|
|
Sfaturi pentru parinti si decalog antidrog |
Scris de administrator
|
Vineri, 26 Septembrie 2014 15:56 |
Sfaturi pentru părinți și decalog antidrog
Iată 10 sfaturi pentru părinţi pentru a-şi ţine copiii aproape de ei şi departe de droguri:
1. Fii parte activă din viaţa lor! Fă-ţi timp mai mult pe care să-l petreci cu copiii tăi. Interesează-te de activităţile lor si fă-ţi o obişnuinţă în a petrece timp cu ei. Petrecutul timpului în familie este la fel de important ca şi servitul mesei împreună cel puţin o dată pe zi . Când ies în oraş, să nu-ţi fie jenă să-i întrebi unde şi cu cine pleacă. Ajutaţi-i să-şi aleagă prietenii.
2. Ascultă-ţi copiii! Arătând ca eşti pregătit şi dispus să-ţi asculţi copiii, îi vei face să se simtă mai deschişi în a vorbi cu tine. În timpul conversaţiei încearcă să nu-i întrerupi ori să reacţionezi în vreun fel. Rişti să se oprească din povestit. Pe timpul discuţiei lasă la o parte orice altă preocupare. Urmăriţi-i cu atenţie şi încurajaţi-i să vă povestească tot ce au de spus. Cereţi-le sfatul în diferite probleme ale familiei. În acest fel le arătaţi că sunt importanţi şi că părerea lor contează.
3. Fii tu însuţi un model pentru ei! Când vine vorba de droguri nici nu se pune problema să spui ,,fă cum zic eu, nu cum fac eu”. Dacă şi tu foloseşti droguri, fie ele şi legale, nu te aştepta ca fiul sau fiica ta să ţină cont de sfatul tău. Este important să nu subestimezi influenţa comportamentului tău asupra lor atunci când vine vorba de alcool, tutun, ori de alte substanţe.
4. Fii sincer cu ei! Este normal ca tu să nu ştii totul despre droguri. Este important să fii mereu informat, iar dacă nu ştii n-ar trebui să te prefaci că poţi răspunde la orice întrebare. Fii pregătit să spui “nu ştiu, dar voi putea afla pentru tine”. Daca eşti sincer şi ai o poziţie clară, copiilor le va veni mai uşor să fie şi ei sinceri cu tine.
5. Alege un moment potrivit! Asigură-te că ai ales momentul potrivit să discuţi despre droguri cu copiii tăi, aşteptând să apară oportunităţile. Asta ar putea sa se întâmple când urmăriţi toţi la televizor o emisiune care are legătură cu subiectul sau când vă vorbesc despre prietenii lor, despre cineva de la şcoală sau din cartier care experimentează sau consumă regulat astfel de substanţe.
6. Păstrează-ţi calmul! Când vine vorba despre droguri, este foarte important să fii calm şi raţional. E bine sa nu ai reacţii exagerate. Nu ridiculiza, pentru că acest lucru poate face ca discuţiile ulterioare despre droguri să fie mai dificile, făcându-i pe copii să manifeste rezistenţă la acest subiect.
7. Evită conflictele! Este dificil de rezolvat o problemă atunci când există şi un conflict. Încearcă să asculţi cu atenţie şi punctul de vedere al copilului. Nu încerca să-l impui doar pe al tău. Dacă totuşi apare o confruntare, opreşte diplomatic conversaţia şi reia-o atunci când se calmează apele.
8. Comunică permanent! Odată ce ai început o discuţie despre droguri este important să laşi subiectul deschis şi pentru alte runde de discuţii pe această problemă. E bine să începi să vorbeşti cu ei de timpuriu şi să fii disponibil să continui comunicarea în orice moment.
9. Stabileşte reguli şi limite clare! În general, copiii se aşteaptă şi la reguli. Implicându-i în fixarea câtorva reguli, îi poţi încuraja să dovedească mai multă responsabilitate în menţinerea lor. Odată ce aţi hotărât asupra acestora, stabiliţi împreună şi consecinţele, în cazul în care nu sunt respectate. Discutaţi şi puneţi-vă de acord asupra modului în care vor reacţiona dacă se vor găsi în conjuncturi sau situaţii limită, legate de traficul sau consumul de droguri. Oferă-le certitudinea că se pot baza pe ajutorul tău, că îi poţi lua din oraş oricând va fi nevoie. Cu toate astea, este indicat să ştie că ţie nu ţi-ar plăcea ca ei să se expună unor astfel de situaţii.
10. Focusează-te pe pozitiv! Recunoaşte-le comportamentele pozitive şi încurajează-i de fiecare dată când fac ceva bine. Încurajează-le iniţiativele pozitive şi stimulează-le percepţia pozitivă despre propria valoare. Întăreşte-le respectul de sine şi ajută-i sa se convingă că în acest fel vor putea să se bucure de încrederea şi respectul celorlalţi.
