Proiectele internationale iearn |
Scris de administrator
|
Duminică, 15 Decembrie 2013 21:51 |
PROIECTELE INTERNATIONALE iEARN –
O ALTA VIZIUNE ASUPRA LUMII
Mirela Munteanu, profesor limba engleza, Sc. Dan Barbilian, Constanta
Majoritatea programelor educationale de colaborare promovate de Comisia Europeana prin European Schoolnet (Comenius, e-Twinning, Spring Day) isi au radacinile in modelul oferit de IEARN.
iEARN (International Education and Resource Network) este o organizatie internationala non-profit, cuprinzand peste 30000 de scoli si organizatii de tineret din 140 de tari, care ofera posibilitatea profesorilor si tinerilor sa lucreze impreuna folosind internetul si noile tehnologii ale comunicatiilor. iEARN a pus bazele unei legaturi online intre scoli, inca din 1988, primii “conectati” fiind o scoala din Statele Unite si una din URSS. A fost un experiment de pionierat pentru vremea aceea, dar a avut succes, astfel ca astazi, peste 2 milioane de elevi din lumea intreaga sunt “conectati” si implicati intr-o multitudine de proiecte, pe diverse teme.
Scopul proiectelor colaborative IEARN este unul educativ, acestea desfasurandu-se intr-un mediu sigur, protejat si permanent monitorizat de profesori si educatori, si in acelasi timp un model de invatare in afara clasei. In Romania, incepand din 1997 s-au realizat instruiri –atat cu participarea fizica a cursantilor, cat si online – privind aplicarea tehnologiilor moderne la orele de limba engleza si integrarea proiectelor internationale in curriculum.
Avand ca motto indemnul sugestiv “Learning with the world, not just about it”, IEARN International Incurajeaza elevii si educatorii sa creeze o legatura fara granite si bariere intre cultura diferitelor tari, sa colaboreze permanent prin intermediul proiectelor propuse de oricare dintre scolile participante. Astfel, profesorii pot accesa IEARN Romania-centru coordonat de doamna profesoara Cornelia Platon, sau pot vizualiza spatiul de proiecte din Collaboration Centre, avand posibilitatea sa aleaga unul dintre nenumaratele proiecte in derulare, sau vor putea propune un alt proiect care sa atinga obiectivele oricarei arii curiculare.
Scoala Dan Barbilian, din Constanta participa incepand din octombrie, 2013 la trei astfel de proiecte: “Heart to Heart”,” My Identity, Your Identity” si “My School, Your School”. De asemenea, tocmai am incheiat un proiect scurt, de o saptamana, propus de o scoala din Chelyabinsk, Rusia, numit “World Hello Day - 21November”.
Elevii participanti la proiecte au imbratisat cu mare entuziasm propunerea mea, ca professor de limba engleza, aceea de a comunica si colabora online cu elevi din alte tari, de a le impartasi gandurile si ideile lor, poate chiar de a-i vizita si a le fi gazde la un moment dat, in cadrul unei actiuni de tipul Youth Exchange. Odata instruiti si implicati in proiect, a fost greu sa-i mai opresc, mai ales pe cei de clasa a V-a, care nu mai conteneau sa le puna intrebari celor din Rusia, Taiwan, Pakistan, India sau Japonia. Experienta aceasta este plina de satisfactii, cu siguranta, atat pentru educator, cat si pentru elevii sai. Nu este vorba doar despre faptul ca isi fac o multime de prieteni, sau ca isi imbogatesc cunostintele despre cultura si civilizatia altor popoare, ci mai ales despre faptul ca pot comunica intr-o limba straina,in mediul online care le este foarte cunoscut si la indemana.
De aceea, am convingerea ca IEARN este ca o fereastra deschisa spre lume si voi continua sa-mi indrum si sa-mi incurajez elevii pentru a participa la aceste interesante proiecte internationale. Suntem inca la inceput, dar speram sa avem succes, asemenea altor colegi din Romania sau de pretutindeni!
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
Graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit 2013
Vezi graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit - sesiunea 2013, anexa nr. 1 la metodologie.
