|
|
Imaginea scolii in societate |
Marţi, 08 Ianuarie 2013 00:00 |
IMAGINEA ȘCOLII ÎN COMUNITATE
Prof. STAN CRISTINA
Școala Gimnazială „C.Giurescu” Chiojdu, jud. Buzău
Comunitatea locală a fost învestită cu dreptul și responsabilitatea de a se autoadministra sub aspectul resurselor locale și al priorităților, al gestionării problemelor educative în diverse moduri. Există școli deschise și școli închise față de comunitate, iar efectele acestei atitudini sunt resimțite în primul rând de profesorii care deleagă parțial sau preiau întru totul responsabilitatea formării pentru viață a copiilor, apoi de elevii care sunt expuși sau nu stimulărilor complexe de tip educativ-societal, dar și de părinții care își văd contribuția valorizată sau respinsă de către școală.
Părinții trebuie încurajați și abilitați să preia o parte tot mai însemnată a responsabilităților care privesc decizia prin consultarea, administrarea, construirea unui lobby omogen pe lângă terțe părți pentru interesele școlii și ale beneficiarilor ei.
Centrul vital al unei comunități se poate muta în școală, ca punct de întâlnire a mediului academic cu piața forței de muncă, a influențelor educative formală cu cele nonformale și informale. Rolul central rămâne al profesorilor și al directorilor de școală , care integrează într-o schemă strategică realistă contribuțiile părinților, ale autorităților din administrația locală, ale agenților economici, ale reprezentanților media, sănătate, cultură.
Relațiile de colaborare dintre profesori și părinți întăresc identitatea școlii și sporesc prestigiul instituțional și personal al celor implicați, dau un sens de utilitate timpului petrecut împreună și deschid perspectiva unor preocupări informale cu valoare formativă.
Ambele au de câștigat dacă sunt vizibile în comunitate în special dacă își atrag colaborarea unor parteneri de tip asociații profesionale, organizații nonguvernamentale, celebrități locale.
Profesorii îi pot învăța pe părinți cum să se implice mai eficient în educația copilului (comunicare, program, aspecte metodologice), pornind de la premisa că părinții vor să ajute, dar nu întotdeauna știu cum.
Echipa de conducere a școlii trebuie să aibă o preocupare constantă pentru elaborarea și actualizarea unui plan de marketing care să evidențieze rolul școlii în dezvoltarea academică, socială, emoțională, estetică, fizică a elevilor. Imaginea instituțională este importantă și se completează cu rezultate cuantificabile (număr de absolvenți, performanțe, integrare în muncă sau în alte structuri de învățământ și de elemente ale culturii organizaționale ce țin de mituri, eroi, simboluri, modele comportamentale, ritualuri, ceremonii.
Mesajul transmis comunității locale trebuie să fie consistent, să provină din mai multe surse și să exprime specificul unității respective în peisajul educativ local.
Transmiterea regulată a veștilor pozitive despre școală către toți agenții instituționali (sponsori, autorități, părinți, elevi) menține școala în atenția generală a comunității. Pentru realizarea acestui deziderat este indicat să se creeze în școală o atmosferă primitoare și expresivă, plasând la vedere materiale promoționale, produse ale activității elevilor școlii (intervenții în media, întruniri, festivități), să se realizeze proiecte comunitare în care să fie implicați elevii. Pagina web și revista școlii au de asemenea un rol important în promovarea imaginii școlii în comunitate.
