1. a aranjat locul/sala/ în mod adecvat?
2. a aranjat şi pregătit toate echipamentele?
3. a aşezat la îndemână toate materialele ajutătoare/resursele adecvate?
4. a avut în vedere considerente/nevoi speciale?
5. a explicat în mod clar scopul, metodele şi obiectivele lecţiei/sesiunii?
6. a explicat procesul de evaluare cu exactitate, unde a fost cazul?
7. a oferit informaţii pentru a evita lipsa de imparţialitate şi pentru a promova egalitatea şanselor pentru elevi?
8. a identificat şi a ţinut cont de cunoştinţele şi experienţa anterioară?
9. a ţinut cont de alcătuirea /nevoile / capacităţile grupului / elevilor?
10. a adaptat lecţia/sesiunea pentru a răspunde nevoilor elevilor?
11. a stabilit ţinte individuale de învăţare când acest lucru fost necesar ?
12. a împărţit sarcina de învăţare în paşi mici de realizare?
13. a încurajat angajamentul, concentrarea şi eforturile elevilor?
14. a încurajat învăţarea autonomă, centrată pe elev, învăţarea în grup şi învăţarea în diferite contexte?
15. a folosit strategii diverse pentru a răspunde stilurilor individuale de învăţare şi nevoilor elevilor?
16. a redus la minim, ori de câte ori a fost posibil, preocupările diferite şi întreruperile?
17. a comunicat eficient (ton, ritm, stil) cu elevii, răspunzând nevoilor lor diferite?
18. a prezentat informaţii, fapte şi idei clare, exacte şi semnificative?
19. a verificat înţelegerea şi a formulat în mod clar întrebările?
20. a asigurat existenţa unor materiale clare, lizibile şi care au sporit claritatea informaţiilor?
21. a selectat o varietate de materiale şi resurse pentru a sprijini nevoile elevilor?
22. a încurajat elevii să pună întrebări?
23. a încurajat elevii să participe pe tot parcursul lecţiei /sesiunii?
24. a răspuns întrebărilor suplimentare ale elevilor furnizând informaţii suplimentare clare?
25. a explicat scopurile şi rezultatele aşteptate ale exerciţiilor şi activităţilor?
26. a oferit la timp feedback constructiv privind învăţarea şi progresul?
27. a implicat elevii în evaluare şi le-a oferit feedback în legătură cu propriul progres?
28. a asigurat o evaluare formativă regulată, adecvată, riguroasă, corectă şi exactă?
29. a furnizat elevilor diferite tipuri de activităţi de evaluare, care să răspundă nevoilor lor?
30. a încurajat elevii să îşi asume responsabilitatea pentru propriul proces de învăţare?
31. a alocat timp suficient pentru discutarea unor aspecte, îngrijorări sau nevoi suplimentare?
32. a folosit în mod eficient temele pentru a consolida şi extinde învăţarea?
33. a atins scopurile şi obiectivele lecţiei /sesiunii?
34. a demonstrat o bună stăpânire a disciplinei predate şi cunoştinţe actualizate în domeniu?
35. a obţinut feedback pentru propria dezvoltare şi în scopul evaluării?
36. a completat şi semnat cu exactitate documentaţia şi înregistrările corespunzătoare?
|