Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiect Comenius multilateral mobilitate in Bursa Turcia
Marţi, 08 Mai 2012 20:51

PROIECT COMENIUS MULTILATERAL

MOBILITATE ÎN BURSA - TURCIA

 

Profesor Lazar Mihaiela

Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău

 

În perioada 17-21 aprilie 2012 a avut loc o nouă reuniune în cadrul proiectului multilateral Comenius “You can’t teach an old dog new tricks, or can you … ?”. Aceasta mobilitate a avut loc în localitatea Bursa din Turcia. La acest proiect participă şcoli din Polonia, Portugalia, România şi Turcia.

Prima mobilitate a avut loc în luna octombrie a anului trecut în Polonia. Actuala deplasare reprezintă cea de-a doua mobilitate. Urmează o nouă deplasare în luna octombrie, anul curent, în Portugalia, iar anul viitor, în luna mai, vom fi gazdele reuniunii finale de proiect.

Echipa României, de la Liceul de Artă "Ioan Sima" Zalău, a fost reprezentată de 4 profesori (Ardelean Simona, Cosma Camelia, Lazar Mihaiela, Onaci Mariana) şi 10 elevi (Abrudan Cristiana, Blaga Vlad, Bonţe Corina, Chiş Andreea, Eşanu David, Iacob Alexandra, Meseşan Răzvan, Micle Cristiana, Păduraru Denisa, Vaida Adela).

 

Programul activităţilor a fost unul extrem de plăcut, îmbinând armonios munca cu relaxarea şi buna dispoziţie.

 

17 aprilie 2012 - Sosirea partenerilor

Am fost plăcut impresionaţi de bucuria şi deschiderea cu care am fost aşteptaţi în Turcia, la şcoala Meriç Anadolu Lisesi de către directorii şi profesorii şcolii gazdă, precum şi de către elevii implicaţi în proiect şi părinţii acestora. A fost o întâlnire cu multe emoţii, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Elevii noştri şi-au cunoscut real gazdele, anterior cunoscute online. Contactul faţă-în-faţă a fost unul foarte puternic. S-au schimbat primele opinii şi s-au legat primele simpatii şi prietenii. Seara, copiii au fost preluaţi de „familiile adoptive” la casele lor.

Întâlnirea cu toate cadrele didactice implicate în proiect a avut loc mult mai târziu, după orele 22, la şcoală, deoarece delegaţiile implicate în proiect (polonezii şi portughezii) au ajuns mult mai târziu.

 

 

18 aprilie 2012

Toată echipa Comenius s-a întâlnit la şcoală la ora 9. Elevii sosiţi şi elevii gazdă au fost implicaţi în diverse activităţi organizate la şcoală, în timp ce profesorii implicaţi în proiectul Comenius au pornit în vizită la “Nilüfer District Director of National Education” şi “Nilüfer District Governor”. Am revenit la şcoală, unde am luat prânzul, alături de elevi. După masă, la şcoală, profesorii au lucrat la proiect. A avut loc o prezentare a sistemului educaţional din Polonia, Portugalia, România, Turcia. Elevii au vizitat sălile de clasă, au participat la ore, au fost implicaţi în activităţi sportive şi muzicale. La finalul orelor de curs, aceştia au mers acasă.

  

 

19 aprilie 2012

La ora 9 ne-am întâlnit la şcoală, ne-am organizat pe grupe şi am pornit la drum, să facem turul oraşului Bursa. Printre obiectivele vizate amintim:

-         “Platanus Orientalis”,

-         parcul cu grădini de ceai şi mormintele celor doi fondatori ai Imperiului otoman - Osman Gazi şi fiul său Orhan Gazi,

-         vechiul oraş Bursa,  

-         Marea Moscheea Ulu Cami - prima moscheee otomană cu cupole multiple.

Bursa este sinonimă cu masivul Uludag, care se înalţă în spatele oraşului, unde s-a dezvoltat o staţiune montană faimoasă.

În puţinul timp liber, după orele 16, am alergat prin bazar, am încercat să căutăm suveniruri pentru toţi cei de acasă şi, nu în ultimul rând, am savurat renumitul kebab iskender.

