Peste 100.000 de elevi participa anul acesta la cel mai mare program educational international in parteneriat public privat din Romania |
Sâmbătă, 15 Octombrie 2011 20:16 |
Bucuresti, 10 octombrie 2011: Programul este implementat de Junior Achievement Romania (JAR) in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, iar din anul 2000 pana astazi, peste 1.500.000 de elevi si studenti si 15.000 de profesori au participat la program.
Folosind un model de buna practica internationala, aplicat cu succes in 82 de tari din lume de peste 50 de ani, JAR a reusit, intr-un climat economic dificil, sa implementeze o strategie si un continut educational cu aplicatii practice pentru ciclul primar, gimnaziu, liceu si universitate. Programele, dedicate introducerii in scolile publice a unor continuturi practice si corelate cu realitatea economica, de educatie financiara, antreprenoriala, economica si de orientare profesionala, sunt implementate in prezent, gratuit, ca programe unitare in peste 1.000 de scoli, intr-o forma flexibila (curriculum la decizia scolii, scoala dupa scoala, auxiliar la cursuri curente), adaptabila la contextul local.
In acest an scolar, JAR deruleaza peste 35 de programe, competitii si evenimente educationale, la care participa peste 115.000 de tineri si 2.350 de profesori din 340 de localitati.
Programul este elaborat pentru a oferi ca suport de lucru la clasa activitati "learning by doing", cadrelor didactice cu competente si pregatire pedagogica variate, pentru trei categorii de educatie: antreprenoriala, financiara si de orientare profesionala.
Programele se desfasoara in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, fiind finantate de comunitatea de afaceri din Romania. Peste 250 de companii au raspuns demersului organizatiei de sustinere a acestor programe gratuit in scoli.
La inceputul acestui an scolar, JAR a lansat campania nationala de strangere de fonduri "Investeste in educatie!", prin care isi propune sa indeplineasca obiectivele organizatiei de prevenire a abandonului scolar si de crestere a accesului elevilor din zone si medii defavorizate la aceste programe, care urmaresc pregatirea elevilor si a studentilor pentru a se integra in economia de piata, prin dezvoltarea spiritului antreprenorial si prin dobandirea unor competente transferabile in viata.
Scopul principal al campaniei este strangerea de fonduri pentru educatie, prin donatii provenite de la comunitatea de afaceri, institutii financiare, fundatii private, dar si de la populatie.
Cu fondurile obtinute se doreste acoperirea participarii totale la programele si proiectele organizatiei a unui numar de 100.000 de elevi si
studenti in anul 2012, precum si a 1.000 de profesori si 1.000 de consultanti voluntari din comunitatea de afaceri. Participantii la program, profesori, elevi, studenti, primesc gratuit manuale, suport didactic si training.
Primul inscris in campanie pentru sustinerea tiparirii celor 100.000 de manuale si seturi didactice dedicate anului scolar in curs a fost Romanian-American Foundation, cu o contributie de 250.000 USD.
"Este o activitate foarte interesanta, prin care elevii se obisnuiesc sa lucreze in echipe, si este un exercitiu de pregatire foarte util pentru lucrul in diverse proiecte si activitati viitoare ale acestor tineri." - Georgeta Stanica, profesor
"Pentru scoala noastra, o scoala mica, sateasca, programul a reprezentat o mare oportunitate. Activitatile practice au fost foarte antrenante si copiii s-au simtit grozav atunci cand au lucrat diverse activitati." - Gabriela Doroftei, profesor
"Este o sansa unica sa intri in contact cu reprezentantii din lumea businessului si sa afli informatii noi de pe piata muncii. In plus, castigi experienta valoroasa, utila pentru o viitoare profesie." - Apostol Iuliana,
eleva
"A fost o experienta care, pe de o parte, mi-a amintit de anii mei de liceu, dar m-a si facut sa inteleg ca exista inca elevi bine pregatiti, talentati, cu idei originale, cu simtul raspunderii si al lucrului bine facut, cu sensibilitatea si emotiile specifice varstei." - Corina Chiriac, consultant voluntar JA
"Cu JAR am avut una dintre cele mai interesante experiente de pana acum. Am interactionat cu tineri cu comportamente, atitudini, personalitati si pregatiri diferite, dar cu o ingeniozitate si o curiozitate iesite din comun. Am ascultat idei uimitoare si am inteles adevarata semnificatie a conceptului de lucru in echipa. Am apreciat spiritul de fair-play, energia si implicarea. Sunt convinsa ca generatia tanara poate deveni exceptionala cu putin ajutor din partea noastra." Ioana Hanganu - consultant voluntar JA
