|
|
Fisa de evaluare a activitatii didactice in inspectia pentru acordarea gradului didactic I |
Duminică, 17 Februarie 2013 15:06 |
Fişă de evaluare a activităţii didactice în inspecţia curentă/specială
pentru acordarea gradului didactic I
Vezi noua fişă de evaluare a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru acordarea gradului didactic II. Această fişă este anexa nr. 3 la ordin nr. 3129 din 1 februarie 2013, respectiv anexa nr. 8 la metodologia 5.561/2011).
FIŞĂ DE EVALUARE
a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru acordarea gradului didactic I
|
Numele, iniţiala tatălui, prenumele cadrului didactic inspectat:
|
Numele avut înainte de căsătorie (acolo unde este cazul):
|
Funcţia didactică: .................. Specialitatea: ..................
|
Unitatea de învăţământ:
|
Data efectuării inspecţiei:
|
Inspector şcolar de specialitate/Metodist numit prin delegaţia nr. ....... din .............
|
(numele şi prenumele, funcţia didactică, specialitatea, gradul didactic, unitatea şcolară de la care provine)
|
I. ACTIVITATEA DIDACTICĂ
|
IA.
|
ACTIVITĂŢI VERIFICATE
|
1. Clasa
Tipul lecţiei
|
Titlul lecţiei
|
2. Clasa
Tipul lecţiei
|
Titlul lecţiei
|
3. Clasa
Tipul lecţiei
|
Titlul lecţiei
|
4. Clasa
Tipul lecţiei
|
Titlul lecţiei
|
GRUPA DE INDICATORI
|
CRITERII DE EVALUARE
|
PUNCTAJ MAXIM
|
PUNCTAJ ACORDAT
|
|
|
|
|
|
|
|
IB.
|
PROIECTAREA ACTIVITĂŢILOR (maximum 9 p)
|
Documentare ştiinţifică
|
2
|
|
Definirea obiectivelor şi obiectivele operaţionale
|
2
|
|
Corelaţia dintre obiective şi celelalte componente ale actului didactic (conţinut, strategie, mijloace de învăţământ, forme de organizare, evaluare etc.)
|
5
|
|
IC.
|
DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢILOR (maximum 51 p)
|
Reprezentarea conţinutului
|
4
|
|
Economia (esenţializarea) conţinutului Gradul de structurare şi organizare a materialului (schema, planul, structura logică etc.)
|
3
|
|
Puterea efectivă a conţinutului (de a genera idei noi, opinii, soluţii etc.)
|
3
|
|
Caracterul ştiinţific
|
3
|
|
Corelaţii intra- şi interdisciplinare, caracter practic-aplicativ
|
3
|
|
Corelaţia conţinutului cu strategia didactică şi cu tipul de interacţiune
|
5
|
|
Raportul dintre durata afectată solicitării elevilor şi cea afectată explicaţiilor, în funcţie de specificul conţinutului, de tipul şi de varianta lecţiei, de particularităţile dezvoltării psihointelectuale etc.
|
6
|
|
Concordanţa naturii solicitărilor cu particularităţile conţinutului
|
5
|
|
Raportul dintre activitatea personala a elevilor şi activitatea frontală, în contextul dat
|
5
|
|
Activitatea elevilor la nivelul proximei dezvoltări
|
4
|
|
Organizarea colectivului şi a activităţii
|
1
|
|
Acţiuni logice de organizare şi prelucrare a informaţiei. Acţiuni strategice de dezvoltare
|
2
|
|
Impunere
|
1
|
|
Diferenţiere
|
2
|
|
Evaluarea
|
2
|
|
Crearea climatului afectiv-emoţional
|
2
|
|
ID.
