|
|
Sâmbătă, 27 August 2011 21:47 |
Programul Scoala Altfel
Prevederi generale
1. Saptamana 2-6 aprilie 2012 va fi dedicata activitatilor educative extracurriculare si extrascolare, in cadrul programului numit "Scoala altfel". In aceasta saptamana nu se organizeaza cursuri conform orarului obisnuit al unitatii de invatamant, iar programul "Scoala altfel" se va desfasura in conformitate cu un orar special.
2. Scopul acestui program este implicarea tuturor copiilor prescolari/elevilor si a cadrelor didactice in activitati care sa raspunda intereselor si preocuparilor diverse ale copiilor prescolari/elevilor, sa puna in valoare talentele si capacitatile acestora in diferite domenii, nu neaparat in cele prezente in curriculumul national, si sa stimuleze participarea lor la actiuni variate, in contexte nonformale.
3. In perioada 2-6 aprilie 2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului organizeaza fazele nationale ale olimpiadelor scolare pe discipline de invatamant si, dupa caz, ale concursurilor scolare.
4. In programul "Scoala altfel", elaborat si organizat de fiecare unitate de invatamant, vor fi inclusi toti copiii prescolari/elevii si toate cadrele didactice care nu participa la faza nationala a olimpiadelor si concursurilor scolare.
Planificarea si aprobarea programului
5. Pentru elaborarea programului de activitati, in timpul primului semestru se vor solicita propuneri elevilor, la orele de dirigentie, si cadrelor didactice, in cadrul sedintelor comisiilor metodice. Dupa colectarea propunerilor se vor desfasura dezbateri in colectivele de elevi, in consiliul elevilor, in consiliul profesoral si in comitetul reprezentativ al parintilor, in vederea adoptarii programului agreat de majoritatea elevilor si a cadrelor didactice.
6. Modalitatea de selectie a activitatilor propuse se decide la nivelul unitatilor de invatamant si presupune implicarea, in egala masura, a elevilor, a cadrelor didactice, a parintilor, astfel incat proiectele si activitatile selectate sa corespunda obiectivelor educationale specifice comunitatii scolare, fiind un rezultat al optiunilor acesteia.
7. Tipurile de activitati care se organizeaza in saptamana mentionata, durata acestora, modalitatile de organizare si responsabilitatile se stabilesc in consiliul profesoral si se aproba de consiliul de administratie al unitatii de invatamant.
8. Consilierul educativ din unitatea de invatamant centralizeaza propunerile agreate, in vederea includerii acestora in calendarul activitatilor educative ale unitatii de invatamant, ca domeniu distinct: programul "Scoala altfel".
9. Conducerile unitatilor de invatamant vor asigura popularizarea programului "Scoala altfel" la nivel local, pentru crearea unui impact pozitiv al activitatilor organizate, atat in unitatea de invatamant, cat si in comunitate.
Continutul si organizarea programului
10. Se recomanda elaborarea unor proiecte la nivelul grupelor de prescolari/claselor, al grupurilor de clase sau al unitatii de invatamant, care sa urmareasca si sa permita realizarea unor obiective educationale prin activitati care, in programul normal din perioada cursurilor, nu se pot derula.
11. Proiectele se pot organiza si in consortiile scolare, in parteneriat cu alte unitati de invatamant, cu organizatii neguvernamentale, cu palatele si cluburile copiilor, cluburile sportive scolare, cu directiile de tineret si sport, taberele scolare, cu institutii culturale si stiintifice (institute de cercetari, facultati etc.), cu politia, jandarmeria, inspectoratele pentru situatii de urgenta, directiile de sanatate publica, agentiile pentru protectia mediului etc.
12. Atat elevii, cat si cadrele didactice vor alege activitatile la care doresc sa participe din lista celor propuse. De asemenea, se va avea in vedere posibilitatea implicarii parintilor care doresc acest lucru, precum si a altor parteneri.
13. Fiecare activitate la care participa copii prescolari/elevi trebuie sa fie coordonata de un numar corespunzator de cadre didactice. Indiferent de tipurile de activitati organizate, conducerea unitatii de invatamant si cadrele didactice vor lua toate masurile pentru asigurarea supravegherii copiilor prescolari/elevilor si a securitatii acestora.
