională specifică a geografiei, principalele domenii ale competenţelor cheie europene.

După cum este cunoscut, sarcina principală a profesorului de geografie o reprezintă aplicarea curriculum-ului şcolar în ansamblul său, având în vedere toate elementele programei, redate mai sus.

Pe clase, disciplinele şcolare sunt:

-         clasa a V-a: Geografia generală – elemente introductive.  

-         clasa a VI-a: Geografia Europei. 

-         clasa a VII-a: Geografia continentelor extraeuropene.

-         clasa a VIII-a: Geografia României.

Dozarea pe clase a elementelor programei (atât a competenţelor solicitate, cât şi a conţinuturilor) ţine seama de evoluţia posibilităţilor de învăţare ale elevilor.

         -         La clasa a V-a continuă introducerea şi familiarizarea elevilor în domeniul geografiei (începute în clasa a IV-a);

         -         În clasele a VI-a şi a VII-a se realizează o aprofundare a achiziţiilor dobândite prin diversificarea exemplelor;

         -         În clasa a VIII-a concretizează aceste achiziţii la nivelul unor conţinuturi axate pe geografia României şi aprofundează conceptele dobândite anterior.

 

 

Conform programelor şcolare de geografie pentru învăţământul gimnazial, „sarcina principală a profesorului de geografie o constituie aplicarea curriculum-ului şcolar în ansamblul său”.

  

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:13
 

Revista cu ISSN

Dezvoltarea creativitatii

STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA CREATIVITÃŢII DE LA NECESITATE SOCIALÃ LA REALITÃŢILE EDUCAŢIONALE   Prof. grad 1 Bechir Ghiulnar Liceul Teoretic “Callatis”, Mangalia     Creativitatea este o trãsãturã complexã a personalitãtii umane, constând în capacitatea de a...

Read more

Scoala din Sanandrei partenera de proiec…

 ŞCOALA DIN SÂNANDREI PARTENERĂ DE PROIECT MULTILATERAL COMENIUS      O echipă de proiect din Şcoala cu clasele I-VIII din Sînandrei a participat în perioada 14-19 martie 2012 la o nouă reuniune de...

Read more

Les methodes expositives dans la langue …

LES METHODES EXPOSITIVES DANS LA LANGUE ET LA LITTERATURE FRANCAISE   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Les méthodes expositives dans la langue et la littérature francaise sont: la description, le...

Read more

Importanta creativitatii in dezvoltarea …

IMPORTANŢA STIMULĂRII CREATIVITĂŢII ÎN DEZVOLTAREA COPILULUI   Marinescu Larisa Eromanga, Profesor Psihopedagog, Centrul de Pedagogie Curativă HD - locaţia Lupeni, Judeţul Hunedoara     Creativitatea poate fi definită ca trăsătură complexă a personalităţii umane, constând...

Read more

Metodologia de organizare a evaluarii el…

Metodologia de organizare a evaluarii elevilor - clasa a II-a   Vezi metodologia de organizare a evaluarii competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a, publicata in Monitorul Oficial 44 din 21 ianuarie...

Read more

Alexandru Macedonski_promotor al innoiri…

ALEXANDRU MACEDONSKI, PROMOTOR AL ÎNNOIRII POEZIEI ROMÂNEŞTI   Prof. Cojocaru Iuliana Şcoala cu clasele I-VIII, Nr. 9 „Petreche Poenaru”, Craiova       Poet, prozator, dramaturg, publicist, Macedonski a fost un promotor al înnoirii poeziei: o literaturã...

Read more

Calendar desfasurare concurs corpul nati…

Calendarul desfăşurării concursului de selecţie a cadrelor didactice pentru constituirea corpului naţional de experţi în management educaţional, sesiunea 2012, seria a 2-a     CALENDARUL desfăşurării concursului de selecţie a cadrelor didactice pentru...

Read more

Importanta strategiilor didactice de inv…

IMPORTANŢA STRATEGIILOR DIDACTICE DE ÎNVǍŢARE INTERACTIV-CREATIVǍ ÎN GRǍDINIŢĂ   Prof. înv. preşcolar Bălăşoiu Flaminia Grădiniţa P.N. Vălişoara   Rezumat Didactica modernă, spre deosebire de cea „tradiţională” pune în centrul acţiunii didactice copilul. Acesta nu mai este...

Read more