Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiectele internationale iearn
Scris de administrator   
Duminică, 15 Decembrie 2013 21:51

PROIECTELE INTERNATIONALE iEARN –

O ALTA VIZIUNE ASUPRA LUMII

 

Mirela Munteanu, profesor limba engleza,  Sc. Dan Barbilian, Constanta

 

Majoritatea programelor educationale de colaborare promovate de Comisia Europeana prin European Schoolnet (Comenius, e-Twinning, Spring Day) isi au radacinile in modelul oferit de IEARN.

iEARN (International Education and Resource Network) este o organizatie internationala non-profit, cuprinzand peste 30000 de scoli si organizatii de tineret din 140 de tari, care ofera posibilitatea profesorilor si tinerilor sa lucreze impreuna folosind internetul si noile tehnologii ale comunicatiilor. iEARN a pus bazele unei legaturi online intre scoli, inca din 1988, primii “conectati” fiind o scoala din Statele Unite si una din URSS. A fost un experiment de pionierat pentru vremea aceea, dar a avut succes, astfel ca astazi, peste 2 milioane de elevi din lumea intreaga sunt “conectati” si implicati intr-o multitudine de proiecte, pe diverse teme.

Scopul proiectelor colaborative IEARN este unul educativ, acestea desfasurandu-se intr-un mediu sigur, protejat si permanent monitorizat de profesori si educatori, si in acelasi timp un model de invatare in afara clasei. In Romania, incepand din 1997 s-au realizat instruiri –atat cu participarea fizica a cursantilor, cat si online – privind aplicarea tehnologiilor moderne la orele de limba engleza si integrarea proiectelor internationale in curriculum.

Avand ca motto indemnul sugestiv “Learning with the world, not just about it”, IEARN International Incurajeaza elevii si educatorii sa creeze o legatura fara granite si bariere intre cultura diferitelor tari, sa colaboreze permanent prin intermediul proiectelor propuse de oricare dintre scolile participante. Astfel, profesorii pot accesa IEARN Romania-centru coordonat de doamna profesoara Cornelia Platon, sau pot vizualiza spatiul de proiecte din Collaboration Centre, avand posibilitatea sa aleaga unul dintre nenumaratele proiecte in derulare, sau vor putea propune un alt proiect care sa atinga obiectivele oricarei arii curiculare.

Scoala Dan Barbilian, din Constanta participa incepand din octombrie, 2013 la trei astfel de proiecte: “Heart to Heart”,” My Identity, Your Identity” si “My School, Your School”. De asemenea, tocmai am incheiat un proiect scurt, de o saptamana, propus de o scoala din Chelyabinsk, Rusia, numit “World Hello Day - 21November”.

Elevii participanti la proiecte au imbratisat cu mare entuziasm propunerea mea, ca professor de limba engleza, aceea de a comunica si colabora online cu elevi din alte tari, de a le impartasi gandurile si ideile lor, poate chiar de a-i vizita si a le fi gazde la un moment dat, in cadrul unei actiuni de tipul Youth Exchange. Odata instruiti si implicati in proiect, a fost greu sa-i mai opresc, mai ales pe cei de clasa a V-a, care nu mai conteneau sa le puna intrebari celor din Rusia, Taiwan, Pakistan, India sau Japonia. Experienta aceasta este plina de satisfactii, cu siguranta, atat pentru educator, cat si pentru elevii sai. Nu este vorba doar despre faptul ca isi fac o multime de prieteni, sau ca isi imbogatesc cunostintele despre cultura si civilizatia altor popoare, ci mai ales despre faptul ca pot comunica intr-o limba straina,in mediul online care le este foarte cunoscut si la indemana.

De aceea, am convingerea ca IEARN este ca o fereastra deschisa spre lume si voi continua sa-mi indrum si sa-mi incurajez elevii pentru a participa la aceste interesante proiecte internationale. Suntem inca la inceput, dar speram sa avem succes, asemenea altor colegi din Romania sau de pretutindeni!

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Modificari si completari la metodologia …

Modificari si completari la metodologia cadru privind mobilitatea   Vezi OMEN 3080/2014 - Ordinul Ministerului Educatiei Nationale pentru modificarea si completarea Metodologiei cadru privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar in anul...

Read more

Conditii externe ale invatarii scolare

CONDIŢII EXTERNE ALE ÎNVĂŢĂRII ŞCOLARE     Prof. Dinu Maria Şcoala cu clasele I-VIII, Bâlta, Dolj         Învăţarea şcolară, acest proces de receptare şi asimilare de informaţii şi de influenţe educative, dar şi procesul de...

Read more

Datele examenelor pentru gradul II la UB…

Datele examenelor pentru gradul II la UBB Cluj   Vezi datele probelor pentru obţinerea gradului didactic II la Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca.

Read more

Limba si literatura romana model de subi…

Evaluarea Nationala 2013 Limba si literatura romana model de subiect si barem     Vezi subiectul model, precum si baremul de corectare pentru proba de Limba si literatura romana la Evaluarea Nationala, clasa...

Read more

Profesiunea didactica din perspectiva em…

PROFESIUNEA DIDACTICĂ DIN PERSPECTIVĂ EMOŢIONALĂ   Profesor DULCEAC DORINA, Școala Gimnazială Bălăceana - Suceava   REZUMAT: În contextul societăţii de azi, personalităţile complexe şi dinamice integratoare trebuie să dovedească o permanentă adaptare la schimbările inevitabile,...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - metadona

10. Metadona   Metadona este un opioid produs pe cale sintetică, cu efect similar morfinei, elaborată în anul 1942 de fabrica de vopsele Hoechster. A fost patentată în anul 1953 şi...

Read more

Prearea limbii si literaturii romane abo…

PREDAREA LIMBII ŞI LITERATURII ROMÂNE – ABORDARE INTEGRATĂ Prof. Bejan Oana Școala Gimnazială nr. 1 Santa Mare     În cadrul orelor de limba și literatura română, integrarea se realizează între cele trei compartimente...

Read more

Opera folclorica locala

OPERA FOLCLORICÃ LOCALÃ – PARTE INTEGRANTÃ A FOLCLORULUI ROMÂNESC –   Prof. Cristina Ciucã Şcoala cu clasele I-VIII Bâsca-Chiojdului, Buzãu     Ca în atâtea locuri de pe întinsul tãrii noastre, constiinta folclorului, specificã satului românesc, este...

Read more