14. Tipurile de activitati care pot fi organizate in cadrul programului "Scoala altfel" pot include, fara a se limita la acestea:
activitati culturale;
activitati tehnico-stiintifice;
activitati sportive;
activitati de educatie pentru cetatenie democratica, pentru promovarea valorilor umanitare (inclusiv voluntariat, caritate, implicare activa in societate, responsabilitate sociala, relatii si comunicare etc.);
activitati de educatie pentru sanatate si stil de viata sanatos (inclusiv referitoare la dependenta de calculator, siguranta pe internet etc.);
activitati de educatie ecologica si de protectie a mediului (inclusiv colectare selectiva, economisirea energiei, energie alternativa etc.);
activitati de educatie rutiera, PSI, educatie pentru reactii corecte in situatii de urgenta etc.
Aceste activitati se vor organiza sub diferite forme, ca de exemplu:
ateliere de teatru, dans, muzica, arte plastice, educatie media si cinematografica;
competitii organizate la nivelul scolii, al grupurilor de scoli, al localitatii sau al judetului;
mese rotunde, dezbateri;
activitati de voluntariat sau de interes comunitar;
campanii antitutun/antialcool/antipoluare/de prevenire a delincventei juvenile/de prevenire a traficului de persoane etc.;
proiecte comunitare, de responsabilitate sociala;
educatie de la egal la egal (peer-education);
schimburi de experienta;
vizite de studii;
tabere/scoli de creatie sau de cercetare;
parteneriate educationale si tematice la nivel de unitati de invatamant, pe plan intern si international, pentru dezvoltarea aptitudinilor pentru lucrul in echipa si in proiecte.
Monitorizare si evaluare
15. Activitatile vor fi organizate in fiecare zi lucratoare a saptamanii mentionate, acoperind cel putin numarul de ore prevazut in orarul obisnuit al scolii atat pentru elevi, cat si pentru cadrele didactice.
16. Dupa aprobarea de catre consiliul de administratie, programul adoptat devine obligatoriu atat pentru elevi, cat si pentru cadrele didactice.
17. Elevii au obligatia de a participa la activitatile pentru care s-au inscris, absentele fiind inregistrate in catalog, la rubrica "Purtare".
18. Activitatile aprobate se vor mentiona in condica de prezenta a cadrelor didactice si vor fi monitorizate de conducerea unitatii de invatamant. Directorul unitatii de invatamant, consilierul educativ si seful comisiei pentru evaluarea si asigurarea calitatii vor monitoriza si vor evalua activitatile din programul "Scoala altfel".
19. Inspectoratele scolare vor delega reprezentanti pentru a monitoriza activitatile organizate de unitatile de invatamant in cadrul programului "Scoala altfel".
20. Dupa incheierea vacantei de primavara, in fiecare unitate de invatamant, primul consiliu profesoral va analiza calitatea activitatilor organizate, rezultatele educationale ale acestora, precum si modalitatile de ameliorare a planificarii si organizarii programului "Scoala altfel". La activitatea de analiza in cadrul consiliului profesoral vor participa si reprezentanti ai elevilor si parintilor, care vor prezenta puncte de vedere asupra activitatilor derulate in program. Directorul unitatii de invatamant va prezenta un raport de monitorizare a calitatii activitatilor planificate.
