Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiecte educative interne
Marţi, 14 Septembrie 2010 19:34

PROIECTE EDUCATIVE INTERNE

INFORMARE SINTETICĂ

  

1. DIFERENŢIERI TERMINOLOGICE

Proiect educativ intern = orice proiect/activitate în domeniul nonformal (extracurricular, extraşcolar), iniţiat şi desfăşurat de către unitatea de învăţământ şi care să vizeze una sau mai multe componente educaţionale(de exemplu, educaţia pentru sănătate, pentru viaţa de familie, pentru valori, ecologică, culturală, antreprenorială, etc.)

!!! Aceste proiecte nu se suprapun cu proiectele cu finanţare din fondurile structurale sau cu cele internaţionale, de tip Comenius.

 

 

2. TIPURI DE PROIECTE

A)                PROIECTE EXTRACURRICULARE

B)                 PROIECTE EXTRAŞCOLARE

  

 

Atat proiectele de tip A, cât şi cele de tip B pot fi realizate astfel: 

- doar de către şcoală (la nivel de clasă, ciclu, unitate)

- în parteneriat cu:

-                alte institutii

-                ONG-uri

-                Asociaţii de părinţi        

-                Alte unităţi şcolare (inclusiv din alte state)

-                Palat/Cluburi ale copiilor

 

Parteneriat = implicarea comunităţii!

 

 

3. OPORTUNITĂŢI

*       Calendarul activităţilor educative din şcoală, realizat nu ca o succesiune de activităţi disparate şi centrate pe date aniversare, ci sub forma unor proiecte educative atractive, coerente, grefate pe nevoile identificate ale şcolii, care să implice şi să responsabilizeze elevii. Proiectele educative pot  include mai multe activităţi concrete, cu termene şi responsabilităţi precise. Proiectul educativ reuşit trebuie să aibă impact, să fie vizibil în comunitate şi să producă o schimbare.

*      Calendarul activităţilor educative la nivel naţional (anexa F) poate fi folosit astfel: - participare la unele concursuri, manifestări din agendă (în funcţie de interesele şi specificul şcolii)

            - sursă orientativă pentru posibile activităţi

*      Participarea la activităţi, concursuri organizate de alte instituţii partenere ale ISJ. De exemplu, „Mesajul meu antidrog” (Centrul de prevenire şi consiliere antidrog)

*      Accesarea unor site-uri educaţionale.

De exemplu, www.iearn.org, www.globe.gov

*      Utilizarea Consiliului Judeţean al Elevilor ca resursă în iniţierea, elaborarea, implementarea unor proiecte educative (inclusiv ca voluntari în proiecte privind ciclul primar)

*      Excursii cu caracter formativ, ca activitate de proiect (interdisciplinar)

*      Implicarea reală a părinţilor în viaţa şcolii, prin valorificarea abilităţilor, ptitudinilor şi intereselor acestora(de exemplu, proiecte OSP, părinte-antrenor al echipei şcolii, părinte-model de reuşită profesională, părinte-coordonator formaţie artistică)

*      Cerc extraşcolar inedit

*      Proiecte educative de vacanţă (de exemplu, şcoli de vară)

 

 

4. POSIBILE SURSE DE FINANŢARE

Ø      Parteneri

Ø      Sponsori

Ø      Asociaţii de părinţi legal constituite

Ø      Organizaţii

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:01
 

Revista cu ISSN

Dor de Eminescu

Dor de Eminescu

Dor de Eminescu Coordonatori: Profesor Borma Madalina Profesor Lazar Mihaiela  

Read more

Cat de sanatos ne hranim chestionar

CÂT DE SĂNĂTOS NE HRĂNIM?! – CHESTIONAR – Florea Mihaela- Ramona, prof. înv. primar, Școala Gimnazială „Andrei Șaguna” Deva Pentru a putea limita efectele negative ale alimentației haotice pe care...

Read more

Procesul de invatamant si sistemul de in…

PROCESUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT ŞI SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT   Înv. Dobraniş Gabriela, Şcoala Gimnazială Ungureni, Bacău   Procesul de învăţământ este considerat cea mai înaltă formă de organizare şi desfăşurare a educaţiei, determinate de prezenţa...

Read more

Les etapes de la comprehension orale

LES ETAPES DE LA COMPRÉHENSION ORALE   Ilie MINESCU Universitatea de Vest TIMIŞOARA     La pré-écoute Lors d’une activité de compréhension orale, les élèves comprennent en général: les mots qu'ils connaissent déjà; les mots transparents ; les mots dont...

Read more

Studiu asupra compinirilor obligatorii a…

STUDIU ASUPRA COMPINIRILOR OBLIGATORII ALE VERBULUI   Raluca-Nicoleta Iancău, profesor limba română Şcoala Generală nr. 6 Iacob Mureşianu, Braşov        Studiul prezintă o paralelă între Gramatica limbii române din 1966 şi Gramatica...

Read more

Cuvinte dominante in limbajul poetic al …

CUVINTE DOMINANTE ÎN LIMBAJUL POETIC AL LUI VASILE VOICULESCU   Prof. Simona Crainic, Liceul De Arte Plastice, Timişoara   Lucrarea de faţă îşi propune un studiu statistic al vocabularului poetic al lui V.Voiculescu....

Read more

Comisiile de concurs pentru ocuparea pos…

CAPITOLUL III  Comisiile de concurs      Art. 7. -    (1) Pentru organizarea si desfasurarea concursului la nivelul unei unitati de invatamant particular din invatamantul preuniversitar, consiliul de administratie al unitatii de invatamant...

Read more

Povestea foii de hartie

„POVESTEA FOII DE HÂRTIE” (proiectul ce a reprezentat România...)   Prof. Ofelia Cornelia POPA Şcoala Gimnazială Panticeu, judeţul Cluj   Rezumatul lucrării Prin acest proiect interdisciplinar, derulat la nivelul Şcolii Gimnaziale Panticeu, am dorit să contribuim la...

Read more