Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Organizarea si desfasurarea activitatilor de selectie si intiere a elevilor cu aptitudini pentru practicarea sportului de performanta in cadrul unitatilor de invatamant cu program sportiv
Marţi, 14 Septembrie 2010 07:08

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII

ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT

ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

 

 

 

CAPITOLUL IV

 

ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE SELECŢIE ŞI INIŢIERE A ELEVILOR CU APTITUDINI PENTRU PRACTICAREA SPORTULUI DE PERFORMANŢĂ ÎN CADRUL UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT CU PROGRAM SPORTIV

 

Art.19. (1)Selecţia reprezintă activitatea desfăşurată permanent de specialiştii domeniului în vederea depistării elevilor cu aptitudini deosebite pentru practicarea sporturilor.

(2)Selecţia se realizează pe baza criteriilor, testelor şi probelor adecvate fiecărei discipline sportive. Criteriile sunt de natură biologică, motrică, psihologică şi socială. În cadrul acestora se stabilesc teste, probe şi norme metodologice.

(3)Activitatea de selecţie şi iniţiere cuprinde fazele iniţială şi intermediară.

(4)Selecţia iniţială are drept scop concentrarea elevilor cu aptitudini pentru o anumită disciplină, parcurgând un demers didactic de iniţiere şi aderare la un program stabil de antrenament – stadiul I - antrenamentul de bază orientat (A.B.O.), caracterizat de continuitate.

(5)Selecţia intermediară va marca începutul stadiului al II-lea - antrenamentul specializat sau specializarea timpurie (A.S.T.), potrivit cu disponibilităţile elevilor de a obţine cele mai bune performanţe în anumite discipline sportive/posturi în cadrul unor echipe/probe.

 

 

Art.20. (1)În vederea organizării şi desfăşurării activităţii de selecţie şi iniţiere a elevilor cu aptitudini pentru practicarea sportului de performanţă trebuie respectate următoarele cerinţe:

a)        copiii/ elevii să aibă o stare optimă de sănătate;

b)        selecţia să se realizeze în etapa de vârstă optimă;

c)        să fie utilizate teste, probe şi baremuri elaborate ştiinţific, pentru fiecare disciplină sportivă;

d)        personalul didactic implicat în activităţi de selecţie şi iniţiere să folosească multiple căi de depistare/selecţie:

-          asistenţe la lecţiile de educaţie fizică;

-          analiza rezultatelor obţinute la susţinerea probelor de evaluare aplicate de profesorul clasei;

-          convorbiri cu învăţătorii, profesorii, diriginţii şi familiile copiilor;

-          organizarea de concursuri între clase la disciplinele sportive/probele pentru care se intenţionează să se selecţioneze elevii;

-          organizarea unor concursuri de selecţie la care să poată participa elevii dintr-o anumită zonă sau dintr-un anumit cartier;

-          desfăşurarea unor antrenamente cu grupele selecţionate, în şcoala de care aparţin elevii sau pe o bază sportivă apropiată;

-          evitarea verdictelor radicale privind perspectivele de evoluţie în plan sportiv şi atitudinal;

-          valorificarea tradiţiei sportive din unităţile de învăţământ;

-          colaborarea permanentă cu profesorii de educaţie fizică ce au obligaţia profesională de a semnala existenţa unor elevi talentaţi.

(2)După selecţionare, se vor organiza grupe incluse în stadiul I - antrenamentul de bază orientat (A.B.O.), programându-se un număr de lecţii adecvat nivelului de pregătire al elevilor (de regulă o lecţie la 2-3 zile, în funcţie de cerinţele fiecărei discipline sportive).

(3)Potrivit reglementărilor  în vigoare, activitatea sportivă de performanţă se desfăşoară în cadrul unităţilor de învăţământ sportiv suplimentar şi integrat, fiecare dintre acestea organizându-şi activitatea potrivit unor regulamente proprii.

(4)La învăţământul sportiv integrat selecţia se realizează pe bază de concurs, prin susţinerea unor probe de aptitudini potrivit cu specificul disciplinelor pentru care se organizează clasa respectivă. Selecţia trebuie să fie realizată la niveluri de exigenţă superioare, întrucât elevii, odată admişi în cadrul unui nivel de învăţământ, vor fi cuprinşi în grupe a căror stabilitate va asigura programarea ştiinţifică a pregătirii.

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:58
 

Revista cu ISSN

LicArt 2013 regulament

Clubul Nouă ne pasă! şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului  organizează a 12-a ediţie a Festivalului Naţional de Arte pentru Liceeni LicArt 2013 -secţiunile poezie, fotografie şi teatru-   Regulament LicArt   Poezie   La concurs pot participa...

Read more

Spiritul continua existenta nefiinda a u…

SPIRITUL CONTINUĂ EXISTENŢA NEFIINDĂ A UMBREI OMULUI VIU                                                      Ştefan Lucian MUREŞANU   Motto: Cu cât oamenii îmbătrânesc cu atât spiritual lor devine mai suplu, mai cald, dobândind o înfăţişare mai organic. S-ar...

Read more

Degradarea terenurilor din arealul satul…

DEGRADAREA TERENURILOR DIN AREALUL SATULUI MUCHEA, COMUNA SILIŞTEA, JUDEŢUL BRĂILA   prof. Vasile Octavian COSMESCU Liceul de Arta „Haricleea Darcle”, Braila                                                        Generalităţi În cuprinsul lucrării am prezentat principalii agenţi şi procese fizicogeografice, naturale şi antropice...

Read more

Le cadre europeen commun de reference Hi…

LE CADRE EUROPÉEN COMMUN DE RÉFÉRENCE. HISTORIQUE, CARACTÉRISTIQUES, ENJEUX   Lector univ. ILIE MINESCU UNIVERSITATEA DE VEST TIMISOARA    1.1)            De quoi s’agit-il?           Il s’agit d’un texte adopté par l’Union Européenne qui sert désormais de référence aux...

Read more

Cresterea gradului de adaptabilitate sco…

CREȘTEREA GRADULUI DE ADAPTABILITATE ȘCOLARĂ A ELEVILOR CU DIZABILITĂȚI COGNITIVE PRIN TERAPIE MODULARĂ Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată,...

Read more

Traditiile si obiceiurile bogatia noastr…

BOGĂŢIA NOASTRĂ CEA NEPREŢUITĂ TRADIŢIILE ŞI OBICEIURILE                                                                               Prof. Dobrea Monica                                                                             Şcoala Gimnazială ”Înv. N. Pâslaru” Caşin, jud. Bacău   Motto: ,,...datinile, proverbele, muzica şi poezia sunt arhivele popoarelor, iar cu ele se poate...

Read more

Dezvoltarea gandirii critice

DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE                                                                               Prof. Alina Preduț, Turda, Județul Cluj               În societatea contemporană, invazia tehnologiei  si multitudinea activităţilor extraşcolare reprezintă un impediment în calea actului de lectură. Aceasta reprezintă pentru mulţi...

Read more

Contracte la termen pe indici bursieri i…

CONTRACTE LA TERMEN PE INDICI BURSIERI ÎN ROMÂNIA   Cîrcotă Roxana - prof. ec. Liceul Tehnologic de Marină Galați   Rezumat Bursa de valori din România a fost reînfiinţată în anul 1995, în baza Deciziei nr....

Read more