Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Fisa de evaluare a activitatii didactice in inspectia pentru acordarea gradului didactic I
Duminică, 17 Februarie 2013 15:06

Fişă de evaluare a activităţii didactice în inspecţia curentă/specială

pentru acordarea gradului didactic I

 

Vezi noua fişă de evaluare a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru acordarea gradului didactic II. Această fişă este anexa nr. 3 la ordin nr. 3129 din 1 februarie 2013, respectiv anexa nr. 8 la metodologia 5.561/2011).

 

FIŞĂ DE EVALUARE

a activităţii didactice în cadrul inspecţiei curente/speciale pentru acordarea gradului didactic I

Numele, iniţiala tatălui, prenumele cadrului didactic inspectat:

Numele avut înainte de căsătorie (acolo unde este cazul):

Funcţia didactică: .................. Specialitatea: ..................

Unitatea de învăţământ:

Data efectuării inspecţiei:

Inspector şcolar de specialitate/Metodist numit prin delegaţia nr. ....... din .............

(numele şi prenumele, funcţia didactică, specialitatea, gradul didactic, unitatea şcolară de la care provine)

I. ACTIVITATEA DIDACTICĂ

IA.

ACTIVITĂŢI VERIFICATE

1. Clasa

Tipul lecţiei

Titlul lecţiei

2. Clasa

Tipul lecţiei

Titlul lecţiei

3. Clasa

Tipul lecţiei

Titlul lecţiei

4. Clasa

Tipul lecţiei

Titlul lecţiei

GRUPA DE INDICATORI

CRITERII DE EVALUARE

PUNCTAJ MAXIM

PUNCTAJ ACORDAT

             

 

 

IB.

PROIECTAREA ACTIVITĂŢILOR (maximum 9 p)

Documentare ştiinţifică

2

 

Definirea obiectivelor şi obiectivele operaţionale

2

 

Corelaţia dintre obiective şi celelalte componente ale actului didactic (conţinut, strategie, mijloace de învăţământ, forme de organizare, evaluare etc.)

5

 

IC.

DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢILOR (maximum 51 p)

Reprezentarea conţinutului

4

 

Economia (esenţializarea) conţinutului Gradul de structurare şi organizare a materialului (schema, planul, structura logică etc.)

3

 

Puterea efectivă a conţinutului (de a genera idei noi, opinii, soluţii etc.)

3

 

Caracterul ştiinţific

3

 

Corelaţii intra- şi interdisciplinare, caracter practic-aplicativ

3

 

Corelaţia conţinutului cu strategia didactică şi cu tipul de interacţiune

5

 

Raportul dintre durata afectată solicitării elevilor şi cea afectată explicaţiilor, în funcţie de specificul conţinutului, de tipul şi de varianta lecţiei, de particularităţile dezvoltării psihointelectuale etc.

6

 

Concordanţa naturii solicitărilor cu particularităţile conţinutului

5

 

Raportul dintre activitatea personala a elevilor şi activitatea frontală, în contextul dat

5

 

Activitatea elevilor la nivelul proximei dezvoltări

4

 

Organizarea colectivului şi a activităţii

1

 

Acţiuni logice de organizare şi prelucrare a informaţiei. Acţiuni strategice de dezvoltare

2

 

Impunere

1

 

Diferenţiere

2

 

Evaluarea

2

 

Crearea climatului afectiv-emoţional

2

 

ID.

EVALUAREA RANDAMENTULUI ŞCOLAR (maximum 15 p)

Realizarea evaluării predictive (matricea conceptuala de bază)

2

 

Realizarea evaluării formative

2

 

Relaţia cerinţe-obiective

2

 

Realizarea progresului şcolar (raportul dintre rezultatele obţinute de elevi la începutul şi la finalul unei secvenţe de învăţare)

2

 

Preocuparea pentru motivarea notei şi formarea capacităţii de autoevaluare

2

 

Raportul dintre conţinutul evaluării şi conţinutul învăţării (cunoştinţe, priceperi, deprinderi, capacităţi, aptitudini, atitudini, interese etc.)

2

 

Raportul dintre notarea profesorului şi norma docimologică

1

 

Relaţia dintre predare-învăţare, evaluare şi (compensare) ameliorare; pe parcursul activităţii didactice

2

 

IE.

CUNOAŞTEREA ŞI CONSILIEREA ELEVILOR (maximum 8 p)

Strategii de diferenţiere şi individualizare

3

 

Adaptarea exigenţelor la particularităţile de vârstă/individuale ale elevilor

3

 

Adaptarea exigenţelor la programul zilnic al elevilor

2

 

IF.

