Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Relatia profesor elev
Sâmbătă, 08 Decembrie 2012 00:00

RELAȚIA PROFESOR-ELEV

 

Andone Crenguța - profesor

Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov

 

Rezumat: Articolul “Relația profesor-elev” pornește de la cunoscuta afirmație a lui Ion Creangă, ce are drept idee meseria de dăscăl. M-am axat pe calitățile unui adevărat cadru didactic, apoi pe relația dintre acesta și elevii săi, inspirându-le dragoste față de școală.

 

MOTO: “Unde nu-i dragoste de breaslă și menire, și tragere de inimă, nu-i Doamne ajută, mă băieți! Băieții de țăran n-au ce trebuie, fug de școală și li-i urâtă cartea că-i ține învățătorul la școală ca la gros. Ia schimbați-le felul de viață și-ți vedea cum au să fugă de-acasă la școală. Fie-vă dragi, purtați-vă cu ei blând, învățați-i cele de folos, și-ți vede cum are să vi se umple școala de băieți. Nu vă supărați de nătângia unora și fiți drepți, și-ți vedea că nu-s sălbatici, ci băieți cuminți. Nu țineți copiii numai la carte, ci schimbați-le des ocupația. Jucați-vă cu ei, căci între copii trebuie să fii și tu copil. Nu vărsați veninul amărăciunii voastre în sufletul copiilor, că-i păcat.”

Ion Creangă

Ion Creangă este nu numai un mare prozator, ci și un adevărat cadru didactic, înzestrat cu har față de această meserie, fapt remarcat în manualele școlare, realizate alături de primul abecedar românesc.

După cum afirmă scriitorul, cadrul didactic nu trebuie să fie doar purtător de informații, ci și un bun ascultător și sfătuitor, să-i determine pe elevi să vină la școală cu bucurie, să le capteze mereu atenția.

Între profesor și elev trebuie să existe o relație de comunicare, pentru a se putea realiza o bună instruire. Această relație presupune cunoașterea de către profesor a informațiilor, noțiunilor, pe care elevul le posedă pentru a se putea desfășura o activitate ușoară și eficientă. Datoria profesorului este de a nu utiliza anumiți termeni necunoscuți de elevi fără a-i explica.

Tot el, profesorul, trebuie să fie în fața elevilor săi un model, trebuie să respecte măsura; măsura în exigențe, vorbe, gesturi, atitudini. La fel trebuie să procedeze și elevii.

O bună relație cu profesorul reiese atunci când profesorul este obiectiv, îmbinând exigența cu blândețea, să nu tolereze deplasările și capriciile. Trebuie să țină cont de clasa sa de elevi; aceștia se aseamănă doar prin vârstă, însă celelalte aspecte sunt diferite și pentru aceasta trebuie să țină cont de individualitatea fiecăruia.

În zilele noastre constatăm că elevii au o mare libertate în exprimare, considerând profesorul un transmițător de informații. Scopul nostru, al cadrelor didactice, este de a purta conversații deschise, libere, câștigând, astfel, respectul în rândul elevilor și al părinților.

 

 

Revista cu ISSN

Specializari invatamantul special

   ANEXA Nr. 12   la metodologie   SPECIALIZARI care confera dreptul de a ocupa posturi didactice/catedre in invatamantul special, fara sa mai fie necesar un stagiu atestat de pregatire teoretica si practica...

Read more

Admiterea in ciclul inferior al liceului

Admiterea in ciclul inferior al liceului      ORDIN nr. 4.802/31.08.2010 privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat, pentru anul şcolar 2011-2012 Metodologie de organizare şi desfăşurare a admiterii în...

Read more

Mari matematicieni ai antichitatii

Mari matematicieni ai antichitatii

MARI MATEMATICIENI AI ANTICHITĂŢII   Prof. Popp Loredana Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI   Euclid din Alexandria Euclid din Alexandria originar din Damasc(ca. 325 î. Hr, 265 î. Hr) a fost un matematician grec care a...

Read more

Scoala din Sanandrei partenera de proiec…

 ŞCOALA DIN SÂNANDREI PARTENERĂ DE PROIECT MULTILATERAL COMENIUS      O echipă de proiect din Şcoala cu clasele I-VIII din Sînandrei a participat în perioada 14-19 martie 2012 la o nouă reuniune de...

Read more

Experienta la Montpallier

EXPERIENŢĂ LA MONTPELLIER     Prof. Burghiu Marta Cristiana, Şcoala gimnazială nr. 12, Galaţi       Cursul de formare continuă pentru profesorii de limba franceză, care a avut loc la Montpellier, în Franţa, anul trecut, în...

Read more

An introduction to victorian writers gal…

AN INTRODUCTION TO VICTORIAN WRITERS’ GALLERY prof. Pălăştea Cornelia C.N. ,,Elena Cuza”, Craiova The importance of literature, not only in the history but also in the...

Read more

Cultura muzicala romaneasca la inceputul…

  CULTURA MUZICALĂ ROMÂNEASCĂ LA ÎNCEPUTUL SECOLULUI XX Prof. Achim Maria Liceul de Artă “Ioan Sima” Zalău, jud. Sălaj Alimentată în secolul XIX din muzica romantică și din...

Read more

The role of specialized disciplined in t…

THE ROLE OF SPECIALIZED DISCIPLINED IN THE TECHNICAL HIGHSCOOL EDUCATIONAL SYSTEM PROFESOR JIANU CAMELIA COLEGIUL TEHNIC REȘIȚA, CARAȘ-SEVERIN The professional skills of a pupil are being assured through his/her complex and...

Read more