Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Noul plan cadru la gimnaziu incepand cu anul scolar 2017-2018
Scris de administrator   
Marţi, 05 Aprilie 2016 14:57

Noul plan cadru la gimnaziu incepand cu anul scolar 2017-2018

Azi, 5 aprilie 2016, in cadrul unei conferinte de presa, a fost prezentat noul planu cadru pentru invatamantul gimnazial. Acesta va fi aplicat incepand cu anul scolar 2017-2018.

La conferinta au participat:

· Curaj Adrian – Ministrul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice;

· Anisie Monica – Secretar de Stat;

· Fartusnic Ciprian – Directorul Institutului de Stiinte ale Educatiei.

„Timp de mai bine de trei luni, in urma celei mai ample consultari publice pe care a cunoscut-o educatia in ultimii ani, am asistat la cea mai complexa dezbatere despre educatie, nu doar despre planul-cadru. Decizia Ministerului Educatiei este expresia consultarii publice si a vocilor care s-au facut auzite in spatiul public. Cred ca planul cadru pe care l-am prezentat astazi este cea mai buna varianta posibila, tinand cont de vointa societatii si de posibilitatile actuale. Tot ceea ce proiectam referitor la invatamantul gimnazial este orientat catre profilul absolventului. «Miracolul» asteptat tine de noi, de pasii sistematici pe care ii vom face predictibil, cu inovare si responsabilitate, fara a mai pune in joc viitorul copiilor nostri”, a declarat ministrul Adrian Curaj.

Descarca Planul cadru pentru invatamantul gimnazial valabil din anul scolar 2017-2018

NOTA:
* Elevii pot opta, intr-un an de studiu, pentru 1-3 cursuri optionale (clasele V-VII) si 1-4 cursuri optionale (clasa a VIII-a), din care un optional integrat la nivelul mai multor arii curriculare este obligatoriu. Metodologia referitoare la regimul optionalelor va clarifica aceste optiuni.

**In cadrul disciplinei vor fi studiate: la clasa a V-a Gandire critica si drepturile copilului, la clasa a VI-a Educatie interculturala, la clasa a VII-a Educatie pentru cetatenie democratica si la clasa a VIII-a Educatie economico-financiara.

*** Curriculumul la decizia scolii (CDS) se constituie atat din optionale ofertate la nivelul unitatii de invatamant, cat si din optionale ofertate la nivel national. Programele scolare promovate ca oferta centrala reprezinta exemple de bune practici in dezvoltarea curriculumului la decizia scolii, relevante pentru disciplina si pentru aria curriculara de care apartin, pentru o abordare integrata la nivelul mai multor arii curriculare, dar si relevante sociala. Exemple de optionale promovate in prezent la nivel national:

- Educatie pentru sanatate, clasele V-VI, VII-VIII
- Creeaza-ti mediul!, clasele III-IV, V-VII
- Educatie ecologica si de protectie a mediului clasele V-VII
- Lectura si abilitatile de viata, clasele V-VI, VII-VIII
- Limba neoelena si civilizatia Greciei antice (doi ani de studiu)
- Radacini latine in cultura si civilizatia romaneasca (doi ani de studiu, clasele V-VI, VII-VIII)
- Mituri si legende greco-romane, clasele V-VI
- Expresii si proverbe latine, clasa a VII-a
- Cultura si traditii aromane, clasele V-VI, VII-VIII
- Matematica si stiinte in societatea cunoasterii (un an de studiu)
- Istorie orala: Istorie traita - Istorie povestita
- Educatie prin sah (doi ani de studiu)
- Limba si literatura maghiara pentru elevii care frecventeaza clasele cu predare in limba romana sau traiesc in doua culturi minoritare, clasele V-VIII

PRECIZARE:
Pentru invatamantul in limbile minoritatilor nationale si invatamantul integrat (invatamant de arte si sportiv) vor fi elaborate planuri cadru specifice avand ca reper varianta aprobata. Pentru invatamantul special grupuri de lucru desemnate vor elabora planuri cadru specifice, conform legislatiei in vigoare.

Ultima actualizare în Marţi, 05 Aprilie 2016 17:04
 

Revista cu ISSN

Efectul Prometeu si deficientele unei cu…

EFECTUL PROMETEU ŞI DEFICIENŢELE UNEI CULTURI POPULARE   Prof. Maghiar Adina S08 „Arany Janos”, Salonta               În lumea istorică există o ortogeneză a culturilor care se constituie într-o teorie a culturilor şi care...

Read more

A fi sau a nu fi recunoscut lider

A FI SAU A NU FI . . . RECUNOSCUT LIDER   Prof. Bentz Teodora Col. Nat. “Al. I. Cuza “, Focşani     Conflictul este un ingredient cotidian al experienţei noastre de viaţă, traducându-se într-o...

Read more

Scopul si eficienta activitatilor de edu…

SCOPUL ŞI EFICIENŢA ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE RUTIERĂ   Educaţia rutieră are ca scop prevenirea vătămării copiilor şi adolescenţilor prin accident rutier, prin formarea abilităţilor, competenţelor şi comportamentului rutier responsabil, în calitate de...

Read more

Acte necesare pentru inscrierea la gradu…

Actele necesare pentru înscrierea la examen GRADUL DIDACTIC  I  - seria 2011-2013     1.      Cerere de înscriere, adresată conducerii I.S.J. (se vor preciza: unitatea şcolară, vechimea la catedră, disciplina înscrisă pe diplomă la...

Read more

Titularizare 2012 subiecte si bareme

Titularizare 2012 subiecte si bareme   Afla subiectele de la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar 2012, pentru toate disciplinele de examen.  

Read more

Proiecte educative interne

PROIECTE EDUCATIVE INTERNE INFORMARE SINTETICĂ    1. DIFERENŢIERI TERMINOLOGICE Proiect educativ intern = orice proiect/activitate în domeniul nonformal (extracurricular, extraşcolar), iniţiat şi desfăşurat de către unitatea de învăţământ şi care să vizeze una sau...

Read more

Utilizarea instrumentului topgrade in ac…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI TOPGRADE ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Instrumentul Topgrade este util profesorilor deoarece le permite să realizeze teste și lecții online. Acest articol...

Read more

EDUCATIA INCLUZIVA

EDUCAtIA INCLUZIVÃ: RESPECT, SOLIDARITATE, INTEGRARE   Ene Iuliana, profesor psiholog scolar Şcoala cu clasele I-VIII „I. L. Caragiale” - Medgidia     Motto: “Şcolile inclusive trebuie sã recunoascã si sã rãspundã diferitelor nevoi ale elevilor,...

Read more