|
|
Organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat national 2013 |
Luni, 14 Ianuarie 2013 00:00 |
Organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional 2013
Vezi Ordinul MECTS nr. 5610 din 31 august 2012 privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional - 2013, publicat în Monitorul Oficial nr. 28 din 14 ianuarie 2013 (M.Of. 28/2013).
În baza prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu modificările și completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 77 alin. (5) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul național de învățământ, cu modificările ulterioare,
ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emite prezentul ordin.
Art. 1. -
Se aprobă Calendarul examenului de bacalaureat național – 2013, prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. -
(1) Se aprobă programele de bacalaureat pentru disciplinele matematică, fizică, chimie, logică, argumentare și comunicare și economie, valabile în sesiunile examenului de bacalaureat național din anul 2013, prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Programele pentru disciplinele examenului de bacalaureat național, altele decât cele menționate la alin. (1), valabile în sesiunile anului 2013, sunt cele aprobate prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4.800/2010 privind aprobarea listei disciplinelor și a programelor pentru examenul de bacalaureat – 2011.
Art. 3. -
(1) Examenul de bacalaureat național – 2013 se desfășoară în conformitate cu Metodologia de organizare și desfășurare a examenului de bacalaureat – 2011, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4.799/2010 privind organizarea și desfășurarea examenului de bacalaureat – 2011.
(2) Comisia națională de bacalaureat poate elabora instrucțiuni/proceduri în vederea bunei organizări și desfășurări a examenului de bacalaureat național – 2013.
(3) Comisiile de bacalaureat județene/a municipiului București vor asigura dotarea cu camere de supraveghere video funcționale a sălilor în care se desfășoară probele examenului de bacalaureat național, a sălilor în care se descărcă și se multiplică subiectele, precum și a sălilor în care se preiau și se depozitează lucrările scrise.
Art. 4. -
Comisiile de bacalaureat își desfășoară activitatea în conformitate cu Atribuțiile membrilor comisiilor de bacalaureat, aprobate prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4.799/2010, cu modificările ulterioare.
Art. 5. -
Lista disciplinelor la care candidații susțin examenul de bacalaureat în sesiunile anului 2013 este cea aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4.800/2010.
Art. 6. -
Recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine și la examene cu recunoaștere europeană pentru certificarea competențelor digitale se fac în conformitate cu metodologiile de recunoaștere și echivalare și cu lista examenelor aprobate prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.219/2010 privind recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine și la examene cu recunoaștere europeană pentru certificarea competențelor digitale cu probele de evaluare a competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională studiate pe parcursul învățământului liceal, respectiv de evaluare a competențelor digitale, din cadrul examenului de bacalaureat.
Art. 7. -
Probele specifice susținute de elevii claselor a XII-a din secțiile speciale din România, finalizate cu Diplomă de acces general în învățământul superior german și Diplomă de bacalaureat, secții care funcționează în baza Acordului dintre Guvernul României și Guvernul R.F. Germania, cu privire la colaborarea în domeniul școlar, se desfășoară în conformitate cu Regulamentul de desfășurare a examenului în vederea obținerii Diplomei de acces general în învățământul superior german și a Diplomei de bacalaureat de către absolvenții secțiilor/școlilor speciale germane din România, aprobat prin Ordinul ministrului educației, cercetării și inovării nr. 5.262/2009 privind secțiile/școlile speciale germane din România, finalizate cu Diplomă de acces general în învățământul superior german și Diplomă de bacalaureat.
