Proiect Comenius multilateral mobilitate in Bursa Turcia |
Marţi, 08 Mai 2012 20:51 |
PROIECT COMENIUS MULTILATERAL
MOBILITATE ÎN BURSA - TURCIA
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
În perioada 17-21 aprilie 2012 a avut loc o nouă reuniune în cadrul proiectului multilateral Comenius “You can’t teach an old dog new tricks, or can you … ?”. Aceasta mobilitate a avut loc în localitatea Bursa din Turcia. La acest proiect participă şcoli din Polonia, Portugalia, România şi Turcia.
Prima mobilitate a avut loc în luna octombrie a anului trecut în Polonia. Actuala deplasare reprezintă cea de-a doua mobilitate. Urmează o nouă deplasare în luna octombrie, anul curent, în Portugalia, iar anul viitor, în luna mai, vom fi gazdele reuniunii finale de proiect.
Echipa României, de la Liceul de Artă "Ioan Sima" Zalău, a fost reprezentată de 4 profesori (Ardelean Simona, Cosma Camelia, Lazar Mihaiela, Onaci Mariana) şi 10 elevi (Abrudan Cristiana, Blaga Vlad, Bonţe Corina, Chiş Andreea, Eşanu David, Iacob Alexandra, Meseşan Răzvan, Micle Cristiana, Păduraru Denisa, Vaida Adela).
Programul activităţilor a fost unul extrem de plăcut, îmbinând armonios munca cu relaxarea şi buna dispoziţie.
17 aprilie 2012 - Sosirea partenerilor
Am fost plăcut impresionaţi de bucuria şi deschiderea cu care am fost aşteptaţi în Turcia, la şcoala Meriç Anadolu Lisesi de către directorii şi profesorii şcolii gazdă, precum şi de către elevii implicaţi în proiect şi părinţii acestora. A fost o întâlnire cu multe emoţii, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Elevii noştri şi-au cunoscut real gazdele, anterior cunoscute online. Contactul faţă-în-faţă a fost unul foarte puternic. S-au schimbat primele opinii şi s-au legat primele simpatii şi prietenii. Seara, copiii au fost preluaţi de „familiile adoptive” la casele lor.
Întâlnirea cu toate cadrele didactice implicate în proiect a avut loc mult mai târziu, după orele 22, la şcoală, deoarece delegaţiile implicate în proiect (polonezii şi portughezii) au ajuns mult mai târziu.
18 aprilie 2012
Toată echipa Comenius s-a întâlnit la şcoală la ora 9. Elevii sosiţi şi elevii gazdă au fost implicaţi în diverse activităţi organizate la şcoală, în timp ce profesorii implicaţi în proiectul Comenius au pornit în vizită la “Nilüfer District Director of National Education” şi “Nilüfer District Governor”. Am revenit la şcoală, unde am luat prânzul, alături de elevi. După masă, la şcoală, profesorii au lucrat la proiect. A avut loc o prezentare a sistemului educaţional din Polonia, Portugalia, România, Turcia. Elevii au vizitat sălile de clasă, au participat la ore, au fost implicaţi în activităţi sportive şi muzicale. La finalul orelor de curs, aceştia au mers acasă.
19 aprilie 2012
La ora 9 ne-am întâlnit la şcoală, ne-am organizat pe grupe şi am pornit la drum, să facem turul oraşului Bursa. Printre obiectivele vizate amintim:
- “Platanus Orientalis”,
- parcul cu grădini de ceai şi mormintele celor doi fondatori ai Imperiului otoman - Osman Gazi şi fiul său Orhan Gazi,
- vechiul oraş Bursa,
- Marea Moscheea Ulu Cami - prima moscheee otomană cu cupole multiple.
Bursa este sinonimă cu masivul Uludag, care se înalţă în spatele oraşului, unde s-a dezvoltat o staţiune montană faimoasă.
În puţinul timp liber, după orele 16, am alergat prin bazar, am încercat să căutăm suveniruri pentru toţi cei de acasă şi, nu în ultimul rând, am savurat renumitul kebab iskender.
20 aprilie 2012
Ca de obicei, ne-am întâlnit la şcoală la ora 9 şi împreună cu întregul grup am participat la “International Nilüfer Sports Festival Opening Ceremony”.
Am revenit la şcoală şi am continuat munca la proiect.
21 aprilie 2012
Întâlnirea de grup, la şcoală, a fost una foarte matinală: 4.45. Ne-am organizat pe grupe, iar la ora 5 am pornit într-o scurtă şi minunată excursie la Istanbul.
Despărţirea a fost grea, însă am rămas cu amintiri frumoase şi nu doar atât, cu prietenii care sperăm să dureze în timp.
A fost un schimb de experienţă deosebit de util, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Programul a fost captivant şi dinamic: am lucrat împreună, am discutat despre activităţile realizate în cadrul proiectului de către fiecare ţară în parte, s-au decis activităţile următoare, s-au cunoscut alţi oameni, alte locuri, alte tradiţii şi obiceiuri de viaţă. Am avut parte de momente de neuitat, de oameni ospitalieri şi cu mult bun-simţ.