|
EVALUAREA RANDAMENTULUI ŞCOLAR (maximum 15 p)
|
Realizarea evaluării predictive (matricea conceptuala de bază)
|
2
|
|
Realizarea evaluării formative
|
2
|
|
Relaţia cerinţe-obiective
|
2
|
|
Realizarea progresului şcolar (raportul dintre rezultatele obţinute de elevi la începutul şi la finalul unei secvenţe de învăţare)
|
2
|
|
Preocuparea pentru motivarea notei şi formarea capacităţii de autoevaluare
|
2
|
|
Raportul dintre conţinutul evaluării şi conţinutul învăţării (cunoştinţe, priceperi, deprinderi, capacităţi, aptitudini, atitudini, interese etc.)
|
2
|
|
Raportul dintre notarea profesorului şi norma docimologică
|
1
|
|
Relaţia dintre predare-învăţare, evaluare şi (compensare) ameliorare; pe parcursul activităţii didactice
|
2
|
|
IE.
|
CUNOAŞTEREA ŞI CONSILIEREA ELEVILOR (maximum 8 p)
|
Strategii de diferenţiere şi individualizare
|
3
|
|
Adaptarea exigenţelor la particularităţile de vârstă/individuale ale elevilor
|
3
|
|
Adaptarea exigenţelor la programul zilnic al elevilor
|
2
|
|
IF.
|
COMPETENŢE PSIHO-RELAŢIONALE (maximum 2 p)
|
În raporturile cu elevii
|
2
|
|
În raporturile cu părinţii
|
În raporturile cu cadrele didactice
|
În raporturile cu comunitatea locală
|
IG.
|
AUTOEVALUAREA (maximum 6 p)
|
Autoanaliza
|
3
|
|
Aprecierea obiectivă
|
3
|
|
II ACTIVITATEA EDUCATIVĂ ÎN ŞCOALĂ ŞI ÎN AFARA EI(maximum 5 p)
|
5
|
|
III. ACTIVITATEA DE PERFECŢIONARE METODICĂ ŞI ŞTIINŢIFICĂ(maximum 2 p)
|
2
|
|
IV. APRECIEREA CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE(maximum 2 p)
|
2
|
|
PUNCTAJ TOTAL ACORDATMaximum 100 p
|
|
|
NOTA ACORDATĂ/CALIFICATIVUL ACORDAT
|
|
|
V CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI
|
|
|
|
Pentru un punctaj de minimum de 95 puncte se acordă nota 10.
|
Minimum 90 de puncte
|
Calificativ FB
|
Pentru un punctaj cuprins între 85 de puncte şi 94 ce puncte se acordă nota 9.
|
Între 70 şi 89 de puncte
|
Calificativ B
|
Pentru un punctaj cuprins între 75 de puncte şi 84 de puncte se acordă nota 8.
|
Între 50 şi 69 de puncte
|
Calificativ S
|
Pentru un punctaj cuprins între 65 de puncte şi 74 de puncte se acordă nota 7.
|
Sub 50 de puncte
|
Calificativ I
|
Pentru un punctaj cuprins între 55 de puncte şi 64 de puncte se acordă nota 6.
|
|
Pentru un punctaj cuprins între 45 de puncte şi 54 de puncte se acordă nota 5.
|
|
|
Inspector/Metodist,
|
Candidat,
|
|
Director,
|
|
|
|
|
|
|
|
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
FIŞA DE ASISTENŢĂ LA ORE
DIRIGENŢIE – CONSILIERE ŞI ORIENTARE
I. DATE GENERALE:
Data
Clasa
Ora
Numele şi prenumele cadrului didactic (diriginte)
Specialitatea
Vechimea în învăţământ
Gradul didactic
Tema
Participanţi (elevi)
Nr.total……..elevi, din care prezenţi….. elevi
Alţi participanţi
Observator(director, responsabil comisia... Read more
EXPLOATAREA DIDACTICĂ MEDIA ÎN ORA DE LIMBA FRANCEZĂ
Prof. Aruștei Dana Marinela,
Colegiul Tehnic „Miron Costin” Roman, jud. Neamț
Rezumat:
Învățământul este un proces complex care transmite în principal cunoștințe și... Read more
