|
|
Organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru anul 2014 |
Scris de administrator
|
Vineri, 13 Septembrie 2013 10:12 |
Organizarea si desfasurarea evaluarii nationale
pentru anul 2014
Iata Ordinul privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a in anul scolar 2013-2014.
In baza prevederilor art. 94, alin. (2) lit. e) din Legea Educatiei Nationale nr.1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, ale prevederilor Ordinului ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 3753/2011 privind aprobarea unor masuri tranzitorii in sistemul national de invatamant, cu modificarile ulterioare, in temeiul prevederilor art.5 din Hotararea Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei Nationale, cu modificarile si completarile ulterioare,
Ministrul Educatiei Nationale emite prezentul ordin:
Art.2. Evaluarea nationala pentru absolventii clasei a VIII-a se desfasoara in anul scolar 2013-2014 in conformitate cu Metodologia de organizare si desfasurare a evaluarii nationale pentru elevii clasei a VIII-a in anul scolar 2010-2011 prevazuta in anexa nr. 2 la Ordinul Ministrului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului nr. 4801/2010 privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale pentru elevii clasei a VIII-a in anul scolar 2010-2011, si cu prevederile prezentului ordin.
Art.3. (1) Se aproba Programa pentru limba si literatura slovaca materna, valabila pentru evaluarea nationala pentru absolventii clasei a VIII-a in anul scolar 2013-2014. Programa este prevazuta in Anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.
(2) Programele pentru disciplinele la care se sustine evaluarea nationala pentru absolventii clasei a VIII-a in anul scolar 2013-2014, altele decat cea mentionata la alin. (1), sunt cele aprobate prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 4801/2010.
Art.4. (1) Comisiile judetene/a municipiului Bucuresti de organizare a evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a vor/va asigura dotarea cu camere functionale de supraveghere video a salilor de clasa din unitatile de invatamant in care se desfasoara probele pentru evaluarea nationala pentru elevii clasei a VIII-a, a salilor in care se descarca si se multiplica subiectele, precum si a salilor in care se preiau, se evalueaza si se depoziteaza lucrarile scrise.
(2) Activitatea de monitorizare a desfasurarii evaluarii nationale prin intermediul camerelor de supraveghere se va desfasura in conformitate cu o procedura stabilita de Comisia Nationala de Organizare a Evaluarii Nationale.
(3) Comisia Nationala de Organizare a Evaluarii Nationale poate elabora si alte instructiuni/proceduri, in vederea bunei organizari si desfasurari a Evaluarii Nationale pentru elevii clasei a VIII-a.
Art. 5. (1) Candidatul major si parintii/reprezentantii legali ai candidatului minor pot solicita comisiei judetene/a municipiului Bucuresti de organizare a Evaluarii Nationale sa vada lucrarea/lucrarile proprie/proprii a/ale propriului copil numai dupa afisarea rezultatelor finale dupa contestatii. La vizualizarea lucrarii/lucrarilor, candidatul minor trebuie sa fie insotit obligatoriu de un parinte/reprezentant legal.
(2) Solicitarea de vizualizare, mentionata la alin. (1), nu poate conduce la reevaluarea si/sau modificarea notelor acordate lucrarii/lucrarilor.
(3) Cu exceptia candidatului sau a parintilor/reprezentanților legali ai acestuia, pot solicita sa vada lucrarea/lucrarile doar membrii comisiei judetene/a municipiului Bucuresti de organizare a evaluarii nationale sau ai Comisiei Nationale de Organizare a Evaluarii Nationale, in scopul reevaluarii acesteia/acestora, conform prevederilor art. 6, punctul (10) și ale art.9, punctul (25) din Metodologia de organizare si desfasurare a evaluarii nationale pentru elevii clasei a VIII-a in anul scolar 2010-2011, mentionata la art. 2.
Art.6. Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii, Directia generala invatamant in limbile minoritatilor, Centrul National de Evaluare si Examinare, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti si unitatile de invatamant duc la indeplinire prezentul ordin.
