Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Paleta meseriilor proiect educational
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Iunie 2014 16:42

PALETA MESERIILOR  - PROIECT EDUCAȚIONAL

 

Prof. Contescu Mihaela – Colegiul Tehnic Lazar Edeleanu și

Liceul Tehnologic 1 Mai Municipiul Ploiești

 

Succesul în viaţă, împlinirea, depinde de mai multe obiective, dar nu în ultimul rînd şi de realizarea individului din punct de vedere profesional, de interesul, plăcerea şi satisfacţia dată de profesia desfaşurată. Se poate vorbi de o profesie ideală ? Realitatea a demonstrat că nu există o profesie ideală la care poate aspira oricine, ci doar o profesie ideală pentru fiecare persoană, în functie de propria scară de valori, de trebuinţele, dorinţele, interesele, aptitudinile sale. Prin urmare, există pentru fiecare o profesie corespunzătoare potenţialului şi aspiraţiilor personale, precum şi cerinţelor sociale. Problema constă în modul în care reuşim să descoperim acest fapt, cum ajungem să cunoaştem profesia care ne place şi care ni se potriveşte cel mai bine, ce înseamnă o profesie corespunzătoare? Cum ajungem să facem ceea ce ne place? Cum ajungem performanţi într-un anumit domeniu profesional? Cum ajungem să ne “ facem un nume”? Sunt întrebări pe care fiecare adolescent, elev sau viitor absolvent de orice tip de şcoală  trebuie să şi  le adreseze la un moment dat.  Drumul profesional începe din şcoală, iar prin proiectul Paleta meseriilor dorim să identificăm şi să promovăm valorile diferitelor profesii pentru care sunt pregătiţi elevii în diversele şcoli participante în proiect.

Cuvinte cheie: meserie, elevi, profesie ideala, pregatire profesionala, schimb de experienta

 

Scopul proiectului:

v     promovarea valorilor diferitelor profesii pentru care şcoala îi pregăteşte pe adolescenţi prin identificarea şi acceptarea acestora în diversitatea lor, contribuind şi la socializarea celor implicaţi, precum şi la promovarea imaginii şcolilor implicate

Obiectivele specifice ale proiectului:

·        dezvoltarea interesului pentru descoperirea propriilor aptitudini prin identificarea acestora şi promovarea valorilor meseriei de chimist;

·        formarea gustului pentru frumos prin cunoaşterea valorilor artistice promovate prin activităţile de formare a viitorilor artişti;

·        dezvoltarea interesului pentru educaţie şi cultură prin promovarea valorilor avansate de pregătirea viitorilor dascăli;

·        facilitarea comunicării interpersonale şi a formării spiritului antreprenorial promovat de pregătirea viitorilor economişti;

·        cultivarea sentimentului patriotic şi identificarea valorilor promovate de şcoală în pregătirea viitorilor apărători ai ţării;

·        dezvoltarea interesului pentru pregătirea tehnică de calitate;

·        recunoaşterea multitudinii valorilor promovate de şcoală cu privire la specializările pentru care elevii sunt pregătiţi.

Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul îl reprezintă elevii instituţiilor şcolare implicate, beneficiari fiind pe lângă aceştia şi profesorii, elevii de la alte şcoli şi licee, comunitatea

Durata proiectului (când începe şi când se termină): noiembrie 2012 – iunie 2013 cu posibilitatea prelungirii pe următorul an şcolar cu acordul tuturor părţilor.

a.       Activităţi propuse, în ordinea în care se vor desfăşura

1.      Lansarea proiectului şi a blogului/paginii web a proiectului, precum şi activitatea „Chimia de-a lungul vieţii” la Colegiul Tehnic „Lazăr Edeleanu”;

2.      „Arta – expresie a epocii, a omului” -  activităţi propuse de Liceul de Artă „Carmen Sylva” Ploieşti;

3.      „Azi în bancă, mâine la catedră” - activităţi propuse de Colegiul Naţional „Jean Monnet” Ploieşti;

4.      „Firma de exerciţiu” - activităţi propuse de Colegiul Economic „Virgil Madgearu” Ploieşti;

5.      „Semper Fidelis!”- activităţi propuse de Colegiul Militar Liceal „Dimitrie Cantemir” Breaza;

