Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Instrumente interactive in matematica
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Martie 2017 21:24

INSTRUMENTE INTERACTIVE ÎN MATEMATICĂ

Prof. Buzea Gabriela,

ȘcoalaGimnazială Nr. 56, București

Rezumat : Articolul evidenţiază un exemplu prin care profesorii pot influenţa performanţele elevilor  pe care îi îndrumă, prin folosirea unor instrumente interactive în activitatea de învățare-predare-evaluare la clasă.

Cuvinte cheie : jocuri educaționale online, classtools, connect fours.

Mulți părinți și profesori sunt îngrijorați de gradul tot mai mare de dependență al copiilor față de computer,tabletă, telefon, în general de mediul online, față de jocurile pe computer în special.

Astfel, cunoscând atracţia elevilor pentru jocuri pe calculator, putem folosi  jocurile didactice diversificate  pentru a   determina elevul să  studieze cu plăcere şi interes disiciplina predată. Scopul acestor jocuri didactice este motivarea copiilor, participarea  cu interes la lecție, deoarece  este ceva nou față de  orele obişnuite, tradiționale,dar în același timp este ceva din sfera lor de interes, tehnologia și mediul online. Jocul didactic se poate  folosi pentru a determina participarea activă a elevului la lecție  sau pentru a recapitula unele noţiuni studiate anterior.

Jean Chateau spunea că între joc și studiu este – „o punte aruncată între copilărie şi vârsta matură. Munca şcolară trebuie să fie mai mult decât joc şi mai puţin decât muncă. Este o punte dintre joc şi muncă”.

ClassTools, este una dintre aplicațiile  ce oferă o mulțime  de instrumente educaționale online cu ajutorul cărora putem realiza o întreagă serie de activități de învățare și/sau evaluare.  Cu Classtools se pot crea ușor jocuri dinamice, cu grafică atractivă, astfel încât elevii să învețe jucându-se. Sunt la  dispoziție o  gamă largă de jocuri  ce pot fi personalizate cu întrebări sub forma unor teste-joc, astfel încât elevulsă poată învăța, să poată fi evaluat  în timp ce se joacă.Printre acestea, amintim Pac Man, Arcade Game, Connect Fours, DustBin, BrainyBox,Fishbone-Ishikawa, etc.

Dintre acestea, Connect Fours este un joc -test care are la bază conexiuni între cuvinte.El apare ca un careu format din 4 rânduri și 4 coloane, în total 16 dreptunghiuri, fiecare dintre acestea conținând câte un indiciu. Este necesar a le grupa în câte 4 rânduri formate din patru elemente din aceeași familie. Se face clic pe fiecare dintre ele pentru  a identifica un grup. Se primeste un punct pentru fiecare grupă descoperită în maxim 2 minute si jumătate.Pentru identificarea primelor  două grupe se pot folosi un număr nelimitat de încercări, în schimb, la următoarele două grupe mai sunt disponibile doar trei șanse. Dacă se găsesc cele patru grupe corect în timpul alocat se primeste un bonus de 2 puncte, ajungându-se la maximul de 10 puncte.

Mai jos, este prezentat un model realizat pentru disciplina matematică, clasa a V-a, intitulat Numere Naturale.http://www.classtools.net/connect/201702_UmbTPA

În dreptunghiuri sunt 16 numere naturale, trebuie identificată  grupa căreia apartine fiecare.

Se poate observa că avem numere naturale prime, numare naturale pare, numere naturale divizibile cu 3 si numere naturale divizibile cu 5.

7*11*13*17*NUMERE NATURALE PRIME

4*8*16*32*NUMERE NATURALE PARE

9*21*27*33*NUMERE NATURALE DIVIZIBILE CU 3

25*35*55*65*NUMERE NATURALE DIVIZIBILE CU 5

Se poate folosi la clasă un astfel de instrument interactiv, la sfârșitul unei ore de recapitulare, astfel se verifică criteriile de divizibilitate cu 2, 3, și 5 dar și modul de identificare a numerelor prime. Copiii vor fi  încântați de folosirea acestor metode noi învățare și evaluare, de aceea vor participa cu plăcere la orele de matematică, vor fi mult mai receptivi, sunt stimulați și cei mai slabi, se va creea o competiție benefică.

