|
|
Grila de observatie comportamentala a elevului cu ADHD |
Scris de mihaiela lazar
|
Duminică, 08 Februarie 2015 19:19 |
GRILA DE OBSERVAȚIE COMPORTAMENTALĂ
A ELEVULUI CU ADHD
Profesor Adriana Liliana Bezman
Şcoala Gimnazială Sf. Mihail şi Gavril, loc. Smârdan, jud. Galaţi
Hiperactivitatea cu deficit de atenţie, ADHD, este una dintre tulburările dificil, dar nu imposibil de diagnosticat. Asociaţia Americană de Psihiatrie a elaborate un set de criteria de diagnosticare a acestei disfuncţii, indicatori ce trebuie să se manifeste în anumite condiţii pentru a fi consideraţi tulburări. Demersul propune şi o grilă de observare a elevului în context şcolar.
Conceptual, ADHD reprezintă o tulburare hiperkinetică, o hiperactivitate cu deficit de atenţie. Copiii cu ADHD prezintă, de regulă, un tip de comportament clasificat de specialişti în două categorii principale: slaba capacitate de concentrare a atenţiei şi impulsivitate-hiperactivitate. Deşi există indicatori şi dovezi ştiinţifice în sprijinul validităţii acestui sindrom, nu există un test- diagnostic medical pentru această disfuncţie, diagnosticarea rămânând, după părerea unor specialişti, speculativă. Comunitatea medicală internaţională acceptă conceptul de tulburare comportamentală, Asociaţia Americană de Psihiatrie elaborând chiar un set de criterii - indicatori comportamentali de diagnosticare. Aceste criterii sunt stabilite în cea de-a patra ediţie a Manualului de Statistică şi Diagnostic a Tulburărilor Mentale (DSM-IV).
O deosebită importanţă în stabilirea unui diagnostic corect este observarea acestor manifestări într-o unitate de timp apreciabilă (cel puţin 6 luni înainte de diagnosticare), în contexte diferite, a căror gravitate este clară (prin raportare la comportamentul copiilor aflaţi în acelaşi stadiu de dezvoltare) şi care au un impact negativ asupra vieţii sociale şi asupra performanţelor copilului. În analiza copilului se realizează un istoric al manifestărilor (prin interviul aplicat tutorilor) şi se ţine cont de manifestările comportamentale timpurii. Pentru a diagnostica această tulburare comportamentală, copilul manifestă persistent aceste disfuncţii la un nivel care relevă inadaptare sau inconsistenţă în raport cu nivelul de dezvoltare specific vârstei.
Descarcă grila de observație pentru copilul cu ADHD
Bibliografie:
1. Egan K, Popenici Şt., Educaţia elevilor hiperactivi şi cu deficit de atenţie, Ed. Didactica Press, Bucureşti, 2007.
2. Răşcanu R., Psihologia comportamentului deviant, Ed. Universităţii din Bucureşti, 1994.
3. Ullman, R. K., Sleator, E. K. & Sprague, R. L. (1991). Manual for the ADD-H Comprehensive Teacher’s Rating Scale (ACTeRS). Champaign, IL: Metritech.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Duminică, 08 Februarie 2015 19:24 |
|
COMUNICARE șI COMUNICATE DIDACTICE
Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel
CRDEII Cluj- Napoca
Rezumat: Didactica modernă sintetizează informații, concepte, strategii și metodici în vederea predării- comunicării... Read more
 Legendele trandafirului
O legendă grecească spune că trandafirul ar fi fost destinat să fie, încă de la naştere, cea mai frumoasă floare. Zeiţa florilor, Chloris, a făcut trandafirul din trupul unei... Read more
ALIMENTAŢIE PENTRU SĂNĂTATE ŞI LONGEVITATE
Prof. Daniela Surlaru
Colegiul Agricol “Dr. C. Angelescu” Buzău
Hrana stă la baza vieţii. Este factor... Read more
ANEXA Nr. 3
la regulament
RAPORT SCRIS FINAL AL INSPECTIEI SCOLARE GENERALE
- model -
1. Denumirea unitatii de invatamant preuniversitar ......................................................................................................