6.      „Echilibristică pe firul vieţii. Lumea muncii” - activităţi propuse de Liceul Tehnologic „1Mai” Ploieşti;

7.      „Poveste de succes – prezent şi viitor” - crearea standurilor finale, broşurii.

b.      Descrierea activitătii finale

·        Proiectul se va finaliza cu activitatea „Poveste de succes - prezent şi viitor” - alcătuirea unor standuri (reprezentative pentru şcolile participante) în curtea/holul Colegiului Tehnic “Lazăr Edeleanu”, distribuirea de pliante, vizitarea blogului şi realizarea unor cd-uri cu activităţile desfăşurate. Vor fi invitaţi oameni de succes din diferite domenii. Într-un cadru festiv vor fi înmânate diplome de participare tuturor elevilor şi profesorilor implicaţi în proiect, eveniment ce va fi urmat de activităţi distractive de socializare a elevilor şi profesorilor.

 

Bibliografie:

1.      Formular de aplicatie pentru proiectele ce vor fi cuprinse în Calendarul Activităţilor Educative 2012 – 2013

2.      Blogul proiectului: www.ctlemeseriamea.wordpress.com

Ultima actualizare în Luni, 16 Iunie 2014 17:15
 

Revista cu ISSN

Influenta antichitatii greco latine in o…

INFLUENȚA ANTICHITĂȚII GRECO-LATINE ÎN OPERA LUI ALEXANDRU MACEDONSKI   MIRON Costina Violeta, Doctorand Universitatea “Ovidius” Constanţa Prof. la Școala cu cls. I-VIII Tălpaș, Dolj   Alexandru Macedonski est le théoricien de la modernité entre les...

Read more

Ambalajele ecologice incotro

AMBALAJELE ECOLOGICE – ÎNCOTRO? Prof. Pavel Surlaru Adriana - Cristina Colegiul Economic Buzău În ultima perioadă de timp au crescut foarte mult preocupările organismelor guvernamentale...

Read more

Cadrele didactice titularizabile in ulti…

Cadrele didactice titularizabile in ultimii 6 ani pot ocupa un post pe perioada nedeterminata   Guvernul Romaniei a aprobat, miercuri - 9 aprilie 2014, modificarile la Legea Educatiei Nationale prin care cadrele...

Read more

Integrarea experimentului in orele de fi…

INTEGRAREA EXPERIMENTULUI ÎN ORELE DE FIZICĂ ŞI CHIMIE                                                     Profesor Tudorache Maria, Şcoala Gimnazială ,,P. H. Zangopol” Buzău   Prin predarea fizicii şi chimiei se urmăreşte raportarea copilului la mediul în care trăieşte. Experimentul este...

Read more

Etude sur l originalite de la demarche a…

ÉTUDE SUR L’ORIGINALITÉ DE LA DÉMARCHE AUTOBIOGRAPHIQUE YOURCENARIENNE   Prof. Surdu Alina-Daniela Liceul Tehnologic Alexandru Vlahuță Șendriceni   Résumé : Marguerite Yourcenar a connu le succès mondial avec les „Mémoires d’Hadrien” et „L’Œuvre au Noir”, mais...

Read more

Error analysis good feedback for teacher…

ERROR ANALYSIS. GOOD FEEDBACK FOR TEACHERS Profesor: Elisabeta Maxim Școala Gimnazială “Ștefan cel Mare” Botoşani Abstract In the past forty years, studies of second language learning have occupied a central...

Read more

chestionarul un instrument de relevanta …

CHESTIONARUL – UN INSTRUMENT DE RELEVANŢĂ A NECESITĂŢII IMPLEMENTĂRII UNUI PROIECT EDUCAŢIONAL     Prof. înv. primar Magdalena Moromete Şcoala Gimnazială „Ion Minulescu” Piteşti     Rezumat: Interpretarea răspunsurilor din chestionarele aplicate elevilor, anterior demarării unui  proiect,...

Read more

O experienta Comenius mobilitati individ…

O EXERIENȚĂ! BATH-MAREA BRITANIE (COMENIUS-MOBILITĂȚI INDIVIDUALE)   Profesor pentru învățământul primar, Daniela Popescu, Școala Gimnazială ,,Leonardo da Vinci”, București, sector 3   MAREA BRITANIE! ANGLIA! Când spui aceste cuvinte îți apare în minte Londra cu Big...

Read more