Art.7. Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
MINISTRU, Remus PRICOPIE
Bucuresti, Nr. 4924
Data: 29.08.2013
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Vineri, 21 Martie 2014 18:25 |
|
CADRUL DIDACTIC ÎN ȘCOALA MODERNĂ
Prof. Coman Valentina
Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși, Pitești
Rezumat: Articolul îşi propune evidențierea rolurilor pe care cadrul didactic trebuie să le ia în considerare în contextul școlii... Read more
DREPTUL LA NEFERICIRE
DUMITRU TALVESCU
Liliana Terziu a editat 6 volume de poezie până acum și este la primul volum de eseuri. Acest volum de... Read more
FAMILIA - FACTOR STIMULATIV
AL POTENŢIALULUI CREATIV AL COPILULUI
Cojocaru Anişoara, profesor în învăţământul primar
Colegiul Naţional ,,Roman – Vodă”, Roman
Rezumat
Din experienţa mea de peste treizeci de ani la catedră, pot spune... Read more
INTUIŢIA ÎN CICLUL GIMNAZIAL
Andrei Roxana, profesor
Grup Şcolar “Gheorghe Asachi”, Galaţi
Odată cu trecerea la gimnaziu, intuiţia evoluează către abstract, adică obiectele se pot înlocui cu desene sau scheme, materialul intuitiv venind... Read more
Materiale educationale gratuite disponibile prin
programele internationale Junior Achievement 2011-2012
Junior Achievement Romania va invita sa beneficiati de oportunitatile participarii in programele JA 2011 - 2012, care ofera profesorilor participanti noi... Read more
STUDIU COMPARATIV PRIVIND
RELAŢIA LINGVISTICII CU ŞTIINŢELE ANTROPOLOGICE
Prof. Vira Adina
Colegiu Tehnic de Transporturi, Braşov
Prezentul studiu comparativ doreşte să precizeze locul lingvisticii în raport cu alte ştiinţe umaniste ca istoria şi... Read more
AVANTAJELE UTILIZĂRII CALCULATORULUI ÎN PROCESUL
INSTRUCTIV - EDUCATIV
Profesor Miron Steluţa Otilia
Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila
Rezumat: Articolul îşi propune identificarea avantajelor utilizării calculatorului în activitatea de predare – învăţare... Read more
INTEGRAREA COPIILOR CU CERINȚE SPECIALE EDUCATIVE ÎN ȘCOALA DE MASĂ
Prof.Brătilă Cristina-Zonica
C.S.E.I. ,,Elena Doamna, Focșani”, județul Vrancea
Tendinţa crescândă de integrare şcolară în unităţile obişnuite... Read more
PROFESORUL FACILITATOR
Profesor Benga Adriana-Elena
Colegiul Tehnic ,,Azur” Timişoara
Calitatea şi eficienţa educaţiei şi învăţământului sunt dependente de competenţa profesorului şi de pregătirea lui profesională. Cercetătorii în domeniul ştiinţelor educaţiei au introdus un… DE CE ȘI CUM SĂ CULTIVĂM GUSTUL PENTRU CITIT
LA COPII ȘI ADOLESCENȚI?
Soroiu Crina, profesor învățământ primar,
Școala Gimnazială George Călinescu, Iași
Articolul își propune să supună atenției un aspect de o deosebită…
MOTIVAȚIA - INIȚIATIVA ELEVULUI
ȘI ATITUDINEA PROFESORULUI
Stan Rodica,
Profesor, Viile Galați
Acest articol trage un semnal de alarmă asupra faptului ca niciunul din elevi nu va avea inițiativă dacă nu este modivat…
SPIRITUL CONTINUĂ EXISTENŢA NEFIINDĂ A UMBREI OMULUI VIU
Ştefan Lucian MUREŞANU
Motto: Cu cât oamenii îmbătrânesc cu atât spiritual lor devine mai suplu, mai cald, dobândind o înfăţişare mai organic. S-ar…
Modificari privind normele metodologice
pentru stabilirea obligatiei didactice de predare
Vezi ordin nr. 6.370 din 6 decembrie 2012 privind modificarea Normelor metodologice pentru stabilirea obligatiei didactice de predare a personalului de… COMPETENŢA ŞI EFICIENŢA
PROFESIONALĂ ŞI PEDAGOGICĂ A PROFESORULUI DE MATEMATICĂ
Profesor Păduraru Constantin Eugen
Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău
Rezumat
Articolul de specialitate propus urmăreşte să enumere principalele competenţe ale cadrului…
EXPERIMENTUL DIDACTIC - METODĂ FUNDAMENTALĂ ÎN STUDIUL BIOLOGIEI
Profesor: Cocoş Alina Magdalena,
Şcoala Gimnazială "ŞT.O.IOSIF", Tecuci
Rezumat: Pornind de la definiţia experimentului ca metodă fundamentală în învăţarea biologiei, articolul aduce în… EDUCATIA ESTETICA SI ARTISTICA
Conceptul de estetica si educatie estetica
Conceptul de estetica isi are originea in limba greaca: aisthesis, aisthetikos ceea ce se refera la sensibil, placut, frumos. Estetica este stiinta…
INSTRUIREA PROGRAMATÃ
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
Predarea-învãtarea constituie un flux continuu de informatii dirijat si controlat în permanentã prin intermediul unei conexiuni inverse. Datoritã acestui mecanism devine posibilã…
|
|