Art. 8. -
Direcția generală educație și învățare pe tot parcursul vieții, Direcția generală învățământ în limbile minorităților, relația cu Parlamentul și partenerii sociali, Direcția generală învățământ superior, Centrul Național de Evaluare și Examinare, inspectoratele școlare județene/al municipiului București și unitățile de învățământ duc la îndeplinire prezentul ordin.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Joi, 24 Ianuarie 2013 19:45 |
|
PARTEA IV
Linii directoare şi idei pentru încorporarea SF-ului în diverse domenii educaţionale
Proiectul SciFiEd pune accentul pe (1) furnizarea de instrumente, formare şi consiliere pentru profesori, care să-i asiste în îmbunătăţirea... Read more
SECURITATEA BAZELOR DE DATE – ATACURI ŞI METODE DE CONTROL
Prof. Diana Bărbat
C.N.I. “Gr. Moisil” Brașov
Acest articol a apărut în Journal of applied quantitative methods în anul 2009,... Read more
DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR CHEIE CITIT - SCRIS PRIN DISCIPLINELE DE STUDIU DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR LA FIECARE CLASĂ
Profesor Rodica Stan,
Şcoala Viile, jud. Galaţi
Pornind de la citatul "Elevul trebuie învăţat să citească... Read more
ANEXA Nr. 8
la metodologie
PROBA METODICO-PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din unitatile cu invatamant sportiv integrat si suplimentar
(licee si clase cu program sportiv/cluburi sportive... Read more
Organizarea internă a disciplinei pe niveluri de învăţământ
Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de învăţământ... Read more
NOTE ALE POSTERITĂŢII LUI ION CREANGĂ
DIN PERSPECTIVA CRITICII LITERARE
Prof. Bunduc Gabriela
Liceul Tehnologic”Petru Rareş” Botoşani
Mereu deschisă interpretărilor, opera lui Creangă suscită şi... Read more
Cum descopera parintii talentul copilului?
Sa cresti un copil e o provocare dura dar incitanta. Din nefericire acesti omuleti nu ajung la noi cu manuale de instructiuni.
Noile definitii ale talentului... Read more
SCRATCH – MEDIU MODERN EDUCAŢIONAL
PENTRU DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR
DE PROGRAMARE LA ELEVI
Simona ANASIA, Profesor Informatică şi Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor,
Liceul Teoretic “Emil Racoviţă”, Galaţi
Rezumat: Scratch este un nou limbaj de... Read more
JOCURILE DINAMICE ŞI
JOCURILE PREGĂTITOARE-MIJLOACE
DE BAZĂ ÎN PROCESUL DE INIŢIERE ÎN JOCUL DE VOLEI
Profesor Drăgoiu Toma
Liceul Hercules Băile Herculane
Voleiul este un joc sportiv care se bucură de o largă apreciere… EVOLUŢIA FAMILIEI ÎN ROMÂNIA
Prof. Neacşu Ionica-Ramona,
Liceul „Nicolae Bălcescu”, Voluntari, jud. Ilfov
Articolul urmărește evoluția instituției familiei, cu precădere după anii 1990. Ca orice instituție a avut și…
PEDAGOG DE ȘCOALĂ…NOUĂ
Prof. Bentz Teodora
Col. Nat. “Al. I. Cuza “ Focșani
Motto: "A fi profesor înseamnă nu doar a poseda cunoştinţele de specialitate, ci de a avea capacitatea de… ȘCOALA VIITORULUI
Profesor Prisecaru Petre
Şcoala Gimnazială ,,Ion Ghica” Tortoman, Constanţa
Cu siguranţă, efectul evoluţiei sistemelor educaţionale la nivel mondial se va face simţit şi în învăţământul românesc…
CÂMPURI LEXICO-SEMANTICE
STUDIU DE SPECIALITATE
Profesor Andra Elena Diaconu
Profesor de limba și literatura română,
Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea
Termenul câmp a fost introdus în lingvistică în prima parte a secolului al…
PREDAREA LIMBII ŞI LITERATURII ROMÂNE – ABORDARE INTEGRATĂ
Prof. Bejan Oana
Școala Gimnazială nr. 1 Santa Mare
În cadrul orelor de limba și literatura română, integrarea se realizează între cele trei compartimente…
Oferta scolara pentru elevii din clasele primare
Incepand cu anul scolar 2013-2014 in oferta scolara a elevilor din clasele primare au aparut disciplinele optionale „Filosofia pentru copii”, „Educatia pentru societate” si… ROLUL CREATIVITĂŢII ȊN DEZVOLTAREA ELEVILOR DE ASTĂZI
APLICAŢII LA DISCIPLINA GEOGRAFIE
Moise Iuliana Daniela – profesor,
Colegiul Tehnic, Buzău
Rezumat: Creativitatea aduce contribuții fundamentale la ridicarea unui popor, fiind o resursă de valoare…
ADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF USING COURSE BOOKS
Prof. Felherț Monica, Gradul Didactic I
Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, Bihor
Discussions about the advantages and disadvantages of teacher-designed materials usually centre on a…
|
|