PROIECTE EDUCATIVE INTERNE
INFORMARE SINTETICĂ
1. DIFERENŢIERI TERMINOLOGICE
Proiect educativ intern = orice proiect/activitate în domeniul nonformal (extracurricular, extraşcolar), iniţiat şi desfăşurat de către unitatea de învăţământ şi care să vizeze una sau mai multe componente educaţionale(de exemplu, educaţia pentru sănătate, pentru viaţa de familie, pentru valori, ecologică, culturală, antreprenorială, etc.)
!!! Aceste proiecte nu se suprapun cu proiectele cu finanţare din fondurile structurale sau cu cele internaţionale, de tip Comenius.
2. TIPURI DE PROIECTE
A) PROIECTE EXTRACURRICULARE
B) PROIECTE EXTRAŞCOLARE
Atat proiectele de tip A, cât şi cele de tip B pot fi realizate astfel:
- doar de către şcoală (la nivel de clasă, ciclu, unitate)
- în parteneriat cu:
- alte institutii
- ONG-uri
- Asociaţii de părinţi
- Alte unităţi şcolare (inclusiv din alte state)
- Palat/Cluburi ale copiilor
Parteneriat = implicarea comunităţii!
3. OPORTUNITĂŢI
Calendarul activităţilor educative din şcoală, realizat nu ca o succesiune de activităţi disparate şi centrate pe date aniversare, ci sub forma unor proiecte educative atractive, coerente, grefate pe nevoile identificate ale şcolii, care să implice şi să responsabilizeze elevii. Proiectele educative pot include mai multe activităţi concrete, cu termene şi responsabilităţi precise. Proiectul educativ reuşit trebuie să aibă impact, să fie vizibil în comunitate şi să producă o schimbare.
Calendarul activităţilor educative la nivel naţional (anexa F) poate fi folosit astfel: - participare la unele concursuri, manifestări din agendă (în funcţie de interesele şi specificul şcolii)
- sursă orientativă pentru posibile activităţi
Participarea la activităţi, concursuri organizate de alte instituţii partenere ale ISJ. De exemplu, „Mesajul meu antidrog” (Centrul de prevenire şi consiliere antidrog)
Accesarea unor site-uri educaţionale.
De exemplu, www.iearn.org, www.globe.gov
Utilizarea Consiliului Judeţean al Elevilor ca resursă în iniţierea, elaborarea, implementarea unor proiecte educative (inclusiv ca voluntari în proiecte privind ciclul primar)
Excursii cu caracter formativ, ca activitate de proiect (interdisciplinar)
Implicarea reală a părinţilor în viaţa şcolii, prin valorificarea abilităţilor, ptitudinilor şi intereselor acestora(de exemplu, proiecte OSP, părinte-antrenor al echipei şcolii, părinte-model de reuşită profesională, părinte-coordonator formaţie artistică)
Cerc extraşcolar inedit
Proiecte educative de vacanţă (de exemplu, şcoli de vară)
4. POSIBILE SURSE DE FINANŢARE
Ø Parteneri
Ø Sponsori
Ø Asociaţii de părinţi legal constituite
Ø Organizaţii
Articole asemanatoare mai vechi:
|