COMPETENŢE PSIHO-RELAŢIONALE (maximum 2 p)

În raporturile cu elevii

2

 

În raporturile cu părinţii

În raporturile cu cadrele didactice

În raporturile cu comunitatea locală

IG.

AUTOEVALUAREA (maximum 6 p)

Autoanaliza

3

 

Aprecierea obiectivă

3

 

II ACTIVITATEA EDUCATIVĂ ÎN ŞCOALĂ ŞI ÎN AFARA EI(maximum 5 p)

5

 

III. ACTIVITATEA DE PERFECŢIONARE METODICĂ ŞI ŞTIINŢIFICĂ(maximum 2 p)

2

 

IV. APRECIEREA CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE(maximum 2 p)

2

 

PUNCTAJ TOTAL ACORDATMaximum 100 p

 

 

NOTA ACORDATĂ/CALIFICATIVUL ACORDAT

 

 

V CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI

 

 

 

Pentru un punctaj de minimum de 95 puncte se acordă nota 10.

Minimum 90 de puncte

Calificativ FB

Pentru un punctaj cuprins între 85 de puncte şi 94 ce puncte se acordă nota 9.

Între 70 şi 89 de puncte

Calificativ B

Pentru un punctaj cuprins între 75 de puncte şi 84 de puncte se acordă nota 8.

Între 50 şi 69 de puncte

Calificativ S

Pentru un punctaj cuprins între 65 de puncte şi 74 de puncte se acordă nota 7.

Sub 50 de puncte

Calificativ I

Pentru un punctaj cuprins între 55 de puncte şi 64 de puncte se acordă nota 6.

 

Pentru un punctaj cuprins între 45 de puncte şi 54 de puncte se acordă nota 5.

 

 

 

Inspector/Metodist,

 

Candidat,

 

 

 

Director,

             


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Fisa de asistenta la ora de dirigentie c…

FIŞA DE ASISTENŢĂ LA ORE   DIRIGENŢIE – CONSILIERE ŞI ORIENTARE     I. DATE GENERALE:   Data   Clasa   Ora   Numele şi prenumele cadrului didactic (diriginte)   Specialitatea   Vechimea în învăţământ   Gradul didactic   Tema   Participanţi (elevi) Nr.total……..elevi,  din care prezenţi….. elevi Alţi participanţi   Observator(director, responsabil comisia...

Read more

Exploatarea didactica media in ora de li…

EXPLOATAREA DIDACTICĂ MEDIA ÎN ORA DE LIMBA FRANCEZĂ Prof. Aruștei Dana Marinela, Colegiul Tehnic „Miron Costin” Roman, jud. Neamț Rezumat: Învățământul este un proces complex care transmite în principal cunoștințe și...

Read more

Studiu de caz elev

STUDIU DE CAZ R. D. Înv. Gligor Dana Școala Gimnazială Câmpeni Am ales acest caz fiind convinsă că pot ameliora situaţia creată, pot preveni...

Read more

Valorificarea educatiei muzicale in dezv…

VALORIFICAREA EDUCAŢIEI MUZICALE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITǍŢII șI A CREATIVITǍŢII ELEVILOR, PRIN FOLOSIREA JOCULUI MUZICAL  ŞI A IMPROVIZAŢIILOR MUZICALE                                                             Prof. Oncescu Carmen Școala Gimnazială ”V.Alecsandri” București   Metodele de dezvoltare a creativității oferǎ elevilor posibilitatea...

Read more

Planificare model pentru geografie clasa…

Planificare model pentru geografie clasa a IV-a   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Planificare model pentru psihodiagnoza t…

Planificare model pentru psihodiagnoza terapie invatamant special   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Sisteme mecatronice

SISTEME MECATRONICE -articol de specialitate- Prof. JIANU CAMELIA COLEGIUL TEHNIC REȘIȚA, CARAȘ-SEVERIN Conceptul de mecatronică s-a născut în Japonia, la începutul deceniului al optulea al secolului trecut. ...

Read more

Flori de primavara in legende - 3

Flori de primavara in legende - 3

Legendele trandafirului   O legendă grecească spune că trandafirul ar fi fost destinat să fie, încă de la naştere, cea mai frumoasă floare. Zeiţa florilor, Chloris, a făcut trandafirul din trupul unei...

Read more