2. Perioada inspectiei ....................................................................................................................................................
3. Echipa de inspectie:... Read more
TEATRALITATEA ÎN ROMANELE LUI SORIN TITEL
Prof. Ramona Nedea
Colegiul Tehnic Buzău
Teatralitatea desemnează prezenţa clară a teatrului într-un text, care poate fi pus astfel în scenă. În articolul de faţă mi-am propus... Read more
PROIECT COMENIUS MULTILATERAL
MOBILITATE ÎN BURSA - TURCIA
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
În perioada 17-21 aprilie 2012 a avut loc o nouă reuniune în cadrul proiectului multilateral Comenius... Read more
Ordin nr. 5484/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind recunoasterea si echivalarea competentelor profesionale dobandite formal, nonformal sau informal de catre cadrele didactice care ocupa functii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, invatatori/invatatoare, maistru-instructor, antrenor,... Read more
Graficul desfasurarii concursului
pentru acordarea gradatiilor de merit 2014
Vezi graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit - sesiunea 2014, anexa nr. 1 la metodologie.
Read more
INCLUZIUNEA - O REALITATE?
ELEVII CU CES ŞI LECTURA
Prof. Cristina Hanţ,
Liceul Teoretic „Adam Muller Guttenbrunn”, Arad
Rezumat:
Lucrarea are…
Calendarul de desfasurare
corpul national de experti
in management educational sesiunea 2012 seria 3
CALENDARUL
desfasurarii concursului de selectie a cadrelor didactice pentru constituirea corpului national de experti in management educational,…
CONSIDERAȚII ISTORICE DESPRE ALIMENTAȚIE
Prof. Daniela Surlaru
Colegiul Agricol ” Dr. C. Angelescu “ Buzău
Studiul alimentaţiei umane a intrat târziu în domeniul preocupărilor ştiinţifice, deşi încă…
Calendarul Activitatilor Educative Nationale si Internationale - CAEN 2014
Vezi atasat anexele 1 si 3, respectiv Formularul de aplicatie pentru proiectele ce vor fi cuprinse in Calendarul Activitatilor Educative Nationale/Internationale 2014 (CAEN) si… Film Baietelul - combaterea si prevenirea abandonului scolar
Filmul Baietelul a fost realizat in cadrul proiectului de combatere si prevenire a abandonului scolar in randul copiilor proveniti din familii defavorizate socio-economic,…
EDUCABILITATEA
CONCEPT
Prin expresia „educabilitate”, psihopedagogii desemneaza potentialul de formare umana sub influenta factorilor de mediu sau educationali.
Polisemantismul termenilor care compun aceasta definitie o fac foarte neclara. De exemplu, expresia „potential de…
FIŞA DE ASISTENŢĂ LA ORE
DIRIGENŢIE – CONSILIERE ŞI ORIENTARE
I. DATE GENERALE:
Data
Clasa
Ora
Numele şi prenumele cadrului didactic (diriginte)
Specialitatea
Vechimea în învăţământ
Gradul didactic
Tema
Participanţi (elevi)
Nr.total……..elevi, din care prezenţi….. elevi
Alţi participanţi
Observator(director, responsabil comisia…
COMUNICARE EFICIENTĂ ÎN SITUAŢII CONFLICTUALE
Rapciuc Andreea, profesor psihopedagog
Liceul cu Program Sportiv “Iolanda Balaş Soter” din Buzău
Conflictul reprezintă o stare de tensiune creată… UTILIZAREA PRESEI SCRISE ÎN EDUCAŢIE
Prof. Chiţac Mihaela
Şcoala ,,Constantin Brâncoveanu” Constanţa
Tema în discuţie ,,Utilizarea presei scrise în educaţie” cautǎ sǎ surprindǎ în linii mari aspectele pe care elevii trebuie sǎ…
|
|