Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proba practica la concursul pentru ocuparea posturilor didactice arte plastice decorative arhitectura design
Sâmbătă, 22 Septembrie 2012 00:00

   ANEXA Nr. 9
  la metodologie

 

PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar

Disciplinele: Arte plastice, decorative, ambientale, Arhitectura, Design

 

Proba practica va consta intr-un interviu prin care comisia va evalua:

   1. Pregatirea metodica pe baza unui proiect de lectie/unitate de invatare, sustinut de candidat in fata comisiei, la alegere, din continuturile disciplinei Studiul compozitiei, disciplina fundamentala din cadrul curriculumului diferentiat, specific invatamantului de arte vizuale ............................................................................................................................................................ maximum 5 p.

Se vor puncta atat aspectele formale tinand de rubricatia aleasa de candidat, precum si aspectele calitative si de continut privind operationalizarea demersului didactic, modul de utilizare a resurselor, evidentierea strategiilor de evaluare etc. dupa cum urmeaza:

pentru o rubricatie adecvata (care contine informatii detaliate privitoare la activitatea de predare-invatare-evaluare)........................................................................................................................................................1 p.

pentru o corecta relationare intre obiective, strategii didactice, si modul de utilizare a resurselor (originalitate si varietate)......................................................................................................................................................................... 2 p.

pentru precizarea calitatii evaluarii, precum si aspecte vizand activitatile destinate elevilor cu nevoi speciale.......................................................................................................................................................... 2 p.

   2. Activitatea in specialitate pe baza prezentarii unui portofoliu de activitate

Comisia va puncta fiecare manifestare artistica sau contributie teoretica publicata, de nivel national ori international, premiile anuale acordate de uniunile de creatie artistica sau filialele acestora din Romania, premiile internationale, coordonarea de proiecte nationale ori internationale, realizarea de lucrari monumentale de sculptura, de arte murale sau edificii majore de arhitectura, participari la expozitiile anuale, bienale, trienale etc. nationale si internationale, creatii scenografice, inclusiv de costum de scena, lucrari de arta monumentala, ilustratii ori lucrari de grafica publicitara, proiecte de arhitectura realizate individual sau in colectiv, creatii omologate in diferite domenii ale designului (design de produs, inclusiv designul vestimentar, ceramica, sticla, metal, designul grafic ori designul ambiental), creatii fotografice sau video omologate, lucrari de restaurare certificate de comisii de specialitate, articole publicate in literatura de specialitate, precum si orice alta activitate creativa din domeniul artelor vizuale pentru care poate fi dovedita obtinerea drepturilor de autor, dupa cum urmeaza:

pentru premiile anuale acordate de uniunile de creatie sau filialele acestora, precum si premii internationale acordate de institutii culturale de prestigiu, realizarea de lucrari monumentale de sculptura, de arte ambientale sau edificii majore de arhitectura, pentru coordonare de proiecte nationale ori internationale:............................................................... 3 p.

Pentru premiile anuale sau internationale, precum si pentru fiecare proiect coordonat finalizat se acorda punctajul maxim.

Maximum 2 puncte pentru:

   -participare la manifestari expozitionale individuale sau de grup in spatii administrate de uniuni de creatie, de muzee de arta ori de institutii de cultura sau in alte locatii apartinand spatiului public....................................... 0,5 p.

   -participarea la manifestari expozitionale periodice sau ocazionale, creatii scenografice de film, teatru ori televiziune si/sau de costum de scena, lucrari de arta monumentala, ilustratii ori lucrari de grafica publicitara, proiecte de arhitectura realizate individual sau in colectiv, creatii omologate in diferite domenii ale designului (design de produs, inclusiv designul vestimentar, ceramica, sticla, metal, designul grafic ori designul ambiental), creatii fotografice sau video omologate, lucrari de restaurare certificate de comisii de specialitate.................................................................................... 0,5 p.

   -participare in cadrul unor proiecte nationale sau internationale.................................. 0,5 p.

