Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Metodologie de organizare si desfasurare la proba de verificare pentru cunostinte de limba moderna pentru admitere la liceu cu program bilingv
Luni, 05 Martie 2012 00:00

METODOLOGIA DE ORGANIZARE SI DESFASURARE

SI STRUCTURA PROBEI DE VERIFICARE

A CUNOSTINTELOR DE LIMBA MODERNA

pentru admiterea in anul scolar 2011-2012

in clasele a IX-a cu program bilingv

de predare a unei limbi moderne de circulatie internationala

 

 

Art. 1. a) Unitatile de invatamant care au in structura lor clase cu predare in regim bilingv a unei limbi moderne vor organiza, pentru admiterea in clasa a IX-a la aceste clase, o proba de verificare a cunostintelor de limba moderna.

b) Proba se organizeaza in centre stabilite de comisia de admitere judeteana/a municipiului Bucuresti, in perioada prevazuta de metodologia de organizare si desfasurare a admiterii in invatamantul liceal de stat.

 

Art. 2. Subiectele pentru proba de verificare a cunostintelor de limba moderna se alcatuiesc in conformitate cu programa scolara de clasa a VIII-a, pentru limba moderna intai de studiu (L1).

Art. 3. a) Subiectele pentru proba de verificare a cunostintelor de limba moderna sunt unice la nivelul judetului/municipiului Bucuresti. Acestea se elaboreaza de catre comisia judeteana/a municipiului Bucuresti de elaborare a subiectelor, formata din profesori de specialitate (care nu au rude in concurs) si sunt aprobate de inspectorul de specialitate sau de un profesor metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).

b) Comisia mentionata la alin. a) este numita prin decizie a inspectorului scolar general, la propunerea inspectorului scolar de specialitate sau a unui profesor metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).

c) Comisiile de examinare si evaluare pentru proba de verificare a cunostintelor de limba

moderna functioneaza in centre de examen, la care sunt arondate liceele cu clase cu predare in regim bilingv a unei limbi moderne. Comisiile de examinare si evaluare se numesc prin decizie a inspectorului scolar general, la propunerea inspectorului scolar de specialitate sau a unui profesor metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).

d) In fiecare centru de examen in care se organizeaza proba de verificare a cunostintelor de limba moderna, se numeste, prin decizie a inspectorului scolar general, si o comisie de contestatii, formata din cadre didactice de specialitate, altele decat cele care sunt numite in comisiile de examinare si evaluare. Comisiile de contestatii se numesc la propunerea inspectorului scolar de specialitate sau a unui profesor metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).

4. Examenul de verificare a cunostintelor de limba moderna consta din doua probe:

a) Proba scrisa, pentru care se acorda un punctaj maxim de 70 de puncte, din care 10 din oficiu;

b) Proba orala, pentru care se acorda un punctaj maxim de 30 de puncte.

Anexa IV la ordinul MECTS nr. 4802/ 31.08.2010, privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul

liceal de stat pentru anul scolar 2011-2012

_____________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Admiterea in invatamantul liceal de stat - 2011

2

5. a) Subiectul pentru proba scrisa va cuprinde itemi obiectivi pentru verificarea cunostintelor de gramatica si vocabular (tip text lacunar, alegere multipla, exercitii de corectare etc.), conform programei clasei a VIII-a pentru limba moderna intai de studiu.

b) Timpul afectat probei scrise este de 60 minute.

c) Pentru proba scrisa se pot depune contestatii, la centrul la care s-a desfasurat proba, in

perioada prevazuta de metodologia de organizare si desfasurare a admiterii in inva_amantul liceal de stat.