Material prelucrat de specialiştii ANA (Agenția Națională Antidrog) de pe site-ul: www.drugs.health.gov.au.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
GENERAL CONSIDERATIONS ON IRIS MURDOCH’S
THE BLACK PRINCE
Prof.drd. Alina-Marilena Titirisca
Liceul Teoretic “Al. I. Cuza”, Alexandria
Abstract
Murdoch regards her works in terms of their implications for the novelist’s essential task, which is... Read more
STUDIU PRIVIND LICHIDAREA SOCIETĂŢII COMERCIALE
Prof. economist Cîrcotă Roxana
Grup Şcolar Industrial de Marină Galaţi
Rezumat
Lichidarea reprezintă ansamblul de operaţii economice şi financiare determinate de dizolvarea sau falimentul judiciar al unei societăţi... Read more
PRESENTING AND PRACTICING NEW VOCABULARY
Prof. Felherț Monica, Gradul Didactic I
Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, Bihor
Teacher attitudes to vocabulary have changed a lot over recent years. The use of the... Read more
PREDAREA INTEGRATÃ
LA CLASELE I-IV
Inst. Nicolau Mariana
Şcoala cu Clasele I-VIII Gherãesti, jud. Neamt
Problemele concrete de viatã, ce trebuie rezolvate zi de zi, au un caracter integrat si nu pot... Read more
FENOMENUL “BULLYING” ÎN MEDIUL ŞCOLAR - CAUZE, FORME, CONSECINŢE, MĂSURI ANTI-BULLYING
Prof. Florea Corina - Paula
Liceul Tehnologic „Nicolae Dumitrescu”, loc. Cumpăna, jud. Constanţa
Fenomenul “bullying” a depăşit, de... Read more
COMUNICAREA ÎN ORGANIZAŢIA ŞCOLARĂ.
SUGESTII PENTRU AMELIORAREA ASPECTELOR INEFICIENTE.
Mirela Frunzeanu, profesor pentru învăţământul primar,
Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov
Rezumat
În cele ce urmează, voi încerca... Read more
Horoscopul carierei si banilor pentru luna octombrie 2014
Afla horoscopul carierei si banilor pentru luna octombrie 2014 pentru toate zodiile. Un articol detaliat cu previziunile pentru toate zodiile in ceea ce... Read more
EMOŢII ŞI TEMERI PRIVIND ADAPTAREA COPILULUI LA GRĂDINIŢĂ
Prof. înv. preşc. Brehoi Maria
Grădiniţa cu P.P.Nr.33, Braşov
Începerea şcolii şi a grădiniţei este o perioadă plină de emoţii atât pentru copii... Read more
PERTURBĂRI ÎN COMUNICAREA DIDACTICĂ
Prof.Pavel-Surlaru Adriana-Cristina
Colegiul Economic Buzău
Comunicarea didactică, ca şi comunicarea generală interumană, este supusă unor perturbări numeroase şi…
Grafic pregătire pentru gradul II UBB Cluj
Vezi Graficul desfăşurării pregătirilor pentru examenul de grad didactic II, sesiunea 2013 la DPPD - UBB Cluj (Departamentul Pentru Pregătirea Personalului Didactic - Universitatea…
PETRU MAIOR, REPREZENTANT DE FRUNTE
AL ŞCOLII ARDELENE
Profesor Iuliana Cojocaru
Grup Şcolar Matei Basarab, Craiova
Şcoala Ardeleană a fost o importantă mişcare culturală generată de unirea mitropoliei românilor ardeleni cu Biserica Romano-Catolică,…
DISCURSUL EXPLICATIV
Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII Sânandrei, jud. Timiş
Discursul explicativ (DE) răspunde unei întrebări pe care şi-ar pune-o atât locutorul cât şi interlocutorul: cum? (mijloace, modalităţi) şi… PARTICULARITĂŢI PSIHOLOGICE ALE ŞCOLARULUI
ÎN PROCESUL ÎNSUŞIRII CITIRII ŞI SCRIERII
Herczeg Monica-Institutor
Şcoala cu clasele I-VIII Dudestii Noi
Procesul citirii la copiii începători se deosebeşte calitativ de procesul citirii unui cititor cu experienţă.… DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE
Prof. Alina Preduț,
Turda, Județul Cluj
În societatea contemporană, invazia tehnologiei si multitudinea activităţilor extraşcolare reprezintă un impediment în calea actului de lectură. Aceasta reprezintă pentru mulţi… STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR DE LECTURĂ
ÎN ORELE DE LITERATURĂ ROMÂNĂ ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL GIMNAZIAL
Prof. BEZMAN ADRIANA LILIANA,
Şcoala Gimnazială Mihail Kogălniceanu, Structura Şcolii Gimnaziale Smârdan, Jud. Galaţi
Studiul propus urmăreşte stimularea…
Comisia metodica a ariei curriculare
consiliere si orientare, activitati educative
Afla care sunt documentele necesare pentru comisia metodica a dirigintilor / aria curriculara Consiliere si orientare, activitati educative.
COMPONENTA COMISIEI: dirigintii, profesorii psihopedagogi.
Documente… Competenţele - cheie şi geografia şcolară
Competenţele - cheie sugerate de Comisia Europeană
Comisia Europeană, prin directoratul general pentru educaţie şi cultură, a realizat un demers derulat pe mai mulţi ani (2002…
|
|