FIŞA DE ASISTENŢĂ LA ORE
DIRIGENŢIE – CONSILIERE ŞI ORIENTARE
I. DATE GENERALE:
Data
|
|
Clasa
|
|
Ora
|
|
Numele şi prenumele cadrului didactic (diriginte)
|
|
Specialitatea
|
|
Vechimea în învăţământ
|
|
Gradul didactic
|
|
Tema
|
|
Participanţi (elevi)
|
Nr.total……..elevi, din care prezenţi….. elevi
|
Alţi participanţi
|
|
Observator(director, responsabil comisia diriginţilor)
|
|
II. ANALIZA LECŢIEI/ACTIVITĂŢII EDUCATIVE:
1. Probleme curente ale clasei:
í Frecvenţa elevilor ………………………………………………………………………………….…...
í Situaţia la învăţătură ………………………………………. …………………………………..………
í Starea disciplinară ……………………………………………………………………………….……..
í Alte evenimente ………………………………………………………………………...…….………..
2. Proiectarea şi desfăşurarea orei de dirigenţie:
¤ Modalitatea de introducere în temă
í Motivarea alegerii temei şi captarea atenţiei elevilor……………………………………………..…….
í Formularea a obiectivelor operaţionale ………………………………………………………….……..
í Planul de desfăşurare a orei …………………………………………………………………………….
¤ Pregătirea dirigintelui pentru oră
í Documentare …………………………………………………………………………………………...
í Resurse materiale şi umane ………………………………………………………….…………………
í Desfăşurarea secvenţelor orei ………………………………………………………………………….
í Asigurarea feed-back-ului …………………………………………………………………………..…
¤ Strategiile utilizate
í Maniera de desfăşurare a orei ……………………………………………………………………….…
í Asigurarea unui mediu educaţional favorabil……………………………………………….………….
í Conţinutul de idei: ……………………………………………………….…………………………….
í Integrarea mijloacelor si materialelor didactice în lecţie ………………………………………………
í Comportamentul elevilor, formarea sentimentelor morale, civice etc………………………………….
¤ Metode folosite:
* povestirea
* studiul de caz
* Brainstorming
* dialogul
* analiza
* expunerea
* caracterizarea
* ancheta
* chestionarul
* exerciţiul
* problematizarea
* jocul de rol
* alte metode: …………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………...........
¤ Pregătirea elevilor pentru ora de dirigenţie:
í Dacă tema a fost cunoscută din timp de elevi ………………………………………………………..
í Dacă s-au anunţat bibliografia, recomandări pentru strângerea datelor etc ……………………..……..
í Implicarea elevilor în lecţie şi calitatea dezbaterilor desfăşurate ………………………………………
¤ Relaţii interpersonale
í Cunoaşterea a elevilor ……………………………………………………………………………. ...
í Modul de interacţiune:
· diriginte-elevi .………………………………………………………………………………….
· elevi-elevi ………………………………………………………………………………………
3. Alte date privind desfăşurarea orei şi activitatea dirigintelui:
í Evaluarea pregătirii elevilor şi a participării acestora la susţinerea activităţii:
aprecieri verbale şi/sau nonverbale ………………………………………………………..…….
evidenţierea unor comportamente/atitudini pozitive ………………………………….………......
conturarea unor modele ……………………………………………………………….………..
sensibilizarea si motivarea elevilor ………………………………………………….…………
í Probleme deosebite rezolvate la nivelul clasei:
elevi – problemă ………………………………………………………………………………..
situaţii conflictuale ………………………………………………………………………….…..
raport profesori – elevi …………………………………………………………………………
raport profesori – familie …………………………………………………………….…...…….
alte probleme curente …………………………………………………………………………..
III. APRECIEREA LECŢIEI/ACTIVITĂŢII EDUCATIVE
NR.
CRT.
|
CRITERIUL DE APRECIERE
|
INDICATOR
|
CALIFICATIV
|
FB
|
B
|
S
|
NS
|
1.
|
Proiectarea lecţiei/activităţii
|
formularea obiectivelor
selectarea şi înlănţuirea conţinutului
alegerea metodelor, materialelor şi mijloacelor
integrarea corespunzătoare a acestora în lecţie
echilibrarea activităţilor
anticiparea dificultăţilor
|
|
|
|
|
2.
|
Scenariul lecţiei/activităţii
|
captarea atenţiei
enunţarea clară a obiectivelor
prezentarea sarcinilor elevilor
conducerea lecţiei/activităţii
asigurarea feed-back-ului
evaluarea activităţii
asigurarea retenţiei şi a transferului
asigurarea relaţiei afectivitate – efect educaţional
|
|
|
|
|
3.
|
Calităţi personale şi profesionale
|
ţinuta generală şi vestimentară
vocea
abilitatea de a antrena elevii în lecţie
priceperea de a conduce lecţia
atitudinea faţă de elevi
tact pedagogic
|
|
|
|
|
IV. RECOMANDĂRILE OBSERVATORULUI:
…………………………………………………………………
…………………………………………………………………
…………………………………………………………………
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|