6. a) Proba orala va consta din:

- descrierea unei imagini/citirea unui text (aflate pe un bilet semnat de membrii comisiei de

examinare si evaluare si vizat de inspectorul de specialitate/profesor metodist, conform pct.3);

- raspuns la patru intrebari (scrise pe bilet) referitoare la imagine/text: doua intrebari de

intelegere globala, doua intrebari de intelegere in detaliu a textului.

b) Pentru evaluarea performan_ei la proba orala se vor aplica urmatoarele criterii:

_ Vocabular si elemente de constructie a comunicarii:

10 p – elevul foloseste bine un numar mare de unitati lexicale/gramaticale, care ii permit sa-si

exprime bine ideile; face putine greseli;

8 p – elevul foloseste un numar suficient de mare de unitati lexicale/structuri gramaticale, se exprima clar, fara a-si cauta cuvintele; greselile facute nu impiedica comunicarea;

6 p – elevul are cunostinte lexicale/gramaticale satisfacatoare, exprima idei cu o oarecare

ezitare/greseli, dar realizeaza comunicarea;

4 p – elevul foloseste putine structuri lexicale/gramaticale, face multe greseli, comunicarea este dificila;

2 p – elevul are un bagaj lexical/gramatical insuficient, face foarte multe greseli, nu poate

realiza comunicarea;

_ Intelegerea contextului si fluenta exprimarii:

10 p – elevul se exprima fluent si spontan; raspunsul dovedeste intelegerea in detaliu a temei;

8 p – elevul se exprima fluent, cu pauze aproape insesizabile pentru a-si cauta structura

lexicala/gramaticala potrivita; raspunsul dovedeste o buna intelegere a temei;

6 p – elevul se exprima inteligibil, cu mici pauze pentru a-si cauta structura lexicala/gramaticala potrivita; raspunsul dovedeste o intelegere globala satisfacatoare a temei;

4 p – elevul foloseste enunturi incomplete, cu pauze lungi si dese ezitari; raspunsul dovedeste o defectuoasa intelegere a temei;

2 p – elevul nu poate produce decat enunturi scurte, fara legatura cu contextul, cu pauze mari intre ele; raspunsul dovedeste ca nu a inteles tema.

_ Pronuntia si intonatia

10 p – elevul are o pronuntie apropiata de pronuntia standard;

8 p – elevul are o pronuntie buna, cu putine abateri de la norma;

6 p – elevul are o pronuntie acceptabila, care permite realizarea comunicarii cu usurinta;

4 p – elevul are o pronuntie defectuoasa, care impiedica comunicarea;

2 p - pronuntia elevului nu permite comunicarea.

c) Nu se admit contestatii la proba orala.

Anexa IV la ordinul MECTS nr. 4802/ 31.08.2010, privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul

liceal de stat pentru anul scolar 2011-2012

_____________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________

Admiterea in invatamantul liceal de stat - 2011

3

7. a) Profesorii examinatori acorda puncte candidatului la fiecare din cele doua probe. Media aritmetica a punctajelor acordate de cei doi evaluatori la fiecare proba, reprezinta punctajul final al candidatului la proba respectiva.

Punctajele finale obtinute la cele doua probe (scrisa si orala) se aduna, iar rezultatul se imparte la 10, obtinandu-se astfel nota finala a candidatului.

b) Se considera admis la proba de verificare a cunostintelor de limba moderna elevul care a obtinut minimum nota 6.

c) Rezultatele finale ale probelor de verificare a cunostintelor de limba moderna se afiseaza, in perioada prevazuta de calendarul admiterii, la avizierul scolii in care s-a desfasurat proba.

8. a) Candidatii care au sustinut si au promovat proba de verificare a cunostintelor de limba moderna vor putea opta, in liceul la care au fost repartizati, pentru clasele cu predare intensiva a

unei limbi moderne, fara a mai sustine alta proba de verificare a cunostintelor de limba.

b) Daca, dupa repartizarea la clasele cu predare in regim intensiv a unei limbi moderne a

candidatilor care au sustinut proba de verificare a cunostintelor de limba moderna, mentionata la lit. a), mai raman locuri libere, unitatile de invatamant organizeaza o proba de verificare a cunostintelor de limba.