STUDIU DE CAZ
R. D.
Înv. Gligor Dana
Școala Gimnazială Câmpeni
Am ales acest caz fiind convinsă că pot ameliora situaţia creată, pot preveni... Read more
VALORIFICAREA EDUCAŢIEI MUZICALE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITǍŢII șI A CREATIVITǍŢII ELEVILOR,
PRIN FOLOSIREA JOCULUI MUZICAL
ŞI A IMPROVIZAŢIILOR MUZICALE
Prof. Oncescu Carmen
Școala Gimnazială ”V.Alecsandri” București
Metodele de dezvoltare a creativității oferǎ elevilor posibilitatea... Read more
Planificare model pentru geografie clasa a IV-a
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata... Read more
Planificare model pentru psihodiagnoza terapie invatamant special
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata... Read more
SISTEME MECATRONICE
-articol de specialitate-
Prof. JIANU CAMELIA
COLEGIUL TEHNIC REȘIȚA, CARAȘ-SEVERIN
Conceptul de mecatronică s-a născut în Japonia, la începutul deceniului al optulea al secolului trecut.
... Read more
 Legendele trandafirului
O legendă grecească spune că trandafirul ar fi fost destinat să fie, încă de la naştere, cea mai frumoasă floare. Zeiţa florilor, Chloris, a făcut trandafirul din trupul unei... Read more
COPILĂRIA – IUBIRE ÎN OPERA LUI MIHAI EMINESCU
Ileana Faur, profesor Limba şi Literatura română
Liceul Tehnologic Transporturi Auto, Timişoara
Prezentul articol aduce în discuţie valenţele iubirii adolescentine, pure, în poeziile de… EDUCATIA ESTETICA SI ARTISTICA
Conceptul de estetica si educatie estetica
Conceptul de estetica isi are originea in limba greaca: aisthesis, aisthetikos ceea ce se refera la sensibil, placut, frumos. Estetica este stiinta…
ROLUL COMPETENŢELOR ÎN CONTEXTUL DEZVOLTĂRII
STRATEGIILOR ŞI POLITICILOR
COMUNITARE ÎN DOMENIUL EDUCAŢIEI
Prof. Comănescu Marghioala
Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău
Intr-o societate bazată pe cunoaştere, competenţele sub formă de cunoştinţe,… SINCRONIE ŞI DIACRONIE
Profesor Andra Elena Diaconu,
Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea
Modul de cercetare sincronic nu se opune categoric cercetării istorice, evolutive, diacronice, ci apare ca o completare necesară,…
STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA
CREATIVITÃŢII ELEVILOR PRIN DIFERITE METODE
Inst. Aurelia Ceausu
Şcoala Generală ,,Gheorghe Tãtãrãscu”, Tg. Jiu
1. Obiectivele cercetãrii
- descoperirea creativitãtii individuale;
- educarea si dezvoltarea creativitãtii…
DEBUTUL REUȘIT AL FIECĂREI ZILE DE ȘCOALĂ – ÎNTÂLNIREA DE DIMINEAȚĂ
Prof. Marc Aurica
Școala Gimnazială Câmpeni
Această modalitate de debut a fiecărei zile de școală pornește…
STUDIU- „ŞCOALA PĂRINŢILOR” - UN MIJLOC DE ÎMBUNĂTĂŢIRE
A CALITĂŢII ÎN ÎNVĂŢĂMÎNTUL PREUNIVERSITAR
înv. Marc Aurica,
Școala Gimnazială Cîmpeni
"Spune-mi și o să uit. Arată-mi și poate n-o să-mi amintesc. Implică-mă… CARACTERISTICILE INTELECTUALE ALE PREŞCOLARILOR
Educator Stan Luminiţa-Simona
Grădiniţa cu program normal Bălăbăneşti, Galaţi
Intelectul, formaţiune psihică deosebit de complexă, cuprinde procese şi activităţi psihice variate şi dificile precum: gândire, memorie, limbaj, imaginaţie, atenţie…
SUCCESUL ȘCOLAR. PERSPECTIVA FINLANDEZĂ
Prof. Alexandru Colțan
Școala Gimnazială Săcălaz, jud. Timiș
În ultima decadă, sistemul educațional finlandez a atins constant…
|
|