Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Evaluarea rezultatelor scolare. Metoda cubului
Vineri, 08 Mai 2009 03:00

EVALUAREA REZULTATELOR ŞCOLARE

METODA CUBULUI

 

Inst. DOBREA MONICA

Şcoala cu cls. I-VIII „Înv. N. Pâslaru” Casin

 

Se pot folosi metode moderne chiar si în tratarea marilor teme din pedagogie. Am avut sansa sã urmez cursul PIR, iar mentorul acestuia, doamna profesor Dana Kaetana Palaghitã, ne-a îndrumat sã tratãm Evaluarea urmând etapele cunoscutei metode. ªi iatã ce-a iesit ...

 

DESCRIE:

- Ce este predarea?

- La ce se referã predarea?

- Utilizând imagini primite, realizati o descriere a urmãtoarelor „tipuri

de profesori”: profesorul pinguin, profesorul ciocãnitoare, profesorul pescãrus, profesorul porumbei, profesorul strut, profesorul vultur.

- Pe baza caracteristicilor predãrii, realizati o descriere a urmãtoarelor stiluri de predare: autoritate formalã; model personal/demonstrativ; facilitator; cel/cea care deleagã.

Predarea este una dintre componentele procesului de învãtãmânt, alãturi de învãtare si evaluare.

Ca formã de comunicare didacticã, predarea constã într-un sistem de operatii de selectare, ordonare ti adecvare la nivelul de gândire al elevilor a unui continut informational si de transmitere a lui, folosind anumite strategii didactice în scopul realizãrii cu eficientã maximã a obiectivelor propuse.

În scoala contemporanã, centratã pe elev, pentru a realiza un învãtãmânt formativ-educativ, predarea este în strânsã legãturã cu învãtarea si evaluarea, constituind un proces unitar. Scopul predãrii este obtinerea de rezultate, de schimbãri comportamentale care se realizeazã prin învãtare, rezultate depinzând si de modul în care s-a desfãsurat predarea.

 

PRACTIC

 

Evaluarea si testarea

- evaluarea este o parte componentã a procesului de învãtãmânt;

- testarea (testul) este o metodã de evaluare;

- evaluarea are trei forme: initialã, formativã si sumativã, iar testul este o metodã pe care o putem aplica în cadrul acestor forme;

- evaluarea este generalul, iar testul este particularul.

 

Evaluarea si notarea

- evaluarea este o activitate prin care sunt colectate, prelucrate si interpretate informatiile privind starea si functionarea unui sistem, a rezultatelor pe care le obtine, aprecierea acestora pe baza unor criterii si prin care este influentatã evolutia sistemului, iar notarea (nota, calificativul) este simbolul acordat în urma evaluãrii.

- evaluarea este activitatea, iar notarea este ceea ce „se vede” (finalul);

- evaluarea „duce” la notare.

 

Bibliografie:

1. „EVALUAREA CONTINUÃ LA CLASÃ- Modul pentru dezvoltarea profesionalã a personalului didactic”,

(2005) Ministerul Educatiei si Cercetãrii, Unitatea de Management a Proiectului pentru Învãtãmânt Rural, Bucuresti

2. Stoica, A (2001), „Evaluarea curentã si examenele (Ghid pentru profesori)”, Editura PROGnosis, Bucuresti

 

Ultima actualizare în Vineri, 26 Martie 2010 19:30
 

Revista cu ISSN

Determinarea sensibilitatii bacteriilor …

DETERMINAREA SENSIBILITĂŢII BACTERIILOR LA ANTIBIOTICE Prof. Chiroşcă Gabriela Şcoala Gimnazială Horleşti Rezistenţa la antibiotice este o calitate funcţională şi inevitabilă a bacteriilor antibacteriene. Pentru a...

Read more

Introducere in stiintifico-fantastic si …

Partea II Introducere în Ştiinţifico-fantastic şi subgenurile lui   Ce este ştiinţifico-fantasticul? O caracteristică definitorie a modului SF este fascinaţia pe care o reprezintă referitor la ştiinţă şi tehnologie. Literatura şi ştiinţa, sau ştiinţa...

Read more

Implicatii deontologice privind lucrul c…

IMPLICAŢII DEONTOLOGICE PRIVIND LUCRUL CU COPIII SUPRADOTAŢI   Profesor Mihăeş Violeta Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea     În declaraţia de la Salamanca, a conferinţei mondiale a educaţiei speciale, adoptată de reprezentanţii a 88 de guverne...

Read more

Planificare model pentru terapia educati…

Planificare model pentru terapia educationala complexa si integrata invatamant special   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de...

Read more

Probele de evaluare din cadrul examenulu…

Probele de evaluare a competenţelor din cadrul examenului de bacalaureat 2012   Luni, 11 iunie 2012, încep primele probele de evaluare a competentelor din cadrul examenului de bacalaureat. Prima sesiune a examenului...

Read more

Managementul calitatii

CALITATEA ŞI MANAGEMENTUL CALITǍŢII ÎN INSTITUŢIILE DE ÎNVǍŢǍMÂNT Director – Prof. IONEL NEAGU Şcoala cu clasele I-VIII Greaca, jud. Giurgiu   Reforma învãtãmântului a inclus si pânã acum elemente ale...

Read more

Reprezentari ale Babei Dochia in literat…

REPREZENTĂRI ALE BABEI DOCHIA ÎN LITERATURĂ   Prof. Simona Crainic, Liceul De Arte Plastice, Timișoara               Studiul de faţă urmăreşte o trecere în revistă a modului în care Baba Dochia este reprezentată în...

Read more

Metodologie gradatie de merit 2013 modif…

Metodologie gradaţie de merit 2013 modificări   Vezi Ordin 3.155 din 02.06.2013 pentru modificarea și completarea Metodologiei și a criteriilor privind acordarea gradației de merit în învățământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului...

Read more