21. La sfarsitul anului scolar, inspectoratele scolare vor include in raportul privind starea invatamantului un capitol referitor la relevanta si valoarea formativa a tuturor activitatilor desfasurate in cadrul programului "Scoala altfel", evidentiind nivelul interesului manifestat de elevi si de cadrele didactice fata de organizarea si desfasurarea acestuia.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Sâmbătă, 27 August 2011 21:50 |
|
PRESENTING AND PRACTICING NEW VOCABULARY
Prof. Felherț Monica, Gradul Didactic I
Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, Bihor
Teacher attitudes to vocabulary have changed a lot over recent years. The use of the... Read more
ATITUDINI ŞI BULLYING
Mureşan - Chira Gabriel
Prof. educator CRDEII, Cluj-Napoca
Problematica bullying-ului se concentrează în speţă pe problematica din mediile şcolare neexcluzând şi alte medii cum sunt cele... Read more
ACTIVITATEA DIFERENŢIATĂ
REŢETA SUCCESULUI ÎNVĂŢĂRII ŞCOLARE
Înv. Marc Aurica
Şcoala Gimnazială Câmpeni
Preocuparea majoră a fiecărui dascăl trebuie să fie cunoaşterea reală a personalităţii elevilor cu care lucrează, ceea ce îl ajută în... Read more
STUDIU PRIVIND ISTORICUL LOCALITĂŢII GLIMBOCA
Prof. Sandu Diana – Ileana
Colegiul Tehnic “Regele Ferdinand” Timişoara
În acest studiu am căutat să ilustrez câteva date semnificative din istoria unui loc fascinant, aproape mitic pentru... Read more
JOCURILE DIDACTICE
MIJLOC DE ACTIVIZARE A ELEVILOR DIN CLASELE I-IV ŞI
DE CULTIVARE A INTERESULUI PENTRU ACTIVITATEA DE ÎNVĂŢARE
Înv. Gligor Dana
Şcoala Gimnazială Vidra
Jocul este o activitate primordială a copilului de vârstă... Read more
THE IMPORTANCE OF EARLY SELF-AWARENESS
IN PERSONAL AND PROFESSIONAL EVOLUTION
Prof. Jianu Camelia
Colegiul Tehnic Reșița
For adults is self-awareness often a detail in everyday... Read more
ANEXA Nr. 6
la regulament
INSPECTORATUL SCOLAR AL JUDETULUI ................./INSPECTORATUL SCOLAR AL MUNICIPIULUI BUCURESTI
Nr. de inregistrare: ............................................
RAPORT INCHEIAT IN URMA INSPECTIEI TEMATICE
- model -
Unitatea de invatamant/institutia... Read more
ANEXA Nr. 13
la metodologie
NORME
privind plata comisiilor de examen pentru concursurile pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar
1. Comisia de organizare... Read more
PROFIL DE PERSONALITATE AL ELEVULUI CREATIV
Profesor Maria Ritivoi
Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara
Lucrarea prezintă un profil de personalitate al elevului de liceu, care învaţă discipline economice.
Ansamblul tuturor trăsăturilor de personalitate…
STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA
CREATIVITÃŢII ELEVILOR PRIN DIFERITE METODE
Inst. Aurelia Ceausu
Şcoala Generală ,,Gheorghe Tãtãrãscu”, Tg. Jiu
1. Obiectivele cercetãrii
- descoperirea creativitãtii individuale;
- educarea si dezvoltarea creativitãtii…
ADAPTAREA CURRICULARĂ
PENTRU INTEGRAREA COPIILOR CU CERINȚE EDUCATIVE
Prof.Brătilă Cristina-Zonica
C.S.E.I. ,,Elena Doamna, Focșani”, județul Vrancea
Adaptarea curriculară pentru elevii cu… ŞCOALA SUB CUPOLĂ ECOLOGICĂ
Institutor Herczeg Monica
Şcoala cu clasele I-VIII Dudeştii-Noi
“Testul major pentru o societate morala este tipul de lume pe care îl lasa pentru copii sai.” (Dietrick Bonhoeffer)
Educaţia…
ROLURILE PROFESORULUI ÎN MANAGEMENTUL
CLASEI DE ELEVI
Profesor Coman Valentina
Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși, Pitești
Rezumat: Articolul îşi propune evidențierea rolurilor cel mai des întâlnite în relația cu clasa de elevi
Cuvinte cheie: rol,… CONVENŢIA DREPTURILOR COPILULUI
- EXPLICATĂ PENTRU COPII -
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
Pe cine vizează această Convenţie (art. 1, 2):
Prezenta Convenţie este prevăzută pentru toţi cei care au… Ordin privind aplicarea programului “A doua sansa”. Metodologia privind organizarea procesului de invatamant in cadrul programului “A doua sansa” pentru invatamantul preuniversitar
Ministerul Educaţiei premiază olimpicii români
Ministerul Educaţiei premiază olimpicii români medaliaţi la concursurile şcolare internaţionale (miercuri, 14 noiembrie, Palatul Victoria, ora 13.30).
ETUDE DE SPECIALITE - L’ANALYSE DU DISCOURS RAPPORTE DANS UN ARTICLE DE PRESSE
Prof. Aruștei Dana Marinela,
Colegiul Tehnic „Miron Costin” Roman, jud. Neamț
Cuvinte cheie: discours rapporté,…
|
|