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Vineri, 11 Noiembrie 2011 18:11 |
|
EVALUAREA ÎN CONTEXTUL ÎNVĂȚĂRII INTEGRATE
Prof. Macarie Cristina,
Liceul Vocațional Pedagogic ,,Mihai Eminescu” Tîrgu Mureș
Evaluarea este un proces didactic complex, integrat structural şi funcţional în activitatea desfășurată în cadrul... Read more
MODALITĂŢI DE REALIZARE A EDUCAŢIEI MORALE
LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ
Profesor: Dumbravă-Brezoianu Simona
Grădiniţa cu Program Prelungit ,,Benedek Elek”- Sf.Gheorghe
REZUMAT
Educaţia morală este un proces continuu, toate disciplinele de învăţământ cu situaţiile educative... Read more
COMPETENŢA ŞI EFICIENŢA
PROFESIONALĂ ŞI PEDAGOGICĂ A PROFESORULUI DE MATEMATICĂ
Profesor Păduraru Constantin Eugen
Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău
Rezumat
Articolul de specialitate propus urmăreşte să enumere principalele competenţe ale cadrului... Read more
ROLUL COMUNICÃRII ÎN PROCESUL DE ÎNVÃŢÃMÂNT
Institutor Anton Simona Marinela
Şcoala cu clasele I-VIII nr. 2 Vorniceni, Judetul Botosani
Schimbarea conceptiei comunicative promovatã în scoalã pune în mod acut problema educãrii cu si... Read more
CONSIDÉRATIONS MÉTHODOLOGIQUES SUR L’ENSEIGNEMENT
DU FRANÇAIS EN CLASSE PRÉPARATOIRE
Profesor Popescu Mihaela
Colegiul ,,Gheorghe Tătărescu” Rovinari
Le présent article a pour objectif principal de présenter quelque considérations méthodologiques sur l’ enseignement du français en... Read more
CAPITOLUL III
Comisiile de concurs
Art. 7. -
(1) Pentru organizarea si desfasurarea concursului la nivelul unei unitati de invatamant particular din invatamantul preuniversitar, consiliul de administratie al unitatii de invatamant... Read more
POSTMODERNISMUL
Georgeta-Irina Rusu,
Şcoala Gimnazială ,,Ion Creangă"Bacău
Un curent controversat apărut ca o reacţie la modernism, postmodernismul s-a manifestat cu precădere după cel De-al Doilea Război Mondial, în toate domeniile: filosofie,... Read more
DEZVOLTAREA ABILITĂŢILOR DE SCRIERE
LA LIMBA ENGLEZĂ
Prof. Gâbu Maria Lorena
Școala “Alexandru Moruzi”, comuna Pechea, jud. Galaţi
Dezvoltarea abilităţilor de scriere în limba engleză constituie o parte importantă a muncii profesorului la... Read more
STUDIU PRIVIND INFLUENȚA PĂRINȚILOR
ASUPRA COPIILOR ÎN ALEGEREA CARIEREI
Andone Crenguța - profesor
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
Alegerea carierei reprezintă o etapă importantă în viața fiecărui individ, este un proces care…
STILISTICA ŞI PROBLEMATICA STILULUI
Profesor Andra Elena Diaconu
Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea
Prin analogie cu dihotomia langue – parole a lui Ferdinand de Saussure, discipolul acestuia, Charles Bally, dezvoltă distincţia… LES ETAPES DE LA COMPRÉHENSION ORALE
Ilie MINESCU
Universitatea de Vest TIMIŞOARA
La pré-écoute
Lors d’une activité de compréhension orale, les élèves comprennent en général:
les mots qu'ils connaissent déjà;
les mots transparents ;
les mots dont… MATEMATICA ŞI METODA PROBLEMATIZĂRII
Gogan Gabriela, profesor de matematică
Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 1 ”Nicolae Labiş” Mălini, judeţul Suceava
În articolul “MATEMATICA ŞI METODA PROBLEMATIZĂRII” este reliefat rolul matematicii în dezvoltarea personalităţii… IDEEA DE CRITICĂ LITERARĂ ÎN VIZIUNEA
LUI JEAN STAROBINSKI
Prof. Apostol Iuliana – Andreea
Şcoala cu clasele I-VIII „Dimitrie Pompeiu”, Broscăuţi
În acest articol voi prezenta concepţia unuia dintre membrii Şcolii de la… IMPACTUL REŢELELOR ELECTRICE ASUPRA MEDIULUI - EFECTUL CORONA
Drd. prof. ing. Liliana Cîmpan
Colegiul Tehnic “I. Maniu” Şimleu Silvaniei
Rezumat:
Această lucrare prezintă cateva aspecte legate de poluarea mediului inconjurător generată de reţelele…
Îndărătul oricărei comedii se ascunde în fond, o tragedie...
PROIECT DIDACTIC
O SCRISOARE PIERDUTĂ DE I. L. CARAGIALE
Profesor Marincaș Marinela Adriana,
Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”
…
FIŞA DE ASISTENŢĂ LA ORE
DIRIGENŢIE – CONSILIERE ŞI ORIENTARE
I. DATE GENERALE:
Data
Clasa
Ora
Numele şi prenumele cadrului didactic (diriginte)
Specialitatea
Vechimea în învăţământ
Gradul didactic
Tema
Participanţi (elevi)
Nr.total……..elevi, din care prezenţi….. elevi
Alţi participanţi
Observator(director, responsabil comisia…
STUDIU DE CAZ – ELEV M.G.
Înv. Marc Aurica
Școala Gimnazială Câmpeni, jud. Alba
Am realizat un studiu de caz…
|