Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Experienta la Montpallier
Joi, 08 Aprilie 2010 00:00

EXPERIENŢĂ LA MONTPELLIER

 

 

Prof. Burghiu Marta Cristiana,

Şcoala gimnazială nr. 12, Galaţi

 

 

 

Cursul de formare continuă pentru profesorii de limba franceză, care a avut loc la Montpellier, în Franţa, anul trecut, în luna iulie, a reprezentat o experienţă de neuitat, în timpul căreia am relaţionat cu profesori de limba franceză din peste cincisprezece ţări francofone, ocazie cu care am dobândit anumite competenţe, în funcţie de modulele la care am participat, sub atenta îndrumare a domnilor profesori francezi.

 

 În perioada 06.07.2009 - 17.07.2009, în Franţa, în oraşul Montpellier, la Institut Européen de Français a avut loc stagiul de formare continuă pentru profesori sub titlul Stage de perfectionnement pour professeurs européens de francais: Innover pour motiver, stagiu la care am participat prin obţinerea unui grant Comenius, acţiunea Mobilităţi individuale. Cursul a adunat profesori de limba franceză din peste zece ţări francofone, înlesnind stabilirea unor relaţii profesionale fructuoase.

În cadrul acestui stagiu am avut deosebita plăcere de a lucra cu formatori precum doamna profesor Saliha Ouldyerou, coordonatoarea pedagogică, Inka Maas, Céline Ledoux, Anne Igual, Melody Beltran, Sophie Latour, Laure Maugeais, Magali Justice, persoane comunicative, deschise la nou, care ne-au transmis cunoştinţele necesare în vederea unor activităţi practice de perfecţionare a competenţelor diverse lingvistice, de expresie şi înţelegere orală şi scrisă, plecând de la diferitele materiale şi documente autentice, de tip audio, video.

Astfel, interacţiunea de grup şi activităţile frontale au dus la fluiditate şi încredere în utilizarea limbii, la o îmbogăţire a registrelor de limbă şi la o achiziţionare a competenţelor specifice recente, impuse de Cadrul Comun European de Referinţă. Printre acestea se numără: achiziţionarea noilor metodologii de predare-învăţare, achiziţionarea ultimelor variante stilistice a limbii contemporane, metode de utilizare a instrumentului informativ-Internetul, precum şi comunicarea în contactul cotidian cu locuitorii nativi.

Toate aceste competenţe au fost înscrise de doamnele profesori formatori într-un document numit Mobilitatea Europass, document european normalizat care furnizează detaliile şi rezultatele exprimate în termenii competenţelor sau rezultatelor academice, obţinute de către o persoană, oricare i-ar fi vârsta, nivelul de studii sau situaţia profesională, în cursul unei perioade petrecute într-un alt stat european.

În urma acestei experienţe frumoase şi inovatoare, elevul este cel care a beneficiat de multitudinea de noutăţi în procesul de învăţare, dar şi de materiale de tipul albumelor de civilizaţie şi istorie, de cărţi şi enciclopedii, de caiete de lucru, cd-uri şi dvd-uri, pliante şi alte materiale de informare, pe care le-am procurat prin participarea la prezentări de carte ale Editurilor Clé International, Didier, care au avut loc în curtea Institului European din Montpellier.

Aşa experienţă este de dorit în fiecare an, în care programul Comenius dispune de resursele financiare pentru pregătirea personalului didactic.

 

Bibliografie:

Bourgeois René, Eurin Simone, La France des régions, PUG, Grenoble, 2001

www.anpcdefp.ro

http://europass.cedefop.europa.eu/europass/home/vernav/InformationOn/EuropassMobility.csp

http://www.imef.fr/


Ultima actualizare în Miercuri, 07 Aprilie 2010 22:15
 

Revista cu ISSN

Pedagog de scoala noua

  PEDAGOG DE ȘCOALĂ…NOUĂ Prof. Bentz Teodora Col. Nat. “Al. I. Cuza “ Focșani Motto: "A fi profesor înseamnă nu doar a poseda cunoştinţele de specialitate, ci de a avea capacitatea de...

Read more

Test geografie clasa a IX-a

Test geografie – clasa a IX-a     I. Numiţi, reprezentaţi prin desen şi caracterizaţi tipurile de contacte dintre plăcile scoarţei terestre.                                                                                                                           16 puncte     II. Alegeţi varianta corectă:   1. Mărimea radiaţiei solare înregistrate...

Read more

Violenta in scoala

VIOLENŢA ÎN ŞCOALĂ - MODALITĂŢI DE PREVENIRE                                 Profesor Aurelia Nae Şcoala „George Poboran”, Slatina, Olt   Violenţa în şcoală este o realitate pe care n-o putem nega şi nici neglija. Lucrul cel...

Read more

Documente necesare la inspectii RODIS

  1. LA NIVELUL DIRECTORULUI   Nr. crt. Tipul documentului Numele documentului 1. Documente de proiectare 1.1. Planul de dezvoltare instituţională al unităţii. 1.2. Oferta educaţională a unităţii. 1.3. Planul managerial anual. 1.4. Programe manageriale semestriale. 2. Documente de evidenţă   2.1. Contract de...

Read more

Absenteismul o problema care isi asteapt…

 ABSENTEISMUL – O PROBLEMĂ CARE ÎŞI AŞTEAPTĂ REZOLVAREA   Prof. Mihai Popescu GST Ploieşti                                                                                      Starea absenteismul în şcolile din România a devenit un fenomen îngrijorător, iar datele publicate de inspectoratele şcolare arată că unii...

Read more

Lipovenii din cartierul Pisc Braila

LIPOVENII DIN CARTIERUL PISC – BRĂILA Gheorghe Leonard Marian – Profesor de Istorie Colegiul Economic “Ion Ghica” Brăila Rezumat: Articolul de față încearcă să aducă în atenția cititorilor o...

Read more

Perceptie si defensivitate in consumul d…

PERCEPŢIE ŞI DEFENSIVITATE ÎN CONSUMUL DE DROGURI LA ADOLESCENŢI   Dolhan Ana Felicia - Profesor Colegiul Naţional “Mihai Eminescu” Oradea   Rezumat: Lucrarea de faţă îşi propune să surprindă temele majore în jurul cărora se construiesc...

Read more

Sistemul de invatamant si structura

SISTEMUL DE INVĂŢAMÂNT DIN ROMÂNIA     Sistemul de învăţământ reprezintă principalul subsistem al sistemului de educaţie, care se referă la organizarea instituţională a învăţământului. În cadrul sistemului de învăţământ sunt reunite instituţiile specializate...

Read more