c) Proba mentionata la lit. b) se va desfasura intr-o perioada care va fi anuntata de conducerea unitatii de invatamant si care va fi afisata la avizierul scolii, odata cu listele candidatilor admisi in clasa a IX-a.

d) Comisia de elaborare a subiectelor in vederea evaluarii si testarii candidatilor care doresc sa fie inscrisi la clase cu predare intensiva a unei limbi moderne, se constituie la nivelul unitatii scolare, cu aprobarea inspectorului de specialitate.

e) Pentru testarea candidatilor pentru clasele cu predare intensiva a unei limbi moderne, se aplica acelasi tip de proba, cu aceeasi structura ca la clasele bilingve. Subiectele vor fi elaborate in conformitate cu programa scolara de clasa a VIII-a pentru limba moderna intai de studiu si vor fi avizate de inspectorul de specialitate sau de un metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).

f) Se considera admis la proba de verificare a cunostintelor de limba moderna elevul care a obtinut minimum nota 6.

g) Elevii vor primi note la proba mentionata la lit. b), dar inscrierea la clasa intensiva se va face in ordinea descrescatoare a mediei de admitere. In cazul in care, pe ultimul loc, sunt mai multi candidati cu medii de admitere egale, ei vor fi admisi la clasa cu predare intensiva a limbii moderne in ordinea descrescatoare a notelor de la proba de verificare a cunostintelor de limba moderna.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Valentele formative ale muzicii pentru m…

VALENŢELE FORMATIVE ALE MUZICII PENTRU MICII ŞCOLARI   Înv. Gligor Dana Şcoala Gimnazială Vidra   Muzica, cea mai profundă şi mai complexă dintre arte, chiar împărăteasa acestora, ne ajută în exprimarea ideilor, sentimentelor, stărilor...

Read more

Essay types

ESSAY TYPES Profesor Bold Corina C.N. Zinca Golescu Pitești Essays are common in elementary, middle, high school and college, and you may even need to write essays in the business...

Read more

O experienta Comenius mobilitati individ…

O EXERIENȚĂ! BATH-MAREA BRITANIE (COMENIUS-MOBILITĂȚI INDIVIDUALE)   Profesor pentru învățământul primar, Daniela Popescu, Școala Gimnazială ,,Leonardo da Vinci”, București, sector 3   MAREA BRITANIE! ANGLIA! Când spui aceste cuvinte îți apare în minte Londra cu Big...

Read more

Tendinte inovative in evaluarea procesul…

TENDINŢE INOVATIVE ÎN EVALUAREA PROCESULUI INSTRUCTIV-EDUCATIV   Profesor Camelia Timofte Şcoala Generală George Emil Palade Buzău   Didactica tradiţională aşează la baza evaluării numai indicatori de ordin cognitiv, pedagogia contemporană considera aceşti indicatori ca fiind...

Read more

Planificare model pentru educatie fizica…

Planificare model pentru educatie fizica si sport invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari...

Read more

Cei 7 ani de acasa intre actual si deriz…

CEI 7 ANI DE ACASĂ ÎNTRE ACTUAL ȘI DERIZORIU Prof. înv. primar Doamna Nicoleta-Ionela, Școala Gimnazială Diaconu Coresi, Fieni-Dâmbovița Prof. înv. primar Istrate Elena, Școala Gimnazială Diaconu...

Read more

Sarbatoarea de Ignat in satul romanesc

SĂRBĂTOAREA DE IGNAT ÎN SATUL ROMÂNESC dr. Ştefan Lucian MUREŞANU   Motto: Colo jos, colo mai jos / Oi linoi, linoi, lar Doamne / Ce turme de oi s-o scos / Pa Rătutu...

Read more

Comunicare si relationare interpersonala…

COMUNICARE ŞI RELAŢIONARE INTERPERSONALĂ LA VÂRSTA PREȘCOLARĂ Prof. Elena Oana NECHITA Grădinița cu Program Prelungit ”Micul Prinț” Baia Mare Relaţiile interpersonale reprezintă cadrul, contextul...

Read more