Read more
ROLUL PROIECTELOR INTERNAŢIONALE
ÎN EDUCAŢIA INTERCULTURALĂ
Prof. OCTAVIAN HORIA MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII SÎNANDREI-TIMIŞ
Şcoala are misiunea de a permite fiecărui copil să crească, să-şi dezvolte spiritul, corpul şi inima, deci inteligenţa, sensibilitatea,... Read more
SUB SEMNUL CREATIVITĂŢII
Prof. înv. primar Gligor Dana
Şcoala Gimnazială Cîmpeni, jud. Alba
Scopul esenţial pe care îl urmăreşte învăţământul este dezvoltarea gândirii. Prin urmare... Read more
SĂNĂTATEA MINTALĂ ŞI EDUCAŢIA RUTIERĂ
Prof. educator Mureşan-Chira Gabriel
Şcoala Gimnazială Specială Centru de Resurse şi Documentare
privind Educaţia Incluzivă/ Integrată, Cluj- Napoca
Rezumat: Condiţiile mediului psihosocial s-au schimbat... Read more
Bacalaureat 2011
Ordin 4799 din 2010 Metodologia bacalaureat 2011
Metodologia examenului de bacalaureat 2011
Calendarul examenului de Bacalaureat 2011
ORDIN nr. 4.800/31.08.2010 privind disciplinele şi programele pentru examenul de bacalaureat 2011
Lista disciplinelor la care... Read more
EXPERIENŢA INTERACTIVĂ eLEARNING
Prof. Gabriela Gorgan
Şcoala Gimnaziala Petriş, Bistriţa – Năsăud
Educaţia în secolul XXI presupune elaborarea unor evaluări bazate pe standarde şi obiective în corelaţie cu competenţele cheie ale secolului, cu... Read more
TUMORILE APARATULUI REPRODUCĂTOR
ŞI A GLANDELOR ANEXE
Prof.Camelia Cosma,
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău - Şcoala Gimnazială „Porolissum” Zalău
(Mogoş şi colab., 1973; Borundel, 1979; Ifrim, 1979; Făgărăşeanu, 1986; Diculescu şi colab.,... Read more
METODA PROIECTULUI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR
Înv. Gajdo Eszter
Şcoala Gimnazială „Orbán Balázs”
Acest articol îşi propune să prezinte rolul, importanţa şi etapele proiectului în procesul instructiv-educativ desfăşurat la nivelul învăţământului... Read more
Planificare model pentru terapia tulburarilor de limbaj invatamant special
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari…
CE ROL AU CARTILE IN VIATA OMULUI?
Prof. Marin Georgiana Cocuta
G.P.N Nr. 1 “Pinochio” Buzau
Cuvinte cheie: carte, viata, om, arta, necesar.
REZUMAT
“Ce rol au cartile in viata omului?”
Cartea este in…
STUDIU - AVANTAJELE ŞI DEZAVANTAJELE UTILIZĂRII TEHNOLOGIILOR DE ACCES ŞI A CELOR ASISTIVE ÎN ŞCOALĂ, PENTRU ELEVII CU DIZABILITĂŢI
înv. Marc Aurica
Şcoala Gimnazială Cîmpeni
Utilizarea tehnologiilor informaţionale şi de comunicare…
GOOGLE FORMS, UN INSTRUMENT UTIL PENTRU CADRELE DIDACTICE
Profesor Bușcă Alexandru
Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari
Rezumat: Articolul de față prezintă importanța utilizării instrumentului Google… DEMERSUL ANALOGIC ÎN PREDAREA CAUZALEI
Prof. drd. Florina Țermure,
Școala Gimnazială, localitatea Dobric. Jud. Bistrița-Năsăud
Rezumat: Prezenta lucrare își propune să abordeze unul din cele patru demersuri didactice, demersul analogic, care constă… EDUCATIONAL COMMUNICATION
The scientific methodological work
Profesor Jianu Camelia
Colegiul Tehnic Reșița, Caraș-Severin
Communication is essential to the personal and social life of an individual, and cannot exist without communication in a community;…
PREDAREA NOŢIUNILOR DE TEORIA NUMERELOR
Profesor Voinea-Axinte Costică
Liceul Tehnologic ”Elie Radu” Botoşani
În literatura de specialitate s-a cristalizat teoria că noţiunile şi cunoştinţele se pot ordona, pentru predare-învăţare în două sisteme: sistemul… ACQUISITION DE L’EXPRESSION ORALE
Ilie MINESCU
Universitatea de Vest din Timişoara
L’acquisition de la compétence de communication orale est tout à fait déroutante pour ceux qui apprennent une langue étrangère. Il s’agit probablement…
PROIECT DE PARTENERIAT ŞCOALĂ-FAMILIE
Înv. Dana Gligor
Școala Gimnazială Câmpeni
Am realizat acest parteneriat pentru a consolida relația cu familiile elevilor și a-i…
|