1. Structura anului şcolar
2. Tabel nominal cu elevii clasei şi responsabilităţile acestora (date de contact, telefon, e-mail)
3. Tabel nominal cu profesorii care predau la clasă (date de contact, telefon, mail)
4. Tabel, componenţa Consiliului clasei
5. Tabel, componenţa nominală a Comitetului/Asociaţiei de părinţi de la clasă (date de contact, statutul juridic al asociaţiei)
6. Fişa postului profesorului diriginte, individualizată (parafată, semnată de director, cu număr de înregistrare)
7. Planificarea disciplinei consiliere şi orientare, grafic individualizat, semnat
8. Extras din Programa MECTS de Consiliere şi orientare, pentru nivelul specific (cu precizarea sursei, www.edu.ro)
9. Regulamentul de ordine internă (adaptat la specificul clasei de elevi, elaborat şi în funcţie de sugestiile, recomandările acestora), afişat în clasă, la loc vizibil
10. Tematica orelor de consiliere (temă, modul vizat, perioadă de derulare, observaţii), în funcţie de Programa MECTS
11. Tabel cu proiectele educative extraşcolare iniţiate/desfăşurate de/la clasă (titlu, perioada de desfăşurare, iniţiator, responsabil/coordonator cu date de contact, parteneri, observaţii)
12. Caiet de procese verbale, în urma şedinţelor cu elevii (de stabilire a sarcinilor, responsabilitţilor în cadrul colectivului clasei etc.) şi a şedinţelor cu părinţii. (Notă: Procesele verbale vor fi semnate de fiecare participant la şedinţă, în momentul încheierii şedinţei respective). Caietul va avea filele numerotate la începutul anului şcolar.
13. Informaţii (statistice) privind absenţele elevilor cu observaţiile de rigoare (mai ales în cazul celor în număr mare care sunt şi motivate/nemotivate)
14. Informaţii privind situaţia la învăţătură a elevilor (nume, observaţii, recomandări)
15. Date despre elevii problemă (nume, adresă, telefon părinţi, mod de manifestare (ex. absenţe, agresivitate, etc.), măsuri propuse şi finalizate, alte observaţii)
16. Situaţia elevilor cu rezultate deosebite la învăţătură, implicare în activităţi extraşcolare etc. (nume, performanţe notabile, activităţi sau concursuri la care au participat, date de contact, alte observaţii)
17. Fişele individuale ale elevilor, completate în colaborare cu psihologul şcolar (eventual pe un format care să includă propunerile acestuia)
18. Proiecte de activitate didactică însoţite de fişe de lucru
19. Situaţia burselor sociale sau de merit (nume, tipul de bursă, perioada acordării, alte observaţii)
20. Lista medicilor de familie ai elevilor, opţional (nume, date de contact)
21. Fişa de asistenţă la ora de consiliere şi orientare (model)
22. Exemple de bună practică la clasă
23. Comunicări ale inspectorului de specialitate
24. Alte documente utile, de sprijin