   -participarea la manifestari artistice sau expozitionale ocazionale desfasurate in spatiul privat, contributii teoretice in domeniu (articole publicate in presa, comunicari stiintifice in cadrul unor seminare pe teme de specialitate etc.)...................................................................................................................................... maximum 0,25 p.

   -desfasurarea oricaror altor activitati in domeniul artelor vizuale care pot fi dovedite (inclusiv prin obtinerea drepturilor de autor*).............................................................................................................. maximum 0,25 p.

   ___________

   *)Fac exceptie produsele de arta decorativa sau icoanele, comercializate prin galerii comerciale, martisoarele ori felicitarile.

 

Se acorda 1 p. din oficiu.

 

   NOTE:

In portofoliul de activitate vor fi depuse fotocopii ale documentelor doveditoare autentificate de unitatea scolara unde se desfasoara proba practica.

In cazurile aprecierii prin maximum sau minimum de puncte a activitatii artistice se vor avea in vedere importanta, originalitatea si gradul de vizibilitate a activitatilor sau importanta articolelor de presa.

Proba practica este evaluata de cei 2 profesori examinatori care fac parte din comisie. Rezultatul probei practice se obtine ca medie a punctajelor acordate de fiecare profesor examinator.


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Violenta in scoala

VIOLENŢA ÎN ŞCOALĂ - MODALITĂŢI DE PREVENIRE                                 Profesor Aurelia Nae Şcoala „George Poboran”, Slatina, Olt   Violenţa în şcoală este o realitate pe care n-o putem nega şi nici neglija. Lucrul cel...

Read more

Proiect consiliere psihopedagogica

PROIECT CONSILIERE PSIHOPEDAGOGICĂ     Prof.  Ciucă (Stan) Cristina Şcoala cu clasele I-VIII Bâsca-Chiojdului, Chiojdu, jud. Buzău   - Studiu de caz-     I. Prezentarea cazului În anul şcolar 2010-2011 a fost înscris în clasa I elevul B.N. cu...

Read more

ALTERNATIVE METODOLOGICE INTERACTIVE

ALTERNATIVE METODOLOGICE INTERACTIVE ÎN PREDAREA LITERATURII   prof. LAURA MIHAELA HERMAN Şcoala cu Clasele I-VIII „Nicolae Iorga”, Baia Mare     Metodele de învãtãmânt reprezintã cãile folosite în scoalã...

Read more

Enseigner et apprendre le francais a tra…

ENSEIGNER ET APPRENDRE LE FRANÇAIS A TRAVERS LE JEU   Ilie MINESCU Universitatea de Vest Timişoara   En tant qu’outil pédagogique pour l’enseignement/apprentissage des langues, le jeu a une longue tradition. Les éducateurs de la...

Read more

Dimensiunea educativa a naratiunilor arh…

DIMENSIUNEA EDUCATIVĂ A NARAŢIUNILOR ARHETIPALE   Prof. Anca Pascui, Liceul Teoretic ,,Ioan Buteanu”, Şomcuta Mare, Maramureş   Următoarea lucrare a avut ca punct de plecare fascinaţia pe care omul de pretutindeni a resimţit-o faţă...

Read more

Activitatea diferentiata reteta succesul…

ACTIVITATEA DIFERENŢIATĂ  REŢETA SUCCESULUI ÎNVĂŢĂRII ŞCOLARE    Înv. Marc Aurica Şcoala Gimnazială Câmpeni   Preocuparea majoră a fiecărui dascăl trebuie să fie cunoaşterea reală a personalităţii elevilor cu care lucrează, ceea ce îl ajută în...

Read more

Planificare model pentru limba italiana …

Planificare model pentru limba italiana invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Suflet garbov in preajma luminii

SUFLET GÂRBOV ÎN PREAJMA LUMINII Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca Rezumat: Despre Dumnezeu nu trebuie să taci....

Read more