Articole asemanatoare relatate:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 16 Ianuarie 2013 17:05 |
|
ROLUL ŞI IMPORTANŢA JOCURILOR LOGICO-MATEMATICE
ÎN ACTIVITĂŢILE INSTRUCTIV- EDUCATIVE
DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR
Prof. înv. primar si preşcolar Niţu Florina
Grădiniţa cu program normal „Lumea copiilor”... Read more
STUDIU DE CAZ
Institutor Anton Simona Marinela
Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2, Vorniceni, Judeţul Botoşani
În ceea ce priveşte societatea din ziua de astăzi, se poate observa cu uşurinţă că în interiorul... Read more
Horoscopul carierei 2015
Descopera horoscopul carierei pe 2015 pentru toate zodiile. Citeste principalele previziuni astrologice pe plan profesional pentru anul 2015. Informatii detaliate pentru fiecare zodie pentru 2015 in ceea ce... Read more
JOCUL DIDACTIC –
METODĂ IDEALĂ DE ACTIVIZARE A ÎNVĂŢĂRII
Prof. înv. primar: DOBREA MONICA
Şcoala Gimnazială „Emil Racoviţă” Oneşti, jud. Bacău
... Read more
PROIECT EDUCAŢIONAL ,,VREAU SĂ FIU STUDENT”
Prof. drd. Simion Rozaura
Liceul Pedagogic Regele Ferdinand
Rezumatul lucrării
Odată ajuns la vârsta majoratului, fiecare elev se gândeşte la viitorul său, încercând să facă alegerea optimă.... Read more
CATEGORII
Prof. Badea Brigitte,
Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara
Rezumat
Structurile algebrice constituie o ramură fascinantă a algebrei, cu aplicaţii extrem de interesante. Elevilor din clasele a XII-a le sunt... Read more
DISCURSUL EXPLICATIV
Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII Sânandrei, jud. Timiş
Discursul explicativ (DE) răspunde unei întrebări pe care şi-ar pune-o atât locutorul cât şi interlocutorul: cum? (mijloace, modalităţi) şi... Read more
Unsprezece medalii şi două premii speciale
la Olimpiada Internaţională Pluridisciplinară Tuymaada 2012
Olimpicii români au repurtat un nou succes la a XVIII-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale Pluridisciplinare Tuymaada desfăşurată în perioada 12-20... Read more
CONSIDERAŢII ASUPRA EVOLUŢIEI SCRIS – CITITULUI
Prof. Iulia-Emanuela Pop,
Profesor educator la CSEI Şimleu Silvaniei, structura Speranţa, Zalău
Actul grafic
Scrisul este considerat ca fiind o formă de exprimare a limbajului, ce implică…
INSTRUIREA PROGRAMATÃ
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
Predarea-învãtarea constituie un flux continuu de informatii dirijat si controlat în permanentã prin intermediul unei conexiuni inverse. Datoritã acestui mecanism devine posibilã…
PRINCIPALELE DIMENSIUNI ALE MANAGEMENTULUI
CLASEI DE ELEVI
Institutor Anton Simona Marinela
Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2, Vorniceni, Judeţul Botoşani
Dimensiunile centrale ale managementului clasei de elevi, identificate la…
PROFESIUNEA DIDACTICĂ
DIN PERSPECTIVĂ EMOŢIONALĂ
Profesor DULCEAC DORINA,
Școala Gimnazială Bălăceana - Suceava
REZUMAT: În contextul societăţii de azi, personalităţile complexe şi dinamice integratoare trebuie să dovedească o permanentă adaptare la schimbările inevitabile,… LE CADRE EUROPÉEN COMMUN DE RÉFÉRENCE.
HISTORIQUE, CARACTÉRISTIQUES, ENJEUX
Lector univ. ILIE MINESCU
UNIVERSITATEA DE VEST TIMISOARA
1.1) De quoi s’agit-il?
Il s’agit d’un texte adopté par l’Union Européenne qui sert désormais de référence aux… Responsabilul cu Formarea Continuă (RFC) - atribuţii
A. Informare
1. Cunoaşterea legislaţiei privind perfecţionarea şi formarea continuă a cadrelor didactice şi a cadrelor didactice auxiliare;
2. Asigură accesul la informaţie pentru tot personalul… REGIMUL ALIMENTAR LA ROMÂNI ÎN SECOLUL AL XVII-LEA
Dragnea Mihai
Moldovenii și miedul
Cronicarul și arhidiaconul sirian Paul de Alep (1627-1669) ne relatează câteva informații interesante despre consumul de mied (hidromel) la moldoveni.… EDUCAŢIA RELIGIOASĂ - DIMENSIUNE SPECIALĂ A EDUCAŢIEI GENERALE
Prof. Pătrăşcanu Melania Emanuela,
Colegiul Naţional Al.I.Cuza, Focşani
"Dacă dezvoltăm numai forţele fizice ale unui copil, facem dintr-însul un atlet sau un… Admiterea in ciclul inferior al liceului
ORDIN nr. 4.802/31.08.2010 privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat, pentru anul şcolar 2011-2012
Metodologie de organizare şi desfăşurare a admiterii în…
|
|