Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiectele eTwinning
Luni, 08 Martie 2010 03:00

PROIECTELE ETWINNING

 

Prof. Chenaru Elena-Cristina

Şcoala cu clasele I-VIII P. H. Zangopol, Buzãu

 

 

Proiectele etwinning au o mare importantã în viata scolii, pentru cã stabilesc relatii si legãturi de prietenie între scoli diferite din Uniunea Europeanã, permit, de asemenea, cunoasterea unor culturi si obiceiuri din tãri diferite, dar care au în comun folosirea unei limbi de circulatie internationalã.

 

ªcoala P. H. Zangopol din orasul Buzãu este implicatã într-un proiect etwinning, lansat pe site-ul www.etwinning.net, site care face parte din programul Comenius. Acest site dã posibilitatea fiecãrei scoli si fiecãrui cadru didactic sã îsi gãseascã parteneri în vederea realizãrii unor colaborãri pe diverse teme.

Anul acesta scoala P. H. Zangopol a demarat proiectul „AU MONDE DES ENFANTS, À LA RECHERCHE DE L’AMITIÉ”- “PE TÃRÂMURILE COPILÃRIEI, ÎN CÃUTAREA PRIETENIEI”.

Acest proiect este în parteneriat cu douã scoli, Collège de Zipari din Grecia si Agrupamento des Escolas d’Albufeira Poente Dom Martim Fernandes din Portugalia. Limba de comunicare între cele trei scoli este limba francezã.

ªcolile partenere au semnat si un acord de parteneriat si au stabilit un numãr de opt activitãti derulate începând cu luna noiembrie 2009 pânã în iunie 2010.

Proiectul a primit pe site o clasã virtualã la care au acces profesorii parteneri, elevii implicati, dar si vizitatori care sunt invitati sã viziteze paginile proiectului. Aici sunt rubrici cu activitãtile din proiect si fiecare activitate cuprinde materiale diverse: prezentãri power point, fotografii care ilustreazã desfãsurarea respectivelor activitãti.

Obiectivele proiectului au fost:
- Participarea unei scoli din România la o activitate de colaborare cu scoli din Uniunea Europeanã prin programul de parteneriat initiat de site-ul www.etwinning.net;
- Învãtarea unei limbi strãine prin mijloace inedite care sã atragã elevii în activitãti pe gustul lor si potrivit vârstei si preocupãrilor acestora;
- Asigurarea dezvoltãrii intelecuale si socio-afective a elevului;
- Participarea la formarea de competente plurilingvstice si pluriculturale;
- Dezvoltarea competentelor tehnice de informaticã si de comunicare;
- Crearea de contexte atractive de învãtare si predare atât pentru elevi cât si pentru profesori/învãtãtori;
- Diversificarea metodologiei de învãtare la nivelul clasei;
- Promovarea cooperãrii si respectului pentru culturi, obiceiuri si traditii din tãri diferite;
- Asigurarea cresterii interesului pentru limba francezã si pentru limbile strãine, în general;
Activitãtile proiectului sunt:
1. Corespondenta prin e-mail între elevii celor trei scoli participante
2. Expozitie de desene cu tema “Copilãria-Prietenia”

Image

Image

 

 

3. Prezentare power point a activitãtilor noastre scolare/extrascolare, de exemplu sãrbãtoarea clãtitelor, La Chandeleur
Image
Image
sau Halloween:

 

Image

Image

 

 

4. Sãrbãtori traditionale la români: Crãciunul si Pastele - prezentãri power point
5. ’’Hai Buzãu, Buzãu!’’ si prezentarea oraselor scolilor partenere: prezentare power point
6. Concurs de fotografie cu tema ’’Zâmbet de copil’’
7. Crearea emblemei proiectului, ’’Emblema prieteniei’’
8. Sãrbãtorirea Zilei prieteniei - carnaval
Proiectul a primit un certificat de calitate, care reprezintã o diplomã care certificã derularea activitãtilor pe site-ul respectiv. Pentru elevi acest proiect înseamnã realizarea de noi legãturi de prietenie, cu elevi din alte scoli din Uniunea Europeanã.

Pentru profesori reprezintã un schimb de idei si de metode de predare la clasã, dar si stablirea unor legãturi de prietenie si asigurarea comunicãrii prin intermediului spatiului virtual.

Ultima actualizare în Vineri, 26 Martie 2010 19:16
 

Revista cu ISSN

Inspectia tematica scop obiective tipuri…

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar   SECTIUNEA a 6-a Inspectia tematica. Scop, obiective, tipuri, etape   Art. 46. -     Obiectul principal al inspectiei tematice il reprezinta o secventa particulara/un aspect a/al activitatii...

Read more

Metodologia predarii disciplinei religie…

Metodologia predarii disciplinei religie in invatamantul preuniversitar Vezi Ordinul M.E.C.S. nr. 5232/14.09.2015 privind aprobarea Metodologiei de organizare a predarii disciplinei Religie in invatamantul preuniversitar.

Read more

Relatia dintre suportul social si simpto…

RELAŢIA DINTRE SUPORTUL SOCIAL ŞI SIMPTOMATOLOGIA PSIHOSOMATICA LA COPILUL INSTITUŢIONALIZAT Autor: psih. Pop Petronica Profesor consilier şcolar/CJRAE Cluj Rezumat Deoarece în ţara noastră au...

Read more

Peste 100.000 de elevi participa anul ac…

Bucuresti, 10 octombrie 2011: Programul este  implementat de Junior Achievement Romania (JAR) in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, iar din anul 2000 pana astazi, peste 1.500.000 de...

Read more

Study on subjectivity and feminism_Virgi…

STUDY ON SUBJECTIVITY AND FEMINISM IN VIRGINIA WOOLF’S THE NEW DRESS Part II   Prof. Delia Ilona Cristea Colegiul Naţional Elena Cuza, Craiova It is through the searching for a language...

Read more

Modificari privind normele metodologice …

Modificari privind normele metodologice pentru stabilirea obligatiei didactice de predare     Vezi ordin nr. 6.370 din 6 decembrie 2012 privind modificarea Normelor metodologice pentru stabilirea obligatiei didactice de predare a personalului de...

Read more

Calendarul olimpiadelor si concursurilor…

Calendarul olimpiadelor si concursurilor scolare internationale 2015   Vezi Calendarul olimpiadelor si concursurilor scolare internationale desfasurate in Romania si in strainatate pentru anul scolar 2014-2015, respectiv: activitatea, tara/localitatea si perioada.

Read more

Cerinte deontologice privind activitatea…

    CERINŢE DEONTOLOGICE PRIVIND ACTIVITATEA PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE   Art.33. Personalul didactic de predare trebuie să cunoască drepturile şi obligaţiile legale în vigoare ce îi revin în unitatea de învăţământ în care funcţionează.    Art.34....

Read more