Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Masa rotunda romania incotro brandul de tara brandul personal brandul international studii culturale
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Noiembrie 2017 20:06

MASA ROTUNDĂ: ROMÂNIA ÎNCOTRO? BRANDUL DE ŢARĂ, BRANDUL PERSONAL, BRANDUL INTERNAŢIONAL - STUDII CULTURALE

Chelmuş Anca – profesor documentarist

Colegiul Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii “Gheorghe Airinei”, Bucureşti

  1. Introducere
  2. Diionar cultural
  3. Dicţionar etnografic
  4. Dicţionar antropologic
  5. Dicţionar folcloric
  6. Dicţionar filosofic
  7. Aplicaţie
  8. Tipologii umane, strategii culturale, comunităţi culturale
  9. Listă bibliografică

Sub forma unor lecţii interactive, dezbateri, brainstorming, ş.a.m.d., tema este astfel structurată pe module, lecţii într-un timp suficient pentru a acoperi cele 9 capitole de mai sus.

Fiecare dicţionar este construit astfel:

Cultural – cuprinzând numele celor care au avut o contribuţie clară la construirea brandului de ţară, brandului internaţional, şi, chiar a brandului personal.

Etnografic – curprinzând zonele, originea şi răspîndirea lor, urmăreşte evoluţia culturii lor materiale şi spirituale, moravurile şi particularităţile felului lor de viaţă.

Antropologic – cuprinzând evoluţia şi diversele tipuri fizice ale omului, în corelaţie cu condiţiile naturale şi social-culturale.

Folcloric – curpinzând datinile, obiceiurile, tradiţiile, specifice brandurilor mai sus prezentate

Filosofic – curpinzând câteva repere sinoptice: filosofice, politică, ştiinţe, arte

Aplicaţie

România încotro? Brandul – noţiune pluridisciplinară, interdisciplinară

Fiecare dicţionar va fi prezentat într-un cadru formal şi/sau nonformal. În funcţie de „like-urile” primite atât „offline” cât şi „online”, dicţionarul va putea fi utilizat mai departe de alţi elevi şi/sau de către profesori la alte tipuri de activităţi.

Aplicaţia va cuprinde linkuri către dicţionarele respective, cuvinte din dicţionare, poze din dicţionare, dar şi, hărţi conceptuale ale brandului de ţară, brandului personal, brandului internaţional, aşa cum reiese din discuţiile libere purtate anterior între elevi, profesori.

Se va susţine şi o conferinta la care se va putea participa chiar şi online.

Se vor identifica pe rând şi după caz, caracteristicile şi evoluţia:

- Tipologiilor umane

- Strategiilor culturale

- Comunităţilor culturale

specifice brandului de ţară, brandului personal, brandului internaţional, identificat ca fiind câştigător, în urma liku-rilor primite.

Lista bibliografică va fi concepută de sine stătătoare pentru fiecare capitol din tema propusă.

Bibliografie, web-bibliografie

1. Cerghit, I., Metode de învăţământ, ed. a III-a, Bucureşti, Editura Didactică şi Pedagogică, 1997;

2. Pintilie, Mariana, Metode moderne de învăţare-evaluare, Editura Eurodidact, Cluj-Napoca, 2003;

  1. Silvia Breben , Elena Gongea, Georgeta Ruiu, Mihaela Fulga ( s.a.)
  2. “ Metode interactive de grup”. Ghid metodic pentru învăţământul preşcolar,Editura Arves, Craiova.

5. https://www.google.com/edu/

 

Revista cu ISSN

Categorii

CATEGORII Prof. Badea Brigitte, Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara Rezumat Structurile algebrice constituie o ramură fascinantă a algebrei, cu aplicaţii extrem de interesante. Elevilor din clasele a XII-a le sunt...

Read more

Studiu privind rezolvarea conflictelor l…

STUDIU PRIVIND REZOLVAREA CONFLICTELOR LA NIVELUL CLASEI DE ELEVI   Prof. Curticăpean Diana Liceul Tehnologic ”Dr. Ioan Șenchea” Făgăraș     Studiul de față iși propune să prezinte principalele modalităţi de rezolvare a conflictelor apărute la nivelul...

Read more

Prevenirea esecului scolar prin tratarea…

PREVENIREA EŞECULUI ŞCOLAR PRIN TRATAREA DIFERENŢIATĂ A ELEVILOR   Înv. Gligor Dana Şcoala Gimnazială Vidra   Pentru asigurarea succesului în învăţare pentru toţi elevii, este necesară o educaţie diferenţiată, ceea ce presupune crearea situaţiilor...

Read more

Cuvinte dominante in limbajul poetic al …

CUVINTE DOMINANTE ÎN LIMBAJUL POETIC AL LUI VASILE VOICULESCU   Prof. Simona Crainic, Liceul De Arte Plastice, Timişoara   Lucrarea de faţă îşi propune un studiu statistic al vocabularului poetic al lui V.Voiculescu....

Read more

Studiul comparativ al eficientei utiliza…

STUDIUL COMPARATIV AL EFICIENŢEI UTILIZĂRII ENERGIILOR REGENERABILE ÎN SPAŢIUL SUBCARPAŢILOR DE CURBURĂ       Prof. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol „Dr. C. Angelescu” Buzău   Cererea de electricitate a crescut permanent în ultimii ani iar principiile dezvoltării industriale...

Read more

Creativitate prin activitati nonformale

STUDIU- CREATIVITATE PRIN ACTIVITĂȚI NONFORMALE prof. înv. primar Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Creativitatea copiilor se caracterizează, înainte de toate, prin aportul intelectual afectiv-motivațional pe care-l aduce subiectul în activitate,...

Read more

Metode de comunicare

METODE DE COMUNICARE Prof. Macarie Cristina Liceul Vocațional Pedagogic ,,Mihai Eminescu” Tîrgu Mureș Cadrul didactic are un rol activ în comunicarea didactică deoarece el acţionează ca un filtru...

Read more

Integrare_copii cu cerinte educative spe…

PROBLEME DE INTEGRARE A COPIILOR CU CERINŢE EDUCATIVE SPECIALE Inst. Cristina Laura Şcoala cu clasele I-IV Susag, Comuna Craiva, Judetul Arad Ca fiintǎ socialǎ, omul...

Read more