Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Saptamana educatiei globale 2012 Mobilitate pentru sustenabilitate
Sâmbătă, 20 Octombrie 2012 00:00

Saptamana educatiei globale 2012

Mobilitate pentru sustenabilitate

 

A 14-a editie a Saptamanii Educatiei Globale, program facilitat de Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei, se va desfasura in perioada 10-18 noiembrie 2012. Tema de acest an pentru Saptamana Educatiei Globale este “Mobilitate pentru sustenabilitate”.

 

Educatia globala cuprinde educatia pentru dezvoltare, educatia privind drepturile omului, educatia interculturala, educatia pentru pace si solutionarea conflictelor). Aceasta se fundamenteaza pe intelegerea problemelor fundamentale ale cetateniei globale, respectiv:

§         Constientizarea trairii intr-o lume globalizata si a rolului nostru ca cetateni ai acestei lumi;

§         Atitudini de respect pentru diversitate si abilitati de comunicare interculturala;

§         Intelegerea cauzelor si a efectelor problemelor majore care afecteaza lumea;

§         Oportunitati de a concepe si a lua masuri pentru a face lumea un loc mai echitabil si durabil.

 

Mai multe informatii gasiti pe http://www.coe.int/t/dg4/nscentre/GE/GEW/0GEW2012_en.asp#TopOfPage

Scolile sunt invitate sa deruleze proiecte in parteneriat. Legaturile intre scoli si parteneri europeni sau din afara Europei sunt puternic incurajate.

 

Proiectele trebuie sa cuprinda subiecte precum diversitate, interdependenta si dezvoltare durabila atat la nivel local, cat si la nivel global, utilizand obiectivele de dezvoltare ale mileniului ca principiu si sa implice o intelegere a problemelor de baza ale cetateniei globale.

Se va face referire la urmatoarele aspecte:

§         constientizarea dimensiunii globale si a rolului fiecaruia dintre noi ca cetatean al planetei; 

§         respect pentru diversitate si abilitati de comunicare interculturala;

§         capacitatea de a intreprinde actiuni care sa faca lumea mai echitabila si durabila;

§         responsabilitate pentru actiunile proprii. 

Tipuri de actiuni recomandate: 

§         proiecte parteneriale incheiate cu institutii guvernamentale si nonguvernamentale nationale, internationale, administratii locale si mass-media;

§         seminarii, simpozioane, dezbateri;

§         filme de scurt metraj;

§         prezentari de materiale promotionale;

§         activitati de educatie nonformala care promoveaza metodele interactive (workshop-uri, arte participative - teatru forum, arte vizuale, fotografie, etc.). 

 

Afla mai multe informatii si repere privind educatia globala: Saptamana Educatiei Globale.

Ultima actualizare în Joi, 25 Octombrie 2012 21:59
 

Revista cu ISSN

CLIL LESSON PLAN Proiect de activitate d…

CLIL LESSON PLAN   Date: 25th March 2011 Teacher: Ofelia Subject: Chemistry Topic: The Periodic Table Type of lesson: consolidation and revision Grade: 7th (age level: 12- 13) Aims:   Revising and consolidating the name and the symbol...

Read more

Insertia si calitatea vietii la persoane…

INSERŢIA ŞI CALITATEA VIEŢII LA PERSOANELE CU CERINŢE EDUCATIVE SPECIALE   Sîrbu Mihaela Ramona, Profesor itinerant/de sprijin Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Şimleu Silvaniei     Dezvoltarea unei abordări comune a calităţii vieţii aplicabilă la...

Read more

Proiectele educationale in parteneriat c…

PROIECTELE EDUCAȚIONALE ÎN PARTENERIAT CU PĂRINȚII. ROLUL LOR ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Prof.ptr.înv.primar, Zizi Cristea, Școala Gimnazială Carol I, Călărași „Un bun învăţător...

Read more

Vivant profesores!

    VIVANT PROFESORES!   - Referat -     CUPRINS:    1-Argument  2-Obiective  3-Diseminarea proiectului  4-Model de orientare profesionala  5-Colaboratori    1. Argument     Referatul VIVANT PROFESORES propune revigorarea functiilor si valorilor atribuite foii matricole, la absolvirea liceului.  Noua versiune a foii matricole, se vrea un mini-ghid de orientare...

Read more

Scopul si importanta activitatilor extra…

SCOPUL ŞI IMPORTANŢA ACTIVITĂŢILOR EXTRAŞCOLARE Prof. Mihaela Marian Colegiul Tehnic ‘‘Constantin Brâncuși’’   Rezumat: Acţiunile educative desfășurate în cadrul acestui tip de educaţie sunt flexibile şi vin în întâmpinarea diferitelor interese ale elevilor, care...

Read more

Formarea notiunilor elementare necesare …

FORMAREA NOŢIUNILOR ELEMENTARE NECESARE STUDIERII GEOGRAFIEI ÎN CICLUL GIMNAZIAL   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Achiziţionarea noţiunilor elementare de geografie se face pe tot parcursul ciclului primar, mai accentuat...

Read more

Rolurile manageriale ale cadrului didact…

ROLURILE MANAGERIALE ALE CADRULUI DIDACTIC Macarie Cristina, prof. pedagogie Liceul Vocaţional Pedagogic ,,Mihai Eminescu” Tîrgu Mureş Delimitarea unor roluri specifice managerului clasei de elevi a fost determinată de evoluţia în timp...

Read more

Moduri de determinare a eficacitatii si …

MODURI DE DETERMINARE A EFICACITĂŢII ŞI EFICIENŢEI PREDĂRII. EVALUAREA COMPORTAMENTULUI DIDACTIC AL PROFESORULUI Prof: Popa Ianina Liceul Tehnologic Numărul 1 Sighişoara Eficienţa procesului de învăţământ este influenţată de mai mulţi...

Read more