Ne-am întors acasă mai bogaţi spiritual, cu mai multe planuri şi noi idei de muncă, cu noi prieteni şi cu multă nostalgie pentru ceea ce am lăsat în urmă. Ne-am simţit extraordinar şi ne-am întoarce acolo oricând …
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Marţi, 15 Mai 2012 15:02 |
|
ÎNVĂȚĂMÂNTUL SIMULTAN-O PROBLEMĂ FRECVENTĂ
A SATELOR ROMÂNEȘTI DE AZI
Prof. Bota Maria Gabriela
Liceul Teoretic Ioan Buteanu Somcuta Mare, Județul Maramureș
Predarea simultană se... Read more
Planificare model pentru istorie invatamant special
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model... Read more
METODE ŞI TEHNICI DE EVALUARE ÎN CICLUL PRIMAR
Prof. înv. primar Liliana Dumitru
Şcoala cu clasele I-VIII Vitanesti, Jud. Teleorman
Combinarea instrumentelor de evaluare scrisă cu cele de evaluare orală, cu metodele... Read more
STUDIU-MODALITĂŢI EFICIENTE DE INTEGRARE ÎN COLECTIVUL CLASEI
A ELEVILOR CU C.E.S.
înv. Gligor Dana
Şcoala Gimnazială Cîmpeni
Dezideratul actual al societăţii în care trăim este acela de a oferi posibilitatea... Read more
Planificare model pentru religie invatamant primar
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata materiale... Read more
VALORIFICAREA DOCUMENTELOR AUTENTICE ÎN LIMBA FRANCEZĂ
Prof. Mihaela COCU
Liceul Tehnologic de Marină, Galaţi
Documentele autentice reprezintă pentru elevi şi profesori o poartã deschisã spre actualitate, spre tot ce e nou în limba... Read more
UTILIZAREA INSTRUMENTULUI TESTMOZ ÎN EVALUAREA DIDACTICĂ
Profesor Buşcă Alexandru
Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari
Rezumat: Testmoz permite profesorilor să realizeze teste online. În acest articol este prezentat modul de realizare a... Read more
DESTRĂMAREA OBŞTILOR SĂTEŞTI
DIN ZONA CÂMPULUNG-MUSCEL
Prof. Gabriel TUDOSE
Şcoala „Petre Tudose” Mălureni, Argeş
Obştea sătească – unitate de bază structurală şi funcţională a societăţii româneşti din Preistorie până spre contemporaneitate –... Read more
METODOLOGIA REFORMEI EDUCAŢIEI
Prof. Nae Mihaela
Liceul Tehnologic “ Constantin Brâncuşi”, Piteşti
“Cunoaşterea literaturii române reprezintă un proces didactic complex, eşalonat pe un întins parcurs temporal, bine organizat în virtutea unor… CALITATEA EVALUĂRII LA DISCIPLINA MATEMATICĂ
Profesor Păduraru Constantin Eugen
Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău
Rezumat
In noul context educaţional, procesul instructiv - educativ trebuie pus în concordanţă cu particularităţile de…
Evaluarea Nationala 2013
Matematica model de subiect si barem
Vezi subiectul model si baremul de corectare pentru proba de matematica la Evaluarea Nationala pentru clasa a VIII-a, pentru anul scolar 2012-2013.… IMPORTANȚA TERAPIEI PRIN JOC PENTRU ELEVUL CU DEFICIENȚĂ MINTALĂ
Prof. Psihopedagog Martinconi Noemi,
Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa" Timişoara, Jud. Timiş
Lumea contemporană este tot mai dinamică, influenţând politicul, economicul, socialul.…
VALENŢE EDUCATIVE ALE METODELOR INTERACTIVE
Prof. Dobrea Monica
Şcoala Gimnazială „Înv. N. Pâslaru” Caşin, jud. Bacău
„Învăţarea autentică se petrece în măsura în care învăţătorul acceptă copilul aşa cum este… EDUCAŢIA GLOBALĂ
- REPERE METODOLOGICE -
4. ACTIVITĂŢI – PLANIFICARE, ORGANIZARE ŞI EVALUARE
4.1. PLANIFICAREA ACTIVITĂŢILOR: PERSPECTIVĂ, RESURSE, COOPERARE
Activităţile din sfera educaţiei globale pornesc de la premiza parteneriatului, a valorizării experienţei fiecărui partener,… OPINIILE MARILOR OAMENI DE CULTURĂ DESPRE TRADUCERE
Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII, Sanandrei, Timis
Traducerile au jucat şi continuă să joace un mare rol, fiind un important mijloc de comunicare în…
Ministerul Educaţiei Naţionale nu va modifica
modalitatea de admitere în clasa a IX-a
Ministerul Educaţiei Naţionale nu va modifica modalitatea de admitere în clasa a IX-a, pentru anul şcolar în curs,…
COMUNICARE ŞI RELAŢIONARE INTERPERSONALĂ
LA VÂRSTA PREȘCOLARĂ
Prof. Elena Oana NECHITA
Grădinița cu Program Prelungit ”Micul Prinț” Baia Mare
Relaţiile interpersonale reprezintă cadrul, contextul…
|