  

 

20 aprilie 2012

Ca de obicei, ne-am întâlnit la şcoală la ora 9 şi împreună cu întregul grup am participat la “International Nilüfer Sports Festival Opening Ceremony”.

Am revenit la şcoală şi am continuat munca la proiect.

  

 

21 aprilie 2012

Întâlnirea de grup, la şcoală, a fost una foarte matinală: 4.45. Ne-am organizat pe grupe, iar la ora 5 am pornit într-o scurtă şi minunată excursie la Istanbul.

Despărţirea a fost grea, însă am rămas cu amintiri frumoase şi nu doar atât, cu prietenii care sperăm să dureze în timp.

  

 

A fost un schimb de experienţă deosebit de util, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Programul a fost captivant şi dinamic: am lucrat împreună, am discutat despre activităţile realizate în cadrul proiectului de către fiecare ţară în parte, s-au decis activităţile următoare, s-au cunoscut alţi oameni, alte locuri, alte tradiţii şi obiceiuri de viaţă. Am avut parte de momente de neuitat, de oameni ospitalieri şi cu mult bun-simţ.

Ne-am întors acasă mai bogaţi spiritual, cu mai multe planuri şi noi idei de muncă, cu noi prieteni şi cu multă nostalgie pentru ceea ce am lăsat în urmă. Ne-am simţit extraordinar şi ne-am întoarce acolo oricând …

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Marţi, 15 Mai 2012 15:02
 

Revista cu ISSN

Evaluarea Nationala 2013 Matematica subi…

Evaluarea Nationala 2013 Matematica subiect si barem   Vezi subiectul si baremul de corectare de la a doua proba de Evaluare Nationala pentru clasa a VIII-a, pentru anul scolar 2012-2013, respectiv Matematica....

Read more

Rolul dirigintelui in activitatea educat…

ROLUL DIRIGINTELUI ÎN ACTIVITATEA EDUCATIVĂ profesor Mirela POPOV Școala Gimnazială Ceamurlia de Jos, județul Tulcea (Rolul dirigintelui este acela de a atinge succesul împreună cu clasa de elevi, conform unui plan...

Read more

Modificari privind mobilitatea personalu…

Modificari privind mobilitatea personalului didactic pentru anul scolar 2014-2015 In baza OUG nr. 16/2014 privind modificarea si completarea Legii educatiei nationale nr. 1/2011 prin care art. 253 din lege a fost...

Read more

Dreptul la nefericire

DREPTUL LA NEFERICIRE DUMITRU TALVESCU Liliana Terziu a editat 6 volume de poezie până acum și este la primul volum de eseuri. Acest volum de...

Read more

Metode de eficientizare a lectiilor de l…

METODE DE EFICIENTIZARE A LECŢIILOR  DE LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ   Institutor Romanescu Camelia Şcoala cu clasele I-VIII Bereşti-Tazlău, jud. Bacău     Limba este însuşită de către copii încă din primii ani de viaţă. Învăţătorului...

Read more

Importanta creativitatii in dezvoltarea …

IMPORTANŢA STIMULĂRII CREATIVITĂŢII ÎN DEZVOLTAREA COPILULUI   Marinescu Larisa Eromanga, Profesor Psihopedagog, Centrul de Pedagogie Curativă HD - locaţia Lupeni, Judeţul Hunedoara     Creativitatea poate fi definită ca trăsătură complexă a personalităţii umane, constând...

Read more

Studiu privind impactul utilizarii calcu…

Studiu privind impactul utilizarii calculatorului si televizorului asupra conduitei adolescentilor

STUDIU PRIVIND IMPACTUL UTILIZĂRII CALCULATORULUI ŞI TELEVIZORULUI ASUPRA CONDUITEI ADOLESCENŢILOR Andrei Roxana, profesor Grup Şcolar “Gheorghe Asachi” Galaţi Studiul de faţă abordează problematica impactului utilizării calculatorului/TV asupra conduitei elevilor. Deşi le...

Read more

Metode activ participative folosite in p…

METODE ACTIV-PARTICIPATIVE FOLOSITE ÎN PREDAREA MATEMATICII Ievuţa Mirela Nicoleta - profesor Şcoala Gimnazială ,,Ion Buteanu” Buceş ,,Un elev nu este un vas pe care trebuie să-l umpli, ci o flacară pe...

Read more