În concluzie, Classtools-Connect Fours permite crearea  unor  jocuri  online foarte variate şi atrăgătoare care duc la implicarea activă și plăcută a elevilor în activitățile educționale desfășurate.

Bibliografie

http://www.tribunainvatamantului.ro/digitalizarea-educatiei-in-europa-riscurile-abordarilor-radicale-nevoia-de-echilibru-si-responsabilitate/

http://www.classtools.net/

http://www.teachthought.com/learning/difference-gamification-game-based-learning/

http://elearningindustry.com/science-benefits-gamification-elearning


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Joi, 09 Martie 2017 21:47
 

Revista cu ISSN

Cerere de inscriere la concursul de ocup…

   ANEXA Nr. 2   la metodologie   Nr. ................/......................   Cerere de inscriere la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate               Se certifica exactitatea datelor. Presedintele comisiei de organizare si desfasurare a concursului ......................................... (numele si prenumele) Viza...

Read more

Previziune cataclismica in poezia simbol…

PREVIZIUNE CATACLISMICĂ ÎN POEZIA SIMBOLISTĂ BACOVIANĂ         dr. Ştefan Lucian MUREŞANU     Motto: Vrăjitorilor evului mediu le spun: / - Lăsaţi să clipească ochiul senin deasupra Egipetului,              / Niciodată nu mor martirii dreptăţii. (George...

Read more

Studiu de specialitate privind parteneri…

STUDIU DE SPECIALITATE PRIVIND PARTENERIATUL FAMILIE ŞCOALĂ ÎN REUŞITA EDUCAŢIEI INCLUZIVE Profesor învăţământ primar Diac Loredana Violeta Şcoala Gimnazială ,,Ion Buteanu„ Buces Educaţia integrată se referă la integrarea...

Read more

Chestionar pentru elevi in inspectie mod…

 ANEXA Nr. 7   la regulament   Raspunsurile la acest chestionar au caracter confidential.   CHESTIONAR PENTRU ELEVI   - model -   Iti place cum se desfasoara orele de curs in scoala ta?    a)...

Read more

De ce imi plange ziua ce a trecut

DE CE ÎMI PLÂNGE ZIUA CE-A TRECUT?    de Ştefan Lucian MUREŞANU                 Fulgi mari se jucaseră în văzduh, bătând în geamurile prăfuite ale camerei mele de lucru, toată ziua. Rece şi transpirată...

Read more

Ideea de critica literara in viziunea lu…

IDEEA DE CRITICĂ LITERARĂ ÎN VIZIUNEA LUI JEAN STAROBINSKI     Prof. Apostol Iuliana – Andreea Şcoala cu clasele I-VIII „Dimitrie Pompeiu”, Broscăuţi           În acest articol voi prezenta concepţia unuia dintre membrii Şcolii de la...

Read more

Boul impanat obicei tradiţional

“BOUL ÎMPĂNAT” OBICEI TRADIŢIONAL ÎN SATUL PĂDURENI (ŢOP), COMUNA MINTIU GHERLII, JUDEŢUL CLUJ -Studiu de cercetare- Prof. Mureṣan Mihaela Liceul Teoretic Ana Ipǎtescu, Gherla   “Pentru a cunoaşte obiceiurile sub toate aspectele se cere să...

Read more

Ce rol au cartile in viata omului

CE ROL AU CARTILE IN VIATA OMULUI?                                                    Prof. Marin Georgiana Cocuta                                                           G.P.N Nr. 1 “Pinochio” Buzau   Cuvinte cheie: carte, viata, om, arta, necesar.   REZUMAT   “Ce rol au cartile in viata omului?”   Cartea este in...

Read more